رقابت اس کلاس کوپه با پورشه پانامرا توربو

آیا مرسدس S 63 AMG کوپه پر زرق‌وبرق، می‌تواند قوی‌ترین مدل پورشه پانامرا یعنی توربو S را پشت سر بگذارد و نگاه عموم را به سمت خود جلب کند؟

Mercedes S 63 AMG Coupe vs Porsche Panamera Turbo S
Mercedes S 63 AMG Coupe vs Porsche Panamera Turbo S

همان‌طور که می‌دانید مرسدس بنز دارای یک سنت طولانی در ساخت خودروهای زیبا، مجلل، دو درب و قدرتمند است. S کلاس کوپه هم از این قاعده مستثنا نبوده و با هدف یک کوپهٔ سریع و لوکس که در واقع می‌توان آن را نسخهٔ جدید CL دانست، تولید شده است، که کاملاً هم با CL ارزشمند مطابقت دارد و جایگزین مناسبی برای آن به حساب می‌آید.

Porsche Panamera Turbo S
Porsche Panamera Turbo S

S کوپه بر اساس یک نسخه کوتاه‌تر از سالن فوق‌العادهٔ S کلاس، ویژگی‌های جدیدی را که پیشگام فن‌آوری است، در چنته دارد. زیبایی بدنه و کابین چشم‌نواز است و نمای کابین مثل همیشه، لوکس و کاربردی است. تریم AMG هم که تسلط کامل بر S 63 دارد و از موتور توربو دوقلو V8 جدید آن، 577 اسب بخار قدرت خروجی گرفته است. با این حال، آن را در مقابل پورشه پانامرا توربو S قرار داده‌ایم که ترکیبی از قدرت V8 توئین توربو با سیستم تمام چرخ متحرک و بدنهٔ چهار درب کوپه است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را در میان رقبا از خود به نمایش گذاشته است.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe

حال این دو خودروی رده بالا را از نظر بهره‌وری سوخت، راحتی و مجلل بودن، عملکرد فنی و هندلینگ مقایسه می‌کنیم.

شاخ به شاخ

فضای کابین و راحتی ردیف عقب

درست است که S کلاس کوپه فضای مسافری که نسخهٔ سالن آن دارد را ندارد اما با وجود سقف منحنی و شیب‌دار با ارتفاع کم، و پنجره‌های مخروطی، احساس گرم و نرم و راحتی را در ردیف پشت به شما ارائه می‌کند. لذا با وجود بدنهٔ اسپرت و کوپهٔ خود، به لطف فاصلهٔ طولانی دو محور، فضای کابین به اندازه کافی برای یک سفر طولانی وجود دارد و در کمال راحتی می‌توانید از ردیف عقب استفاده کنید. همچنین صندلی‌های عقب کاملاً راحت هستند و به‌خوبی و با زاویهٔ مناسب قرار گرفته‌اند که از تجهیزات عقب هم بهره‌مند هستند. پس اگر فضای عقب برای شما حائز اهمیت است، S کوپه نیازتان را برطرف می‌سازد، پورشه هم به لطف چهار درب بودن، نسبت به مرسدس فقط اندکی فضای پای عقب بیشتری دارد.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Porsche Panamera
Porsche Panamera

رینگ‌های اسپرت

مرسدس S کوپه به صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های 19 اینچی است که خودروی تست ما مجهز به رینگ‌های سیاه 20 اینچی به ارزش 1740 پوند می‌باشد. پانامرا هم یک تایر پهن‌تر نسبت به مرسدس بنز دارد و به صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های 20 اینچی متعلق به مدل 911 است، که خودروی مورد تست ما مجهز به رینگ‌های 20 اینچی سبک‌وزن کلاسیک به ارزش 258 پوند می‌باشد.

Porsche Panamera
Porsche Panamera
Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe

آپشن های استاندارد

S63 AMG به صورت استاندارد:

