مقایسه ب‌ام‌و، کادیلاک و لکسس کوپه

این طور به نظر می‌رسد که هدف لکسس از به بازار فرستادن RC-F، مقابله و رقابت در آن بخش از بازار که تحت سیطره‌ی ب‌ام‌و M4 و کادیلاک ATS-V قرار دارد، نبوده است. این خودرو علاوه بر این‌که از لحاظ قدرت در پشت سر ب‌ام‌و و کادیلاک قرار می‌گیرد از نظر وزنی نیز از آن‌ها سنگین‌تر است و همان‌طور که شما تصور می‌کنید این مسائل در پیست مسابقه تأثیر خود را بر رفتار خودرو نشان خواهد داد.

What's the Best Luxury Performance Coupe
اگرچه به هیچ‌وجه نمی‌توان لکسس را خودروی بدی نامید ولی این ویدئو که توسط سایت cars.com تهیه شده این مسئله را برای ما روشن می‌سازد که هنگامی که صحبت از عملکرد به میان می‌آید لکسس نمی‌تواند با دو خودروی فوق در یک لیگ به رقابت بپردازد.

Lexus RC F
Lexus RC F

 2015 Lexus RC F
2015 Lexus RC F

ولی هنگامی که قصد مقایسه‌ی کلی این خودرو با M4 و ATS-V را داشته باشیم کار بسیار مشکل‌تری در پیش خواهیم داشت، خصوصاً اینکه خودروی آلمانی مورد آزمایش به اندازه‌ی پیشینیان خود محبوبیت و طرفدار ندارد. درنتیجه با توجه به اینکه هر دو خودرو دارای نقاط و جوانب مثبت و منفی هستند، به نظر می‌رسد شما باید بر اساس اولویت‌های شخصی از میان این دو خودرو یکی را انتخاب کنید. پیشرانه تنفس طبیعی V8 لکسس لقب زیباترین صدا را در جمع سه خودرو از آن خود می‌کند به‌طوری‌که در دورهای بالا واقعاً غرش می‌کند. با وجود این که جعبه‌دنده این خودرو در پیست مسابقه عملکرد مطلوبی دارد ولی در رانندگی شهری تعویض دنده‌ها را با تعلل و دودلی انجام می‌دهد.


در مورد ب‌ام‌و باید گفت که سیستم تعلیق، فرمان و ترمزها همگی به خوبی تیون شده‌اند و در پیست عملکردی عالی از خود نشان می‌دهند. مهم نیست که در کجای یک پیچ قرار دارید پیشرانه آن قدرت و گشتاور زیادی فراهم می‌کند و شما را از میان پیچ مانند یک موشک به جلو هل می‌دهد.

BMW M4
BMW M4

 2015 BMW M4
2015 BMW M4

اما صدای تولید شده از این پیشرانه اصلاً راضی‌کننده نیست و با وجود این که در داخل خودرو به دلیل تولید صدای مجازی توسط سیستم صوتی خودرو صدای جذابی را می‌شنوید ولی به‌محض باز کردن پنجره‌ها صدای واقعی آن که کاملاً شبیه صدای خودروهای چهار سیلندر اقتصادی است به گوش می‌رسد. عملکرد گیربکس این خودرو هنگامی‌که در حالت تعویض اتوماتیک قرار گرفته ناامیدکننده است زیرا تقریباً هیچ موقع دنده مناسب را انتخاب نمی‌کند بنابراین شما ترجیح می‌دهید که دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کنید.


احساس فرمان کادیلاک عالی است و شاسی آن نیز به خوبی با راننده ارتباط برقرار می‌کند به‌طوری که شما همیشه بر توانایی‌ها و محدودیت‌های خودرو اشراف دارید. این خودرو از جعبه‌دنده 6 سرعته دستی بهره می‌برد که به دلیل ضرایب دنده عالی آن این طور به نظر می‌رسد که همیشه در زمان مناسب در دنده مناسب قرار گرفته‌اید.

 2016 Cadillac ATS-V

 2016 Cadillac ATS-V
2016 Cadillac ATS-V

کادیلاک در همه حال از تنظیمات نرم‌تری نسبت به ب‌ام‌و برخوردار است همچنین در نمای خارجی نیز به نوعی متمایزتر به نظر می‌رسد. اگر شما در این سگمنت از بازار خودرو به دنبال عملکردی کامل و بی‌نقص هستید پس باید قبل از خرید حتماً با این دو خودرو (M4 و ATS) رانندگی کنید.

