تویوتا لندکروزر 2016 سلطان آفرود

تویوتا لندکروزر در کنار لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس بنز G کلاس را می‌توان آفرودرهای اسطوره‌ای نامید. SUV هایی واقعی که مرد جاده‌های ناهموارند و از بزرگان حوزه آفرود محسوب می‌شوند. با این مقدمه به سراغ معرفی فیس‌لیفت 2016 تویوتا لندکروزر که مدت زیادی از معرفی و عرضه آن نمی‌گذرد می‌رویم.

2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser

در قسمت جلو، کاپوت جدید با دو برآمدگی در میان آن، سپر و چراغ‌های جدید و جلوپنجره جدید با سه نوار طولی افقی از تغییرات قابل‌ذکر هستند؛ اما در قسمت عقب حجم تغییرات کمتر بوده و فقط به تغییر فرم داخلی چراغ‌ها و استفاده از خطی کرومی در زیر آن‌ها بسنده شده است.

2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser

از مهم‌ترین تغییرات فنی لندکروزر 2016 می‌توان به جایگزینی گیربکس 6 سرعته قبلی با نمونه‌ای 8 سرعته اتوماتیک اشاره کرد. قابل‌توجه‌ترین نوآوری داخل کابین نیز وجود دو مانیتور 10 اینچی نصب‌شده برای سرنشینان ردیف دوم است. البته تغییرات کوچکی در سیستم‌های سرگرمی، رفاهی و ایمنی آن‌هم ایجادشده است؛ مانند قابلیت اتصال آی‌فون به سیستم چندرسانه‌ای، کروز کنترل مجهز به رادار و سیستم اجتناب از برخورد جلو.

2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser

گیربکس 8 سرعته جدید در بزرگراه‌ها عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد هرچند که تأثیر چندانی در کاهش مصرف سوخت ندارد. باوجود وزن بالای 2630 کیلوگرمی و ظرفیت حمل 8 سرنشین بزرگ‌سال، اما پیشرانه V8 5.7 لیتری لندکروزر با گشتاور عظیم 544 نیوتن‌متری خود هیچ کم و کسری نداشته و کاملاً از پس وزن بالای خودرو برمی‌آید. سیستم تعلیق پویای آن نیز که در جلو دارای تنظیم هیدرولیکی و در عقب مجهز به میله‌های تثبیت‌کننده است چه در جاده‌های مسطح، چه در مسیرهای ناهموار و جاده‌های پرپیچ‌وخم از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است.

2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser

لندکروزر جدید به‌صورت دائمی از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده می‌کند و گشتاور با تقسیم 40 به 60 توسط دیفرانسیل‌های لغزش محدود به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود. سامانه الکترونیکی آفرود آن توسط سنسورها و نرم‌افزارهای کامپیوتری نظارت کاملی بر کنترل ترمز و دریچه گاز داشته و موجب به حداکثر رسیدن کشش و جلوگیری از لغزش می‌گردد. سیستم شروع حرکت در سراشیبی‌ها نیز کمک شایانی به حرکت در جاده‌های ناهموار می‌کند. این سامانه هنگامی‌که خودرو در سراشیبی شروع به حرکت می‌کند مانع از به عقب رفتن آن می‌گردد.

2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser

حالت رانندگی L4 در این خودرو علاوه بر اینکه ضریب دنده‌ها را تغییر می‌دهد، حالت آفرود را نیز فعال کرده و ماشین را آماده حرکت در جاده‌های صعب‌العبور می‌سازد. در حال L4 پنج گزینه قابل انتخاب است که عبارت‌اند از: سنگلاخ، خاکی و سنگلاخی، گل‌ولای، سنگ‌های سست و شن. اگر نیاز به دیدن اطراف خودرو در حین حرکت داشته باشید، مجموعه دوربین‌های لندکروزر تقریباً دیدی 360 درجه برای شما فراهم می‌کنند به‌نحوی‌که پشت خودرو، نقاط کور جلو، میزان فاصله کف خودرو از سطح زمین و موقعیت چرخ‌ها در مانیتور جلو به نمایش درمی‌آیند.

2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser

قیمت پایه لندکروزر از 84,820 دلار شروع می‌شود که آن را با اختلافی نزدیک به 20 هزار دلار به گران‌ترین تویوتای عرضه‌شده در ایالات‌متحده تبدیل می‌کند. چراکه مدل سکویا به‌عنوان دومین محصول گران‌قیمت تویوتا در بازار ایالات‌متحده، قیمتی در حدود 65 هزار دلار دارد. بعلاوه در صورت سفارش آپشنهای اختیاری لندکروزر این قیمت بیشتر هم خواهد شد؛ اما در قبال این قیمت گزاف خودرویی افسانه‌ای دریافت می‌کنید که ظرفیت حمل 8 نفر را در کنار دوام و قابلیت اطمینان بالا، توانایی آفرود فوق‌العاده و کیفیت عالی، یکجا در اختیارتان می‌گذارد درحالی‌که هیچ جاده‌ای نیست که بتواند آن را متوقف کند. البته برادر لوکس آن یعنی لکسس LX570 نیز باقیمتی در حدود 90 هزار دلار قابل‌ابتیاع است که با سیستم تعلیق بادی و امکانات بیشتر گزینه‌ای وسوسه‌برانگیز بشمار می‌رود.

2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser

2016 Toyota Land Cruiser
2016 Toyota Land Cruiser

جدول مشخصات فنی

قیمت پایه 84.820 دلار
پیشرانه V8 5.7 لیتری 32 سوپاپ
قدرت 381 اسب بخار
گشتاور 544 نیوتن‌متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
وزن خالص 2630 کیلوگرم
فاصله بین دو محور 2.85 متر
طول، عرض، ارتفاع 4.95، 1.97، 1.88 متر
شتاب صفرتا 96 کیلومتر 6.8 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی 15.68 لیتر در صد کیلومتر

منبع: موتورترند

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

62 دیدگاه

  1. Cadillac
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    در یکی از نظرات دیدم که نوشته اند که کادیلاک حرفی در برابر آن ندارد ولی اشتباه کرده است زیرا در رتبه بندی ماشین هایی که لوکس هستن رتبه اول کادیلاک است و در کادیلاک از مواد بهتری استفاده شده و از لنکروز بهتر است و شتابش بهتر از لندکروز است

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      اسکلید در زمینه آفرود هیچ حرفی نداره
      البته بدبخت ادعایی هم نداره
      اسکلید برای استفاده جاده ای طراحی شده نه افرود

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    باید قبول کرد که همیشه یک هیولا بوده و خواهد بود.

    پاسخ
  3. h&m
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    این ماشین به هیچ عنوان تو اروپا طرفدار نداره , وهمینطور در آمریکا
    عمده مشتری های این ماشین از کشورهای عربی هست

    پاسخ
    1. Luxury
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اولا که این ماشین طرفداراییو داره که لیاقتشو داشته باشن بعدشم عزیز جان اروپایی ها اصلا suv پر مصرف سوار نمیشن

      پاسخ
  4. ایوب
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سوار شدن روی این ماشین نشستن روی مبل راحته که انگار داری فیلم سه بعدی میبینی، این ماشین به قدری کامل طراحی و پیدا شده که هیچ حرفی برای گفتن نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.