راند دوم جنگ هایپرماشین‌ها

به دنبال گردهمایی 5 هایپرماشین افسانه‌ای دنیا در قسمت اول و وعده‌ی شیرین مبارزه‌ای نادر، در این قسمت جو داغ‌تر شده و خودروها پیشرانه‌هایشان را برای رقابت رودررو روشن کرده‌اند.

Hyper5 Part2
Hyper5 Part2

در تازه‌ترین ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی هوآیرا، ویرون SS، لافِراری، 918 اسپایدر و P1 با سرعت در پیست می‌تازند تا حداقل زمان ممکن را برای یک دور خود ثبت کنند. نکته‌ای که در این باره جلب توجه می‌کند تصویربرداری پویا و صدای گوش‌نواز خودروهاست که پیوسته و پیوسته تکرار می‌شود.

Hyper5 Part2
Hyper5 Part2

وظیفه رانندگی با این هیولاها به‌عهده جیمز سافرونس (James Sofronas) راننده مسابقه و مالک کمپانی GMG Racing گذاشته‌شده تا نتایج به دست آمده تا حد امکان به واقعیت نزدیک باشند؛ گرچه به‌شخصه این را دلیل موجهی نمی‌دانم!


اعلام زمان رسمی هرکدام (در طی یک دور پیست) مسکوت مانده و به قسمت بعدی موکول شده است. البته رقابت تنها به این پیست محدود نشده و به خط مستقیم درگ هم کشیده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

75 دیدگاه

  1. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    و در این مصاف همچنان :
    خودرو سازی یعنی فراری و پورشه

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      اقای archi khan تو اکثر کامنت هات این جمله رو میگی و واقعا هم درسته دمت گرم …………
      ایول داری برادر

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1658 دیدگاه) ,

        ارادت داداش
        اتفاقا این جمله را تو کامنت ها خیلی قبل ترااا یکی از دوستان گفته بود ، متاسفنه یادم نیست کی بود که یادی هم ازش بکنیم
        اما واقعا باهاش حال کردم …
        مظور اینکه که اختراع خودم نیس 🙂 🙂 🙂

        پاسخ
    2. احمد
      سوابق: (364 دیدگاه) ,

      فراری خیلی خاصه
      اونقدر خاص که اصلا قابل مقایسه با پوزش نیست
      فراری یک اتفاق خاص و منحصر به فرده

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1658 دیدگاه) ,

        دقیقا احمد عزیز
        فراری خیلی خیلی خاصه ،
        اما مسلما هر برندی مزیت هایی تو خودش داره که دیگر برندها اون مزیت را یا ندارن یا ضعیف ترن …
        ولی اینجور نیس که پوزش (!) اصلا قابل مقایسه با فراری نباشه !!!

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل جلفا
    جلفا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    تصویربرداری و صدا خیلی عالیه ، خودرو ها که دیگه حرف ندارن

    پاسخ
  3. KING 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    بابا راند دوم اون یکی مجله هم اومده کلیپش تو اپارات هست متاسفانه زود حرکت کردن فراری همه چیو خراب کرد اول فراری فکنم 5 ثانیه زود تر از 918 بعد مکلارن اونم 3 ثانیه زودتر از 918 حرکت کردن که باز مکلارن برد ولی اگه 918 هم زود شروع میکرد یکم جاده پا میداد هردو رو قورت میداد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      عزیزم هروقت از خط شروع بگزره تایمر های لیزری شروع میکنن به ثبت کردن زمان!!!!
      اصلا نمیفهمم یعنی چی که 5 ثانیه زودتر حرکت کرد!!!

