مزدا MX5 در برابر تویوتا GT86، نبرد هندلینگ سلاطین دیفرانسیل عقب

مزدا MX5 جدید، بازگشتی پیروزمندانه به اساس ماشین‌های اسپرت است. شاسی سبک، مقرون‌به‌صرفه و سرزنده. اینها همه حاصل نوسازی یک ماشین اسپرت قدیمی است. متأسفانه، این ماشین این روزها رقبای اندکی دارد. اما رقیبی از ماشین‌های اسپرت وجود دارد با قیمت مشابه، قدرت مانور و هندلینگ مشابه با تنفس طبیعی و آن تویوتا GT86 است.
سردبیر مجله خودرو، CJ هوبارد به عنوان راهنمای شماست زمانی که ما هردو ماشین را در پیست راکینگهام موتور قرار دادیم تا ببینیم کدام‌یک با دیفرانسیل عقب خود هیجان بیشتری ایجاد می‌کند. در اینجا نگاهی به مشخصات این دو خودرو یعنی مزدا MX5 و تویوتا GT86 می‌اندازیم.

Mazda-MX-5-vs-Toyota-GT86-–-track-battle-of-the-RWD-handling-kings
مزدا MX5 جدید چهارمین نسل از موفق‌ترین ماشین‌های اسپرت جهان است. چیزی که 25 سال پیش برای ادای احترام به کانورتیبل های بریتانیایی مانند لوتوس ELAN، که با فروشی به‌مراتب بیشتر از مدل MBG، تلفیقی از مدل‌های اِلان و اسپریت بود، شروع شد.

مهم‌ترین ویژگی نسخه جدید مزدا چیست؟
مهم‌ترین ویژگی این ماشین این است که خیلی بزرگ نیست. این ماشین 100 کیلوگرم سبک‌تر و 100 میلی‌متر کوتاه‌تر از آخرین نسل می‌باشد. در حقیقت علیرغم اینکه تمامی تکنولوژی‌های مدرن ایمنی در زیر پوسته آن قرار گرفته، در مقایسه با نمونه اولیه MX5 که در سال 1989 تولید شد، 30 میلی‌متر کوتاه‌تر بوده و سنگین‌تر نمی‌باشد. مزدا مدعی است که وزن این ماشین تنها 1000 کیلوگرم است.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

توربو یا دکمه اسپرتی در کار نیست. این ماشین با دو نوع موتور عرضه می‌شود. موتور 2 لیتری چهار زمانه با تنفس طبیعی و حداکثر قدرت 155 اسب بخار که اندکی ضعیف‌تر از نمونه قدیمی، اما به لطف وزن کمتر سریع‌تر از آن است. اما ماشینی که ما تجربه رانندگی با آن را داشتیم نمونه‌ای بود که مهندسان مزدا ادعا داشتند که اصیل‌ترین مدل MX5 با موتور 1.5 لیتری بر اساس موتور آخرین مزدا 3 می‌باشد که دستخوش تغییراتی در سرسیلندر، میل‌لنگ و سیستم اگزوز گشته است. خروجی این موتور 129 اسب بخار در دور موتور 7000 می‌باشد. با فشردن پدال گاز و افزودن 500 دور دیگر، این موتور 130 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

احساس رانندگی با مزدا MX5
سبک، محکم، چالاک و کابینی بسیار باکیفیت. موقعیت قرارگیری راننده به‌طور خوشایندی پایین بوده و موتور کوچک 1.5 لیتری آن، صدای خشن دل‌نشینی دارد. با حدس من که در 8.7 ثانیه به 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، هرگز به صورت مدرن سریع نیست، اما برای اینکه شما را هیجان‌زده نگه دارد کارایی کافی را دارد. با مصرفی در حدود 4.7 لیتر هم اقتصادی و به‌صرفه است.
همانند قبل فرمان‌پذیری نرمی دارد اما این بار دقیق‌تر عکس‌العمل نشان می‌دهد. کوچک‌ترین فشار به فرمان، ماشین را به گوشه‌ای می‌فرستد. مزدا می‌گوید تقسیم وزن در این ماشین به صورت 50:50 است، اما باور خواهید کرد که اگر بگویند بیشتر وزن در قسمت عقب خودرو است. شما دقیقاً آگاه به کنترل این ابعاد کوچک هستید.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

با وارد کردن فشار زیاد، چرخش بیشتر و چسبندگی کمتر نمایان می‌شود. این تنها نگرانی در روز مسابقه بود و خدمات پس از فروش با امکانات خود به ما یاری رساند. هر کس دیگری این سواری نرم را با تعادلی بیش از اندازه انجام خواهد داد. واقعاً هیچ لغزشی برای انتهای ماشین (ماشین مورد آزمایش مجهز به سیستم محدودکننده لغزش بود، اما این سیستم در اتومبیل‌های پایه تولید شده وجود ندارد) در مسیرهای خشک وجود ندارد. اما با رفتن در یک جاده لغزنده زمستانی شما ماشینی با سیستم کامپیوتری در اختیار دارید که سرعت پایینی را در اختیار شما می‌گذارد که هیجانی 100 برابر بیشتر از این دارد که همان مسیر را با یک اتومبیل ذاتاً کند چهار چرخ متحرک با سرعت دو برابر بروید.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

مزدا سخت تلاش کرده تا پایین آوردن سقف را برای شما راحت کند. صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که به‌راحتی چرخیده و لبه بالایی آن را که تا بالای سر شما می‌آید، بگیرید. مکانیزم ساده‌ای دارد و تنها یک ضامن در وسط ریل آن قرار گرفته که با آن سروکار دارید.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

مزدا MX5 بهای حیرت‌انگیزی دارد. با ظاهری که بیان‌کننده شوق هواداران آن است. مهندسان مزدا کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند و قیمت تخمین‌زده شده برای این ماشین 19 هزار یورو و فقط 5 هزار یورو بیشتر از MX5، مدل 1990 می‌باشد و به طور باورنکردنی‌ای در دسترس است.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

مشخصات مزدا MX5

موتور: 4 سیلندر 1500cc
قدرت: 129 اسب بخار در دور موتور 7000rpm
گشتاور: 150 نیوتن متر در دور موتور 4800rpm
انتقال قدرت: 6 سرعته دستی با انتقال به چرخ‌های عقب
عملکرد: 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت در 8.8 ثانیه، حداکثر سرعت 201 کیلومتر بر ساعت.
وزن/جنس بدنه:1000 کیلوگرم/فولاد، آلومینیوم
ابعاد ماشین: 3915/1730/1235

آزمایش 60 ثانیه‌ای در جاده
مزدا MX5 پرفروش‌ترین ماشین اسپرت اصولی جهان است. الهام گرفته از نسخه اصلی لوتوس ELAN، هیچ ماشین اسپرت بی‌حاشیه‌ای نمی‌تواند این‌همه سحر و جادو را حتی در قالب یک مدل MK3 در یک جا جمع کند.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

الآن در چهارمین نسل از آن، MX5 هنوز محبوب ما می‌باشد. هیچ خودرو اسپرت دیگری به آن نزدیک نشده و اکثر رقبای آن کناره‌گیری کرده‌اند مثلاً MG TF را به خاطر دارید؟
یک رودستر ژاپنی بسیار خوب، با قیمت مناسب و ظاهری آراسته که بسیاری از رقبا تلاش کردن که ظاهر و کیفیت آن را به کار گیرند. آخرین ماشین قرار بود که تجدید یافته اصولی نمونه اولیه،کوچک‌تر و سبکتر از MK3 می‌باشد. این دایره محسنات به معنای آن است که می‌تواند با موتور 1.5 لیتری پا به فرار بگذارد.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

چیزهای زیادی برای دوست‌داشتن هست. همه MX5ها لذت‌هایی به بلندای آسمان، دیفرانسیل عقب و فرمانی تند و تیز دارند. شما به به‌زودی قادر خواهید بود یک رودستر کوپه با سقف تاشو همان‌گونه که یک کانورتیبل با سقف نرم را انتخاب کردید، برگزینید.