  • سیستم ناوبری
  • سیستم AM/FM/CD/SiriusXM استریو Burmester®
  • سانروف پانوراما
  • تهویه مطبوع فعال
  • ماساژور صندلی فعال و چند کنترله
  • گرم‌کن چهار صندلی، سردکن صندلی‌های جلو
  • پوشش چرم کابین و تجهیزات داخلی
  • دوربین دید عقب
  • چراغ‌های بیرونی تماماً LED
  • نورپردازی مرسدس درون کابین
  • اتصال بلوتوث
  • آفتاب‌گیر اتوماتیک و الکترونیکی شیشه‌های عقب
  • شیشه‌های حرارتی و ضد اشعه UV
  • سیستم خودکار پارک با سنسورهای فعال
  • رینگ‌های 20 اینچی ساده
  • بسته کمک راننده DISTRONIC و ترمز PRE SAFE+
  • تشخیص نقطه کور فعال
  • تشخیص خط و نگهداری خودرو بین خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم مدیریت تجهیزات عقب (از جمله مدیریت سیستم‌های ایمنی)
  • فرمان گرم شونده
  • صندلی‌های جلو و عقب حافظه‌دار با تغییر زاویه و تهویه مطبوع
  • سیستم کنترل چهار منطقه‌ای هوای کابین به صورت خودکار، با کنترل درجه حرارت جداگانه برای هر چهار نفر
  • زیر پایی قابل تنظیم الکترونیکی برای صندلی عقب و حرکت 77 میلی‌متری اتوماتیک صندلی جلو جهت فضای بیشتر صندلی عقب
  • پکیج سرگرمی صندلی عقب مجهز به یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش TFT دوگانه و هدست AKG
  • در این لیست از آپشن های مفید، سیستم مجیک بادی کنترل، سیستم صوتی 3D با صدای فراگیر Burmester®، سیستم نایت ویژن دید در شب و یخچال عقب از نکات برجسته S63 AMG به حساب می‌آید.
Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe

پورشه پانامرا توربو S به صورت استاندارد:

  • بسته نورپردازی داخلی یکپارچه
  • تقریباً تمام چراغ‌های بیرونی LED
  • چراغ مطالعه برای سرنشینان جلو و عقب و چراغ جلوی پاها
  • کنترل چهار منطقه‌ای هوای کابین به صورت خودکار، با کنترل درجه حرارت جداگانه برای هر چهار نفر
  • شیشه‌های تیره و رنگی حرارتی، عایق سر و صدا
  • شیشه‌های ضد اشعه UV
  • آفتاب‌گیر الکترونیکی شیشه‌های عقب
  • رینگ‌های 20 اینچی مدل 911
  • پوشش چرم کامل کابین و تجهیزات داخلی
  • سیستم صوتی پریمیوم
  • ترمز سرامیکی
  • هشدار خروج از خط
  • فرمان گرم شونده
  • کپسول آتش
Porsche Panamera
Porsche Panamera

آپشن های اضافی

هر دو خودرو لیست بلند بالایی از آپشن های اختیاری را در هم دسترس دارند. S63 ما با تعداد زیادی از تریم های طراحی مخصوص و محدود سفارشی مرسدس آمده است. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: یک بستهٔ 4500 پوندی منحصربه‌فرد که شامل چرم مخصوص ناپا، نورپردازی به سبک AMG بر پنل درب‌ها، پوشش سقف میکروفایبر، و تشخیص نقاط کور الکتریکی می‌باشد، همچنین تریم زیبای پیانو، به رنگ سیاه و سفید به ارزش 1520 پوند نیز در دسترس است. تریم چرم مشکی در پانامرا 3665 دلار، سیستم صوتی BOSE1990 دلار، سیستم تعلیق بادی انطباقی 3980 دلار، سنسورهای جلو و عقب کمک پارک 600 دلار در دسترس هستند.
حکم
جایگاه نخست: مرسدس بنزS 63 AMG کوپه

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe

مرسدس AMG S63 کوپه با راحتی شگفت‌انگیز، پالایش و بهره‌وری سوخت، و کیفیت خارق‌العاده، به‌راستی انتظارات ما را در کلاس S برآورده کرده است. مرسدس بنز، تکنولوژی جدید و نوآورانه، عملکرد فنی بالا و ویژگی‌های اسپرتی بسیاری را در یک بسته در قالب یک بدنهٔ شیک، اسپرت و جذاب فراهم آورده است. عملکرد این خودرو فوق‌العاده است و اکثر مواقع متوجه این خواهید شد که قدرت و هندلینگ خودرو بیش از چیزی است که شما نیاز دارید. با وجود حجم بیشتر نسبت به پورشه، آلودگی کمتری تولید می‌کند. با مرسدس S63 AMG، قدرت، عملکرد و هندلینگ یک سوپر اسپرت را در کنار راحتی و مجلل بودن یک سوپر لوکس، با هم در اختیار دارید، و این موارد باعث شد که این خودرو یکی از بهترین کوپه‌های اسپرت و فوق لوکس در جهان تبدیل باشد.