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        عزیزم من یه درگ رو دارم میگم بین این 3تاس نه این داداش تو اپارات سرچ کن میبینیش

        پاسخ
        1. enzo
          سوابق: (214 دیدگاه) ,

          اون درگی که شما میگی تست پل بیلی هست رو این 3تا ماشین که اونم همین هفته اومد
          تو اون درگ 7 بار تست گرفتن و بهترین نتایج رو ثبت کردن تو اون تستی که تو ویدیو درگ هست ممکنه بهترین رکوردا ثبت نشده باشه
          حالا اگه احتمالا کلیپش رو پدال بزاره در موردش صحبت میکنیم ولی متاسفانه نتایج خنده داری توش ثبت شده که به نظر من کلا اعتبار اون درگ زیر سواله

    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      بعدش پورشه در خط راست کند ترین ماشین با 140 مایل سرعت بود!
      درحالی که مکلارن و هوایرا و بوگاتی به حدود 160 مایل در ساعت رسیدن!

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        یه بار دیگه فیلمو با دقت نگاه کن 150 مایل رسید با اینکه راننده یکم خراب کرد

        پاسخ
      2. sina
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        پورش تا سرعت 240 کیلومتر در ساعت نه فراری نه مک لارن حریف پورش نیس.فقط اینکه بعد اون سرعت پورش موتورالیکتریکی چرخ جلورو از کار میندازه اتوماتیک واسه اون بعد 240 عقب میمونه.از لحاظ تکنولوژی بگی هیچ کدوم در حد پورش نیس.ولی بقیه جاها احتمالا برتر باشن.اون تکنولوژی هایی که تو 918 هستش تو هیچ کدوم نیس

        پاسخ
  4. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
    Carbonado Aventador
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    من با تایمر به صورت حدودی اندازه گرفتم!!!
    البته خب خطا هم داره!!!!
    بوگاتی 1:23 ثانیه شد
    هوایرا 1:22:5
    پی 1 حدود 1:18:9
    پورش 1:19:2
    لافراری
    1:18:5
    بازم میگم تایم گیری دستی قابل اطمینان نیست!
    ولی مطمئنم بوگاتی پنجم شد
    و اول بین لافراری و پی 1 هست!

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      من الان تایم گرفتم دوست عزیز دقیق تر از این امکان نداره
      بوگاتی….1.22.79
      pg…….1.22.35
      p1…….1.18.91
      918………..1.18.15
      la…………….1.18.60

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      خب پارت 3 رو دیدم..
      تقریبا 70 درصد حرفام درست در اومد!
      5-پاگانی 1:23:76
      4-بوگاتی 1:23:006
      3-پی وان 1:18:822
      2-لافراری 1:18:46
      1-پورش 1:18:44

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        اره داداشه گلم تو پیست 918 از همه سرتره …تو درگ هم از مکلارن و فراری اگه خوب شروع کنن جلو می افته ……….
        راستی اقای carbonado اون کلیپ رو که گفتم دیدین خدایی فراری 2 ثانیه زودتر شروع کرد والا 918 میخوردش ………..
        ارادت

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          بعله دیدم…
          ماشین هایی مثل 918 و اونتادور اس وی با اینکه قدرت کمتری نسبت به پی وان و لافراری دارن ولی به علت داشتن سیستم awd و لانچ کنترل تو درگ 400 متر حرف های زیادی واسه گفتن دارن!
          این درگ بین لافراری و پورش هم 400 متر بود!
          ولی اگر یک مایل (1600)متر بود لافراری 918 رو رد میکرد!!!

      2. enzo
        سوابق: (214 دیدگاه) ,

        منم دیروز دیدم پارت 3 رو ولی دیگه لو نده نتایج رو داداش خیلیا شاید ندونن

        ضمنا دوستان این ویدیو جوری ادیت شده که اطلاعات تله متری و گرافیکی خیلی جاهاش با تصاویر ماشینا هماهنگی نداره اینو اولین بار که دیدم متوجه شدم
        و اینکارم این طور که فهمیدم عمدا صورت گرفته تا از رو کلیپ لو نره کی سریع تر بوده و اعلام نتایج تو پارت 3 هست
        حتی بعضی جاهاش رد گم کنی هست مثل اونجایی که تایمر برا 918 دو ثانیه سریعتر از p1 قطع میشه . یا تایم فراری تازه 4 دهم ثانیه قبل از اینکه برسه به خط استارت شروع میشه
        از رو این کلیپ نمیتونید تایم دقیق بگیرید پس حساس نشید تا پارت بعدی

