تویوتا FCV پلاس فراتر از یک خودرو

تویوتا با معرفی کانسپت FCV پلاس جهشی نسبتاً بزرگی به‌سوی آینده برداشت. آینده‌ای که خودروهای با سلول‌های سوختی هیدروژنی به‌اندازه‌ی خودروهای با موتور احتراق داخلی امروزی متداول هستند.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept

طبق برنامه‌ریزی‌های تویوتا این خودرو در نمایشگاه خودروی توکیو به‌صورت جهانی به نمایش در می‌آید. پروژه تویوتا FCV پلاس با تجسم جامعه‌ی آینده‌ای به وجود آمده که انرژی هیدروژنی گسترش پیداکرده و نقش خودروهای الکتریکی به‌مراتب بیش‌تر از سفر بین دو نقطه شده است.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept

تویوتا دراین‌باره می‌گوید نسل سوخت پاک هیدروژنی می‌تواند از منابع اولیه انرژی محلی باشد، تولید برق کافی را واقعیت می‌بخشد و نقش خودروهای سلول‌های سوختی را به‌عنوان منبعی از انرژی در جامعه‌ی خود بهبود می‌بخشد. هدف خودروسازان در بخش خودروهای سلول سوختی تبدیل خودروهای اقتصادی به خودروهای تولیدکننده‌ی انرژی است.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept

FCV پلاس اولین نمونه‌ی این طرح است. این خودرو می‌تواند هیدروژن موجود در مخزنش را مستقیماً به الکتریسیته تبدیل کند. مخزن جداشدنی FCV پلاس باعث می‌شود که این خودرو به‌عنوان یک منبع انرژی الکتریکی ثابت شناخته شود. منبعی که می‌تواند انرژی الکتریکی یک خانه را تأمین کند؛ بنابراین حتی زمانی که از این خودرو به‌عنوان یک وسیله نقلیه استفاده نشود FCV پلاس می‌تواند با همگام شدن با زیرساخت‌های محلی قابلیت تولید برق خود را با جامعه به اشتراک بگذارد.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept

سلول‌های سوختی کانسپت FCV پلاس بین لاستیک‌های جلو و مخزن هیدروژنی در پشت صندلی‌های عقب قرار گرفته است. سیستم مستقل قدرت در هر چهار چرخ باعث شده که کابین این خودروی کوچک جادارتر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد.
به لطف قرار گرفتن قطعات عملکردی در قسمت جلو و عقب، توزیع وزن در این خودرو بسیار متوازن است.

Toyota FCV Plus Concept
Toyota FCV Plus Concept

تویوتا FCV پلاس کانسپت با طراحی هوشمند، فضای جادار، چرخ‌های عقب پوشیده و طراحی کابین با تکنولوژی پیشرو آینده خودروها را نشان می‌دهد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

22 دیدگاه

  1. امير علي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداوکیلی ببین اونا به فکر چی هستن ما چی اونا دارن خودشونو برای تولید همچین ماشینایی اماده میکنن بعد خودروسازای ما به فکر چپوندن زوریه پراید به مردمن

    پاسخ
    1. Muhamatreza
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اینجاش جالبه نه تنها ماشین خودش برق خودشو تولید میکنه از هیدروژن قابلیت اینو داره ک به عنوان تولید کننده برق ب خونه هم وصل شه
      خدایی اونا کجان ما کجاییم
      اونا بفکر اینه از یک وسیله چند کار مختلف بکشن
      ما بفکر اینکه یه پراید چیکارش کنیم دوباره به ملت بندازیم
      حتما فردا هم پراید هیبریدی و هیدروژنی میسازن

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    هر چند به نظرم خدروی زیبایی نیست اما محو طراحی آیرودینامیکش شدم. خیلی استادانه انجام شده که هم آیرودینامیک عالی ی داره و هم فضای جادار.

    پاسخ
  3. MohseN
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    بچه ها اینو ببینین:
    مقایسه سه ابرخودروی لافراری، P1 و ۹۱۸ برای اولین بار!!!
    پس از منتشر شدن اخباری مبنی بر مقایسه ابر‌خودروهای هیبریدی فراری لافراری، مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ توسط جرمی کلارکسون و همکاران وی در برنامه جدید خود در آمازون، اما اولین مقایسه رسمی این ابرخودرو‌ها توسط گروه دیگری انجام شده است.
    http://www.zoomit.ir/articles/car/24916-laferrari-porsche-918-mclaren-p1-track-times

    پاسخ
  4. mohammad_boss429
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    دوستان خبری از خودروسازان وطنی نیس؟؟؟

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    هر روز یه ایده و فکر جدید، هر روز یه فناوری جدید، واقعا احسنت.

