صرفه بیشتر خودروهای الکتریکی برد کوتاه نسبت به هیبریدی‌ها

مهندس ارشد تویوتا می‌گوید که قوای محرکه‌ی الکتریکی تا آنجایی توسعه یافته‌اند که هم‌اکنون هزینه‌ی ساخت خودروهای الکتریکی با محدوده‌ی حرکتی کوتاه کمتر از هزینه‌ی تولید خودروهای هیبریدی است.

Toyota-iQ-EV-2[3]
طبق گفته‌های ساتوشی اوگیسو، آینده در دستان خودروهایی با قوای محرکه‌ی الکتریکی خواهد بود اما تا سال 2025، خودروهای الکتریکی‌ای که محدوده‌ی حرکتی قابل قبولی داشته باشند همچنان گران‌تر از هیبریدی‌ها خواهند بود.

Toyota-iQ-EV-4[3]

اوگیسو می‌گوید:
هزینه‌ی تولید خودروی الکتریکی خالص بسیار به محدوده‌ی حرکتی آن بستگی دارد. تا محدوده‌ی حرکتی 250 کیلومتری، خودروهای الکتریکی در حال حاضر می‌توانند با هزینه‌ای کمتر از خودروهای هیبریدی ساخته شوند.

هرچند عموماً بازار خواهان محدوده‌ی حرکتی بیشتر است. با محدوده‌ی حرکتی بالاتر از 300 کیلومتر، یک خودروی الکتریکی حداقل تا سال 2025 گران‌تر از خودروی هیبرید باقی خواهند ماند.

در 10 تا 20 سال آینده تویوتا انتظار دارد که بین 50 تا 60 درصد مدل‌های تولیدی‌اش هیبریدی سلول سوختی باشد درحالی‌که 30 درصد مدل‌ها نیز به‌صورت تمام الکتریکی خواهند بود.

Toyota Mirai For Europe
البته برای غلبه‌ی خودروهای کاملاً الکتریکی زمان لازم است و تویوتا پیش‌بینی می‌کند که در سال 2050 حدود 90 درصد خودروهای جدید الکتریکی خواهند بود.

Toyota-Mirai-13
فراتر از آینده‌ی قوای محرکه‌ی الکتریکی، اوگیسو می‌گوید که تویوتا قادر است تا خودروی هیبریدی با گیربکس اتوماتیک را با همان بهای خودروی دیزلی بسازد. با اجبارهای به وجود آمده در رابطه با دیزل گیت و قوانین آلایندگی خودروهای دیزلی، مدل‌های هیبریدی برای تویوتا ارزان‌تر تمام خواهند شد و به‌طور مؤثری خودروهای دیزلی را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

2016-Toyota-Prius-Four-Touring-MT-homepage

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

14 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    خدا وکیلی برد 250 کیلومتر خیلی کم تازه شارژش هم که هنوز زیر 4 ساعت نیست(منظورم شارژ کامل بود)واقعا این دو تا مشکل آزاردهنده س من دلم میخواد تویوتا یه مدل هیبریدی بنزین و برقی پلاگین بده که بردش بالای 1000 کیلوتر باشه و موتورش و پرفورمنس قوی داشته باشه نه مدل های برقی اینجوری

    پاسخ
  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    خبر خوبیه. بخصوص وقتی بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا چنین چیزی رو اعلام میکنه

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    بد بختانه ما تا اون موقع زنده نیستیم اون دوران قشنگ بی صدا و پاک رو ببینیم

    پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        نمیشه اینده پیش بینی کرد
        حتی فیزیکدان ها هم میگن پدیده ای پیش بینی میکنیم قطعی نیست و فقط روند

        پاسخ
  4. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1460 دیدگاه) ,

    به نظر من اگه خودروهای الکتریکی به صورت فست شارژ باتری هاشون پرشه (زیر نیم ساعت 100در100 پر شه )و اگه برق مصرفی از انرژی پاک تامین بشه یعنی تو نیروگاه ها از سوخت فسیلی استفاده نشه و برق رو از انرژ تجدید پذیر مثل خورشید و انرژی باد و امواج و….. تامین بشه
    خیلی عالی میشه

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    تویوتا نقش بزرگی در تولید خودروهای پاکتر داشته و خواهد داشت.

    پاسخ
  6. TTRS
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    آقایون عمده مسیرهای ما در شهر روزانه از 100 کیلومتر فراتر نمیره ، بنظرم 250 کیلومتر خیلی هم عالیه . موقع صفر هم یه ژنراتور بنزینی میزاریم صندوق عقب استفاده میکنیم .
    حالا سالی 2 بار هم مسافرت بریم .

    پاسخ
  7. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    تویوتا پیشگام و موفق ترین در زمینه خودرو های هیبریدی بود

    ببینیم در زمینه خودرو های الکتریکی چیکار میکنه

    پاسخ
  8. ali
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    در تعجبم چرا تویوتا هنوز یه ماشین با موتور برقی نداده بیرون ! با این بازار خوبی که جدیدا براش بوجود اومده جایه تویوتا خالیه …. البته مطمعنم براش برنامه دارن… پس منتظریم تویوتا…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.