تسلا

درگ تمام نسخه‌های پرچم‌دار تسلا مدل X و مدل S؛ از P100D تا پلد

در این ویدئو، سریع‌ترین نسخهٔ تسلا مدل S و X از گذشته تا امروز شامل P100D، ریون و پلد در برابر هم قرار گرفته‌اند تا روند پیشرفت و تکامل محصولات پرفورمنس تسلا را بهتر ببینیم.

بدون شک مدل‌های پلد تسلا از سریع‌ترین خودروها در مسابقات درگ هستند و این موضوع را بارها در درگ‌های مختلف بین تسلا مدل S و تسلا مدل X با رقبای بنزینی و الکتریکی دیده‌ایم. بااین‌حال، تسلا به‌یک‌باره چنین خودروهای سریعی تولید نکرده و با گذر از مدل‌های مختلفی به نسخه‌های پلد امروزی رسیده است. حال برای اینکه بتوانیم روند پیشرفت خودروهای سریع تسلا را بهتر لمس کنیم، مت واتسون از کارواو بین تمام نسخه‌های پرچم‌دار مدل S و مدل X از گذشته تا امروز درگی را ترتیب داده است. این شامل شش تسلا از نسخه‌های P100D، ریون و پلد می‌شود.

بررسی را از ضعیف‌ترین خودروهای گروه یعنی مدل‌های P100D آغاز می‌کنیم که از سال ۲۰۱۷ به بازار آمدند. مدل X و مدل S در نسخهٔ P100D هردو از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کنند اما این موتورها در تسلای سدان ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور و در همتای کراس‌اوور ۵۳۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. مدل S P100D در مارس ۲۰۱۷ با ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۲۸ ثانیه در آزمایش موتورترند، سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان لقب گرفت.

بااین‌حال، تسلا به این قانع نود و در سال ۲۰۱۹ نسخهٔ ریون را ارائه کرد که به موتورهای قوی‌تر و کارآمدتر از قبل مجهز بود. برخلاف P100D، دو موتور الکتریکی ریون در مدل‌های X و S خروجی یکسانی برابر با ۷۷۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارند. درنهایت نیز نوبت به غول مرحله آخر تسلا یعنی نسخهٔ پلد رسید که در سال ۲۰۲۱ به بازار آمد. در این نسخه تعداد موتورهای الکتریکی به سه‌تا افزایش یافت و حالا روی محور عقب دو موتور قرار دارد. این موتورها در هردو مدل S و X مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که به میزان قابل‌توجهی بیشتر از نسخه‌های ریون و P100D است.

با توجه به این اعداد و ارقام، پیش‌بینی نتیجهٔ رقابت بین این شش تسلا دشوار نخواهد بود و مدل S پلد با زمان ۹.۶ ثانیه از همه سریع‌تر است درحالی‌که مدل S P100D حدود ۲.۶ ثانیه دیرتر ۴۰۰ متر را طی می‌کند. بین سریع‌ترین و کندترین نسخه‌های مدل X در این درگ یعنی پلد و P100D هم دقیقاً همین‌قدر اختلاف وجود دارد.

مقایسه مشخصات فنی

مدل S P100D مدل X P100D مدل S ریون مدل X ریون مدل S پلد مدل X پلد
قوای محرکه دو موتوره دو موتوره دو موتوره دو موتوره سه موتوره سه موتوره
قدرت (اسب بخار) ۶۷۱ ۵۳۴ ۷۷۸ ۷۷۸ ۱۰۲۰ ۱۰۲۰
گشتاور (نیوتن متر) ۹۵۰ ۷۵۵ ۱۱۴۰ ۱۱۴۰ ۱۴۲۰ ۱۴۲۰
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن (کیلوگرم) ۲۲۹۲ ۲۵۰۵ ۲۲۵۵ ۲۵۵۲ ۲۱۹۰ ۲۵۴۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. رافائل

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    مرحبا !
    .
    .
    …. چه جارو برقی های سریع ای :)

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. A.m.A

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      چجوری میتونی اینقدر خوب حرف دل منو بزنی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Rap god

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی چیه این ماشینای برقی نه صدا دارن نه ابهت فیس و کارکردشونم که شبیه ماشین کنترلیه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. جرمی کلارکسون

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    چرت ترین و بی خود درگ که تاحالا دیدم 🤯

    موافقم 4
    مخالفم 5
  4. Dark Knight

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (454 ديدگاه)

    ساکت ترین درگ تاریخ 😂

    موافقم 16
    مخالفم 0
  5. همایون

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من اگر تو امریکا زندگی میکردم باز خودرو تمام برقی نمیخریدم ولی اگر مجبور بودم بخرم و باز مجبور بودم تسلا بخرم یه گزینه دسته دوم دو سال کارکرده از مدلی که بالاترین رنج حرکتی رو داشته باشه میخریدم و کوچکترین رینگ ممکن رو روش مینداختم واقعا شتاب دو ثانیه ای مگه چند ماه برات تازگی داره بعدش برات مهم هست که بردش زیاد باشه و یا مثل مدل های قدیمی شارژش رایگان باشه یا وقتش رو داشته باشی تو خونه بزنی به شارژ که ارزون تر باشه چون تو ایستگاه شارژ سریع هم گرون میشه هم شانس بیاری تو صف کسی جلوت نباشه وگرنه یکساعتی الافی تا نوبتت بشه و ماشین فول شارژ باشه مگه ماشین پلاگین هایبرید یا بنزینی کم مصرف چش هست که مشتری با منطق بره تسلایی که میخری همون روز اول کلی افت قیمت میخورخ و بعدش ده سال زیر پات باشه هر چی به نسبت بنزینی صرفه جویی کردی پول باطری بدی تازه مصرف لاسایک چندین برابری به مسبت خودروی بنزینی بماند خودروی برقی یا باید پلاگین هایبرید باشه یا مثل فیسکر کارما و بعدش برند کارما یه ژنراتور بنزینی روش داشته باشه که لنگ ایستگاه شارژ و تایم طولانی فول شارژ شدن و اینکه نمیتونی مسافرت بری نباشی نمیدونم چرا بقیه شرکت ها از این ایده ژنراتور بنزینی روی خودرو داشتن استفاده نمیکنند

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. Mr. gt c

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (316 ديدگاه)

    رقابت دسته لال ها

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. علی

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (401 ديدگاه)

      عاشق عکس پروفایل تم amg GT C درود بر شما دوست خوبم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    جارو برقی های آشغال باعث شدن حال آدم از هرچی ماشین بهم بخوره از این تسلا و تمام خودرو های برقی نفرت انگیز تر وجود نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    ده هزار اسب هم قدرت داشته باشند به اندازه یه تویوتا gt 86 یا نیسان z لذت رانندگی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا