مقایسۀ مرسدس بنز E63 AMG Estate و جگوار XFR-S اسپرت‌بریک

جگوار سرعت زیاد را با فضای زیادتر ترکیب کرده است و یک استیشن 542 اسب بخاری را با نام XFR اسپرت‌بریک ارائه کرده است، حال می‌خواهیم ببینیم که آیا این ترکیب منحصربه‌فرد بهتر از مرسدس E63 AMG S قدرتمند خواهد بود یا خیر؟

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate

خودروهای واگن یا استیشن معمولاً برای خانواده‌ها و برای مسافرت‌های دور ارائه شده‌اند که قاعدتاً نیاز به سرعت و شتاب زیاد در حد خودروهای سوپراسپرت ندارند. اما بیش از دو دهه است که خانوادهٔ استیشن‌ها هم به جنگ با مایل بر ساعت رفته‌اند و مدام برای سریع‌تر شدن و بالاتر بردن عملکردشان نسبت به رقبا تلاش می‌کنند.

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate

جگوار XFR-S اسپرت‌بریک جدید، پر زرق‌وبرق تر و شیک‌تر از قبل شده و همانند مدل XF سدان، از ویژگی‌های عملکردی بالایی برخوردار است. این سوپر واگن از یک پیشرانهٔ V8 به قدرت 542 اسب بخار و یک شاسی محکم‌تر و برخی تغییرات ظاهری تهاجمی‌تر بهره می‌برد. با این حال این سریع‌تر بودن و خشن‌تر بودن چهره، فقط هزینه‌ها را افزایش داده و کمتر عملی است. چرا که به‌عنوان مدل جدید، ظرفیت‌های کابین و حجم صندوق مانند همان مدل قبلی است.

2016 Jaguar XFR-S Sportbrake
2016 Jaguar XFR-S Sportbrake

Mercedes E63 AMG S Estate 02
Mercedes E63 AMG S Estate 02

با اینکه جگوار در برابر رقبا چه از نظر مجلل بودن و چه از نظر سریع بودن رقیب سرسختی به‌حساب می‌آید، و کمتر خودرویی توان مقابله با آن را دارد، اما برای خود جگوار، هیچ رقیبی سرسخت‌تر از مرسدس بنز E63 AMG S نخواهد بود. مدل S در E63 واگن در واقع گل سرسبد محصولات به شمار می‌رود. و در حال حاضر با توان خروجی 577 اسب بخار سریع‌ترین و البته مجلل‌ترین مدل در بین همنوعان خود می‌باشد.


البته نقطهٔ قوت E63 واگن به غیر از قدرت حیرت‌انگیز، ظرفیت بار 695 لیتری آن است که کاملاً آن را متمایز از بقیه رقبا ساخته است. اما باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که هزینه پرداختی بابت این خودرو هم نزدیک به 3500 پاوند بیشتر از جگوار است، که باید ببینیم این اضافه قیمت ارزش دارد یا خیر؟

شاخ به شاخ

مقایسهٔ فضا و ظرفیت بار

مرسدس بنز در این مقایسه عملی‌تر است و آن‌طور هست که باید باشد. ظرفیت صندوق با صندلی پشتی 695 لیتر است که 145 لیتر نسبت به جگوار بیشتر است. در قسمت تحتانی بار نیز از تعدادی قلاب و چند کیسه برای نگهداری وسایل استفاده شده و همچنین یک محفظه مخفی در زیر کف صندوق قرار دارد که یک سوکت ولتاژ برق 12 ولت هم در آن تعبیه شده است.

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate
Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate

جگوار اسپرت‌بریک در مقابل E Estate بزرگ نیست، اما ویژگی‌های قابل قبول و مفیدی در درب عقب وجود دارد. البته قسمت لبه محفظهٔ بار هم صاف است که یک مزیت محسوب می‌شود و یک سیستم ریلی قابل تنظیم هم در طبقه صندوق قرار دارد، ولی در این بخش از مقایسه مرسدس پیروز است.