2015 Mazda MX-5
2015 Mazda MX-5

مدلی که باید انتخاب شود: TBC
رقبای این ماشین: BMW Z4، مرسدس SLK، پورشه باکستر دست‌دوم یا مستعمل
هدف از طراحی این ماشین: سادگی، لذت رانندگی، قیمت مناسب و کیفیت فنی عالی.
ایراد: به‌اندازه کافی سریع نیست.

تویوتا GT86 Aero

اگر شما در یک نظرسنجی در مورد GT86 شرکت می‌کردید و اینکه این ماشین چه چیزهایی اضافه‌ای باید داشته باشد، قطعاً کمی گشتاور بیشتر و اندکی اتاق بهتر در ابتدای لیست قرار می‌گرفت. حتی جزء این موارد می‌تواند یک سوپرشارژر و یک اسپویلر بزرگ باشد.

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

تویوتا به طرز محرمانه‌ای سؤالی را که هیچ‌کس نپرسیده با مدل GT86 Aero پاسخ داده است. این ماشین با جهشی به حوزه اخیر انگلستان رسیده با مدل پایه Primo در قسمت تحتانی و در قسمت میانه مدل GT86 که با آن آشنا هستیم.

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

آیا این انتظار بلند مدت برای افزایش قدرت GT86 بود؟ به نظر می‌رسد با توجه به سایز بال عقب آن قدرتی معادل با 600 اسب بخار داشته باشد…
متاسفانه نه… در زیر پوسته، هیچ تفاوت مکانیکی با GT86 عادی ندارد. سیستم‌های انتقال قدرت، تعلیق، ترمزها همه استاندارد هستند. لاستیک‌ها تغییر کرده‌اند. مسلماً مهم‌ترین نکته در ظاهر GT86 Aero رینگ‌های آلیاژ مرکب 18 اینچی OZ با رنگ خاکستری تیره می‌باشد (با رینگ‌های 17 اینچی عادی عوض شده‌اند)، و با لاستیک‌های یوکوهاما با اندازه 40/225 که جای لاستیک‌های باریک 215 میشلن را که از تویوتا پریوس به عاریه گرفته بود، احاطه شده‌اند.

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

آیا تایرهای پهن به معنای چسبندگی بیشتر و یک GT86 چسبیده به زمین است؟
نه واقعاً… قسمت انتهای آن هنوز خیلی سرخوش است. همکارانی که با مدل Aero و مدل معمولی GT86 رانندگی کرده‌اند اشاره کردند که لاستیک‌های پهن کمی بیشتر از لاستیک‌های عادی تمایل به حرکت و مانور دارند، اما مدل Aero به اندازه‌ای سریع است که هلال پهن‌تری با چرخ‌های عقب خود نسبت به چرخ‌های جلو حتی در سرعت‌های کم ایجاد کند. که این بخش بزرگی از جذابیت های یک ماشین است.