جایگاه دوم: پورشه پانامرا توربو S
Porsche Panamera
Porsche Panamera

Porsche Panamera
Porsche Panamera

پورشه برای پانامرا تمام تلاش خود را جهت تولید یک سوپر سالن تمام عیار کرده است، این در حالی است که یک کوپه چهار درب با شتاب و سرعتی برابر با سوپر اسپرت‌های سبک‌وزن و دو نفره! رسیدن به این دستاورد بسیار سخت است، ولی با این همه، مقابله با رقبای قدرتمندی چون S63 AMG و یا آئودی RS7 هم سخت‌تر از هر چیز دیگری است. این خودرو فوق‌العاده سریع و مجلل است اما برچسب قیمت بیش از 130.000 دلار برای مدل توربو S، گران‌تر از مرسدس S 63 کوپه است و این در حالی است که نسبت به مرسدس پالایش سوخت ضعیف‌تر، استهلاک بیشتر و هزینه‌های جاری بیشتری در برابر آپشن ها در پی دارد، و همین عوامل باعث می‌شود پورشه پانامرا توربو S فوق‌العاده، به‌رغم کابین عملی آن، مقام دوم را کسب کند.

آمار و ارقام

مشخصات Porsche Panamera Turbo S Mercedes

S 63 AMG Coupé

قیمت پایه / قیمت مدل تست £132,067/£138,362 £125,595/£155,735
ارزش باقیمانده پس از (3 سال/30.000) £49,129/37.2% £61,039/48.6%
استهلاک £82,938 £64,556
مالیات سالانه / نرخ بالاتر £9,181/£18,361 £8,728/£17,455
طول / فاصلهٔ دو محور 5,015/2,920mm 5,027/2,945mm
ارتفاع / عرض 1,418/1,931mm 1,411/1,899mm
موتور / حجم 8 سیلندر خورجینی توئین توربو / 4.806 سی‌سی 8 سیلندر خورجینی توئین توربو / 5.461 سی‌سی
بیشینهٔ قدرت 562 اسب بخار 577 اسب بخار
بیشینهٔ گشتاور 800 نیوتن‌متر 900 نیوتن‌متر
گیربکس و دیفرانسیل 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه / 4WD 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه / RWD / آپشن 4matic
حجم باک 100 لیتر 80 لیتر
حجم صندوق عقب 445 لیتر 400 لیتر
وزن خودرو / حمل بار 1,995/505kg 2,070/465kg
دایره دور زدن خودرو 12 متر 11.6 متر
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی 3 سال (نامحدود) / 2 سال 3 سال (نامحدود) / 4 سال
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده 3 / 6 21 / 9
0 تا 60 مایل 3.6 ثانیه 4.3 ثانیه RWD / 3.9 ثانیه 4Matic
حداکثر سرعت (کیلومتر) 309 300
مسافت ترمز از سرعت 70 / 60 / 30 مایل 42.3/31.1/8.2 متر 44.1/31.8/8.5 متر
مصرف سوخت شهری / اتوبان / میانگین 12.2 / 6.40 / 8.49 لیتر 11.6 / 6.49 / 8.40 لیتر
تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات 345/239g/km/35% 371/237g/km/35%
ایربگ / کروز کنترل / هشدار نقطه کور 10 عدد / 1.589 پوند / 498 پوند 8 عدد / دارد / دارد / 330 پوند
صندلی الکتریکی / چرم / گرم‌کن صندلی دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد
رنگ متالیک / چراغ LED / دامپر فعال دارد / 752 پوند / دارد دارد / دارد / دارد
دوربین دید عقب / soft close / ترمز سرامیکی 473 پوند / 507 پوند / دارد دارد / دارد / 7.090 پوند
ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث دارد / دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد / دارد

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

58 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل محمد
      محمد
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      خوب شد این مطلب گذاشته شد نزدیک بود گول بخورم برم پانامرا بگیرم! الان دیگه با خیال راحت میرم مرسدس می گیرم! کل مشکلات زندگیم با دونستن این موضوع برطرف شد!

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      درود
      نزدیک ترین رقیب به اس کوپه تو محصولات پورشه همین پانامراست
      درسته دقیق تو یه کلاس نیستند ولی خب میشه مقایسشون کرد
      پانامرا هم با S Class مقایسه میشه و هم با CLS Class
      و هیچکدوم هم غلط نیست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل حسين
        حسين
        سوابق: (1172 دیدگاه) ,

        درود. با E کلاس هم مقایسش میکنن!!!! نمیدونم چرا!

