رونمایی از جگوار XE اسپرت سالن

در شهر افسرده و مرطوب لندن، یک شاهکار تازه از سوی جگوار می‌تواند شور و هیجان برپا کند. سدانی که قرار است خودروهای معروفی چون مرسدس کلاس سی و ب ام و سری 3 را به چالش بکشد: جگوار XE.

Jaguar XE 2016
Jaguar XE 2016

جگوار از سدان دیفرانسیل عقب خوش قیمت خود پیش از نمایش در پاریس، در لندن پرده برداشت. با وجود چهره محافظه‌کارانه این خودرو و شباهت آن با مدل بزرگ‌تر XF می‌توان طراحی آن را دلپذیر و فراتر از این کلاس دانست. XE با جلوپنجره مشبک، چراغ‌های پایین‌تر و باریک‌تر نسبت به XF، چراغ‌های برجسته‌تر عقب و سقف شیب‌دار تا حدودی متمایز می‌شود. با این وجود در فاصله دور، احتمالاً آن را با برادر بزرگ‌تر، اشتباه خواهید گرفت.

Jaguar XE 2016
Jaguar XE 2016

یان کالوم، رئیس طراحی جگوار، هدف طراحی این خودرو را، ایجاد چهره‌ای هیجان‌انگیز و پویا با تأکید بر موقعیت راننده در یک خودروی جدی می‌داند.
طراحی داخلی، وامدار مدل F-Type است. مخصوصاً داشبورد و پنل نمایشگرها. یک سیستم سرگرمی با نمایشگر 8 اینچی لمسی نیز جلب توجه می‌کند که می‌تواند با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار کند.

Jaguar XE 2016
Jaguar XE 2016

جگوار مدل XE را روی یک پلتفرم جدید که بیش از 75 درصد آن آلومینیومی می‌باشد، ساخته است. این پلتفرم با معماری مدولار بسیار سبک‌وزن بوده و از نظر استحکام نیز نسبت به شاسی‌های فولادی کمبودی نخواهد داشت. بسیاری از قسمت‌های بدنه از جمله درب موتور، سقف، گلگیرهای جلو و عقب و درب‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند. البته درب صندوق عقب و کف آن از فولاد سنتی ساخته شده‌اند.

Jaguar XE 2016 Interior
Jaguar XE 2016 Interior

جگوار می‌گوید که مدل XE سبک‌ترین، مقاوم‌ترین و آئرودینامیک ترین (با ضریب 0.26) خودرویی است که تاکنون ساخته است. مدل S با موتور V6 تنها 1475 کیلوگرم وزن دارد. این اولین مدل جگوار است که از فرمان برقی برای بهبود بهره‌وری استفاده می‌کند.

Jaguar XE 2016
Jaguar XE 2016

جگوار XE با طول 4672، عرض 1850، ارتفاع 1416 و فاصله بین دو محور 2835 میلی‌متر از ب ام و سری 3 اندکی بزرگ‌تر است.

برای پیشرانه دامنه‌ای موتورهای مختلف در نظر گرفته شده‌اند. موتورهای مدولار سری اینجنیوم 2.0 لیتری خطی توربودیزل تنها 3.8 لیتر در صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کنند. قدرت این موتور 160 اسب بخار و گشتاور آن 349 نیوتن‌متر می‌باشد. موتور بعدی شش سیلندر V شکل 3.0 لیتری است که از مدل F-Type قرض گرفته شده و 335 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور و شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه‌ای دارد. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته خودکار جفت می‌شود. نهایت سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی به عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

علاوه بر نسخه دیفرانسیل عقب، جگوار XE در نسخه چهار چرخ محرک نیز عرضه خواهد شد. نکته نهایی قیمت رقابتی این مدل است که در انگلستان با قیمت پایه 27 هزار پوند عرضه خواهد شد. جزئیات بیشتر را باید در نمایشگاه خودروی پاریس جستجو کرد.

63 دیدگاه

  1. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    داخل کابینش نشانی از جگوار نداره به جز جوی استیک دنده اش.پشتش هم زیاد زیاد چنگی به ل نمیزنه ولی جلوش کاملا یه جگواره.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      اتفاقا آرش جان جلوش خیلی شبیه سری 3 BMW هست. مخصوصا انحنای بالای چراغها و خط افقی لبه درب موتور و ورودی هوای زیر سپر جلو

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . دوستان ببخشید که اینجا دیدگاه گذاشتم .