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

مراقب جاده‌های لغزنده باشید. سیستم کنترل پایداری بعضی مواقع ضروری است. شرم‌آور است که هنگامی‌که وارد مدار می‌شود، به صورتی تند ترمز کرده و با تکانی ماشین را در مسیر مستقیم نگه می‌دارد.
حتی بدون بال عقب، GT86 اندیشه‌ها را متضاد می‌کند. عده‌ای خروجی موتور را بسیار پهن می‌دانند و مسلماً با خروجی‌های اگزوز بزرگ‌تر صدایی شبیه مخلوط‌کن دارد). داخل آن بسیار محقر است (یکی از نقطه ضعف‌های اصلی تویوتا است-آنها چگونه یک حجم کنترل را که به صورت فیزیکی ناخوشایند است اداره می‌کنند؟) و هندلینگی ضعیف در کنار سایر ابهامات…
من به‌عنوان هواداری که اهل عذرخواهی نیست می‌خواهم چیزی را درباره GT86 اثبات کنم. موقعیت رانندگی، سیستم تعلیق که برای جاده‌های بریتانیا فراهم شده است. فرمانی که شما را به اشتباه می‌اندازد که هیدرولیکی است تا برقی. صندلی‌های عقب که قابل استفاده در ماشین‌های اسپرتی است که خیلی سرکش نیستند (که از صندلی‌های آئودی TT خیلی بهترند). کیت بدنه Aero چیزی فراتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

آیا کیت بدنه از لحاظ آئرودینامیکی سودی برای Aero دارد؟
تویوتا می‌گوید بیشتر برای شکل ظاهری می‌باشد تا نقش آن در تونل باد. هیچ اطلاعاتی از آئرودینامیک ماشین انتشار نیافته است و یحتمل حداکثر سرعت آن همان 225 کیلومتر بر ساعت همانند GT86 معمولی می‌باشد.
طراحی چیزی ذهنی و درونی است، اما اگر برون‌گرایانه باشد به نظر می‌رسد که شانس‌هایی را از دست داده است. جایی که یک ماشین تند و تیز زیرک در خیابان‌های توکیو مانند نیسان z370 که می‌تواند شخصیت واقعی را به GT86 القا کند. بقیه تست‌های Aero انجام نشد و مردم اندکی راغب بودند که من با Aero از تقاطع گذشته و وارد جاده‌ای دو طرفه شوم.
در دید از جلو، این کیت امکان استفاده روزانه از GT86 را ندارد. از نمای عقب اسپویلر به قدری بالا است که می‌توانید به راحتی زیر آن را ببینید (اگرچه تغییر مکان چراغ ترمز حتی اندکی نمای دید از عقب را پایین‌تر به نظر نمی‌رساند).

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

نظر آخر
تویوتا GT86 بدون در نظر گرفتن معایب آن، اساساً یک ماشین خوب است. شما برای مدل آئرو، 2500 یورو بیشتر از GT86 معمولی و 4000 یورو بیشتر از مدل Primo پرداخت خواهید کرد. پول خیلی زیادی برای یک کیت بدنه نه چندان خوب است. مگر اینکه شما ظاهر Aero را دوست داشته باشید، دنبال مدل معمولی رفته و چرخ‌ها و لاستیک‌های آن را با مدل Aero تعویض کنید.

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

مشخصات تویوتا GT86 Aero

موتور: چهار سیلندر 1998cc
قدرت: 197 اسب بخار در دور 7000
گشتاور: 205 نیوتن متر در دور موتور 6400-6600
انتقال قدرت: 6 سرعته دستی با انتقال به چرخ‌های عقب
عملکرد: 0 تا 62 مایل بر ساعت در 7.7 ثانیه، حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت
وزن/جنس بدنه: 1275 کیلوگرم/فولاد
ابعاد ماشین: 4240/1775/1285mm

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

آزمایش 60 ثانیه‌ای در جاده
چقدر با طراوت؛ بازگشتی پایه‌ای به ماشین‌های اسپرت که بیشتر دخالت راننده را در تقابل با سرعت به نمایش می‌گذارد.
تولید شده با همکاری سوبارو، GT86 و همزاد آن سوبارو BRZ، هردو از موتور 2 لیتری بوکسوری، دیفرانسیل عقب و مرکز ثقلی بسیار پایین بهره می‌برند.