        دست احمد آقا هم ایشالا برسه به جایی که واقعا دوتاشونو با قلم خودش مقایسه کنه

        بعد متنشو ما بخونیم بریم Sکلاسو بخریم 😉

        پاسخ
  1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2174 دیدگاه) ,

    درود
    وقتی آپشن های استاندارد این دو تا رو مقایسه کردم واقعا یه لحظه دلم واسه پانامرا سوخت 😀
    به هر حال این اس کلاسه!!! شکست دادنش کار هر کسی نیست
    .
    .
    .
    ممنون از احمد گل

    پاسخ
        1. aidin
          سوابق: (2 دیدگاه) ,

          اس کلاس یه چیز دیگس

  2. مهران72
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    سلام.
    ای خدا،این اس کلاس کوپه چقدر خوش تیپه آخه.
    اینکه یه ماشین خوب باشه عجیب نیست ولی اینکه یه ماشین از همه نظر کامل باشه کاریه که هرکسی نمیتونه انجام بده.حتی کمپانی های بزرگی مثل همین بنز هم نمی تونی همیشه یه همچین خودرو کاملی بسازه.
    عکس اولی رو ببینین!انگار بنز میخواد بره،نمی تونه یه جا وایسه
    🙂

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    احمد جون، داداش، دمت گرم

    راستش خیلی نامردیه که با قاطعیت بگیم S-class بهتره (میدونم بهتره ها، ولی پورشه هم انصافا کم چیزی نیست، مطمئن موقع خرید با دیدنش یکم به شک میوفتید)

    ولی منم انتخابم اس کلاسه
    الان اگه مشکل مالی هم وجود داشته باشه (درسته خریداران اینا خیلی مشکل مالی ندارن ولی کلی میگم) با اینکه اس کلاس گرونتره ولی بازم صرف با اس کلاسه

    هم ارزش باقیمانده اش بیشتره
    طبق متن، استهلاکش پایین تره
    مالیاتش کمتره
    به خاطر آلایندگیش قطعا بیمه اش ارزون تر در میاد
    مصرفش کمتره
    از طرفی هم آپشناش خب بیشتر بودن

    به نظرم این موارد بالا خیلی خیلی میتونه توی خرید تاثیر گذار باشه

    ولی خب پورشه هم ترمزای بهتر
    فضای بیشتر
    سرعت بیشتر
    شتاب بیشتر داره
    (در واقع خصوصیات پورشه بودنشو داره) که اینا هم میتونه برای یه سری مهم باشه

    در کل شخصا S coupe رو انتخاب میکنم

    باشد که رستگار شویم.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      یه مورد دیگه هم یادم رفت بگم، اگه اهل تیون کردن ماشین باشی بازم اس کلاس بیشتر به کار میاد، به خاطر موتور بزرگش خیلی کارا میشه روش کرد

      ارادت

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل american muscle
    american muscle
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    اومدین یه پورشه سدانو با یه اس کلاس کوپه مقایسه میکنین؟واقعا به این توجه نمیکنین که یه کارخونه میاد رو کوپه هاش بیشتر کار میکنه؟؟؟؟ آقای مترجم داری سلیقه شخصیتو میگنجونی تو متن؟نه؟ بگذریم گشتاور و اسب بخارش بیشتر تو جاده مستقیم به درد میخوره اون هندلینگی که یه پورشه داره جبران اسب بخار و گشتاور کمترشو میکنه.پورشه ماشین جمع و جوریه.بنز اگه تو ابعاد پورشه همچین چیزی بده بیرون شاید بشه مقایسه ای صورت داد من پرچمو میدم پورشه.طرفدارای پورشه واسه چن تا اسب بخار و گشتاور بیشتر خودشونو نبازن//////////////////////

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      جناب ماسل کار

      مگه من این تست رو انجام دادم که با عصبانیت میگی آقای مترجم داری سدان رو با کوپه مقایسه میکنی؟؟!!!!! 🙂