        پاسخ
        1. KING 918
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          نه زیر صفحه یه پیست گرافیکی رو نشون میده نسبت اون در نظر بگیری و لحظه شروع تا پایان مسیر کاملا درسته من دقیقا با یه کرنومتر دیجیتالی حرفه ایی مسابقات ورزشی تایمشونو گرفتم در هر صورت 918 پیروزه میدانه حالا میبینید تو پارت بعدی تماشا میکنید ……….

  5. bgb740
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با p1 بهتر از 4 تا ماشین دیگه رانندگی کرد.مخصوصا توی پیچها

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    بوگاتی با بیشترین اسب بازنده میدان و پورشه با کمترین اسب برنده میدان البته با محاسبه اسب بخار گفتم

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      با محاسبات تایمشون هم همین طوره داداش

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    باز هم مکلارن…. و دیگر هیچ. اول مدل افسانه ای اف وان و حالا هم پی وان

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      اون از دید شما افسانه ساخت موتور و طراحی موتورش با ب ام و بوده شما یه سر بزنی به مک لارن-ویکیپدیا یا انگلیسی یا هر زبونه دیگه ای در ویکیپدیا اینارو نوشته با جزئیات
      https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_Automotive
      اینم فارسیش که نوشته عینه خود نوشته:
      مک‌لارن اف ۱ اولین محصول تولید مک‌لارن است. اف ۱ خودروی اسپرت سه نفره‌ای است که توسط گوردون ماری طراحی شده است. موتور این خودرو ۱۲ سیلندر ساخت ب ام و است که حجمش ۶۰۶۴ سی‌سی است و ۶۲۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر این خودرو ۳ ثانیه است.

      تولید اف ۱ در سال ۱۹۹۲ آغاز شد. مدل ال‌ام این خودرو در سال ۱۹۹۵ و مدل جی‌تی در سال ۱۹۹۷ عرضه شد. مدل جی‌تی‌آر از این خودرو هم بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ تولید شد. تولید این خودرو در ماه مه سال ۱۹۹۸ بعد از ساخت ۱۰۰ دستگاه متوقف شد. در مجموع ۶۴ دستگاه اف ۱، پنج دستگاه مدل ال‌ام، سه دستگاه جی‌تی، ۹ دستگاه جی‌تی‌ار۹۵، ۹ دستگاه جی‌تی‌آر۹۶ و ده دستگاه جی‌تی‌ار۹۷ ساخته شد.

      پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    چه فایده مقایسش بدرد نمیخوره وقتی هنسی ونوم توش نیست
    البته یه چند ماه دیگه شیرون میاد و همه ی اینا باید برن بوق بزنند
    ولی خداییش ٩١٨ و لافراری خیلی ردیفند خیلییییییی

    پاسخ
  9. KING 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    کاملا با شما موافقم اقا محمد

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل مهرداد
    مهرداد
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    رقابت بین، رگرا، هنسی ونوم f5 و بوگاتی شیرون دیدنی میشه واقعا.
    رگرا ک فک.میکنم بهترین گشتاورو بین همه هایپرکارها داشته باشه.
    ولی خب بوگاتی شیرون باید عملکرد فوق العاده ای داشته باشه تا بتونه رگرارو بگیره.
    2000 نیتون گشتاور و 1500 اسب بخار واقعا بی نظیره

    پاسخ
  11. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    ~ 900 ps
    0-100 = 2.5s
    cons.= 3 L/100km
    CO2 ~ 1/4 CO2 Laferrari
    ? “This is “Porsche

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل reza918
    reza918
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    سلام به همه.واقعا رقابت جالبی بود.اگه پورشه روی 918 از توربو استفاده کرده بود غوغا می شد اونوقت رقیبی مثل لافراری به راحتی شکست میخورد.

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      عزیز همینجوری هم بدونه توربو شکست داده از شما بعیده 918 رو نمیشناسی ……..؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل reza918
        reza918
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        درسته شکست داده اما بخاطر سیستم چهار چرخ محرکش بوده که در زمان استارت باعث جلو افتادنش شده.اما در ادامه رفته رفته فاصله کم شده.اگه تویین توربو بود عوض کمتر شدن فاصله،فاصله بیشتر هم می‌شد بخاطر همین گفتم.

        پاسخ
  13. مهدی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    دوست عزیز پورشه درسته ک از توربو استفاده نکرد اما از 4 تا موتور الکتریکی استفاده کرد که بیشتر از 1200 نیوتون گشتاور به این ماشین میده درسته که وزن بیشتری رو داره و حدود 100 اسب بخار ضخیفتر هست اما این رو در نظر بگیرید که بیشتر از 300 نیتون متر گشتاور بیشتری نسبت به ماشینی مثل لافراری تولید میکنه و این خاصیت موتور الکترونیکی هست شما اگه دقت کنین ماشینی مثل تسلا که اصولا اهداف یه ماشین لوکس رو دنبال میکنه بابت همین موتورهای الکتریکی شتابی بیشتر از خیلی از سوپراسپرتها داره. استفاده زیاد از موتور الکتیریکی جدا از مزیتهایی که داره معایبی هم داره اینکه اولا ماشین سنگین میشه که این به طبع از کیفیت سواری و لذت رانندگی کم میکنه و هم پیچیدگیهای فنی بیشتر میشه که هزینه نگهداری رو بالا میبره و هم اینکه موتورهای الکتریکی پورشه و مکلارن نمیتونن واسه مدت زمان زیاد تو مدار بمونن اما لافراری اینطور نیست و سیستم شارژ باتریش خیلی پیشرفته تر هست

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      عزیزم 4 موتور الکتریکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      روی هم با موتور بنزینی 3 تاس شما میگی 4تا یعنی در کل 5 موتور داره با موتور بنزینی؟؟؟؟؟
      1یک موتور بنزینی v8 و 2 موتور الکتریکی که یکی در جلو خودرو و دیگری در عقب ………….

      پاسخ
    2. sina
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      اقا مهدی به سیستم شارژ اصلا ربطی نداره .918 دو تا موتور الکتریکی داره که مجموعا 285 اسب هستش بعد سرعت 240 موتو الکتریک چرخ جلو خودکار از سیستم خارج میشه برای پایداری بهتر. واسه اون میمونه عقب .یکیم که وزن 918 . 1700 کیلو هستش ولی پ 1 و لافراری چنصد کیلو سبک تر.1300 نیتون متر نیس 1100 نیتون متر هستش.

      پاسخ
  14. تصویر پروفایل reza918
    reza918
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    تموم حرفهایی که زدی درست.اما وزن پورشه مشکل اصلیش هستش.280 کیلوگرم سنگینتر از مکلارن و حدود 350 کیلوگرم سنگینتر از لافراری هستش وهمین امر برای جاموندن از این دو تا توی سرعت‌های بالا کافیه.اما اگه از توربو استفاده کرده بود هم وزن خودرو کم میشد و هم قدرت بیشتری بدست میآورد.مطمئن باش گشتاورش هم حدودای همین رقم باقی میموند.همون طور که گشتاور 911 توربو اس از اونتادور بیشتره.

    پاسخ
    1. enzo
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      نه عزیز اینقدرام سنگین تر نیست 918 تقریبا 115 کیلو از لافراری و حدود 150 کیلو از p1 سنگین تره
      صفحه ویکی پدیا این ماشینا وزن اصلاح شده و دقیق رو که توسط منابع معتبر خودرویی مثل موتور ترند وزن شدن قرار داده

      p1 :
      Kerb weight : 1,547 kg

      laferrari :
      Kerb weight : 1,585 kg

      918 :
      Kerb weight :1,700

      Weissach package 918 :
      Kerb weight :1,640

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل reza918
        reza918
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        چی شد؟
        لافراری و پی۱ خیلی سبکتر از ۹۱۸ بودن که.توی درگی که بین سه تاشون انجام شده وزناشون همین حدودایی که گفتم سبکتر از پورشه بود.

