حضور ب ام و i3 در فرانکفورت

BMW i3 برای اولین بار به صورت رسمی در نمایشگاه فرانکفورت از آن رونمایی شد. این خودروی هیبریدی قرار است با قیمت 42.275 هزار دلاری در اوایل سال آینده عرضه شود. اما می‌توان شباهت‌هایی بین این خودروی هیبریدی با خودروی مفهومی 2 سال پیش BMW در همین نمایشگاه یافت.

bmw i3 2013 frankfurt auto show
bmw i3 2013 frankfurt auto show

BMW I3 از دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی بهره می‌برد که پیشرانه الکتریکی آن در انتهای خودرو قرار دارد و قادر است به کمک یک باتری یون لیتیوم 22 کیلووات ساعت قدرت 170 اسب بخاری و گشتاور 184 پوند بر فوت را تولید کند که در این حالت قادر خواهد بود مسیر 80 تا 100 مایلی را بپیماید. البته برای پیمودن مسیر بیشتر موتور بنزینی به کمک آن می‌آید ولی تنها 10 لیتر سوخت بنزین در مخزن این خودرو جای می‌گیرد و قادر است تا مسافت طی شده قبلی را به 180 مایل افزایش دهد. البته جنس بدنه این خودرو از کامپوزیت سبک به همراه پلاستیک تقویت شد و فیبر کربن است که بر روی شاسی که ترکیبی از آلومینیوم و منیزیم است سوار شده است.


با این توصیفات شاید شاهکار این خودروساز آلمانی انقلابی در صنعت طراحی و ساخت و تولید انبوه چنین خودروهای هیبریدی و به صرفه ای باشد. اطلاعات کامل و ویدئوی این خودرو را اینجا ببینید: معرفی رسمی ب ام و i3

درباره نویسنده

تصویر پروفایل نیما داوری

نیما داوری، مترجم و نویسنده مجله پدال

20 دیدگاه

  1. aventador twin turbo
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    زیاد باهاش حال نکردم . ظاهرش باحال نیست

    پاسخ
    1. Arash66
      سوابق: (300 دیدگاه) ,

      این مدلا رو برای قشنگی نمیسازنا
      مهم قابلیت های فنیش هست

      پاسخ
    2. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      اینکه بدنش از جنس کامپوزیت سبک هست یعنی زورش کنیم میره تو؟؟؟

      پاسخ
  2. aventador twin turbo
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    ببینم قوی ترین باتری لیتیومی دنیا رو کی درست کرده؟فراری یا مک لارن یا بی ام و؟

    پاسخ
      1. aventador twin turbo
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        ایول حال کردم . به سایپا فکر نکرده بودم!!!!!!

        پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      چرا جل الخالق؟ جل المخلوق ..!! از دست سایپا

      پاسخ
  3. داوود
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    ابهت و اصالت یک بی ام و رو نداره، فقط تکنولوژی بی ام و رو یدک میکشه!!!
    البته تا چند سال آینده، همه کمپانی ها به سوی این طراحی ها پیش میرن، همونطور که تویوتا، نیسان، رنو و … کانسپتهای برقی خودشون رو معرفی کردن.
    امیدوارم، تکنولوژی برقی اونقدر پیشرفت کنه که نیازی به موتورهای بنزینی نداشته باشیم 🙂

    پاسخ
  4. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    به دل ادم نمیشینه.
    فقط پر شده از تکنولوژی.همین.

    ایران و المان.

    پاسخ
  5. aventador twin turbo
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    قوی ترین باتری لیتیومی مال مک لارن است

    پاسخ
  6. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    چقد کوچیکه!! با این که واسه بی ام و احترام بسیار زیادی قائلم اما باهاش حال نکردم.

    پاسخ
  7. حسین(جاسم)
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    من که باور نمیکنم این مال BMW باشه.

    پاسخ
  8. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    اونایی که می گن به دل نمیشینه باهاشون کمی موافقم
    ولی با توجه به قیمت ببینین چه تکنولوژی داره
    خودشم توی این سبک اصلا کلا ماشینا به دل نمی شینن!!!

    پاسخ
  9. حسن
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    من آخرش از هدف تولید این ماشینا سر در نیاوردم. بله اگه نفت می شد بشکه ای 500 دلار اونوقت می شد گفت 42 هزار دلار می صرفه بدی به این ولی نه الان.
    این ماشینا از همون اول شکست خورده هستند مگر اینکه مثلا دولت ها بیان واسشون سوپسیت بدن اونم در حد 30 40 درصد. اگه یکی ماشین کم مصرف بخواد خوب ماشینهایی مثل پیکانتو یا i10 هیوندای که خیلی از این به صرفه تر تموم می شن.

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    فکر کنم از آینده ای نزدیک اومده باشه…

    پاسخ
  11. پرهام
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    طراحی بسیار عالی. البته برای امروز نامتعارف. این طرح رو اگه ۳۰ سال دیگه ببینین اون موقع درک خواهید کرد.
    این یک جهش بزرگ در طراحی خودرو هستش.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.