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      درود
      آقای مترجم داره سلیقه شخصیشو وارد متن می کنه؟!؟!؟!
      خیلی جالبه واقعا … پس میشه بگی کجا سلیقه شخصی وارد شده؟
      قسمتی از متن اصلی رو بزار که اینجا ترجمه نشده یا قسمتی از ترجمه رو بزار که توی متن اصلی نیست لطفا!!!
      منظورت از یه پورشه ماشین جمع و جوریه چیه؟!؟!؟!
      اگه دلت میخواد مقایسه کنی … خیلی خب
      Mercedes-Benz E63 AMG-S 4Matic
      بیا اینم رقیب
      شتاب 0-60 مایلش هم 3.4 ثانیه
      .
      .
      .
      “…عملکرد این خودرو فوق‌العاده است و اکثر مواقع متوجه این خواهید شد که قدرت و هندلینگ خودرو بیش از چیزی است که شما نیاز دارید…”
      این چیزیه که در مورد هندلینگ اس کوپه گفته شده
      .
      .
      .
      “…پورشه برای پانامرا تمام تلاش خود را جهت تولید یک سوپر سالن تمام عیار کرده است، این در حالی است که یک کوپه چهار درب با شتاب و سرعتی برابر با سوپر اسپرت‌های سبک‌وزن و دو نفره! رسیدن به این دستاورد بسیار سخت است، ولی با این همه، مقابله با رقبای قدرتمندی چون S63 AMG و یا آئودی RS7 هم سخت‌تر از هر چیز دیگری است…”
      و این چیزیه که در مورد پورشه گفته شده…
      .
      رو چه اساسی میگی هندلینگ اس کوپه از پانامرا کمتره؟
      فراموش نکن درسته این یه پورشه هست ولی 911 یا کیمن نیست که اینطوری در موردش میگی…قضیه پانامرا با همه اونها فرق میکنه

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل american muscle
    american muscle
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    جالب تر اینه گشتاو و اسب بخار پورشه کمتره ولی هم 0تا 60 مایلش کمتره هم سرعت بیشتری میره………………………….

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      بیشتر کمپانی ها دارن حجم رو میارن پایین ولی عملکرد رو بالا میبرن
      نمونش کمپانی ها ژاپنی که بیشتر ماشین های اقتصادی میسازن
      این کار در ماشین های خفن هم داره دیده میشه

      پاسخ
      1. رهگذر
        سوابق: (343 دیدگاه) ,

        سلاطین این کار آلمان ها هستند نه ژاپنی ها چه راحت تحریف میکنی ببین همین پورشه تو 4 سیلندر هاش چقدر قدرت و گشتاور و … میگنجونه فولکس واگن مرسدس بر عکس ژاپنی ها هنوزخیلی نتونستند نزدیک شن

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      درود
      بحث شتاب چیزی نیست که بگی چون گشتاور یا اسب بخار بیشتره پس شتاب هم باید بیشتر باشه
      محاسبه شتاب یه ماشین به شکل تئوری کلی هم دنگ و فنگ داره
      اول نوع سیستم AWD و نوع لاستیک ها ، گیربکس و تعداد ضرایب دنده و همچنین سرعت تعویض دنده و همچنین عملکرد موتور مخصوصا در دور های پایین و توانایی دور گرفتن پیستون ها و همچنین عملکرد ماشین هنگام لانچ کردن و …!!!
      ولی همه اینا نصف کاره
      نصف دیگه وزن ماشینه که عامل فوق العاده مهمیه چه تو شتاب اولیه چه تو ثانویه
      برو یه نگاه به وزن دو خودرو بنداز اول:
      1995 کیلو به 2070 کیلوگرم
      البته همش به خاطر وزن نیست ولی تا حدود زیادی توجیح می کنه
      بعدشم مگه فقط شتابه؟
      خب چرا نمیگی ماشین با حجم و تورک و HP بیشتر بنزین کمتری می خوره؟؟؟
      سرعت هم هیچ ربطی به گشتاور و گیربکس و … نداره
      فقط دو عامل موثره
      توان خروجی موتور و نیروهای مقاوم (مقاومت هوا و ایرودینامیک ماشین – توان هدر رفته در مجموعه powertrain – … )
      بیشتر این سرعت ها هم محدود کننده الکترونیکی دارند و از حدی بیشتر نمیرن
      مثل اکثر مدلهای بنز که روی 248 محدود شدن

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل american muscle
    american muscle
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    پورشه برنده اصلیه که با حجم موتور کمتر.اسب بخار کمتر.گشتاور کمتر بازم از بنز سره.نمیدونم چرا رفتین تو خط اون بنز لش

