5 نکته‌ای که باید درباره مرسدس-ای‌ام‌جی E63 بدانیم

جدیدترین نسخه‌ی AMG سدان E کلاس رونمایی شده است. در این نوشتار 5 نکته‌ی جالب درباره‌ی این غول آلمانی را برای شما بازخوانی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  1. این خودرو به لطف توربوهای جدید بسیار سریع است

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
این خودرو بالاترین تریم یعنی S دارای قدرت 603 اسب بخاری و گشتاور 849 نیوتون متری است. همه‌ی این موارد به لطف یک جفت توربوی توئین اسکرول جدید است که در کنار قلب تپنده‌ی 8 سیلندر 4 لیتری انجام وظیفه می‌کنند. این خودرو در 3.4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک MCT به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
البته استاندارد E63 نیز قدرت کافی دارد. پیشرانه‌ی 563 اسب بخاری این خودرو باعث می‌شود تا E63 استاندارد در شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تنها یک دهم ثانیه کندتر باشد. با توجه به وزن 1875 کیلوگرمی این خودرو عملکردی خوب را شاهد هستیم (وزن مدل S برابر با 1880 کیلوگرم است).

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
حداکثر سرعت هر دو مدل طبق معمول به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده البته با پکیج سفارشی راننده می‌توان به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت دست یافت.

  1. تجهیزات بیشتر برای خریداران مدل S

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-26
خریداران مدل‌های عادی E63 باید با دیفرانسیل قفل شونده مکانیکی و نگه‌دارنده‌های معمولی پیشرانه سر کنند؛ اما در تریم S شما نگه‌دارنده‌های دینامیکی پیشرانه را دریافت می‌کنید که در زمان رانندگی سریع سفت‌تر می‌شوند تا به مواردی چون پاسخ فرمان کمک کنند. البته دیفرانسیلی قفل شونده با کنترل الکترونیکی نیز وجود دارد.

  1. مدل‌های دیفرانسیل عقب دیگر ارائه نمی‌شوند

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
طبق انتظار هیچ گزینه‌ی دیفرانسیل عقبی در E63 جدید وجود ندارد. سیستم چهار چرخ محرک نیز جدید است. برخلاف سیستم‌های چهار چرخ محرک قبلی AMG که اکسل عقب را ترجیح می‌دانند،E63 تنظیمات متفاوتی داشته و نیرو را به هر جهتی که نیازمند کشش بیشتری باشد می‌فرستد.

  1. تنظیمات دیفرانسیل عقب تنها با لمس یک دکمه

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
اما نگران نباشید. اگر هنوز هم می‌خواهید نیرو به چرخ‌های عقب فرستاده شود و دودی عظیم را از پشت خودرو ببینید، می‌توانید حالت دریفت را انتخاب کنید. با فعال کردن این حالت و خاموش کردن ESP و البته حذف اکسل جلو از پروسه‌ی دریافت قدرت، خودرو دیفرانسیل عقب می‌شود.

  1. معرفی در لس‌آنجلس، فروش در سال 2017

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس نمایش عمومی خواهد داشت. از میانه‌ی ماه ژانویه 2017 نیز فروش این خودرو آغاز شده و اولین نمونه‌ها در ماه می به دست مشتریان خواهد رسید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

19 دیدگاه

    1. dice
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      ببخشید سوالم ربطی به این نداره…
      چند وقت پیش تو سایت http://www.mbusa.com بودم و یه چیزی تو قسمت قیمت ماشبن ها عجیب بود…چرا قیمت سدان کلاس های s e c از کوپشون ارزون تره.. مثلا s63 amg کوپه از s63 amg سدان گرون تره…. چرا واقعا؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3717 دیدگاه) ,

        .
        به همون دلیلی که سایپا 111 از سایپا 131 گرون تره 😂😂😂😂
        به همون دلیلی که پراید نسیم از صبا گرون تر بود !!😂
        جدی میگم.
        چون حوون پسند تر و پرطرفدار ترن.

        پاسخ
  1. احمد
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    اوج تناسب ، اصالت و زیبایی … .

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    کابینش فوق العادست، لوکس و اسپورت. فقط طرح رینگاش جذابیت خاصی نداره. اگر توان خریدش رو داشتم که ندارم، نقره ایش رو میخریدم.

    پاسخ
  3. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    تو این سگمنت مرسدس فرمانروایی میکنه
    .
    کلاس E حقیقتا در بازار سدان های خانوادگی لوکس حرف اول رو می زنه
    .
    یک سدان زیبا و لوکس و کاربردی و البته فوق مدرن

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    دیگه واقعا چی میشه گفت، طراحی بسیار حرفه ای و عالی، قدرت عظیم، کابین بی نظیر. همه چی تمومه.

    پاسخ
  5. Bavaria
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    پهلوان،منتظر رقیبه کارکشتت M5 باش

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      پشت آمپرش شبیه طاقچه میمونه.تنها ایرادی که میشه ازش گرفت

      پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    چه نور پردازی داخلی عالی رنگ ابی
    مشخصات فنی عالی
    خوشبحال خریدارهاش
    نوش جونشون

    پاسخ
  7. TRX
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    خیلی دلم میخواد با اون مانیتور عظیم جسش در حین رانندگی کار کنم
    آدم رو یاد اون گیمر های که م٣-۴ تا مانیتور همیشه جلوشون میندازه
    در یه کلام تکنولوژی موتورش عالیه ولی طراحی عقبش زیاد به دلم نمیشینه

    پاسخ
  8. hamid_hk
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    از نویسنده خواهش میشه دیگه از لغت تندی به جای سرعت استفاده نکنه. حال آدم به هم می خوره از این لغات من درآوردی

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (187 دیدگاه) ,

      سرعت هم یکی از خودش در آورده از آسمون که نازل نشده !!!

      پاسخ
      1. hamid_hk
        سوابق: (44 دیدگاه) ,

        ساندویچ رو هم یکی از خودش درآورده.
        درازلقمه رو هم یکی از خودش درآورده.
        تفاوت از زمین تا آسمونه

        پاسخ
  9. Saied
    سوابق: (820 دیدگاه) ,

    مرسدس و بی ام و از لحاظ سرعت کم کم دارن پانامرا رو هم رد میشن. ولی فکر نکنم از لحاظ هندلینگ به پای پورشه برسن. البته نظره منه و پایه علمی نداره این حرف. هرکس اطلاعات بیشتری داره خوشحال میشم بشنوم!

    پاسخ
  10. علیرضا4225
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    مرسدس یکی از اسطوره های خودرو سازی دنیاست ولی طراحی های جدیدش دلنشین نیست بخصوص طراحی بیرونی ماشین

    پاسخ
  11. ali delta benz
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تا وقتی که واگنر مدیر گروه گراحی مرسدس است آلمانی های دیگه باید بردگیش را بکنند.

    پاسخ
  12. مسعود
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    دیگه بجای دور موتور، گشتاور رو کنار سرعت نشون میده :دی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.