غرفه ی تیونرها در ژنو 2013 – FAB دیزاین

نمایشگاه ژنو 2013 :  امسال همانند ژنو 2012 ، تیونر سوئیسی FAB دیزاین ، توجه بیشتری بر محصولات شرکت مک لارن داشته است و با کار بروی دو مدل از محصولات این شرکت سعی در معرفی  خود بعنوان یکی از تیونرهای موفق برند مک لارن دارد . علاوه براین دو محصول ، FAB دیزاین به سراغ محصولات پورشه و مرسدس بنز رفته تا با تیونینگ آن ها با نام های بزرگ فعال در زمینه ی تیونیگ این دو برند به رقابت بپردازد .

image00187
FAB Design 12C Chimera

محصول اول مورد بررسی با نام Chimera ، از تغییرات برروی مک لارن 12C حاصل شده است . بهبود عملکرد آیرودینامیکی بواسطه ی تغییرات اعمال شده در نمای ظاهری ، از بارزترین تغییرات در این مدل است . کیت بدنه ی جدید نصب شده برروی این مدل  از کربن فوق العاده سبک GFK ساخته شده است . این کیت جدید اجزایی همچون اسپلیتر جدید جلو ، ورودی های هوای جانبی از جنس کربن و آستانه ی جدید درها که همگی از کربن ساخته شده اند و همچنین تغییرات کامل در نمای عقب و سپر جلو را شامل می شود . تغییر در طراحی ظاهری به کمک کیت بدنه ی جدید باعث شده تا جریان هوا به نسبت مدل استاندارد بهتر برروی بدنه به حرکت در بیاید .

FAB دیزاین خوشبختانه فقط به طراحی ظاهری بسنده نکرده و کابین هم با تغییراتی که به خود دیده زیباتر شده است . سفارشی سازی کابین به کمک فرمان سه پره Evoline و تریم های کربنی به رنگ بدنه ، صورت گرفته است . همچنین مهمترین تغییر فنی به کمک سیستم اگزوز جدید حاصل شده است که 15 اسب بخار به قدرت سوپراسپرت انگلیسی افزوده  است .

image00001
FAB Design Terso 12C Spider

محصول دوم  بر مبنای مک لارن 12C اسپایدر ، شکل گرفته است و Terso نام دارد . سال گذشته FAB دیزاین با نصب این کیت بدنه ، مدل کوپه را تزیین کرده بود . کیت بدنه ی جدید  شامل سپر جدید با ورودی های هوای بزرگتر  ، رکاب های جانبی جدید ، ورودی های هوا مجدد طراحی شده و سپر و دیفیوزر جدید در عقب می باشد . علاوه براین موارد یک اسپویلر جدیدی در عقب نصب شده که بالای اسپویلر استاندارد قرار گرفته است . در یک اقدام جدید و مبتکرانه ،  شاهد نصب یک اسپویلر در پایین شیشه ی جلو هستیم . رینگ های 20 اینچی سه پره که با لاستیک های دانلوپ پوشیده شده اند از دیگر موارد قابل توجه در نمای خارجی هستند .

در کابین نیز FAB Design پاسخگوی هر نوع سلیقه است . بطوریکه خریدار می تواند از تریم های کربنی و یا آلومینیومی و همچنین پوشش هایی از چرم و یا آلکانترا برای تزیین کابین ماشین خود بهره ببرد .

سیستم اگزوز جدید نصب شده با خروجی متفاوتش باعث شده تا قدرت 680 اسب بخار و گشتاور 715 نیوتن متر قابل دسترس باشد . از این محصول تنها ده دستگاه تولید خواهد شد .

Emperor II نام محصول دیگری است که بر پایه ی پورشه کاین S دیزل شکل گرفته است . نسخه ی یک Emperor در نمایشگاه ژنو 2011 رونمایی شده است . بنابه گفته ی FAB دیزاین نسخه ی دو دینامیک تر ، مجلل تر و پیچیده تر از نسخه ی قبلی است .