کارایی و عملکرد

در این مقایسه هم مرسدس E63 S Estate با وجود در اختیار گذاشتن 35 اسب بخار قدرت و همچنین 120 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به جگوار XFR اسپرت‌بک، یک نمایش قوی‌تر و جسورانه‌تری در مسیر جاده‌ای به ما نشان داد. همچنین از مرسدس بابت عملکرد بسیار نرم‌تر و روان‌تر گیربکس نسبت به جگوار تشکر می‌کنیم، دنده‌ها صاف، نرم و البته سریع تعویض می‌شوند و هشت دندهٔ قدرتمند اتوماتیک، به خوبی پاسخگوی نیاز شما در سرعت‌های بالا خواهند بود. قدرت موتور E63 AMG S به‌قدری بالاست که گاهی محدود کردن قدرت در آن احساس می‌شود. با این وجود اصلاً نمی‌توان جگوار را بد خطاب کرد و از عملکرد آن ایراد گرفت. در دنیای واقعی جدا کردن یکی از این دو خودرو کمی سخت است، اما مرسدس بنز در این بخش نیز جگوار را مغلوب خود ساخت.



هندلینگ و پایداری

ارتقاء سیستم تعلیق و انجام به‌روزرسانی‌های دقیق، هم در جگوار و هم در مرسدس انجام شده است. ولی مرسدس ضمن ثبات و پایداری بیشتر و قابلیت کنترل بیشتر و البته داشتن چابکی بیشتر، توانست هوشمندانه‌تر و حرفه ای‌تر عمل کند. با در دست داشتن فرمان گوشتی مرسدس، کنترل بدنهٔ غول‌پیکر این خودرو بسیار عالی و لذت‌بخش خواهد شد و در مانورهایی که انجام می‌شود، احساس اعتماد به نفس و الهام بخشی بسیار بالایی را به راننده القاء می‌کند.

Mercedes E63 AMG S Estate interior
Mercedes E63 AMG S Estate interior
Jaguar XFR-S Sportbrake 2016
Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

حکم

جایگاه نخست: مرسدسE63 AMG S Estate

مرسدس از هر نظر پله‌های پیشرفت و ترقی بالاتری را طی کرده است، درحالی‌که نسبت به جگوار بهای گران‌تری را باید بپردازید، اما این مزیت را دارد که راننده را کاملاً راضی می‌کند. E63 علاوه بر آن که در مسیر سریع‌تر و پایدارتر بود، از نظر عملی بودن هم بالاتر از جگوار قرار می‌گیرد. E63 AMG با کابین بسیار لوکس و کاربردی، فضای صندوق بیشتر، ایمنی بیشتر و شتاب و عملکرد بهتر، واژهٔ اسپرت را به خوبی ادا می‌کند و در مقابل، نیاز مشتریان سخت سلیقه را برطرف می‌سازد.


جایگاه دوم: جگوار XFR-S Sportbrake

جگوار خوش‌تیپ و با پرستیژ است و سراسر شخصیت، همچنین مجلل و به طرز شگفت‌آوری راحت است. در جاده‌های مستقیم جذاب عمل می‌کند و در جاده‌های پر پیچ و خم، سرگرم‌کننده است. با این حال، ضمن اینکه جگوار اسپرت‌بریک، رضایتمندانه و به خوبی تست‌ها را پاس می‌کند، ولی می‌توان گفت در مقابل مرسدس سر تعظیم فرود آورده و وقتی که پای فضای صندوق، هندلینگ، عملکرد فنی، و هزینه‌های در حال اجرا و گارانتی در میان باشد، یک یا چند پله پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد.

مشخصات کلیدی:

جگوارXFR-S Sportbrake در مقابل مرسدس بنز E63 AMG S Estate:

