برنامه تیونینگ برابوس برای مرسدس بنز C450

برابوس با یکپارچه‌سازی ساختار تیونینگ الکترونیکی پیشرانه‌ی C450 توانست از موتور شش سیلندر 3.0 لیتری و توربوی دوقلوی این خودرو 42 اسب بخار نیرو و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری بیرون بکشد. این تیونینگ باعث شده که این خودروی سطح بالای کلاس C بتواند تنها در 4.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این شتاب 4.6 ثانیه‌ای تقریباً 0.3 ثانیه نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. می‌توان گفت که مرسدس بنز C450 AMG فورماتیک با 361 اسب بخار نیرو و 520 نیوتن متر گشتاور گوشه‌ای از قدرت و جادوی برابوس را دریافت کرده است.

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC

نهایت سرعت با این تیونینگ از 250 کیلومتر بر ساعت به 280 کیلومتر بر ساعت رسیده است و مشتریانی که به آرامش خاطر خودرو اهمیت می‌دهند می‌توانند گارانتی 3 ساله یا 100 هزار کیلومتری خودرو را در نظر داشته باشند. این گارانتی مناسب با توجه به تیونینگ و فشار روی موتور بسیار مهم و درخور تأمل است.

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC

تغییرات دیگری هم در این خودرو دیده می‌شود که شامل سیستم اگزوز اسپرت چهارحالته با دریچه فعال پروانه‌ای، رینگ‌های سفارشی 19 اینچی، کیت بدنه‌ی جدید و تغییرات جزئی کابین می‌شود. البته باید اشاره کنیم که طبق اعلام برابوس قدرت افزوده شده باعث افزایش مصرف سوخت نمی‌شود و در همان دور موتور قبلی چنین قدرتی تولید می‌شود. این عمل تنها با بهینه‌سازی گیربکس این خودرو حاصل شده است.

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC

طراحی بیرونی C450 حالا با اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب، اسپویلر عقب و رینگ‌های 19 اینچی مونوبلاک S همراه شده است. اگر کابین خودرو را هم به‌دقت بررسی کنیم می‌بینیم که قابلیت سفارشی شدن کابین با پدال‌های آلومینیومی، کفی باکیفیت، چرم انحصاری برابوس، الکانترا بعلاوه ی تریم ترکیب چوب و کربن به‌خوبی مهیا شده است.

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC

درنهایت نزدیک شدن سطح عملکردی این خودرو به خودروی قدیمی W204 C63 AMG بسیار تاثیربرانگیز است و این نکته زمانی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم چنین عملکردی با موتور شش سیلندر 3.0 لیتری حاصل شده نه با موتور 8 سیلندر و حجیم 6.2 لیتری C63 قدیمی.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

12 دیدگاه

  1. king 918
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پروردگارا ………………………….
    خییییییییییییییییییییییییییییییلی خوف شده …………..
    میخوامش چه باید کرد ؟

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    درود
    به گارانتی اشاره شد…
    این گارانتی هنوز همون گارانتی مرسدس بنزه که روی خودرو مونده؟ (آخه کارهای تیونرها باعث از بین رفتن گارانتی میشه معمولا) یا برابوس خودش خدمات و گارانتی جدا عرضه ارائه میده؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      کمپانی های منصوری و برابوس و هنسی و… چون خیلی سطح بالا هستن و از کیفیت کارشون مطمئن هستن گارانتی هم دارن!
      مثلا من تا حالا ندیدم هنسی رو ماشین هایی که تیون میکنه حداقل دوسال گارانتی رو نده!
      شک نکن برابوس رو ماشین هاش گارانتی داره همچنان هم که قبلا داشته!
      این دسته از تیونر ها رو حساب و کتاب تیون میکنن!
      درمورد قسمت آخر کامنتت هم…
      برابوس خودش گارانتی جدا ارائه میده!

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (317 دیدگاه) ,

    برابوس شریک بنز محسوب میشه و ظاهرا بخشی از سهامش مال شرکته بنزه ولی کاملا مستقل عمل میکنه در مورد گارانتی نسخه خاص برابوس که وحشتناک تیون میشه گارانتی یک ساله برابوس داره ولی مابقی مثل همین خودرو تو مقاله گارانتی بنز داره البته با کاهش 2 ساله گارانتی

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (733 دیدگاه) ,

    به شخصه ناراحت شدم وقتی چهره C و E شبیه Sکلاس شد. میشد طراحی عقب این سریها را تغییر نداد. بهرحال شاید این سبک طراحی جدید مرسدس باشه و با همه این اوصاف باید بگم بهترین و زیباترین سری مرسدس، کلاس CLS خواهد بود که بیشک طراحیش شبیه S نخواهد شد. بسیار امیدوارم سری زیبای CLS یک موتور 2لیتری و 4سیلندر (دیزلی داره الان، منظور بنزینی) بزنه که قیمتش حدود 300 باشه. چی میشه اونوقت!!!! (البته سری CLA اون ابهت CLS را نداره).

    پاسخ
  5. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    مهدی جان ممنون

    تکامل و پیشرفت به سرحد خودش رسیده دیگه

    هیچ حرفی نمیمونه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      چند وقتی بود که از برابوس خبری تو سایت ندیده بودم!!!!
      دلم براش تنگ شده بود!

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    آقا یه سوال خیلی درگیرم کرده
    یه چراغ زپرتی ساده هالوژن پژو پارس در میاد 80 تومن
    اگه خدایی نکرده یه نفر با اینجور ماشینا مثل بنز تصادف کنه و فقط یه چراغش بشکنه با اون همه امکانات (زنون و AFS و چراغ شور و دی لایت و نایت ویژن و . . . ) خسارتش چقد میشه؟؟

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    عالیه. مثل همیشه شاهکاری شده واسه خودش.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.