Image000017
FAB Design Cayenne Emperor II

تغییرات فنی صورت گرفته برروی این مدل ، مانند استفاده از سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی ، فیلتر هوای اسپرت برای موتور V8 و بهینه سازی سیستم الکترونیک موتور سبب شده اند تا افزایش  48 اسب بخاری قدرت ، افزایش 80 نیوتن متری گشتاور ، افزایش حداکثر سرعت به میزان 5 کیلومتر در ساعت و رسیدن به رقم 257 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد 5.4 ثانیه ای را شاهد باشیم . پس از تغغیرات فنی به سراغ تغییرات ظاهری می رویم جایی که سعی شده تا با اضافه کرن کیت بدنه ی جدید نمایی متفاوت به SUV پورشه داده شود . این کیت شامل ، اسپویلر و ورودی های هوای بزرگتر به منظور بهبود خنک کاری و همچنین هود کربنی در قسمت جلو می باشد و در نمای عقب ،  اسپویلر سقفی و سپر جدید به همراه چهار خروجی اگزوز به چشم می خورد . در نمای کناری رینگ های 22 اینچی زیبایی خاصی به کاین دیزل S بخشیده اند .

در نمای داخل بنا به سفارش مشتری امکان استفاده از پوشش چرم و یا آلکانترا و همچنین تریم های کربنی وجود دارد .

image00173
FAB Design SL Bayard

آخرین محصول مورد بررسی از FAB دیزاین ، Bayard نام دارد . این خودرو بر پایه ی مرسدس بنز SL 63 AMG شکل گرفته است . بدون شک این محصول با ظاهر مجلل خود طرفداران بسیاری خواهد داشت اما ، تنها 35 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد .

کیت بدنه ی نصب شده یکی از منحصربفرد ترین کیت های FAB دیزاین است . با نگاهی به لباس جدید Bayard اجزایی همانند اسپویلر جلو ، ورودی های هوای بزرگ در قسمت جلو به منظور بهبود هوارسانی به موتور مجهز به توربو شارژر، نوارهای کربنی جلو پنجره ، رکابها و گلگیرهای جدیدکه موجب عریض تر شدن 70 میلی متری محور جلو و 120 میلی متری محور عقب شده اند و اسپویلر و دیفیوزر در نمای عقب برای بهبود جریان در قسمت عقب ، جلب توجه می کنند .

در نمای داخلی نیز امکان سفارش بهترین مواد وجود دارد تا سفارشی سازی کابین به بهترین نحو صورت گیرد . مهمترین تغییر در کابین تغییر جای ایربگ فرمان است که کاهش صدمات ناشی از تصادف با سرعت بالا را با خود به همراه دارد .

موتور سیکل اوتو V8 پس از تغییراتی که بررویش صورت گرفت به قدرت 630 اسب بخار ، گشتاور  885 نیوتن متر و شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه ای دست پیدا کرد . از دیگر تغییرات فنی می توان به بهبود راحتی رانندگی و کنترل پذیری اشاره کرد که این امر به کمک رینگ های 20 اینچی سبک وزن که با لاستیک های دانلوپ پوشیده شده اند و همچنین بهبود سیستم ترمز امکان پذیر شده است .

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

13 دیدگاه

  1. abas
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    اقا به نظر من طراحی قبلی سایتتون خیلی بهتر بود.

    پاسخ
  2. yanni
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    بنظر من هم طراحی قبلیش قشنگتر بود.البته ممکن بخاطر این باشه که چشممون به اون طراحی عادت داره

    پاسخ
  3. بانک عکس خودرو (carimage.ir)
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    دقیقا همینطوره.
    قالب قبلی شیکتر بود/
    این قالب من و اسلایدرش اصلا جالب نیست.
    فونتشم اگه تغییر میدادن خیلی بهتر میشد.

    پاسخ
  4. میلاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    از ایران شرکت نکردن؟؟
    یه پراید ارتقا یافته بذارن؟؟؟؟
    پراید 111 بذارن
    ما کجای این دنیا هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  5. ملیسا
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    واقعا چه دلیلی داره که ماشین رو تیونینگ می کنن؟؟؟؟!!! به نظر من با این کار ، کار سازنده ی ماشین رو زیر سوال می برن .لطفا به این سوال من جواب بدید.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.