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل american muscle
        american muscle
        سوابق: (98 دیدگاه) ,

        نمیشه یه کوپه جدیدو با یه ماسل قدیمی ترش مقایسه کرد.صب کن ماسل سازا بعدیشونو بدن بیرون بعد مقایسه کن.تازه تا چن سال بعد اسب بخار و گشتاور ماسلا 4رقمی میشه.ببین کی گفتم بهت

        پاسخ
        1. kasra_AMG
          سوابق: (251 دیدگاه) ,

          منظورم حرف رضا بود اشتباه شد ببخشید 🙂

    1. رهگذر
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      تا اونجایی که ما میدونیم بخوان یه ماشین لش رو مثال بزنند بی برو برگرد ماشین آمریکایی مثال میزنند عجب رویی داری تو!

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    مقایسه خوبی بود با اینکه خیلی ها میگن این مقایسه جالب نبود و دو اتومبیل تست شده در یک کلاس ( تقریبا ) نبودن … اما اگه یکم انصاف داشته باشیم بهترین و مناسب ترین رقیب برای E63 Coupe همین پانامرا توربو اس هست … حالا درباره مقایسه :
    از لحاظ تیپ و قیافه ( که مسلما یه چیز شخصیه و برای هر کسی متفاوته ) E63 Coupe به راحتی یه سر و گردن از پانامرا بالاتره …
    از لحاظ زیبایی کابین هم واقعا سخته گفتنش چون E63 Coupe کنسول خلوت و مناسبی داره اما قسمت راست راننده و جلوی اون نسبتا شلوغه … در حالیکه پانامرا بر عکسه کنسول شلوغی داره اما قسمت راست و جلوی راننده نسبتا خلوته اما من از بالا بودن دسته دنده برای راحت عوض کردن دنده ها خیلی خوشم اومد ولی انتخاب کردن کابین خیلی سخته ولی من نظرم روی E63 هست ( به خاطر تجملی که داره ) …
    از لحاظ انجین هم که مرسدس پیروزه با این حال سنگینی مرسدس اونو تو دردسر انداخته و باعث شده شتاب صفر تا 100 رو به پورشه ببازه و همچنین حداکثر سرعت رو ( البته باید به مرسدس حق داد چون با آپشن هایی که گذاشته و تجملی کردن یه کوپه اون رو با کوپه های معمولی و یا اسپرت متمایز کرده ) …
    در کل ممنون از آقای نیشابوری به خاطر مطلبشون … شب خوش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل american muscle
      american muscle
      سوابق: (98 دیدگاه) ,

      داداش تو از عکس پروفایلت معلومه به سود کی حرف میزنی حالا هر چیم دوس داری طرفداریشو بکن خخخخ

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      ممنون از توجه شما متین جان

      باید خدمتت عارض بشم که E63 AMG شتابش 3.4 ثانیه است که در این مورد پانامرا رو پشت سر میذاره

      در مورد تاپ اسپید هم بازم بیشتر از پانامرا توربو اس هستش

      ارادت

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل متین
        متین
        سوابق: (183 دیدگاه) ,

        سلام …
        با عرض معذرت من اشتباهاً (و همین الان فهمیدم!!!) به جای S63 اسم E63 رو اوردم … باز هم به خاطر اشتباهی که کردم از همه پدالی ها و مخصوصا شما عذر خواهی میکنم … شب خوش

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          درود متین جان

          من هم اول احتمال دادم، ولی دیدم چند جا E63 رو نام بردین گفتم حتماً ازش مطمئنین

          مشکلی نیس 😉

  8. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    هر ماشینی که طرف مقایسش اس کلاس کوپه باشه از همون اول محکوم به شکسته.
    محسور زیبایی این ماشین شدم من،از لحاظ زیبایی،کابین،کیفیت،امکانات،تکنولوژی،هندلینگ و…آخرشه،مصرف سوختش برا یه ماشین 8 سیلندر 5.5 لیتری عالیه.

    پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        هر ماشینی که با بنز مقایسه بشه محکوم به شکسته حالا میخواد هرچی و هرکی باشه بنز سالار تمام اتومبیل هایه دنیاست

        پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    واقعا بنز یک چیز دیگه است. کم کم باید متعصبین به پورشه، این تعصبات بیجا رو کنار بذارن و به واقعیات توجه کنن. بسیار عالی.

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      احمد یه سوال دارم ازت چرا اینقدر از پورشه بدت میاد؟!