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

لاستیک‌های باریک پریوس و شاسی حساس به گردش تند و خشن، آن را تبدیل به یک لذت برای راننده می‌کند. کمبود گشتاور درواقع به این معنی است که این ماشین طالب دریفت و بلند کردن دود از لاستیک‌ها بوده و حسی مقامت ناپذیر داشته که همیشه به پا خواسته و آماده بازی است. فرمان و نحوه قرارگیری راننده به شکلی عالی تعیین شده است. چگونه این ماشین از همان کمپانی که آریوس را ساخته بیرون آمده است؟

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

نقاط ضعف: موتور بوکسوری آن صنعتی به نظر می‌آید و منحنی سرعت آن به این معنی است که شما برای ادامه کار سیستم‌های الکترونیکی را خاموش کنید. در بزرگراه کمی سروصدا دارد (یک ماشین اسپرت است) و کابین آن کمی رنگ و رو رفته و ارزان است (یک تویوتا است). وجود داشتن نسخه اتوماتیک ماشینی که همه چیز آن درگیر دخالت راننده می‌باشد، گیج‌کننده است.

2015 Toyota GT86 Aero
2015 Toyota GT86 Aero

مدلی که بهتر است بخریم: برای خرید، مدلی مقرون‌به‌صرفه است که مجهز به چرخ‌های فولادی و ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه باشد که این مدل متأسفانه تنها در بازار ژاپن موجود می‌باشد
مدلی که از آزار آن در امان باشید: مدل اتوماتیک که بر خلاف آنچه که این ماشین باید باشد، هست.
رقبای این ماشین: مزدا MX5، نیسان 370Z، پژو RCZ-R و سوبارو BRZ
هدف از طراحی این ماشین: هر چیزی که برای آن موضع گرفته است.
ایراد: صدای موتور در دورهای بالا خسته‌کننده می‌باشد.


[دانلود ویدئو]

ترجمه: محمد هادی آبانگر
منبع: carmagazine

29 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام.پدال عزیز نمیخوای خبر گرفتن وام 2.5 میلیارد دلاری فراری از فیات رو پوشش بدی؟؟؟من اخبار کمی در موردش شنیدم هر که میدونه بگه ما هم بفهمیم قضیه رو!!

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (756 دیدگاه) ,

      یه لحظه فکر کردم بانک مرکزی برای خریداران فراری وام ۲.۵ میلیاردی میده خخخخخخ

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل riofarina
        riofarina
        سوابق: (79 دیدگاه) ,

        خیلی وقته نظر ندادم در کل اهل نظر دادن نیستم بیشتر استفاده میکنم.
        فرامرز عزیز واقعا مردم از خنده دمت گرم باید میومدم ازت تشکر میکردم.
        واقعیتش منم فکر کردم واس خرید فراری وام میدن .
        فرامرز لایک به توان 1000

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل AliZeus
      AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      نظرسنجی در مورد طراحی و ظاهر:
      تویوتا GT86 ++
      مزدا MX —

      پاسخ
  2. man
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    ممنون پدال جان
    طبق گفته تحلیل گران دولت عزیز اصلی ترین علت تشکیل کمپین خریدن خودرو صفر ممنوع پایین بودن قدرت خرید مردم بود و مردم از کیفیت تمامی خودرو ها راضی میباشند
    و به نحوی میخوان توجیه کنند که وام 25 تومانی به نفع مردم بود
    ولی از نظر بسیاری از کارشناسان این اقدامی …..
    بود که فقط و فقط به نفع موقت مونتاژ کاران بود و به ضرر کل ایران
    یه سوال آیا دولت اختیار داره پول بیت و المال رو هر جا و به هر کی خرج کنه .
    پس اون نماینده مجلسی که از طرف ما اونجاست داره چی کار میکنه ان شا الله دو ماه دیگه انتخابات مجلس هستش ما هم میایم رای میدیم.