    پاسخ
    1. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      دوست من این عکس پروفایلتو عوض کن خوبیت نداره عکس یه آدم کثیف که به کشورت خیلى بد کرده رو پروفایلت باشه

      پاسخ
  6. vincent price
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    ایول به تویوتا
    کانسپت جالبی هست و امیدوارم در آینده به تولید برسه

    پاسخ
  7. محمدبراندو
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    بنظرم دیگه طراحی ها روز بروز ظرافتشو داره از دست میده اینا دیگه چی هستن درسته کانسپه ولی واقعا تو ذوق هستن البته نظر شخصی هستا

    پاسخ
  8. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    چقدر خوب بود خودرو سازان وطنی هم تحقیق و توسعه داشتند
    نه اینکه فقط ماشین هاشون رو گرون کنند

    پاسخ
  9. دانیال
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    ما اگه تا چند سال پیش 50 سال عقب بودیم الان 150 سال عقب افتادیم ای

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل سروش
    سروش
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    http://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrBTzwIpRlWPOAAPxpx.9w4;_ylu=X3oDMTBybGY3bmpvBGNvbG8DYmYxBHBvcwMyBHZ0aWQDBHNlYwNzcg–/RV=2/RE=1444550024/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.superstreetonline.com%2ffeatures%2fhtup-1009-1989-crx-ef7%2f/RK=0/RS=v9WgDShmJzi2YPLddBfu9vRQwLw-
    دوستان تو یاهو Honda crx ef7 که سال 1989تولید شده انجین ef7
    آیا بازم سرمون کلاه رفته یا انجین سمند با این هوندا فرق داره

    پاسخ
  11. luis
    سوابق: (589 دیدگاه) ,

    اصلا یه انقلاب یه سیستم جدید در خودرو یک موتور جدید نه اینکه بیاد سیستم تزریق اب مستقیم به خودرو بزنه بعد طرف داراش بیان صوت و کف بزنن که برند مورد علاقه ما خیلی خفنه هاااا نه تویوتا یه انقلاب انجام داده یک بنیان جدید کاری که همیشه میکرده و میکنه ولی چون اهل لاف نیست چون اهل ادعا نیست چون اهل کلاس گذاشتن نیست همه خاموش موندن نه کیارشی پیداست نه رهگذری نه هیچچچچچچ کامنت نویس متعصبی
    تویوتا رهرو ای نیست که گه تند و گهی خسته رود تویوتا رهرو ایست که اهسته و پیوسته رود چشمااااااا باز
    اینده ی جهان اینه اینده بشریت حال بنز ماشی بزنه با 8 تا چرخ یا 6 تا چرخ بوگاتی ماشین بزنه 800 کیلومتر سرعت بره فولکس برند های تو کوچه مارو بخره تا پر فروش ترین شه اخرشم با یه افتضاح تاریخی و تغلب شرمسار شه پورشه بره 100 سال یه طراحیو برا 911 بزنه و…… این مهمه اختراع انقلابی جدییییییییییییید در صنعت خودرو و در ساخت موتور این اصله این ایندست این کاربردیه این مورد نیازه این درد مردم جهانو در عصر بدون سوخت فسیلی دوا میکنه نه جلو پنجره بی ام و نه چراغ 911 نه سرعت و شتاب بوگاتی نه 6 چرخ زیر ماشین 700 هزار دلاری نه خرید برند خای دنیا و دروغ گفت به جهانیان.

    پاسخ
    1. vincent price
      سوابق: (235 دیدگاه) ,

      جناب آقای لوئیس
      لطفا و خواهشا به آلمان توهین نکن چون آلمانی بازها هم ترغیب میشوند که به تویوتا و ژاپن تهمت بزنن و برچسبهای مختلفی به این کشور بچسبانند
      این تویوتای کانسپت عالیه و زیباست
      نوآوریش هم آینده نگرانه هست
      نمیخوام با حرفهایی که در ادامه میزنم تویوتا رو ببرم زیر سوال
      ولی باور کن تعلق داشتن این کانسپت به آینده و هیدورژنی بودنش انقدر نمی ارزه که به خاطرش بگی آلمان فلانه و …
      شاید زدن این حرفها کار اشتباهی بوده و نباید این نظر رو تایید میکردم

      پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    تویوتاس دیگه…مثل همیشه…محشره پسر…..

    پاسخ
  13. Ali Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    حالا جدا از کانسپت بودنش خیلی زشته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.