کادیلاکATS-V ب ام و M4 لکسسRC-F
قیمت پایه (دلار) $62,665 $64,200 $62,400
پیشرانه 3.6 لیتر V6 تویین توربو 3 لیتر شش سیلندر خطی تویین توربو 5 لیتر V8 تنفس طبیعی
قدرت(اسب بخار) 464@5850 rpm 425@5500 rpm 467@7100 rpm
گشتاور(نیوتن متر) 603@3500 rpm 550@1850 rpm 527@4800 rpm
وزن(کیلوگرم) 1678 1637 1795
شتاب0 تا 96 کیلومتر (ثانیه) 4.32 3.97 4.88
زمان طی مسافت 400 متر (ثانیه) 12.41 12.05 13.12
خط ترمز از سرعت 96 کیلومتر (متر) 36.41 37.44 38.92
جعبه دنده 6 سرعته دستی 7 سرعته خودکار 8 سرعته خودکار
مصرف سوخت (لیتر در 100 کیلومتر) 13.8 در شهر

10.2 در اتوبان

13.8 در شهر

9 در اتوبان

14.7 در شهر

9.4 در اتوبان

گارانتی 4 سال/80000 کیلومتر 4 سال/80000 کیلومتر 4 سال/80000 کیلومتر

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محسن عبدالملکی

مهندس عمران، مترجم و علاقه مند دنیای خودرو

80 دیدگاه

  1. enzo
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    نسبت به برند کادیلاک حس بهتری دارم تا بی ام و!

    پاسخ
    1. Xman
      سوابق: (546 دیدگاه) ,

      حسه تورو نمی دونم اما زشت ترین ماشین جمع قطعا کادیلاک بود! کاد هیچ وقت به پای bmwنمی رسه!

      پاسخ
  2. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    ماشالله نظرات دوستان زیاد و غالبا در حد یه مقاله هستن ، حالا بار علمی و منطقی شون چقده ، بِماند !
    اما انتخاب مورد علاقه من :
    M4
    ATS-V
    RC-F
    و من الله توفیق…

    پاسخ
    1. جوشکار خسته
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      نظرم به نظر شما نزیکتره ، انتخاب بنده به ترتیب ذیل میباشد :
      ۱- ام۴
      ۲-بی ام دبلیو
      ۳-بی ام دبلیو ام۴
      درود بر روح پر فتوح آریاییت ای زیبا روی دلربای وحشی..

      و من الله توقیف.

      پاسخ
  3. Xman
    سوابق: (546 دیدگاه) ,

    از لحاظ ظاهری bmw iهمه رو قل و قم کرد! چراقهاش خیلی خوشگل بودن و صندلی های قرمزش دیگه حرف نداشتن!

    پاسخ
  4. علی بی غم
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    درسته که rcf آخر شد ولی اینم باید در نظر گرفت که لکسس در این کلاس یجورای بی تجربس و تازه جدی شده و خیلی حرف برا گفتن خواهد داشت ولی بهتره یه طرفه پیش قاضی نریم…البته خودم بیمر رو دوس دارم

    پاسخ
  5. خسه...
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اصن تو عکس اول نگاش کنید توروخدا،.. ناموسن خوب نگاش کنید،، ):
    مثه فرشته میمونه از بالا … مثه گله ،، ماسه عروسک ، مثه عروس ، مثه برد پیته اصن ..
    با چشات بازی میکنه لامصب لا کردار بی دین،،
    انگار تو طراحیش از تکنیک هیپنوتیزم استفاده کردن،،
    {{{{منظورم با شخص شخیصه شاخصه متشخصه جناب سالار ، قیصر آلمان ، پادشه خوبان ، زیبا روی آریایی بی ام دبلیوست ! }}}}} ،
    البته ارادت خاصی هم نسبت به سلطان سلاطین ، جناب بنز دارم و با اجازه ایشون میخام یه خاطره کوتاه راجبه این جگرگوشه ی آریایی بگم،،
    دیروز یکیشو تو خیابون دیدم… اصن کنترلم دس خودم نبود دیگه،، انگار داشت منو به سمت خودش میکشد،، تا چشام به چشاش افتاد از خود بی خود شدم و پلک هم نتونسم بزنم که یهو با صدای بوق و فحش راننده های دیگه از طلسمش خارج شدم و خودم رو وسط خیابون دیدم،،،فقط ۱ متر باهاش فاصله داشتم و میتونسم گرمای قلبشو از زیر کاپوتش حس کنم ،، نا خودآگاه دلم میخواس بپرم جلوش بزنه لهم کنه ، زیرم کنه و همه ی اون وزن هیکل نازش رو بندازه روم تا با تمام وجودم حسش کنم،، اما ترسیدم زبونم لال بخورم به چشای خمارش و بشکنه،،.:{
    امیدوارم اگه روزی قرار بود با ماشین تصادف کنم ، فقط با این دلربا تصادف کنم ،، بزنه لهم کنه و من با همون حال رنجور در حالی که نفسی آخرم رو میکشم ببوسمشو بگم طوریم نشده عزیزم، برو دست خدا به همرات، مواظب خودت باش….
    تف به این روزگار…

    پاسخ
  6. فقط انگلستان
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    مقایسه خودرو المانی با امریکایی وژاپنی مسخرست ماشین المانی خیلی کامل تره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.