        پاسخ
      2. England
        سوابق: (63 دیدگاه) ,

        باز این طرفداران فراری اعداد و ارقام من در آوردی دادن عزیزم پی وان سنگین تر از لافراریه چند هزار تا سایت بیارم که همگی تایید میکنن؟
        هرکی میرسه یه فتوای وزن میده و پی 1 از همه سبک تر میکنه و لافراری و سنگین

        پاسخ
        1. enzo
          سوابق: (214 دیدگاه) ,

          داداش دوست داری جک تایپ کنی به من مربوط نیس ولی اینا اعداد دنیای واقعی و وزن واقعی این ماشیناس که 4تا کارشناس و ژورنالسیت معتبر که تستاشون رو همین سایتایی مثل پدال میان پوشش میدن و از منو تو بیشتر حالیشونه وزن و ثبت کردنش و یه سایتی مثل ویکیپدیا که میلیون ها بازدید کننده داره و یه مرجع معتبر جهانی هست تو صفحه انگلیسی زبان خودش این اعداد رو تایید و ثبت کرده و مهمم نیست امثال شما بخوان قبولش کنن یا نه
          ضمنا من از قبل معرفی این ماشینا تا الان پیگیر اخبار و تغییر و تحولاتشون بودم و خیلی از مالکین این ماشینا به خصوص فراری که تو فرومای تخصصی و حرفه ای هم حضور دارن تایید کردن لافراری وزنی در همین حدودی که گفتم رو داره
          اون چند هزار تا سایتی هم که بهش سر میزنی برا خودت نگه دار شاید چیزی از توش یاد گرفتی

      3. تصویر پروفایل reza918
        reza918
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        درسته دوست عزیز.من تاحالا وزن تر لافراری و p1رو نمیدونستم.اما بازم همین وزن زیاد و قدرت کمتر نسبت به رقبا باعث افت شتاب بعد ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میشه.اما تا اون موقع پورشه جلوتره.

        پاسخ
  15. Hoom
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    درگ قناصیه،جایه کئونیگزگ و هنسى خالیه

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل reza918
    reza918
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    اصلاح میکنم 918 دو عدد موتور الکتریکی داره.توربو اس با موتور 3.8 و تویین توربو 700 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه.حالا با افزایش حجم موتور به 4.6 لیتر نمیتونست 300 نیوتون متر گشتاور اضافه استخراج کنه؟حتی اگه گشتاورش 900 نیوتون متر و قدرتش940 اسب(با توربو)می بود ولی در عوض وزنش فقط 100 کیلوگرم کمتر میشد میدونی توی عملکردش چقدر تاثیر مثبت میذاشت؟

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      آخه آقا رضا، همینجوری ک نیست برادر من
      بیاد توربو بذاره، بعد صد کیلو سبک ترش کنه، از اون ور گشتاورش رو ۳۰۰ تا ببره بالا و اینجاشا اینور کن و اونجاشو اونور کن و…
      تولید خودرو مجموعه ای از چندتا مهندسی هستش که باید با هم همخونی داشته باشن
      گشتاور با قدرت یه رابطه داره
      با وزن یه رابطه داره
      برای شتاب اولیه یه چیزه
      برا ثانویه یه چیزه

      مطمئن باش این ماشین، توی این حالتش، در بهترین حالت ممکنه

      ارادت

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل reza918
        reza918
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        آقا صادق مطمئن باش اگه تویین توربو میکردنش بازم همه تناسباتی که فرمودی به بهترین شکل برقرار میکردن.چون از اول بر پایه.ی تویین توربو ساخته بودنش نه این که بعدا روش نسب بشه.اما اگه بعدا این کاررو میکردن در این حالت حرف شما درست بود.

