مرسدس بنز

بررسی مرسدس بنز E کلاس کوپه 2017 جدید

مرسدس E کلاس جدید که سال پیش وارد بازار شد بازخوردهای بسیار مناسبی را از سوی کارشناسان و مشتریان دریافت نمود بنابراین ما امیدهای زیادی برای این نسخه‌ی کوپه داریم. مخصوصاً اینکه خودروی موردنظر ما زیباتر از همیشه بوده و از پیشرانه‌های به‌روز شده و کابینی فوق‌العاده سود می‌برد.

mercedes-e-class-coupe-2017-03
E کلاس کوپه پیش از این نیز خودروی زیبایی بوده است؛ اما این مدل جدید بازی را بهبود بخشیده و خط سقف کشیده و شیب‌دار به همراه صندوقی کوتاه از شاخصه‌های طراحی آن به شمار می‌روند.

mercedes-e-class-coupe-2017-02
شاید بهترین ویژگی طراحی E کلاس کوپه نبود ستون B باشد. بدین ترتیب خط پنجره با کاهش ارتفاع شیشه نشکسته است. مزیت‌های زیادی داخل کابین نیز وجود دارد زیرا نبود ستون باعث بهبود نور رسانی به آن شده است. کابین خودرو جادار بوده و دید کلی خیلی خوب است.

mercedes-e-class-coupe-2017-04
به لطف پلتفرمی جدید، جدیدترین نسخه‌ی E کلاس کوپه ۱۲۳ میلی‌متر طویل‌تر و ۷۴ میلی‌متر پهن‌تر از قبل است اما برای افراد بسیاری، فاصله‌ی بیشتر بین محورها مهم‌تر است. این خودرو فاصله‌ی محوری بیشتری نسبت به قبل دارد (۱۱۳ میلی‌متر). پس با این وجود فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب وجود داشته و این امر به سرنشینان بالغ اجازه راحتی بیشتری را در بخش عقب می‌دهد. صندلی‌های برقی جلو کمی کند جابجا می‌شوند و این امر می‌تواند باعث عصبانیت شود.

mercedes-e-class-coupe-2017-12
کابین خودرو به اندازه‌ی نسخه‌ی سدان گران‌بها و لوکس است. همه‌ی اجزا احساس خوش‌ساخت بودن و کیفیت بالا را تداعی کرده و صندلی‌های راحت و سیستم اطلاعات سرگرمی خلاقانه باعث می‌شوند احساس راحتی و خودمانی بودن داشته باشید. ورودی‌های هوای توربین مانند جدید ظاهر فوق‌العاده‌ای داشته اما متأسفانه جریان باد را به‌خوبی هدایت نمی‌کنند.

mercedes-e-class-coupe-2017-01
اگرچه روی کاپوت بارقه‌هایی از پرفورمنس به چشم می‌خورد اما در واقع نسخه‌ی کوپه خیلی تیزتر از سدان نیست. فرمان خودرو توزیع وزن خوبی داشته و دقیق است اما ازآنجایی‌که مدل کوپه سنگین‌تر است، احساس می‌شود در پیچ‌ها چابکی کمتری دارد. تفاوت‌ها کوچک است اما انتظار تفاوت عملکرد بیشتری از این کوپه‌ی خوش‌ترکیب را داشتیم.

mercedes-e-class-coupe-2017-09
اما در سفرهای طولانی است که E کلاس کوپه می‌درخشد. ما این خودرو را با فنرهای استاندارد و هم با سیستم تعلیق بادی سفارشی تست کردیم و باید گفت هر دوی تنظیمات در سرعت‌های بالا بسیار مناسب هستند و پستی‌وبلندی‌های مسیر را به خوبی خنثی می‌کنند. در سرعت‌های پایین سیستم تعلیق بادی بسیار بهتر است. نسخه‌ی استاندارد در راه‌های ناهموار اسپانیا کمی خشن عمل می‌کند؛ اما باید گفت با این قیمت خودروهای زیادی نیستند که بتوانند از نظر راحتی با E کلاس کوپه برابری کنند.

این خودرو در بزرگراه نیز بسیار ساکت است و پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی مدل ۲۲۰d در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت تقریباً آرام است و البته صدای باد نیز به خوبی خفه شده است.

پیشرانه‌ی خودرو همان واحد بکار رفته در سدان و استیت E کلاس است و درست همانند برادران خود احتمالاً بهترین گزینه از نظر آلایندگی و مصرف سوخت خواهد بود.

mercedes-e-class-coupe-2017-13
علیرغم مصرف سوخت کم، عملکرد خودرو برجسته است. پرفورمنس خودرو اگرچه باعث میخکوب شدنتان نمی‌شود اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو در ۷.۴ ثانیه ثبت شده و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری مدل ۲۲۰d به این معنی است که برای ایجاد هیجان قدرت کافی را دارد. از نظر سبقت‌گیری در بزرگراه‌ها نیز شاهد عملکرد خوبی هستیم و گیربکس نرم ۹ سرعته اتوماتیک تعویض‌های سریعی دارد.