      پاسخ
  10. AMGs
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    یه کوپه تو هندلینگ امکانات و راحتی و لوکس بودن یه پانامرای سدان رو شکست داد!
    از این راحت تر و بی نقص ترonly Mercedes Benz
    The best or nothing

    پاسخ
  11. Mclaren
    سوابق: (398 دیدگاه) ,

    جفتشون رو دوست دارم این همه جنگ واسه چیه؟مگه شرکت بنز یا پورشه ماله پدرتونه تو سر هم میزنین همو تحقیر میکنین…
    در کل جفتشون عالی هستن و انتخابش سلیقه ای نمیشه گفت پورشه کم آورد یا بنز کم آورد ولی آپشن های بنز تمومی ندارن اما پورشه هم واقعا واقعا خودروهای مردی میسازه.

    در کل
    نتیجه اخلاقی : بخاطر این برندها هم دیگه رو خرد نکنیم (با خودمم هستم) 😀

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      شما از خودت شروع کن اول از همه هم از اسمت بعد مطمئن باش من یکی حرفتو گوش میکنم! اگه میخوای کسی عوض کنی اول خودتو عوض کن بردار من

      پاسخ
      1. mclaren
        سوابق: (398 دیدگاه) ,

        داخل پرانتز رو شما دقت کن خط آخر
        در ضمن اسم من علاقه به اسطوره مکلارنه عکس من هم عشقه منه شما نمیتونی در مورد آواتار یا اسم بنده ایرادی بگیری شما هیچکس تو دنیا نمیتونی پیدا کنی که به مکلارن بگه آشغال حتی اگر بهترین نباشه تو زمینه کاری خودش اما جز بهتریناس و شما خیلی راحت بدون هیچ اطلاعاتی میای میگی آشغاله؟ برادر من اینم شد نظر؟ اینم شد منطق؟ حالا من تعصب دارم یا شما؟…شما علاقه شدید به بنز داری + آلمان توی تمام مطالب یه کلمه بکار میبری اونم اینکه فقط آلمان و بقیه آشغال اما من مثل شما نیستم عاشق تکنولوژی هستم عاشق مهندسی وقتی بنر داره خوب کار میکنه تحسینش میکنم وقتی رقیبش کم شرکتی نیست (پورشه) اونم تحسین میکنم هیچوقت هیچوقت کامنتی از بنده نمیبینی که نوشته باشم فلان شرکت چون ژاپنی چون چینی چون فرانسوی پس آشغاله !!!اصلا من و شما چه جایگاهی داریم که به شرکتی بگیم آشغال؟
        من به خود انگلیس علاقه خاصی ندارم من عاشق ایران خودمم اما از 16 سال پیش که شما سنت قد نمیده عاشق مکلارن اف 1 شدم یادمه بازی های ماشین از نید فور اسپید گرفته تا بقیه تا چندین و چند سال خفن ترین و گرون قیمت ترین ماشین اون بازی بود کم کم مطالعه کردم تحقیق کردم فهمیدم شرکتش چه غولیه باهاش آشنا شدم در مورد خیلی از خودروهای دیگه هم که اطلاعاتی تخصصی ندارم نه مثل شما بهش میگم آشغال نه کامنت میذارم…
        شما عاشق بنزی منم دارم میگم فوق العاده ست منم دوستش دارم اما بی ام دابلیو رو مثل المانیا بیشتر میپسندم.
        جنگی هم با کسی ندارم
        البته تنها جایی که من خیلی مخالفت کردم با بوگاتی بود که …. حوصلشو ندارم توضیح بدم 😀

        پاسخ
  12. تصویر پروفایل The Best Or Nothing
    The Best Or Nothing
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    پورشه مسلما یه لول پایین تر از مرسدس بود …
    ولی من وقتی پست رو باز کردم ، انتظار بررسی فنی رو هم داشتم …

    پاسخ
  13. Kian
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    نه الان هر ماشینی با بنز مقایسه شه نابوده؟!؟
    الان M6 گرن کوپ بنظرمن از جفت اینا بهتره
    M5 خیلی جذابتر از E63
    M4 هم خیلی جذابتر از C63
    X6 هم در کلاس خودش صاحب سبکه. حالا حالا مونده GLE بهش برسه

    پاسخ
  14. سرمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بله هر ماشینی با بنز مقایسه شه نابوده خصوصا وقتی بحث از دوام و عمر باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.