      فردااااااااااااااا زمان رو نماییه مرسدس بنز SLS AMG GT isj .

      خودرویی که به گفته مرسدس بنز رقیبش پورشه 911 است .

      از رندرها مشخصه که نمای عقب بنز شباهت هایی به پورشه 911 دارد .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2174 دیدگاه) ,

        سلام میلاد جان …
        از طراحی داخلیش غافل نشو که واقعا محشره…
        من که طاقت نداشتم تو تمام خبرنامه های تمام سایت های دایملر و مرسدس و AMG عضو شدم فردا هم از ساعت 5 صبح بیدار خواهم بود آنلاین میشم تا اول نفر تو پدال باشم که خبرو میگیره (البته امیدوارم!)
        البته چند تا ویدیو غیر رسمی(و دزدکی!) از ماشینی که قراره تو نمایشگاه رونمایی شه پیدا کردم که متاسفانه همه فیلترن…ولی سعی می کنم تا آخر امروز لینک ویدیوهای رو بزارم

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          رضا طراحیه داخلیش خیلی عالیه . اما من یذره از وزنش

          میترسم . نمیدونم چقدره .

          اره اتفاقا بچه ها الان تو وایبر لینک مستقیمشو گذاشتن .

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          میلاد جان مهندسای AMG خیلی روش وقت و انرژی سرمایه گزاری کردند و حتما فکر این چیزا رو کردن…البته این ماشین هنوز اول یه راه خیلی طولانیه که ماشینی مثل 911 تو این راه خیلی جلو هست و مسلما نباید انتظار یه محصول بی عیب و نقص رو داشت.البته مرسدس و AMG رو هم نباید دست کم گرفت.به هر حال تا رونمایی کاملش هیچی نمیشه گفت و باید صبر کرد.

    3. هاتف
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      طراحی جدید و خط مش نو جگوار منو یاد طرح های BMW و KODO مزدا میندازه به ویژه مزدا 6 جدید. حال باید دید مردم و کارشناسا چه نظری میدن ولی خدا نکنه مثل بنز C کلاس و در کل طرح های جدید مرسدس بشه چون که انتقاد زیادی به دنبال داشت.

      پاسخ
  2. peymanc130
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه از لحاظ وزن مصرف ایرودینامیک و زیبایی بصری ولی این از جلو کپی مدل بزرگترشه!!!

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        سلام کسری جان
        خوبی؟ یه مدتی نبودی مثل من! ان شاالله که بیشتر ببینمت تو پدال!

        پ.ن: یکی نیست بگه اخه تو خودت اینجاها پیدات میشه که واسه کسری نسخه میپیچی؟! 🙂 😆

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2636 دیدگاه) ,

          بد نیستیم……اره خیلی جدیدا سرم شلوغه موبایلمم خراب شده وایبر هم نیستم…ببخشید جدیدا کم میام،واقعا کار دارم و اصلا حواسم به پدال نیست،خلاصه،شاید اصلا از اول مهر به بعد منو 1ماه 1بار در پدال ببینید،خلاصه ببخشید به خاطر این کم کاری هام.
          راستی یادتونه اون موقعی که همه بچه ها دیگه نمیومدن و تو وایبر بودن،گفتم منم دیگه دارم کم پیدا میشم،اون حرفم الان به وقوع پیوست!!!!!!!!!!!!!!

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      چرا علی جان . پشتش شبیه محصولات ائودی شده . من با شما موافقم .

      جلوی ماشین هم بیشتر شبیه خود مدل های جگواره . اما بی شباهت به ب ام و

      هم نیست .

      بچه ها یک سوال !!!!!!!!!!

      خطوط به کار رفته در قسمت عقب شبیه عقب یکی از ماشین های چینی داخل

      ایران شده . ببینم کسی میتونه حدس بزنه ؟؟؟

      پایین این جمله در متن

      ((( جگوار XE با طول 4672، عرض 1850، ارتفاع 1416 و فاصله بین دو محور 2835 میلی‌متر از ب ام و سری 3 اندکی بزرگ‌تر است. )))

      یک عکس از نمای عقب گذاشته شده که چرخ های عقب معلوم نیست . دیدن اون

      عکس میتونه کمک بسیاری به شما بکنه .