        پاسخ
  17. تصویر پروفایل reza918
    reza918
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    ضمنا پاگانی توی 0.4بد سوسک شد.الان توی دیسلایک غرق میشم.

    پاسخ
  18. Nissan...Japan
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    عالی بود راستی دوستان اگه جی تی ار بعدی یعنی r36 بیاد جزو هایپر کارها میشه یا نه؟

    پاسخ
    1. England
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      شخصیتشو نداره بیاد قاطی هایپرکارها…مکلارن و فراری و بقیشون انقدر سابقه دارن و الکی اینجا نرسیدن که یه ژاپنی بیاد سریع قاطیشون بشه

      پاسخ
      1. Nissan...Japan
        سوابق: (36 دیدگاه) ,

        چ ربطی داره دوست من داری راجب نیسان حرف میزنیا!شرکتی که با شش سلندر 3/8 لیتری دست کمی از یه هایپر کار۱۶ سیلندری نداره!من سوالو پرسیدم تا کسانی که اطلاعاتشو دارن جواب بدن این دیگه چیبود گفتی!!!!

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل datsun
        datsun
        سوابق: (595 دیدگاه) ,

        سابقه!!!!
        کار به تاریخچه نیسان ندارم ولی همین خودرو جی تی ار تاریخچه خیلی طولانی تری از خودروسازی مکلارن داره
        ساخت یه هایپر واسه نیسان مثل آب خوردن
        کمپانی که تونست توی دهه ای نود میلادی خودروی مثل r390 بسازه

        پاسخ
      3. خسته شده
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        چی میگی واسه خودت همینجوری نیسان شخصیت نداره مک لارن داره!!!!!! ابر جوک قرن و برامون نساز تعصب مسخره هم نداشته باش خواهشا اینجا جاش نیست ضمن اینکه برو تاریخ مک لارن و بخون فکر نکنم اندازه سنت از تاسیسش گذشته باشه مدل های نیسان فوق العادن

        پاسخ
        1. england
          سوابق: (63 دیدگاه) ,

          جناب خسته شده شما دیگه صحبت نکن که انقدر عقده از مکلارن و انگلیس تو گلوت گیر کرده و همه ما میدونیم همون شاایان هستی با انواع و اقسام اسم ها میای چرندیات تحویل میدی.
          کسی که هنوز فرق خودروساز خاص با خودرو ساز عادی نمیدونه بهتره باهاش بحثی نشه. هر شرکتی میتونه خودرو عادی تولید کنه ولی هایپر تولید کردن کار هر کسی نیست نیسان هم خیلی راه باید طی که تا به تجربیات این هایپرکارها برسه. این همون مکلارنی هست که ابر غول های دنیا سر و دست میشکستن موتور اف 1 اسطوره ای رو تولید کنن و بی ام دبلیو زحمتشو کشید و البته زیر نظر مهندسین مکلارن… اصلا کاری ندارم اینجا کی طرفداره چه برندی هست فقط اینو میدونم مکلارن انقدر بزرگ و قابل احترام هست که کسی مثل شایان یا مخالفای انگلیس نمیتونن ازش ایرادی بگیرن چون علمشو ندارن و در طرف مقابل خیلی از دوستان هستن اینجا که واقعا اگر ایرادی هم میگیرن 4 تا سایت گشتن و علم خودرو دارن و میتونن تجزیه تحلیل کنن نه کسایی امثال آقای شایان یا بقیه که فقط در حد حرف و … به شقیقه ربط میدن.
          دوستان ژاپنی دوست این در مقابل پستی بود که این دوستمون گذاشته بود که با پول مکلارن میشه 10 تا خودروی 700 اسبی خرید منم خواستم به سبک خودشون جمله ای بی ربط بگم که اصلا منطقی نیست و واکنش بقیه رو ببینم…
          به اسم من هم توجه نکنین من نه عاشق انگلیسم نه مکلارن ولی خیلی برند ها رو قبول دارم که اگر نباشن بقیه برندها هم ارزشی ندارن. فرقی نداره میخواد فراری باشه پاگانی باشه بوگاتی باشه یا مکلارن یا هر برند دیگه ولی منطق داشته باشین.
          ارادت