    پاسخ
  3. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    نویسنده بصورت خیلی تابلویی از مزدا تعریف و تمجید کرده و تویوتا را کوبیده !
    من خودم تو نظرسنجی Rouzbeh به جی تی لایک دادم ، شاید بخاطر اینکه لااقل چندباری سوارش شدم و خدایش ماشین خوبیه و حس خوبی بهت دست میده
    (( علیرغم سایر مدلهای نچسب تویوتا ، این مدل واقعا فرد را شیفته رانندگی میکنه . البته اضافه کنم نسبت به قیمت اش ها ))
    اما mx5 را حتی ندیده ام …

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      اقا گفتی برخلاف محصولات دیگه تویوتا.اقا راو ۴دیدین مخصوصا نوک مدادیا کم رنگش .معلوم نیست کدوم بی صلیغه اینو طراحی کرده صد رحمت به ایکس ۳۳.مثل پیکان وانت شاسی بلند میمونه.رینگ نازک .ارتفاع بالا.چراغ نافرم. بدنه کوچیک .اصلا یه وضعی. خدایی زوره همچین پولی بابتش بدی.

      پاسخ
      1. A.m
        سوابق: (97 دیدگاه) ,

        البته این نظر شخصی شما هست
        من با اینکه ژاپنی باز نیستم ولی ب نظرم راو4 یکی از زیبا ترین ها توی کلاس خودشه و من بین سانتافه و یا حتی لندکروز یا lx ظاهر راوفر رو بیشتر میپسندم.

        پاسخ
      2. فرهاد
        سوابق: (359 دیدگاه) ,

        شما سوار نشو برو پیکان وانت سوار شو

        پاسخ
      3. رضا
        سوابق: (52 دیدگاه) ,

        آخه این نظری که شما دادی واقعا ***! راو 4 هم زیباست هم چالاک و هم با کیفیت فوق العاده ژاپنی

        پاسخ
  4. نيما
    سوابق: (797 دیدگاه) ,

    دوستان اگر بخوایم یه مقایسه قیمتى با رقباى آمریکاییش کنیم براى مثال من ماستنگ 4 سیلندر رو میگم:

    قیمت هردو برابر (حدود 23000 دلار) تازه مزدا کمى گرونتر ولى شما بازده مزدا رو با ماستنگ که هم قیمتش هست بیین!!!!!!
    275hp ماستنگ و 129hp براى مزدا
    بازده هم حداقل 3 ثانیه تو شتاب و 50 کیلومتر تو سرعت تفاوت دارن و هردو هم از برند هاى عالى هستن و هردو توى اروپا یافت میشن.
    شما باشین کدوم رو ورمیدارین؟؟
    ماستنگ ۴ سیلندر یا مزدا ؟

    دوباره میگم قیمت ها برابر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      داداش من روی مزدا میاتا خیلی تحقیق کردم
      یکی از دوستام حدود 100 تومن پول داشت براش کلی تعریف کردم از میاتا
      ولی اخرسر رفت موستانگ گرفت
      عاشق موستانگم ولی اینو بگم که تو شهر پر گاز برونی بیشتر از 15 تا میسوزونه
      الان تو تبریز حدود 8 هزار تا ماشین پلاک ارس هستش
      تعداد دقیق نمیدونم ولی ماستنگ بینشون خیلی هست ولی تو ایران من مزدا میاتا ندیدم اگه باشه هم خیلی کمه
      تک بودن ماشین خودش خیلی مهمه مصرفش زیر 5 تا هستش که خداییش خیلی عالیه
      فرض کن تو اروپا که بنزین گرونه و مالیات برا ماشینهای کم مصرف خیلی خیلی کم میگیرن
      شما کدوم رو انتخاب میکردید ؟؟؟

      پاسخ
      1. نيما
        سوابق: (797 دیدگاه) ,

        داداش دوست شما ماستنگ 4 سیلندر داره؟!؟!؟!! بعد اونوقت صدى ١۵ میسوزونه؟!؟!!؟!
        تک بودن ماشین مهمه؟؟!؟! از اون مهم تر خود ماشینه نه تک بودنش وگرنه ژیان هم تکه توى خیلى از شهرا (شما باشى ژیان ورمیدارى یا مثلا یه ماشین خارجى صفر به دلیل این که تکه؟!)
        نه عزیزم ماستنگ ۴ سیلندر بعید میدونم مصرفش بالاى ٨-١٠ بره که اونم نوش جونش چون هنرش رو داره.

