نسل جدید مرسدس بنز E63 AMG معرفی شد، قوی‌ترین E کلاس تاریخ

سرانجام بخش AMG مرسدس از نسخه‌های عملکرد بالای E63 AMG و E63 AMG S رونمایی کرد که دومی قدرتمندترین و سریع‌ترین E کلاس تاریخ محسوب می‌شود. نسل جدید خانوادهٔ E63 یکی از لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین سدان‌هایی هستند که تاکنون ساخته شده است. این خودروها رسماً در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی خواهند شد اما پیش آن مشخصات فنی آن‌ها کاملاً اعلام شده است. در نسل جدید E63 پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 توئین توربو نسل قبلی با یک واحد کوچک‌تر اما قوی‌تر 4 لیتری توئین توربو جایگزین شده است و همچنین سیستم چهارچرخ محرک 4Matic هم به‌صورت استاندارد در همهٔ مدل‌های آن ارائه شده است. توربوشارژرهای آن نیز جهت بهبود عملکرد و کاهش تأخیر توربو به فناوری Twin Scroll مجهز شده‌اند. (توربوشارژرهای مجهز به این سیستم دارای دو ورودی گاز اگزوز هستند که یکی در دور پایین و دیگری در دور بالا عمل می‌کند).

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-01

این موتور جدید در نسخهٔ پایهٔ E63 قدرتی معادل 565 اسب بخار و گشتاوری برابر با 750 نیوتن متر تولید می‌کند که خودرو را در 3.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ اما مدل قوی‌تر E63 S دارای 610 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است و در تنها 3.3 ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مدل رقیب مستقیم نسل آیندهٔ ب‌ام‌و M5 خواهد بود اما همچنان ازلحاظ قدرت در پس کادیلاک CTS-V با 640 اسب بخار قدرت قرار دارد. حداکثر سرعت هردوی این مدل‌ها روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است اما می‌توان با سفارش پکیج رانندهٔ AMG سقف سرعت را به 300 کیلومتر در ساعت افزایش داد.

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-03


البته مرسدس بنز به مصرف سوخت این سدان اسپرت خود هم توجه داشته است و سیستم غیرفعال‌سازی تعدادی از سیلندرها را برای آن ارائه کرده است. این سیستم در حالت رانندگی کامفورت یا راحت در دسترس بوده و چهار سیلندر از هشت سیلندر ماشین را غیرفعال می‌کند و دور موتور را بین 1000 تا 3250 rpm نگه می‌دارد. بدین ترتیب موتور به نمونه‌ای V4 تبدیل می‌شود که مصرف سوخت و ارتعاشات کمتری دارد. یک گیربکس 9 سرعتهٔ اسپیدشیفت MTC (مخفف مولتی کلاچ تکنولوژی) هم نیروی عظیم موتور را از طریق سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ می‌رساند. با چنین مشخصات خارق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد E63 AMG حتی آمادگی رقابت با سوپراسپرت‌ها را هم داشته باشد.

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-09

هرچند مرسدس بنز نسل جدید E63 را به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه نمی‌کند اما مدل E63 S را مجهز به یک حالت رانندگی منحصربه‌فرد بنام حالت دریفت کرده است که در این حالت قدرت موتور فقط به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. حالت رانندگی دریفت که فقط در برنامهٔ رانندگی Race یا مسابقه در دسترس است، علاوه بر انتقال تمام نیرو به چرخ‌های عقب، ESP را غیرفعال کرده و گیربکس را هم در حالت دستی قرار می‌دهد و بدین ترتیب رانندگی جذاب و هیجان‌انگیزی را برای راننده فراهم می‌کند. این حالت تا زمانی که راننده آن‌را غیرفعال کند درگیر باقی می‌ماند.

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-1c

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-1e

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، AMG نسل جدید E63 را بر روی یک شاسی کاملاً ارتقاءیافته ساخته است که شامل تنظیم کنترل بادی بدنه، قطعات جدید سیستم تعلیق، قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی، ESP سه مرحله‌ای و فرمان اسپرت الکترومکانیکی حساس به سرعت می‌شود. برای توقف این سدان وحشی اشتوتگارتی نیز یک سیستم ترمز عملکرد بالا شامل دیسک‌های اسپرت 360 میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 360 میلی‌متر با کالیپرهای تک پیستونه در عقب، ارائه شده است. مدل E63 S در جلو مجهز به دیسک‌های بزرگ‌تر 390 میلی‌متری است. همچنین در صورت تمایل، مرسدس بنز دیسک‌های کربن سرامیکی 402 میلی‌متری در جلو و 360 میلی‌متری برای عقب را ارائه می‌کند.

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-21

در قسمت بیرونی، E63 با جلوپنجرهٔ خاص، سپرهای متفاوت، گلگیرهای بزرگ‌تر که رینگ‌های 19 اینچی را در زیر خود جای می‌دهند (رینگ‌های 20 اینچی در مدل S)، چهار سر اگزوز بزرگ، یک اسپویلر عقب و تریم داخلی منحصربه‌فرد AMG از نسخه‌های معمولی E کلاس متمایز می‌شود. پس از اولین نمایش رسمی E63 جدید در نمایشگاه لس‌آنجلس، فروش این خودرو در ماه مارس 2017 (اسفند) در اروپا و در تابستان 2017 در ایالات‌متحده آغاز می‌گردد. نسخهٔ استیشن آن‌هم سال آینده معرفی خواهد شد. مشتاقانه منتظریم تا ببینیم این سدان فوق‌العادهٔ آلمانی در برابر رقبای اصلی خود یعنی ب‌ام‌و M5، آئودی RS7 و کادیلاک CTS-V چه عملکردی خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

38 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    عالیه، یه سوپرکار با چاشنی اشرافیت. همه جوره از نظر فنی راضی کنندست‌. فقط کاش بر خلافه همیشه، مدل E65 هم تولید بشه تا دیگه قدرت و خاص بودن رو به اوج برسونه. در مورد طراحیش از رو عکس نمیشه قضاوت کرد‌، من وقتی c کلاس جدید رو از نزدیک دیدم، به مراتب زیباتر و شیک تر از عکساش بود‌، نظرمم در مورد E کلاس همینه. مرسدس بنز؛ خداوندگار اصالت

    پاسخ
    1. X5
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      به به آقا فرشاد چه عکسی گذاشته یه ماشینی که هیچ موقه از مد نمیوفته

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
        فرشاد سجادیان
        سوابق: (191 دیدگاه) ,

        کاش بنز سبک طراحی قدیمیش رو ادامه میداد؛ نسل اول CLS, نسل قبلی SL بلک سریز، CLk DTM و تو صدر اینا SLR, هنوزم فوق العاده خاص و دوست داشتنی هستن.

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3673 دیدگاه) ,

    .
    عالیه.
    واقعا ماشین ایده آل.
    داخل کابینش رو نگاه کنین…
    اون تریم آبی…
    آقا میلاد کجایی بیای عشقتو ببینی؟!؟؟؟
    .
    AMG/////

    پاسخ
  3. ENER-G-FORCE
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    حالا تصور کنید اینو برابوس تیونینگ کنه!

    پاسخ
  4. Bavaria
    سوابق: (230 دیدگاه) ,

    ۸۵۰ نیوتون !!!!
    واقعا ی سری از این ماشین ها برای رجز خوانی و قلدری کمپانی بوجود میان
    احسنت به این تکنولوژی

    پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    به یاد بیارید زمانی نه چندان دور سوپر اسپرتهایی مثل پورشه کاررا جی تی با 605 اسب بخار و مزراتی mc 12 با 625 اسب بخار ومرسدس slrبا 617 اسب بخار. یه سوپر اسپرت چهار درب با ظرفیت پنج سرنشین و یک چهارم قیمت.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    همه چیزش عالیه به نظرم سریعتر از M5 آینده هست و کادیلاک داره عقب میمونه و باید براى ٢٠١٧ یه بروزرسانى توپ بکنه. اما چیزى که هست خشونت توى چهرش نیس. نسبت به رقبا بخصوص کادیلاک.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      .
      به نظر من که خشونتش کافیه!
      کسی بنز رو هیچ وقت به خاطر خشونتش نمیخره. کسی دوست هم نداره چهره ی بنز خشونت زیادی داشته باشه. دوست داره چهره ی بنز ابهت و لوکس بودن داشته باشه.
      ابهت با خشونت خیلی فرق داره.
      بنز هیچ وقت به فکر خشونت نبوده.
      ابهت برای بنز مهمه.
      .
      خشونت برای ماشین هایی مثل چلنجر و وایپر و کوروت مهمه.
      بنز آ ام گ ماشینی هست که در خارج مهندس ها و کارآفرین ها سوار میشن
      ماشین های خیلی خشن پرستیژشون رو از دست میدن.
      اتفاقا به نظر من خشونت در بهترین حد ممکن در چهره ی خودروهای بنز وجود داره.
      نه کم نه زیاد.
      حتی کادیلاک هم همینطوره.

      پاسخ
    2. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      منتظر معرفی M5 ام تا شاهد یه رقابت خفن المانی بدون مزاحمان همیشگی باشم.

      پاسخ
  7. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . به نظر من تلفیق ظاهر لوکس +نمایی خشن و اسپرت در نسل قبلی بهتر از این نسل جدید بود . آنچنان که مثل نسل قبلی نمیتونه در ظاهر حافظ دو شخصیت لوکس و اسپرت باشه .(نظر شخصی)

    پاسخ
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      اتفاقا میلاد جان اگه خوب به چراغ های جلو دقت کنی متوجه خلاقیت بنز میشی
      بنز با استفاده از ledهای طرح ابرو که اون ها رو به شکل فوق العاده زیبایی بر روی لامپ های گرد چراغ قرار داده ظاهر عصبی و خشمگینی به ماشین داده یه لحظه ماشین روبدون ledهاش در نظر بگیر /////
      و دومین کاری که بنز کرده محفظه ایی که چراغ جلو داخلش قرار داره اگه خوب نگاه کنید چراغ فرو رفته داخل محفظه و به شکل یه اخم دراومده
      این ماشین رو باید از نزدیک دید تا متوجه ابهتش شد //// این ماشین اتفاقا خیلی عصبیه ….
      ارادت …

      پاسخ
  8. Tadano
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    کالیپرهای ترمز عقب اصولا باید۴ پیستونه باشه .

    پاسخ
  9. سید علیرضا
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    .
    بی صبرانه مشتاق این خودرو بودم. ولی ای کاش طراحی داخلیش مشکی نمیشد.
    من از رنگ مشکی متنفرم.

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    یکم تشخیص ماشینای بنز واقعا سخت شده ولی ابهت زیبایی قدرت لوکسی همه چی. باهم داره

    پاسخ
  11. England is bether
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    یعنی خط به خط مقاله بالا رو که میخوندم کیف میکردم چقد نوآوری آخر،
    بعد مقاله در مورد پانامرا جدید این اولین مقاله بود کهواقعا کیف کردم

    پاسخ
  12. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    کادیلاک هم باید در مدلهای پرفورمنسش سیستم چهار چرخ متحرک را به صورت استاندارد عرضه کند.

    ولی کلا حال میکنم هرچی اسب بخار اضافه میکنن بازم زیر آمریکایی هان . 😉

    پاسخ
    1. Erfan
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      حالا کم باشه….
      اسب بخار شرط برتری نیست…
      چه بسا که دوج 707 بخاری از پورشه 911 شکست خورد…
      شرط طریقه استفاده از این اسب بخاره نه زیاد بودن یا کم بودنش که اونم فعلا آمریکا بلد نیست…

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1280 دیدگاه) ,

        راس میگی جون دایی
        فعلا که کادیلاک تو درگ چند وقت پیش پدال بی ام و رو سخت شکست داد و فرستادش باواریای المان
        تو 2 تا تست قبل تر هم کادیلاک باز شکست داد بی ام و رو
        زیاد سخت نگیر
        ارشیو پدال رو برو بخون

        پاسخ
    2. MPH
      سوابق: (222 دیدگاه) ,

      مگه همه چی به اسب بخاره ؟؟؟؟
      خوب بودن یک خودرو شامل ده ها فاکتور میشه و هیچ کس از روی قدرت نمیتونه ادعای برتری کنه.
      حتی قدرت بیشتر این رو هم نمیرسونه که موتوری برتری داره که قدرتش بیشتره،فاکتورهای زیادی از جمله اینکه این قدرت از چه دوری در دسترس است و در چه دوری ماکزیمم میشه+نمودار قدرت و گشتاور واین که گشتاور از چه دوری افت میکنه یا در چه دوری بیشترین مقدار رو داره+مصرف سوخت+پرفرمنس موتور+واکنش به پدال گاز+دورگیری+صدا+…….باید بررسی بشه تا یک موتور نسبت به بقیه خودشو نشون بده.

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1280 دیدگاه) ,

        تو یه ماشین اسپرت همه چیز اسب بخار است و بس
        اینجا قسمت المانی هست و توقع ندارم کسی از من پشتی بانی کنه و اصلا برام مهم هم نیست
        اما هر زمان تو اسب بخارماشین المانی از امریکایی کم میاره زود شروع میکنند که مگه همه چیز اسب بخاره؟؟؟؟
        اره همه چیز اسب بخار هستش و بس

        پاسخ
        1. Erfan
          سوابق: (20 دیدگاه) ,

          چرا عصبی میشی؟؟؟

          داداش هر وقت از ی موتور 2 لیتری 381 اسب گرفتین اونوقت بیا ببینیم چی به چیه؟؟.(mb a45)
          شمارو با اسباتون تنها میزارم….

          ملاک برای برتری استفاده از حداقل ها برای بهترین بودنه… زیاد بودند چیزی دلیل بر برتری نمیشه…
          تنها راه غلبه آمریکا بر آلمان غلبه بر مهندسی آلمانه که اونم بعید میدونم….
          نمیدونم کی میخواین بفهمین قدرت دلیل بر برتری نیست این مهندسی هست که تعیین کنندس

          The Best or nothing

        2. MPH
          سوابق: (222 دیدگاه) ,

          واقعا من دیگه نمیدونم در پاسخ به این جمله چی میشه گفت(در ماشین اسپرت همه چیز اسب بخار است وبس) یعنی هندلینگ،راحتی،کیفیت ساخت و ….مهم نیست در ضمن این ماشین یه مرسدسه و مطمئنا لوکس بودنش مطرح تره تا اسپرت بودن
          ولی تو خود ماشینای اسپرتم همه چیز اسب بخار نیست

        3. مهدی
          سوابق: (47 دیدگاه) ,

          اتفاقا اشتباه بزرگ جنرال موتورز و عدم موفقیت کادیلاک های جدید هم ریشه در تفکر هرچی اسب بخار بیشتر ماشین بهتر داره.همه چیز اسب بخار نیس وگرنه هر بچه تیونری بلده از موتور اسب بخار بیشتری بگیره.

        4. Omid.BM
          سوابق: (13 دیدگاه) ,

          در جواب به عرفان : هر وقت ماشینی اوردین که تو سال 1984 از یه موتور 2.1 لیتری 560 اسب گرفتین و 0 تا 100 رو تو 3.01 ثانیه طی کردین صحبت مهندسی کنید فورد ار اس 200 و میگم یه سرچ بکنید

    3. GOD BLESS AMERICA
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      میبینم که داداش علی داره مثل یه سرباز جان برکف پشت خطوط نازیها دلاورانه می جنگه .

      داداش علی زور نزن اینا پرستیژ آلمانی سواری کورشون کرده اسب بخار آمریکایی رو با اسب بخار آلمانی مقایسه میکنن.
      اسب بخاری که با پرخوران سوپرشارژر استخراج بشه در مقابل اسب بخاری که با پرخوران توربوشارژر استخراج بشه مثل طلا در برابر نقره میمونه که به علت نمودار گشتاور خطی تر و دسترسی به قدرت در دور پایین تر (محدوده 6000RPM ماشینهای آمریکایی در مقابل محدوده 8000RPM ماشینهای آلمانی ) حتی دانشمندان آلمانی تمایل بیشتری برای پرخوران موتورهای حجیم با سوپرشارژر به جای توربوشارژر دارند.

      اما سیاست فعلی آلمان ها مبنی بر سبک سازی اونها رو از این مهم باز می داره.
      بازم هست اما حوصله ندارم شرمنده باشه تو یک فرصت دیگه .

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1280 دیدگاه) ,

        داداش امریکاییها که نازیها و المانیها رو شکست سختی دادند دیگه چی مونده که من بخوام شکست بدم

        پاسخ
        1. Omid.BM
          سوابق: (13 دیدگاه) ,

          داداش حالا اون بحث نازیسم و هولوکاست و اینا جای بحث داره

        2. Erfan
          سوابق: (20 دیدگاه) ,

          شما که داری فورد sr رو به رخ میکشی بد نیست در مورد بنز t80 هم یه مطالعه داشته باشی.
          سال1939
          مهندسی تو آلمان ختم میشه…. وسلام…
          هر وقت کلا از تمام اسب بخار که تولید کردین استفاده کردین اونوقت شاااااااااااااید حرفی واسه گفتن پیش ما آلمانی بازا داشته باشید…

          The Best or nothing

        3. Omid.BM
          سوابق: (13 دیدگاه) ,

          همین الانش ام 4 جی تی اس تون تو پیست مغلوب شلبی جی تی 350 شده ، کامارو زی ال 1 رو برید ببینید با چه قیمت و کلاسی چه رکوردی ثبت کرده بماند کوروت زی ار 1 که چه میکنه توی افرود رو دست جیپ و تراک های امریکایی نداریم ، زمانی که ما کارول شلبی داشتیم و لمانز رو لوله میکردیم چیکار میکردید همین الانشم فورد جی تی رو ببینید ادم کیف میکنه از این طراحی ، من منکر المان نمیشم از اتفاق پرمیوم های المان بهترین هستن و بهترین حس رو میدن ولی امریکا لذت دیگه ایه

        4. Erfan
          سوابق: (20 دیدگاه) ,

          دوست عزیز
          تاریخ خودروسازی آلمان رو بخون
          هروقت که براشون صرفه اقتصادی داشته و صلاح دیدن ماشینی زدن که چنان گرد و خاکی کرده که تا یه مدت همه خواستن به استاندارد های اون محصول آلمانی برسن
          مرسدس 300 اس ال گالوینگ
          مرسدس clk gtr
          مدل های تیون شده برابوس که بماند.
          عیب بزرگ آمریکایی اینه که ماشیناش فقط برای شتاب ۴۰۰ متر میسازه غافلاز اینکه در زندگی روزمره ماشین علاوه بر مستقیم رفتن قراره بپیچه لاستیک دود کردن و صدای اگزوز مورد علاقه خیلی ها هست ،نباید ازش ایراد گرفت.
          ولی آلمان تو ساخت ماشینی که قدرت و شتاب و سواری راحت و هندلینگ رو یه جا و در کنار هم داشته باشه حرف اول رو میزنه ، ماشیناش هم به قدر کافی رکورد زدن

  13. mohsen.b
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    یک ماشین واقعی به تمام معنا-لوکس-زیبا-دو دیفرانسیل-قابلیت تبدیل به تک دیفرانسیل و دریفت-مهم تر اینکه این خودرو رو بنز درست کرده یعنی یک عمر بی خرج و دردسر

    پاسخ
  14. silver
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    در جواب شما omid bm بگم که
    موقعی که از موتور دو لیتر گلف 1000 اسب گرفتن فورد rs داشت با مشکل کشیدن فرمون به خاطر ضعف دیفرانسیل موقع تخته رفتن سرو کله میزد.

    پاسخ
  15. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    آخه این ماشین قراره دیگه چی داشته باشه. همه چی تمومه. معرکه هست.

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل shirko
    shirko
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    این ماشین از همه لحاظ پایین تر از m5 جدیده ، فقط یه کم صبر کنید خواهید دید .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.