مشخصات Jaguar XFR-S Sportbrake Mercedes E63 AMG S Estate
قیمت پایه/ قیمت مدل تست £82,495/£84,245 £85,900/£91,345
ارزش باقیمانده پس از (3 سال/30.000) £32,008/38.8% £35,820/41.7%
طول / فاصله ی دو محور 4,966/2,909mm 4,905/2,874mm
ارتفاع/ عرض 1,511/1,939mm 1,507/1,854mm
موتور / حجم V8/5,000cc V8/5,461cc
بیشینهٔ قدرت 542/5,000 bhp/rpm 577/5,500 bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور 680/2,500 Nm/rpm 800/2,000 Nm/rpm
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک RWD/ 7 سرعته اتوماتیک RWD/
حجم باک 70 لیتر 80 لیتر
حجم صندوق عقب 450 لیتر 530 لیتر
وزن خودرو/ حمل بار 1,967/483kg 1,955/585kg
دایره دور زدن خودرو 11.5 11.4
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی 3 سال (نامحدود) / 3 سال 3 سال (نامحدود)/ 4 سال
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده 7/2 21/9
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره 79/73/62/71/4* 86/77/59/86/5*
0 تا 60 مایل/ 30 تا 70 مایل 4.6/3.4 ثانیه 3.7/3.2 ثانیه
حداکثر سرعت 297 کیلومتر 250 کیلومتر (محدود)
مسافت ترمز از سرعت 70/ 60/ 30 مایل 49.7/39.5/9.5 متر 48.7/34.1/9.3 متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین 10.59 / 7.49 / 15.8 لیتر 8.31 / 6.49 /11.58 لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات 382/234g/km/35%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین 6 عدد/ دارد/ دارد/ دارد 9 عدد/ دارد/ دارد/ 390 پوند
کروز کنترل / ESC / سانروف Yes/yes/no Yes/yes/£2,345**
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی Yes/yes/yes Yes/yes/£700
رنگ متالیک/ چراغ LED / ورود بدون کلید Yes/no/yes Yes/yes/£595
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث Yes/yes/yes/yes Yes/yes/yes/yes

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

53 دیدگاه

    1. سجاد
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      روی کاغذ آره .
      ولی هرجور حساب بکنی ، باز بنز بنزه!
      اما جگوار چی؟

      پاسخ
    2. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      اصلا قبل از اینکه مقایسه رو بخونم, مرسدس رو انتخاب کردم….

      پاسخ
  1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    به به دست داداش احمد عزیز درد نکنه که مثل همیشه گل کاشته.
    عالی تنها کلمه ای است که میشه در توصیف مرسدس خصوصا” این مدلش به کار برد.
    یه نکته ی مهم تری که در اغلب این مقایسه ها نهفته اینه که مرسدس و سایر خودرو های آلمانی اگر گرانتر از رقبا باشن دلیل موجهی دارن که واقعا” ارزش پرداخت پول بیشتر رو دارن
    به نظر بنده شاید بشه گفت تنها برتری XFR-S علاقه ی بیشتر خریدار میتونه باشه که این مسئله در مورد E63 هم صادقه.
    یه چیز دیگه هم که هست هردو استیشن هستن چه چیزی از این بهتر؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .
      حیف که مردم ایران ماشینه استیشن دوست ندارند .
      حیف که تولید نمیشه . واقعا کاربردیه .
      یک استیشن با حداکثر قدرت .
      الان هم شما بخوای یدونه مرسدس بنز 280 TE استیشن بخری ، کمه کم باید 25 میلیون پو.ل بدی .
      این مدل در سال 89 قیمتی در حدود 7.5 تا 9.5 میلیون داشتند . اما الان …..

      پاسخ
      1. ساسان.م
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        ملت ایران معتقد است هرکس استیشن دارد نعش کش است!!!
        به همان دلیل که وقتی پورشه 911 زرد میبینه میگه تاکسی
        مورد دوم رو به عینه دیدم

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل ALL CARS
        ALL CARS
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        منکه استیشن خیلی دوس دارم اما ترجیح میدم شاسی بلند سوارشم
        1:بخاطر وضعیت راه ها وخیابونا
        2:از نظر فضا ی بار تقریبا برابرن
        3:دید بهتر نسبت به جلو و اطراف. چون یکی از تاثیر گذارترین ومهم ترین نکات تو رانندگی دید نسبت به جلوست.برای مثال وقتی تو یک ماشین باشاسی معمولی هستین وجلوتون یک خودروی دیگه باشه با همون سایز خودروی شما (واگر بزرگتر باشه دیگه بدتر)حداکثر یک ماشین جلوتر از اونو میتونین ببینین.یعنی اگه دویا سه ماشین جلوترازشما حادثه ی براشون رخ بده تا شما بخواین متوجه بشین زدین پشت ماشین جلوییتون.اما اگه ماشینتون شاسی بلند باشه تا دهها خودرو جلوترو به راحتی میبینن واز قبل آماده مواجه با اتفاقات پیش رو خواهید بود وقبل از رسیدن به محل حادثه سرعتتونو کم میکنین.(البته ناگفته نمونه یکی از دلایل انتخاب شاسی بلند این بود که متاسفانه فاصله ی طولی تو ایران خیلی رعایت نمیشه،هرچند هیجان بیشتری داره و برای لایی کشی و یکمی خوش گذرونی و راهی کاملا(100%)اشتباه اما لازمه برای روکم کنی بعضی دوستان)