        من اگر واقعا به خودم باشه کامارو ٨ میخرم حتى توى اروپا ولى پیشنهادم به مردم اونجا هم ماستنگ ۴ هست تا مزدا MX5

        پاسخ
        1. سامان اذری
          سوابق: (1481 دیدگاه) ,

          مدل 6 سیلندر بود
          یه چیزی هم بگم؟؟؟
          من خودم 24 هزار دلار داشته باشم بازم مزدا میاتا میخریدم سلیقه شخصیم اینه
          پرفروشترین رودستر تاریخ همین میاتاست
          منم قبل اینکه ماشینهای امریکایی رو از نزدیک ببینم
          وقتی عکس چلنجر رو میدیدم نفسم بند میومد
          تو ذهنم یه ماشینهایی میومد که نه خراب میشن مثل تیراهن اگه با یه ماشین تصادف کنند لهش میکنند
          ولی باور کن خود امریکایی ها قبول دارن که ماشینهاشون دیگه مثل زمان دهه 70 نیست
          یکی از بچه های پاساژمون یه جی ام سی تراین داره 1 سال نیست دستشه گیربکسش وایستاده
          مونده دستش
          مطمئن باش اگه میاتا بد بود مردم انگلستان هیچوقت نمیخریدند

  5. hamid
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    این مزدارو همش تو رشت میبینم 2 3نفر دارن امکان نداره مخصوصا با سقف باز از بغلت رد شه مجذوبش نشی خیلی خوبه

    پاسخ
  6. آرش
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    نکته عجیب این متن ترجمه بده، طوری که بعضی جاها خواننده رو مجبور به پرش از روی جملات می کنه! پدال و ترجمه بد؟!

    پاسخ
  7. نیما
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    مزدا 5 رو یه نفر تو رشت داره که همیشه هم سقفشو نصف جمع میکنه که خیلی قشنگ میشه ولی نمیدونم مشکلی پیش میاره واسه سیستمش یا نه عکسهاش رو هم تو این سایت میتونید ببسنید
    Raincitycars.ir

    پاسخ
  8. Mohammad Reza
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    سلام خزلی ممنون به خاطر ترجمه ی متن. خسته نباشید. اما به نظرم ترجمه یکم اشکال داشت.ضمنا خیلی خوب میشه توی این جور موارد یه تاریخچه ی کوتاه هم ابتدای مطلب قرار بدین. برای من که اطلاعات زیادی ندارم این جور مطالب منو یهو وسط مطلب پرت کنه که باعث میشه چیز زیادی دستگیرم نشه

    پاسخ
  9. سید
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    انتخاب من، انتخاب تو، انتخاب ما=یعنی مزدا5چون همیشه مزدا نسبت به تویوتا و رقیبانش اسپرتی تر نرم تر واقتصادی تر،جوان پسندانه تر،کم مصرف تر،نازتر و همه چی تر..خواهشأ مخالفها با احترام نظربدهند.باتشکر

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    به نظرم مزدا کارآمدتر هست.