        2. خسته شده
          سوابق: (623 دیدگاه) ,

          england راست میگفت enzo دوست داری جک بنویسی ادامه بده جالبه عقده انگلیسی هارو!؟شایانم!؟ من چرا باید اون شخص باشم یا عقده داشته باشم مگه انگلیسی ها چی کار کردن؟ به خدا حرفات خیلی خنده داره جوابی برات ندارم جز اینکه با یه خنده ملیح و شیک از کنار نظراته گرانبهات رد شم

    2. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      چرا که نه اگه عملکردی سریعتر از gtr نیسمو داشته باشه ……..
      فقط کافیه یه بار با لا فراری و 918 کورس بندازه اونوقت میشه فهمید در حد و اندازه ی هایپر کار هست یا نه ……………
      در ضمن نیسان تو این چند ساله علاوه بر شخصیت همیشگیه خوبش شخصیت بهتری هم پیدا کرده …..
      به شخصه خیلی به پیشرفت لکسوس و نیسان ایمان دارم ……………

      پاسخ
  19. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    اگر از همه جهات در نظر
    اول: بوگاتی
    دوم: فراری
    سوم: پاگانی
    چهارم: مکلارن

    معلوم نیست که پورشه در کدوم رده صد به بعد قرار می گیره. اینکه یک طرح رو هزار سال به خورد ملت بدی، اصلا در شان یک سوپر اسپرت ساز نیست. از طرفی اینکه جلوی ماشین رو اونقدر به سمت پایین خم کنی که آئرودینامیک ماشین رو بالا ببری و سریعتر بتونی بری و دیگه کاری به ظاهر نداشته باشی، هم اصلا در شان یک خودروساز در این سطح نیست، حالا میخواد از نظر فنی هر چقدر پیشرفته باشه. ببین بوگاتی رو، با اون نمای جلوی پر ابهت و با شکوه. یادم باشه به بوگاتی هم بگم جلوی ماشین رو مثل پورشه کاملا به سمت پایین خمیده کنه و از این شکل زیبا در بیاره، مسلما تندتر خواهد رفت.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      مگه خمیر بازیه که خم کنه؟ نشستیم پشت مانیتور میگیم لنگش کن!
      یکی از معدود کمپانی هایی که درصد بالایی از افراد دوستش دارن همین پورشه س،ضمن اینکه بنظر من حقیر،زیباترین خودرو بین این هایپرکار ها همین 918 هستش.
      البته اینکه شان این خودروساز رو من و شما تعیین نمیکنیم بلکه عملکرد اون خودروساز تعیین میکنه! مسایل خودروسازی فراتر از خم کردن و برش و اینجور حرفاست…
      ارادت خاص

      پاسخ
      1. rasa
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        واقعیتش طرفدار دو اتیشه ی فراری ام ولی
        دیگه به بوگاتی بگی خوشگل و به 918 بگی بی قیافه خیلی مضحکه خیلی
        918 انصافا خیلی خیلی خوشگل تر از بوگاتی هست
        به نظر واقعی منم یه f12 یا 599 یا slrmc به همه ی اینا می ارزه انصا ماشین موتور جلو یه چیزه دیگست ولی در این بین هم pagani به نسبت از همه خوشگلتره به نظر من

        پاسخ
    2. سلــطان مکلارن
      سوابق: (398 دیدگاه) ,

      رو چه حساب بوگاتی اول؟ یه تن لش که فقط توی مسیر مستقیم حرفی واسه گفتن داره و با 16 سیلندرو 4 تا توربو بالای 1000 اسب هندلینگ تعطیل.

      پاسخ
    3. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      احمد باقری شما چند جا ازت دیدم از پورشه بد نوشتی فقط اینو میخوام بدونی که پورشه هم تاریخش هم سابقش در ماشین اسپورت و سوپر اسپورت از همشون بیشتره شاید فراری فقط قابل قیاس باهاش باشه ضمن اینکه طراحیشم از همشون بهتره چون اصولی ساخته شده نه از محاسبات ریاضی برای شکل بددهنیش استفاده شده نه شبیه ماهی بی ریخت شده آلمانی ها آدمهای با حساب و کتابین الکی کاری و نمیکنن اونم شرکتی مثل پورشه

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        بله حرفتو قبول دارم جون جرمی خودس یه با تو برنامه هاش گفت .که مفهوم اون جملش همینی که شما گفتی بود

        پاسخ
    4. sina
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      عزیز من تو امریکا پورش کمترین خرابی یا کمترین رجوع به مکانیک رو داشته

      پاسخ
  20. KING 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    اول بوگاتی؟ عزیزم مثل اینکه نمیدونی بوگاتی تو پیست از همه ضعیف تره …….
    والا ما که ابهت و شکوه در بوگاتی ندیدیم اصلا بوگاتی بین اون 4 تای دیگه قیافش دیده نمیشد ……..
    هرچی سر ماشین رو خم کنی ایرودینامیک تر میشه ؟ شخم زدی تو فیزیک ……..
    918 زشته ؟؟؟؟؟؟ عزیزم 918 کدومیه بین اینا اگه گفتی ……….
    شما رو ایران خودرو بد جور لازم داره برادر …………….

    پاسخ
  21. مهدی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    بله بله منظورم این بود ک روی هر دو‌ محور موتور الکتریکی داره. اما ب نظر خودم یه موردی ک تو لافراری‌ باعث میشه خیلی جاها به اعداد کارخونه نرسه ضریب تراکم عجیب و غریب (فکر میکنم ۱۴:۱ هست) این ضریب واسه یه موتور ۱۲ سیلندر خیلی بالاست و نیاز ب سوخت فوق العاده و رسیدگی زیاد میخواد ضمن اینکه افزایش ارتفاع از سطح دریا هم بیشترین تاثیر منفی رو روی عملکرد یه موتور با این ضریب تراکم داره

    پاسخ
  22. تصویر پروفایل Enzo
    Enzo
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    918 جان خیلی داری جوش میزنی. بیخیال .اینجور که شما از پورشه دفاع میکنی مثل اینکه شرکت پورشه هم به شما نیاز داره.

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      فدات Rouzbeh جان ……..
      راست میگی دارم تشنج میکنم به خدا ….

      پاسخ
  23. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    فراری چ اول بشه چ آخر بازم انتخابم فراریه. میدونی چرا؟
    چون میخوامش،
    چیزی هم که تو دل جا داشته باشه، به این راحتی ها از دل بیرون برو نیست (گرچه از نظر عقلی هم انتخاب بی نظیری هستش)

    پاسخ
    1. rasa
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      صادق نمیبینمت زیاد کامنت بدی
      واقعا یه حس دیگه ای رو میده این لعنتی من هم می خوامش یه مدل 20 سال قبلشم باشه بشاه ولی اون لنعتی فراری یه کاره می کنه که ادم روح و روانش به هم می ریزه 😀

      پاسخ
      1. صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        والا مشغولیات یکم زیاد شدن، پستا رو سعی میکنم بخونم ولی دیگه وقت کامنت گذاشتن نمیشه زیاد

        فراری رو هم از ۱۲۵ بگیر تا tdf که آخریشه، همشون بی نظیر و دوست داشتنی ان

        پاسخ
        1. rasa
          سوابق: (72 دیدگاه) ,

          اره منم تو این مدت که به پدال می ام خیلی کم کامنت می ذارم وقت نمیشه دیگه هم پست بخونی هم کامنت بزاری

  24. Danial
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    ماشینی که پورشه ساخت عالیه.ولی طراحی داخلی پی وان و لافراریو نگاه هیچی نزاشتن داخلش فقط تمرکز کردن رو وزن کم کردن واسه سرعت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.