mercedes-e-class-coupe-2017-08
همچنین صندوق‌عقب ۴۲۵ لیتری خودرو در سفرهای طولانی پاسخگوی نیازهای ضروری است. هرچند، اگرچه سرنشینان عقب فضای پای اضافی خودرو را تحسین خواهند کرد اما به دلیل سقف شیب‌دار، در سفرهای طولانی ممکن است گردن سرنشینان کمی درد داشته باشد.

mercedes-e-class-coupe-2017-07
یک مزیت خودروی حاضر در تست این است که اگر دنبال کوپه‌ای لوکس با بهای حدود ۴۰ هزار پوند هستید، E کلاس کوپه در حقیقت رقیب مستقیمی ندارد. شما می‌توانید آئودی A5 کوچک‌تر را بخرید اما مرسدس E کلاس کوپه راحت‌تر، زیباتر و حتی کم‌مصرف‌تر از آئودی است.

mercedes-e-class-coupe-2017-14
مرسدس E کلاس کوپه در اولین تست صورت گرفته نظرات مثبتی را از جانب ما دریافت می‌کند و درست همانند برادر سدان خودرو از کابینی فوق‌العاده و سواری خوبی بهره می‌برد. اگرچه تمرکز بیشتر روی راحتی به معنی عدم اسپورت بودن زیاد است اما خودروی موردبحث یک کروزر فوق‌العاده بوده و هیجان مناسبی نیز دارد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری استفاده شده در این خودرو اقتصادی و قوی بوده و بهترین انتخاب برای اکثر خریداران به شمار می‌رود.

مشخصات مرسدس E کلاس ۲۲۰d Coupe AMG Line

قیمت: ۴۰۱۳۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: ۱۹۱ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    E کلاس کوپه در حقیقت رقیب مستقیمی ندارد ، شما می‌توانید آئودی A5 کوچک‌تر را بخرید ، اما مرسدس E کلاس کوپه راحت‌تر، زیباتر و حتی کم‌مصرف‌تر از آئودی است ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آریا

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    رقیبش سری شیشه که دیگه قدیمی شده
    A7 کوپه نداره؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. the best or nothing

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    شاید بی ربط باشه ولی امروز یه مرسدس c class نسل جدیدو دیدم اونم مشکیشو ،، فوق العاده شیک!!به جرأت میتونم بگم رنگ مشکی فقط و فقط برازنده مرسدس عزیزه و دیگر هیچ !طراحی داشبوردشم که انگار میخواست باهام حرف بزنه بس که شیکو خوشدستو مردونه بود? واقعا ادم تا یه ماشینو از نزدیک نبینه نباس راجع بهش نظر بده !!!درود ✋

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امره Emrah

      ۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (66 ديدگاه)

      عالییه بنز پرچم آلمانو بالا نگه میداره و پورشه
      آئودی که کلکسیون سوتیه. بی ام و هم که مشکل پوشینگ و گیربکس و پمپ هیدرولیکش مث اینکه تمومی نداره.
      فقط بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bavaria

        ۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        چه راحت دو غول خودرو سازی رو کنار زدی!
        .
        بنز، ب‌ام‌و ، آئودی ، پورشه و ….. خودروسازان بسیار پرتلاش و قابل احترامی هستند، اینو آمارهای رضایت مشتری میگه!
        .
        قصد بحث ندارم ولی اگه بخوام مثل شما باشم که بخاطر فراخوان بابت آتش سوزی، باید پرونده بنز رو پیچید و بست!
        .
        نه اینطوریا نیست، یکم حرفه ایی تر نظر بدیم خواهشا?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. shirko

        ۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (200 ديدگاه)

        فک کنم یادمون رفته اس کلس هایی که بی خود مثل پژو ۴٠۵ اتش می گرفتن ?? نمونشم همون کسی که جلوی کارخونه اس ۶٣ رو با پتک ،به خمیر تبدیل کرد !!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Madjid

        ۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آئودی خودروساز بزرگ و پرافتخاریه. من که خیلی دوستش دارم.
        BMW هم همینطور ، من عاشقشم.
        خودروسازان آلمانی همشون مثل گُل هستن ، هر گل رنگ و بوی خاصی داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. چقر بد بدن

      ۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      خوشبحالت فقط تو از نزدیک دیدی فقطم تو میتونی نظر بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. the best or nothing

        ۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (38 ديدگاه)

        انشالله این سعادت نصیب تو هم بشه ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Kamran

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به سلطان باواریا توهین نشه لطفا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. علي

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    فقط ی بنز سوار میتونه راجب بنز قضاوت کنه .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداچچچچچچ شما که بنز و بی ام و سواری چرا میای تو سایت پدال کامنت میذاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        جه ربطی داره ؟!؟
        من اگه یه روز کلکسیون لامبورگینی هم داشته باشم بازم پدال رو دوست دارم و حسابی هم کامنت میذارم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Madjid

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مصرف سوختش عالیه ، ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shirko

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ماشین زیبایی ولی تو محصولات بنز به خاطر شباهت با برادران خود ، زیاد متنوع نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا