ترسیم آینده توسط مرسدس بنز F 015

وقتی صحبت از سدان سوپرلوکس می‌شود مرسدس بنز مایباخ S600 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو با فاصلهٔ زیاد دو محور و پیشرانه 12 سیلندر کلاس S متمایزترین سواری لوکس است که می‌توان آن را زمزمهٔ سکوت دانست. قبل از این که حتی متوجه شوید شما را به 130 کیلومتر بر ساعت می‌رساند و با این سرعت در این خودرو کاملاً احساس امنیت می‌کنید. کنترل بدنهٔ شگفت‌انگیز و جادویی این خودرو ضربه‌های وارد بر آن را در دست‌اندازهای جاده به‌شدت کاهش می‌دهد. اما مرسدس بنز چشم خود را به آینده گشوده است تا خودروی مطالعاتی و مفهومی F 015 را خلق کند. ماشینی که با آن، حس رانندگی در آینده در پایگاه دریایی خلیج سان‌فرانسیسکو به ما القا شد.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype

سواری لوکس مرسدس بنز F015 کانسپت هر چیزی است جز یک مرسدس بنز موقر. پایگاه هوایی آلمیدا که به خاطر مکان مورد نظر چخوف در فیلم پیشتازان فضا 4: (بازگشت به زمین) معروف شد در سال 97 میلادی تعطیل شد و در طول 18 سال فرسایش پیدا کرد و حالا جاده ای پردست‌انداز است. چرخ‌های 26 اینچی که با فاصله کمی از گوشه‌های این خودروی متالیک دایملر فرار گرفته هیچ کمکی به خاص شدن کانسپت نکرده است.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype

تکان‌های خودرو تنها قسمتی است که باعث می‌شود توجه شما به خارج خودرو جلب شود و عبور خودروهای مجلل دیگر را از پنجره‌های آن ببینید اما نگاه شما خیلی زود دوباره به داخل خودرو کشیده می‌شود. جایی که پنل روی درب‌ها که صفحه نمایش لمسی‌اند خلاصه‌ای از بیرون خودرو را نمایش می‌دهند. خودرو دارای فرمان و پدال است ولی متأسفانه نمی‌توان رانندگی با F015 را راندن نامید. چون ما هیچ وقت از آنها استفاده نمی‌کنیم. با تنها ضربه‌ای بر روی صفحه نمایش روی درب این خودرو می‌توان هدایت خودرو را به هر مسافری سپرد که تصاویری 360 درجه برای او نمایش داده می‌شود و توانایی تنظیم سرعت و تغییر کابین را به او می‌دهد. ما تصور می‌کنیم که F 015، سری S مدرن شده است که حتی کنترل رایحه درون خودرو را با سیستم تهویه‌اش مهیا می‌کند.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype

این خودرو آینده اتومبیل‌ها را به تصویر می‌کشد. زمانی که کنترل خودرو را به سرنشینان عقب واگذار می‌کنید. البته راننده واقعاً خودرو را هدایت نمی‌کند و در حالی که عملاً خودرو هدایت خود را بر عهده دارد، راننده فقط سرعت خودرو را تنظیم می‌کند و زمانی که هیچ‌کس رانندگی را برعهده نگیرد، صندلی راننده برای ویدیو کنفرانس 180 درجه می‌چرخد و خودرو کنترل خودش را عهده‌دار می‌شود. البته مرسدس اعلام کرده که F 015 از یک برنامه‌ریزی قبلی پیروی می‌کند ولی کاملاً رانندگی را بر عهده نمی‌گیرد. این خودروی پرسرعت با شیشه‌های پوشیده و سقف مجهز به A/C بسیار جلب توجه می‌کند، لاین اصلی برای حفظ فاصله خودروهای دیگر از محل مانور F015 است و برای ما جای تعجب بود که چنین کنترل خوبی از طریق دوربین‌های خودرو بدون استفاده از جوی استیک متحرک و نظارت تیم مهندسی حین حرکت مهیا شده است.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype

اگرچه کنترل داخلی مطلوب نبود (صفحه نمایش لمسی پاسخی در حد گوشی آیفون نداشت و کنترل حرکتی آن حتی بدتر از بدترین صفحه نمایش‌های لمسی بود به‌طوری‌که کاملاً روی اعصاب بود) اما زیبایی آن بسیار قابل توجه بود. مرسدس برای الهام بخشیدن به دنیای آنالوگ برگشت و از روکش گردویی روی کف آلومینیومی استفاده کرد که سطح اتصال با الگوی نقطه‌ای زیبایی دیده می‌شود. صندلی‌ها نیز الگویی ریز بر روی پوسته آلومینیومی دارند که با رزین سفید پر و جلا داده شده‌اند که باعث درخشندگی آنها شده است. در حقیقت زمینه زیباشناختی F 015 برگرفته از زنجیره علمی تخیلی سال‌های بین 1965 و 1987 است. به‌طوری‌که این خودرویی است که می‌توانست در جهان پیشتازان فضا وجود داشته باشد.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype

پنجره مشبک و نوار عقب عمدتاً گرم و ملایم طراحی شده که با LEDهای روشن قادر به برقراری ارتباط شده و درخشان است. عقب خودرو قادر به هجی کردن کلمه STOP به رنگ قرمز است. درحالی‌که بینی جلویی آن دنباله‌ای روشن از مسیر عابر پیاده جلوی خودرو به وجود می‌آورد. مرسدس سیستمی را به وجود آورده که قادر به نمایش پیام روی پیاده‌روی پیش‌روی خودرو است.


در مجموع F 015 یک خودروی کانسپت اولیه است که تولید انبوه آن به 20 سال زمان نیاز دارد اما زمینه تکنولوژی آن تنها اندکی جلوتر از زمان حال است. در بعضی جهات مایباخ فعلی چشمگیرتر است. بعد از همه اینها، می‌توانید همین امروز یک خودرو مایباخ بخرید و یک راننده به‌عنوان کمک خود استخدام کنید و از کروز کنترل خودکار و فرمان کمکی بهره ببرید و با مصرف بنزین مناسبی حرکت کنید، البته صندلی‌های جلو نمی‌چرخند، اما لیموزین 12 سیلندر یک پکیج کامل است که واقعاً کاربردی است. ویلیام گیبسون بیش از 20 سال پیش گفت:

آینده در حال حاضر اینجاست اما چندان به‌طور مساوی توزیع نشده است.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion prototype

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

40 دیدگاه

    1. ZIPPO
      سوابق: (239 دیدگاه) ,

      دقیقا درست میگی سهم همه یکسان نیست
      بی او و بزرگترین و بیشترین سهم رو داشته
      بی ام و به عنوان پرفروشترین خودرو ساز لوکس دنیا مطمئن باش سهم بسیار بیشتری از تکنولوژی های و نو اوری های دنیای خودرو نسبت به بنز داره
      بنز همیشه چه از لحاظ نواوری و تکنولوژِی و کیفیت و حتی امار فروش زیر سایه بی او و بوده و هست وخواهد بود .

      پاسخ
      1. hadi
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        سلام دوست عزیز!من 3ساله که هر روز به این سایت سر میزنمم.درسته کامنت نمیزارم اما همیشه از کامنت ها و نظرات دوستان پدالی لذت بردم مخصوصا اقا میلاد که نظراتش همیشه واسه من جذاب بوده!البته ارادت خاصی هم به عزیزانی مث اقا شاهین و صادق و .. دارم.تجربه نشون داده افرادی که مثل شما متعصبانه کامنت میکردن زیاد تو این جمع دووم نیاوردن!البته قصد جسارت ندارم و فقط یه نصیحت دوستانه بود!
        من نمیدونم شما چطور به این نتیجه رسیدی که مرسدس بنز همیشه و از هر نظر زیر سایه بنز بوده،اگه واقعا به حرفت ایمان داری پس مشخصه که فقط در حد یه آماتور اخبار دنیای اتومبیلو دنبال میکنی و اطلاعات چندانی نداری یا حداقل اطلاعاتت ناقصه و نهایتش اینه که عشق به ب ام و باعث شده چشماتو رو حقیقت ببندی و احساسی نظر بدی(انتقاد دوستانه)
        یه سوال دارم ازت!اگه ب ام و هم مثل کمپانی عظیم مرسدس بنز تو حوزه ها و کلاس های مختلف خودرو تولید کنه ( لوکس،فوق لوکس،اسپرت، سوپراسپرت، ون،مینی ون،کامیون و کامیونت های سبک و سنگین،تریلر ،به تازگی وانت و حضور در مسابقات سنگین فرمول یک با تکنولوژی بی رقیب خودش و و و و … )بازم میتونه عنوان پر فروش ترین خودروساز لوکسو که چندانم آمار فروشش نسبت به بنز و آئودی بیشتر نیست رو حفظ کنه؟.
        http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-c-class-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2015-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86/
        اگه بحث سایه و این چیزاست پس پیشنهاد میکنم که مطللب لینک بالا رو بخونی تا واست روشن بشه کی زیر سایه کیه!مرسدس بنز C کلاس، خودروی سال 2015 جهان،مرسدس بنز کلاس اس کوپه: خودروی لوکس سال،خودروی سال در بخش عملکرد و پرفورمنس: مرسدس AMG GT!
        دوستان ببخشید پرحرفی کردم
        بدرود

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        درود
        فقط ۶ تا از اختراعات بنزو میگم:
        اولین خودروی بنزینی
        اولین خودروی دیزلی
        اولین خودروی الکتریکی
        اولین کامیون
        اولین اتوبوس
        اولین موتورسیکلت
        .
        .
        فعلا با همینا سر کن تا بعد!!!

        پاسخ
        1. ZIPPO
          سوابق: (239 دیدگاه) ,

          به به
          عجب اطلاعاتی ………. بعله من هم بنز رو به عنوان اولین تولید کننده خودرو در دنیا قبول دارم و همه هم اینو میدونند ولی میشه منبع ( موثق ) رو برای بقیه فرمایشاتتون بفرمایید .
          خوب حالا گیریم این اطلاعات من در اوردی و کوچه بازاری شما درست ولی بنز همین الامن هم زیر سایه بی ام و هست چه از نظر طراحی و چه از نظر فروش که بی ام و بسیار بالاتر از بنزه
          من هم فقط 1 چیز کوچولو به شما میگم :
          بی ام و بزرگترین تولید کننده و فروشندهخودروهای لوکس دردنیا
          تو کلا با همین سر کن حالشو ببر

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .
          البته که از کامنت شما مشخصه که میخواهی بین هواداران خودروهای المانی تفرقه بندازی .
          اما از شما یک سوال دارم :
          شما که میگی ب ام و فلان و ….
          بگو ببینم چرا ب ام و داره نسل بعدیه z4 رو با همکاریه تویوتا میسازه ؟؟؟
          ببینم میتونی جواب قانع کننده بدی یا نه !!!!!!!!!!!
          بماند که اولین انژکتور مستقیم داخل سیلندر کار بنز بود .
          بماند که مرسدس بنز اولین خودروسازی بود که تکنولوژی 4 سوپاپ در هر سیلندر رو به همراه داشت .
          همه اختراعات مرسدس بنز هم واسه ب ام و باشه ، یا اصلا واسه آئودی ، جای دوری نمیره .
          از این جیب به اون جیبه . هدف ما پرچم آلمانه . از آقا هادی هم بابت کامنتش تشکر میکنم . عالی سخن گفتی .

        3. hadi
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          مخلصم داداش میلاد.دارم درس پس میدم …

        4. تصویر پروفایل حسين
          حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود.

          میلاد تفرقه از همینجا بینمون افتاد 🙂

          این چه حرفی بود؟؟ این حرفو یه جای دیگه زدی، منم یه جوابی دادم، اما الان دیگه کلامون داره میره تو هم 🙂 ب ام و توی ساختن ماشینی که خودش در ساختنش استاده، میره از تویوتا کمک میگیره؟؟ یعنی میگی برای ساختن یکی از اسپورت ترین و جذاب ترین ماشینهاش داره از تویوتا کمک میگیره؟؟؟ اینجاس که لازمه منم یه ورزشی به انگشتام بدم، بسم الله:

          در مورد رابطه ب ام و و تویوتا بحث هایی هست که در حوصله این متن نمیگنجه. اما اساس این رابطه اینه که ب ام و در استفاده از سیستمهای هیبریدی از تویوتا کمک گرفته (گرچه خودش در زمینه هیبرید یکی از پیشتازان صنعته اما این همکاری جنبه های پشت پرده ای هم داره که من فقط از یکمشون با خبرم) و تویوتا هم برای ساختن یک اتومبیل اسپرت از ب ام و کمک میگیره.

          در نتیجه، این تویوتاس که داره برای نسل آینده سوپرا از ب ام و کمک میگیره نه اینکه ب ام و برای ساختن نسل بعد Z4 بره از تویوتا کمک بگیره. در Z4 آینده سیستم هیبریدی ای استفاده خواهد شد که حاصل همکاری ب ام و و تویوتاس ولی شاسی و موتور و سایر چیزهاش توسط خود ب ام و طراحی میشه و این شاسی برای تویوتا سوپرا هم احتمالا استفاده بشه. پس یعنی این تویوتاس که داره از ب ام و کمک میگیره برای تولید یک اتومبیل وگرنه ب ام و در ساختن اتومبیل اسپورت (خودت میدونی) استاده.

          فرض کن من بگم بنز برای ساخت موتور داره از آستون مارتین کمک میگیره!!! خودت باشی با پشت دست نمیزنی تو صورت من؟؟ 🙂 حالا من شاید نخوام بگم وانت مرسدس بنز بر پایه نیسان ناوارا هستش و دایملر موتورشو تامین میکنه، چرا منو مجبور میکنی اینا رو بگم؟

        5. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .
          داش حسین من نوکرتم .
          فقط میخواستم ببینم این میدونه یا نه ؟؟؟
          بنز غلامیتو میکنه . اما اگر میبینی مرسدس بنز از پلت فرم نیسان ناوارا استفاده میکنه ، به خاطر سهامی است که داره و ارتباط نزدیکی که با اینفینیتی داره . مرسدس بنز تو ژاپنی ها فقط روابطش با نیسان قویه .
          در ضمن سوال من فقط جهت اطلاعات ایشون بود . ببینم میدونه یا نه .
          راستی من غلط بکنم تو دهن شما بزنم .
          کوچیکتیم .

        6. تصویر پروفایل حسين
          حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          قربونت داش میلاد، من کوچیکتم، شوخی کردم و به طنز نوشتم که خسته نشی موقع خوندنش.
          کل ب ام و فدای یه تار موت

        7. ZIPPO
          سوابق: (239 دیدگاه) ,

          خیلی جالبه ادم سوتی به این ضایعی بده بعد بگه میخواستم ببینم میدونه یانه…..
          واقعا بچگانست
          کسی که حتی نمیتونه درک کنه بنز و بی ام و با اینکه هر دو المانی هستند ولی به عنوان بزرگترین لوکس ساز ها شدید ترین رقابت ها رو دارند گرچه همیشه برنده بی ام و بوده
          کی گفته از این جیب به اون جیبه .
          ازاین جیب به اون جیب بین 2 تا کمپانی بین المللی و دو تا رقیب سرسخت واقعا خنده داره کسی ندونه اگه حرفته بشنوه فکر میکنه تو سهام هم شریکن
          1 قرون از سود و پیشرفت بنز به بی م و کمکی نمیکنه و بلعکسشم همینطور
          اقا شما که اینقدر شاکی هستی
          فقط جواب منو بده بنز تو چه شاخص هایی از بی ام و سرتره در حال حاضر ؟
          از نظر فروش که بی ام و با اختلاف اوله
          از نظر طراحی که بنز حقیقتا کم اورده
          موتور های بی ام و به مراتب پیشرفته تر و بهتره و………………

          شما هر چی هم توجیه کنی و از این حرف های بزنی نمیتونی پسرفت و حرکت رو به عقب بنز رونسبت به بی ام و توجیه کنی

        8. ZIPPO
          سوابق: (239 دیدگاه) ,

          بعد هم واسه خودت چی میگی
          مگه تیم ملی که کسی بخواد بین هواداراش تفرقه بندازه
          شما برو یک مروری روی شرکت های بین المللی بنداز و اطلاعاتتو بالا ببر بعد بیا تو بحث

        9. hadi
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          zippo جان جواب منو ندادی عزیز دلم منتظرم. فعلا که بی ام و با طراحیای خسته کنندش کم اورده و حتی طرفداراشم به این موضوع واقفن.در ضمن ادبیاتتو عوض کن داداش ما هممون اومدین اینجا که به اطلاعاتمون اضافه بشه نه اینکه به هم توهین کنیم … یادش بخیر یه بنده خدایی بود به اسم مسیح!شما هم ادبیاتت مث اون خدابیامرزه! =D
          ضمنا پیشنهاد میکنن یه بار دیگه به اون لینکه سر بزنی تا بهت ثابت بشه که ب ام و زیر بنزه …

        10. hadi
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          ضمنا چنتا از نوآوری های انقلابی ب ام و رو اسم ببر تا ما هم بدونیم … چون از طرز بیانت ادم احساس میکنه از طریق کارت بازی با ب ام و آشنا شدی تا مطالعه وتحقیق … از اولشم داری به فروش ب ام و مینازی .. یه دلیل منطقی رو کن بابا

      3. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        مهندس ارشد جناب Zippo
        اینکه شما نمیدونی اولین اتوبوس و کامیون و اولین موتور سیکلت و اولین سواری با موتورهای برقی و دیزلی به دست بنز ساخته شده نشان از کمبود اطلاعات شماست تو این حوزه وگرنه چیزی نیست که من بخوام براشم مثال بزنم و سند بیارم و لینک بدم و غیره و غیره
        چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!
        یک جستجوی ساده توی اینترنت همه چیو مشخص میکنه
        حالا که اینقدر دوست داری با من تو این زمینه کل بندازی باشه با کمال میل شروع میکنم و حاضرم ساعت ها باهات بحث کنم که در اخر خودت به اشتباهت پی ببری و حرفتو پس بگیری و مطمین باش وقتی بگم این کارو میکنم شک نکن که انجام میدم
        چون اینجا خط قرمز برای یک عاشق مرسدس مثل من هست که حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی ازش کوتاه بیام!!!
        پس اگه خیلی دوست داری لیست کل اختراعات بنزو و بی ام و رو با هم مقایسه میکنیم اون موقع همه چی مشخص میشه
        فقط یک نصیحت دوستانه بهت میکنم اینکه سعی کن وقتی میخوای جلوی چند نفر یه حرف جنجال برانگیز بزنی که مطمعنی جوابتو میدن حتما قبلش روش فکر کن

        پاسخ
        1. hadi
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          داش رضا بزا دلش خوش باشه ..مهندس ارشدو خوب اومدی دمت گرم 😉 🙂

        2. تصویر پروفایل حسين
          حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. آقا هادی حالا درست که Zipo اشتباه میکنه ولی یکم تند رفتی داداش. به نظرت واقعا ب ام و طراحیِ خسته کننده ای داره؟؟؟ سری 3 خسته کنندس؟ سری 5 خسته کنندس؟ سری 6؟ سری X؟ سری Z؟ سری 2؟ سری 1؟ کدومشون طراحی خسته کننده ای دارن؟؟

          موضوع تکرای بودن طراحی داخلی ب ام و ها هم مربوط میشه به چند سال پیش و دیگه الان از اون وضعیت خارج شده، داشبوردشون به هم شبیه هست ولی اصلا تکراری نیستن!! اشتباه میکنم؟؟

        3. hadi. Only Bennnzzz ...
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          داش حسین ارادت. از قدیم گفتن : زدی ضربتی ،ضربتی نوش کن 🙂 به قول میلاد این اقا داره همه رو میندازه به جون هم.. من همیشه واسه ب ام و احترام قائل بودم و هستم و خواهم بود همینطور آئودی! چون معتقدم همین رقابت تنگاتنگه که پیشرفتو نو آوریو به ارمغان میاره… وگرنه میشه یه چیزی مث صنعت مونتاژکاری کشور ما!!من عاشق صنعت خودروسازی آلمان و تکنولوژی بی نظیرشم و آرزوم پیشرفت روز افزون تمام کمپانیهای این کشوره چون واقعا دارن به بشریت خدمت میکنن ..

      4. amir.t
        سوابق: (548 دیدگاه) ,

        ببینzippoooooooooooooooooooooo
        شما اول برو ببین تاریخ ساخت شرکت بنز قبل bmw بوده یا بعدش بعد بیا بگو عزیز.

        پاسخ
  1. رامکال
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    خیلی خوشحالم که میتونم آینده رو از همین الان ببینم.

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      شما با این احساسات نابی که نسبت به مرسدس داری باید الگوی کارکنان و مدیر عامل مرسدس بشی

      پاسخ
  2. سامی
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    خودرو های امروزی رو ترجیح میدم حتی 20 سال بعد .
    حس راننده بودن توی یه ماشین نسبتا معمولی خیلی بهتر از حس مسافر بودن توی یه ناشین فوق پیشرفته س

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ALL CARS
      ALL CARS
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      موافقم سامی عزیز
      کسی که بخواد از رانندگی لذت ببره و همه چیزو تحت کنترل خودش داشته باشه و یکجورایی خودشو تو طول رانندگی بچالش بکشه که هم باید خودرو رو هدایت وکنترل کنه وهم باید در مقابل حوادثی که ممکنه بوجود بیاد به درستی ازشون عبور کنه، این خودروها نمیتونن اون لذتوبدن.اما دنیا درحال پیشرفته واین تکنولوژیهاو امکانات فوایدبسیاری دارن که نمیشه ازشون چشم پوشی کرد ولازمه ی زندگی کم حادثه تر و آسوده تر هستن
      مثل این میمونه یک واگن خصوصی قطار گرفته باشی،اما با این تفاوت که از یک اسیتگاه به یک ایستگاه نمیری ، بلکه هرجایی که بخوای بری با یک فرمان (دستور) شمارو جابجا میکنه وهرجایی که بخوای میایستین. وخیلی خصوصیات مجزای دیگه…
      همینکه درصد خطاهای انسانی بااین تکنولوژها ها وپیشرفت ها در بروز حوادث بشدت پایین میاد ودر صد تصادفات وخسارات مالی و جانی بشت کاهش پیدا میکنن بسیار عالیست وبابه همراه داشتن آسودگی خاطر برای سرنشینان، مهمترین علت پیشرفت این فناوری وتکنولوژی هاست. والبته برای افرادی که از خود رانندگی لذت نمیبرن بسیار کاربردی و مفید خواهد بود
      شاید درآینده (آینده ای که مملو از تکنولوژی هاییست که حالا حرف ویا طرحی اولیه از اونهارو داریم) مجبور باشیم برای لذت بردن از رانندگی با کنترل وهدایت خودمون در تمامی شرایط و لحظات ،: دلو بزنیم به طبیعت و در آفرود دنبال این حس بگردیم
      که اگه میتونین از همین حالا اینکارو بکنین چون لذتی که در سفر آفرود هست را درهیچ جای دیگه ی نمیتونین پیدا کنین.چراکه انواع طبیعت مثل مناطق کوهستانی و جنگلی وهم کویری رو میتونین تجربه کنین که باسختی هایی که به همراه خواهد داشت، بسیار لذت بخش و متفاوت خواهد بود ازدیگر سفرها(فقط کمی خرجش بالاست)

      کوچیک همه پدالی ها هم هستیمااا

      پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    هرچقدر تکنولوژی های جدید توش بکار رفته باشه اما نمی شه از ظاهر بشدت زشت و ناهمگونش گذشت

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .
      احسان جان این هرچی باشه واسه 20 سال دیگس . از کجا معلوم که تا 20 سال دیگه تغییر نکنه .
      اما فعلا زشت ترین خودروی در کارنامه تویوتاست . مدل میرای .
      هدف یارو برام مشخص بشه ، دو سال جوون میشم .

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل حامد قدسی
    حامد قدسی
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    ,این دقیقا همون انتظاریه که من از ماشین دارم اینکه بدون اینکه خطر رانندگی و خستگی و تصادف و استرس و ترس ناشی از حادثه رو داشته باشی در کمال آسایش و لذت از سفر به مقصد برسی. خودرویی که اون حالت کلاسیک راننده و سرنشین توش حذف شده و شما می تونی توش دور همی لذت ببری و چهارتا صندلی رو مقابل هم بگذاری. (این ایده ی که صندلی ها می چرخند خودش فوق العاده ترین ایده ی این ماشینه. برای من رانندگی کاری ترسناک ودلهره آوره پس این انتخاب منه هرکی هم دوست داره رانندگی کنه میتونه بره سراغ بقیه ی انتخاب ها!!!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    آقای نیک سیرت ممنون بابت مطلب

    این ماشین خارق العاده ست…..