    پاسخ
  11. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    خوب بود برای أشخاص علاقه من به ماشینهای اسپرت أرزان قیمتی نظیر این مدلها گمرک پول نمیگرفت تا میخریدیم با حال میشد
    من فکر کنم مزدا با حالتر باشه

    پاسخ
  12. MaZi Zo0M Z0oM
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    همین 2 ماه پیش بود که نشریه موتور ترند mx-5 رو در لیست 10Best Driver’s Car در جایگاه سوم قرار داد http://www.aparat.com/v/XaeSn و 1 ماه پیش هم mx-5 در لیست فینالیست های خودروهای سال آمریکا و اخیرا کانادا قرار گرفت.
    mx-5 در آستانه فروش 1 میلیون دستگاه خود قرار داره و عنوان پر فروش ترین خودروی رودستر جهان رو از اوایل قرن 21 در اختیار داره که در سال 2005 هم در کتاب رکورد های گینس ثبت جهانی شد.
    ضمن اینکه نشریه های معتبر متعددی mx-5 رو با خانواده GT86 و BRZ و ّFRS که همگی از یک پیشرانه 2 لیتری بهره میبرند،مقایسه کرده اند که در قیاس با هم در مدل 2.0 لیتری همگی mx-5 رو با امتیاز بالاتری قرار دادند.
    برخی از این مقایسه های ویدیویی عبارتند از:
    http://www.aparat.com/v/A1Sf3
    http://www.aparat.com/v/nLxdz
    http://www.aparat.com/v/2Q4Hb
    http://www.aparat.com/v/MQadj
    همه اینها رو نگفتم که بگم mx-5 بهتره یا GT86 خوب نیست!نه اینطور نیست.اینها رو گفتم که بگم همیشه قدرت موتور بیشتر نشانه برتری نیست.بلکه عاملی مثل وزن کمتر خودرو میتونه حتی خودرویی با قدرت 42 اسب بخار کمتر رو هم پر شتاب تر کنه.
    نسل سوم میاتا با موتور 2 لیتری حداکثر قدرت 170 اسب بخاری رو داشت.وقتی که خبر کاهش قدرت به 155 اسب بخار میاتای نسل چهارم رسما منتشر شد،اکثرا بر این باور بودند که شتابش کمتر شده و مزدا پسرفت داشته.ولی وقتی مقایسه های نسل چهارم با نسل پیشین انجام شد،موجب حیرت خیلی از علاقه مندان به خودرو شد.
    http://www.aparat.com/v/RVPwG
    http://www.aparat.com/v/auBbq
    http://www.aparat.com/v/7t40m
    بنظرم از دید من GT86 بیشتر بعنوان خودروی ریس و مسابقه شناخته میشه در حالیکه mx-5 بیشتر خودروی 2 نفره شهری است که در عین حرکت با خونسردی کامل و در آرامش با تخته کردن پدال گاز توسط راننده میتونه به یک خودروی اسپرت با هندلینگ خیلی خوب مبدل بشه(مدل 2 لیتری منظورم هست)
    خودرویی که تنها با موتور تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 155 اسب بخار میتونه شتاب زیر 6 ثانیه رو بهمراه داشته باشه که در حد و اندازه های شتاب خودروهای کوپه و اسپرت 6 سیلندر یا 4 سیلندر توربوشارژر دار هست که حدودا بیش از 2 برابر mx-5 قیمتشون هست…!

    پاسخ
    1. MaZi Zo0M Z0oM
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اگر دقت میفرمودید من شتاب نسخه 155 اسب بخاری رو که حجم موتور 2.0 لیتری داره(چون GT86 هم موتور 2 لیتری داره) رو زیر 6 ثانیه اعلام کردم که در لینک زیر میتونید نتایج بررسی رو هم دانلود کنید.

      http://www.caranddriver.com/reviews/2016-mazda-mx-5-miata-club-test-review
      http://www.caranddriver.com/reviews/2016-mazda-mx-5-miata-long-term-test-review

      سایر ویدیو ها هم که در کامنت قبلی قرار دادم.

      پاسخ
  13. بابک
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام,خسته.نباشید و ممنون بابت مطلبتون
    ببخشید آیا نگارش و ترجمه ی این مقاله مشکلی نداشت!؟
    تو چند تا از قسمتها من هرچی خوندم متوجه نشدم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.