        راستی اینم هست : جذبه و ابهت بیشتری داره

        وسپاس از احمد نیشابوری

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .
          من با پیکانم با همه ( در مواقع لزوم کل کل میکنم ) . چه ببازم و چه نبازم . البته در حد پژو و پراید سمند و …
          اما اگر در ترافیک روان باشه ، با بنز و ب ام و هم کل میندازم . چون اونجا سرعت کاراییه انچنانی نداره . اونجا بیشتر دست فرمون به درد میخوره .

        2. تصویر پروفایل ALL CARS
          ALL CARS
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          آقا میلاد خیلی آقایین
          فکرنمیکردم بخواین بخاطر رو کم کنی هم که شده با بنز کل بندازین . چون بنظر میاد خیلی دوسش دارین.وازاونجایی که میگین توترافیک دستفرمون به دردمیخوره: گویا چند باری کل بنز سوارا روهم خوابوندین
          دمتون جیز که با پیکانتون با هر ماشینی تواین شرایط کل میندازین
          ایوووووول

        3. شهرام
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          درود داش میلاد دمت گرم توام؟؟؟

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        مرسی احمد جان دل به دل راه داره.
        راستش داداش این مدت به خاطر درسا و کارای روزمره زیاد نتونستم در بحث های دوستان گران قدری مثل شما شرکت کنم البته یه دلیلش هم کاماروی 2016 هست که خیلی پیگیر اخبارش هستم.
        خیلی ارادت داریم احمد جان و میلاد جان.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          قربونت برم باربد جان

          ایشالا که همیشه موفق باشی 😉

          در هر صورت خیلی خوشحال شدم اینجا دیدمت 🙂

  2. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .
    واااااااااااای خدای من . استیشن . صندوق بارو ببین . چقدر جا داره .
    یدونه ازینها داشته باشم ، بسه .
    استیشن عشقه . فضای خوب . موتور عالی .
    خودروهای استیشن همانند زنی هستند که موهای بلند خودشون رو از پشت بسته اند .
    هروقت استیشن میبینم ، همچین تصوری در ذهنم نقش میبنده .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1172 دیدگاه) ,

      درود.
      میلاد منم یه همچین حسی رو نسبت به M3 دارم، انگار زنیه که موهاشو افشون کرده 🙂 🙂

      پاسخ
      1. سجاد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        منم وقتی پراید 111 میبینم احساس میکنم یه دختر کچل ترشیده س که رفته آرایشگاه به خودش رسیده!

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      یه مشت منحرف ریختن تو این سایت و هی بچه ها رو از راه به در میکنن

      آخه چرا منا یاد عقب F12 میندازید….!!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل حسين
        حسين
        سوابق: (1172 دیدگاه) ,

        اوه صادق عقب F12 رو اینجا یاد نکن که بدجوری خطرناکه 😀 😀

        بزرگترین دروغی که توی دوران تحصیل بهمون یاد دادن این بود:
        «جمع مذکر سالم»

        آخه مگه داریم همچین جمعی؟؟ 😉

        پاسخ
    3. ali mtr
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      همچنین منو یاد صندوق AMG GT میندازه حرف نداره

      پاسخ
        1. ali mtr
          سوابق: (56 دیدگاه) ,

          رضا جان ناراحت شدی ؟؟؟ به هر حال هر کی ماشینی رو که باهاش حال میکنه میگه

    4. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      عجب تصوری !
      عجب زنی !
      این زنی که شما تصور میکنی خیلی خشنه ها !
      خدایا هیچ زنی مثل استیشن نباشه

      پاسخ
  3. مهدی 911
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    بنز بهتره صد در صد بخصوص با شتاب عالیه 3/2 ثانیه ای

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود بر شما مهدی جان

      شتاب 30 تا 70 مرسدس 3.2 ثانیه ست

      0-100 رو 3.7 ثانیه میزنه

      نمیدونم چرا جدول برعکس میزنه اعدادو

      پاسخ
  4. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    هر دو جزو بهترین استیشن ها هستند
    جگوار هم در حدی هست که بتونه با مرسدس ( رقابت ) کنه نه ( برابری ) !!

    با تشکر از احمد عزیز 🙂

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    تقریبا تو همه ی موارد مرسدس سرتره،چه مصرف سوختی داره،عالیه
    نمای جلوی بنز تهاجمی تره،کابین جگوار برای یه خودروی لوکس کمی ساده به نظر میاد،
    نکته جالب اینجاست که با اینکه جگوار از نظر طول و عرض و ارتفاع از بنز بزرگتره ولی باز هم ظرفیت بارش خیلی کمتره!!

    پاسخ
  6. farzam
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    تو ماشین های سدان جگوار من فقط اکس جی رو دوست دارم. بنز ای کلاس هم به نظرم قبل فیس لیفت خوشگل تر بود. با اون دسته دنده فضایی که پشت فرمون قرار داشت و چرخشی بود و توسط بی ام و روی آی۳ کپی شد. البته بی ام و هم سروره ها.

    راستی من شنیدم قرار اعضای تخت گاز یه برنامه جدید تو یه شبکه تلویزیونیه دیگه(ان بی سی انگلیس) درست کنن. کاش صحت داشته باشه

    پاسخ
    1. ali mtr
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      ولی یه جای خوندم که کلارکسون به BBC برمیگرده ولی تویه برنامه ی دیگه

      پاسخ
    2. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      خدا رو شکر که داره این برنامه مزخرف نابود میشه خدا کنه گند بزنن بهش برن خدا خودش کاری کرد که خودشون بیفتن به جونه هم دلم میخواست اون یارو تهیه کننده هم یه مشت میزد تویه دهنه اون پیریه تا بفهمه دنیا دسته کیه مردکه …

      پاسخ
      1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        آقا شایان گل گفتی . واقعا حرف عالی زدی . البته هیچوقت از طرفداران این برنامه نبودم و نیستم . ولی اخبارش رو پیگیری میکنم . بد نیست از احمد آقا هم تشکر کنم .

        پاسخ
  7. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    Just mercedes
    این جگوار دیگه زیادی قدیمی
    یه سوال چرا مرسدس همیشه بهترینه؟؟

    پاسخ
  8. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    فقط مرسدس بنز// الان یکی میاد میگه تعصب داری آره من تعصب دارم واسه چیزی که بهتره واسه چیزی که سرتره خوشکل تره برند تره جذاب تره باکیفیت تره با قدرت تره طراحی بهتر داخلی جذابیت خارجی و…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      شایان جان زیاد به این حرفا گوش نده، جفنگه….

      خیلی از این حرفا مستقیم میره تو زباله دان سیستم یا توی جفنگیات

      پس شما هم جفنگ حساب کن و طرفدار حق باش 😉

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        داش احمد خیلی گلی خدایش وجود شما و میلاد اعتباریه واسه سایت

        پاسخ
  9. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    مرسدس واقعا عالیه
    تو این مقایسه جگوار جلوش حرفی برا گفتن نداره

    پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    هنوز نمی دونم چرا اروپایی ها انقدر به ماشین های استیشن علاقه دارن

    پاسخ
  11. سامان از تبریز
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    سیاست مرسدس خیلی عالیه
    قبلاها فقط به فکر ساخت ماشین لوکس و راحت بود ولی الان خودرو هایی میسازه که هم لوکس و راحت و هم اسپورت و جوان پسند هستند
    این باعث رشد و فروش جهانی بیشتر میشه

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      اگه گذاشته بشه یکدومشون جذغاله میشه برادر من

      پاسخ
  12. مسعود
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    ببخشید، این که گفته “رتبه تولید کننده/ فروشنده”، این یعنی چه؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود مسعود جان

      این قسمت رتبۀ تولید کننده و رتبۀ فروشنده در بین کل خودروسازهاست

      پاسخ
  13. Mclaren
    سوابق: (398 دیدگاه) ,

    واقعا عاشق این لوکس بودن داخل کابین بنزم خداییش رقیب نداره
    واقعا عالیه کیفف میکنم

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل Nicki
    Nicki
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    این شتاب تا چندین سال پیش دور از انتظار بود واسه یه همچین جثه هایی
    واقعا عجب پیشرفتی

    پاسخ
  15. فقط انگلیش
    سوابق: (437 دیدگاه) ,

    بدون تعصب می گم که بنزه یکم سرتره شما هم بدون تعصب قبول کنید بنزه یکم سرتره نه خیلی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.