    خدای تکنولوژیه، واقعاً ساخت یه همچین خودرویی فقط از آلمان بر میاد 3>

    پاسخ
  6. مجتبی(ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    بچه ها پسرم تا 2هفته دیگه به دنیا میاد خودم و خانمم چند تا اسم انتخاب کردیم دوستان اگه چند تا اسم خاص مد نظرتونه محبت میکنید پیشنهاد بدین

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      نقی// چون این اسم میتونه برات تا ابد حسه خوب بودنو بهت بده میتونه تا ابد بهت احترام بذاره میتونه تا ابد مواظبت باشه میتونه تا ابد همه جوره باهات باشه

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    کسی که بخواد از رانندگی لذت ببره و همه چیزو تحت کنترل خودش داشته باشه و یکجورایی خودشو تو طول رانندگی بچالش بکشه که هم باید خودرو رو هدایت وکنترل کنه وهم باید در مقابل حوادثی که ممکنه بوجود بیاد به درستی ازشون عبور کنه، این خودروها نمیتونن اون لذتوبدن.اما دنیا درحال پیشرفته واین تکنولوژیهاو امکانات فوایدبسیاری دارن که نمیشه ازشون چشم پوشی کرد ولازمه ی زندگی کم حادثه تر و آسوده تر هستن
    مثل این میمونه یک واگن خصوصی قطار گرفته باشی،اما با این تفاوت که از یک اسیتگاه به یک ایستگاه نمیری ، بلکه هرجایی که بخوای بری با یک فرمان (دستور) شمارو جابجا میکنه وهرجایی که بخوای میایستین. وخیلی خصوصیات مجزای دیگه…
    همینکه درصد خطاهای انسانی بااین تکنولوژها ها وپیشرفت ها در بروز حوادث بشدت پایین میاد ودر صد تصادفات وخسارات مالی و جانی بشت کاهش پیدا میکنن بسیار عالیست وبابه همراه داشتن آسودگی خاطر برای سرنشینان، مهمترین علت پیشرفت این فناوری وتکنولوژی هاست. والبته برای افرادی که از خود رانندگی لذت نمیبرن بسیار کاربردی و مفید خواهد بود
    شاید درآینده (آینده ای که مملو از تکنولوژی هاییست که حالا حرف ویا طرحی اولیه از اونهارو داریم) مجبور باشیم برای لذت بردن از رانندگی با کنترل وهدایت خودمون در تمامی شرایط و لحظات ،: دلو بزنیم به طبیعت و در آفرود دنبال این حس بگردیم
    که اگه میتونین از همین حالا اینکارو بکنین چون لذتی که در سفر آفرود هست را درهیچ جای دیگه ی نمیتونین پیدا کنین.چراکه انواع طبیعت مثل مناطق کوهستانی و جنگلی وهم کویری رو میتونین تجربه کنین که باسختی هایی که به همراه خواهد داشت، بسیار لذت بخش و متفاوت خواهد بود ازدیگر سفرها(فقط کمی خرجش بالاست)

    کوچیک همه پدالی ها هم هستیمااا
    وسپاس از مهدی نیک‌سیرت

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل Mamas
    Mamas
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    این چیه دیگه ؟!!! 🙁 مایباخ یا سری 7 کجا این کجا ، میدونم این ماشین ماله 20 سال دیگست اما اون موقع دلمون برا ماشین های الان تنگ خواهد شد ، مثل الان که دلمون یه شورلت نوا یا موستانگ 69 می خواد … یا BMW 320 مدل 2005 عالیه رخ این ماشین

    پاسخ
  9. amir.t
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    واقعا بعضی از دوستان میان ی نظر های از روی … معده میدن ادم میمیره از خنده.zippoooooooooooooo این نظر تو در مورد بنز ی نظری هستش که فقط از دیدگاه مردم bmw دوست هستش و ی چیزی شنیدی که هنوز به معنیش نرسیدی

    پاسخ
  10. سیا فقط ژاپن
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    به نظرمن توی بعضی زمینه ها در حال حاظر bmw سر تره توی بعضی زمینه ها benz.
    مثلا توی خودروهای هیبریدی یا شاسی بلند کوپه ی اسپرت بی ام و موفق تر بوده (در حدی که بنز به شروع به تقلید از x6 کرد.)
    ولی توی خیلی زمینه های دیگه که بالا دوستان گفتن بنز موفق تر عمل کرده.
    درکل معتقد ام که هیچکدوم برتری خیلی آشکار ای نسبت به هم ندارن و هردوتاشون عالی بودن.
    ولی به شخصه بنز رو ترجیح میدم 🙂

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.