      ببینیم کی میتونه حدس بزنه .

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          سلام.آقا میلاد یه سوال داشتم.از چگونگی نام گزاری ماشین های جگوار خبر داری؟همیشه برام یه سوال بزرگ بوده…

  3. دکتر داریوش
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    نه،نیست!همه چیش یه جاگواره.این استایل طراحی رو یان کالوم سالهاست تو جاگوار به وجود اورده.اگه بخوای همینجوری نظر بدیم که نصف ماشین های دنیا مثه همن!!!!

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود داریوش جان .

      شباهت داشتن تا کپی کردن فرق داره . از نظر من شباهت اشکالی نداره .

      چون یک مقدار از احساس شباهت ، به ذهن خود انسان مربوط میشه .

      از نظر بعضی ها عقب این جگوار شباهت داره به محصولات ائودی و از نظر برخی

      دیگر نه .

      اما کسی نمیتونه منکر کپی کردن بشه . کپی خیلی زود مشخص میشه .

      در اخر بگم جگوار میخوامت . مخصوصا اف تایپ و ایکس جی

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      موتورش با اون مصرف سوختش عالیه

      طراحی جلوش به شدت ساده و شیکه

      طراحی بغلش بیشتر شبیه سری3 هستش

      طراحی عقب هم که اصالت جگواره ولی کاش طرح چراغای عقب بهتر بود، ینی الان حس پهن بودن بدنه رو القا نمیکنه

      از نمای جلو عالیه ولی از نمای عقب باید طوری بود که پهن تر جلوه میکرد

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      دوستان!
      امروزه واقعا اینقدر تنوع ماشینا و برند ها زیاد شده که واقعا سخته یه ماشینی طراحی شه که هم المان های مدرن رو داشته باشه،اصالت شرکت حفظ بشه و البته شبیه ماشینای دیگه هم نباشه…
      (اگه فکر میکنید راحته سعی کنید همچین ماشینی رو تو ذهنتون طراحی کنید!!!)

      پاسخ
  4. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    سلام دوستان وقتتون بخیر
    به نظر من جگوار داره با سرعت خوبی پیشرفت میکنه.از نظر طراحی چیزی کم نداره که هیچ! بلکه به نظر من توی خودرویی مثل F type از نظر طراحی بی رقیبه! از نظر فنی هم که ایرادی نداره.فک کنم البته قبلا یه سری مشکلات الکترونیکی و فنی داشت ولی الان فک کنم رفع شده.در کل من از جگوار خیلی خوشم میاد!
    کلا برندهای ناب انگلیسی مثل استون مارتین و رنج روور و همین جگوار همین جوری یهویی دوس داشتنی هستن! 🙂

    “هر انسانی با سرنوشتی خاص به دنیا پا می نهد
    باید وظیفه ای را به انجام برساند ،
    پیامی را برساند ،
    کاری را باید به پایان برد .
    نه ،
    آمدنیت تصادفی نیست ،
    آمدنت مقصودی به دنبال دارد .
    هدفی فرا راه توست .
    کل را اراده بر این است که
    کاری را با دستان تو به جایی برساند .”

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل M Power///
      M Power///
      سوابق: (416 دیدگاه) ,

      شاهین جدیدن شعر زیاد می گی، خودت تاحالا شعر نوشتی؟

      جگوار من رو که ناامید کرد قیافه ظاهری محافظ کارانه (البته نمای جلوی خودرو فوق العاده است) ولی نمای عقب که چراغ هاش ترکیبی از آئودی rs7 و f-type هست اصلا جالب نشده.

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        سلام فراری جان
        نه خودم شعر نمیگم ولی این متنو جایی دیدم خوشم اومد گفتم شما هم لذت ببرین!
        ارادت

        پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      افرین شاهین جان . جگوار تنها برند انگلیسی ای هستش که عاشقانه دوستش

      دارم . واقعا عالی کار میکنه . من خیلی دوستش دارم .

      مدل f تایپ خداییش تکه . مخصوصو نمای سقف و عقب . روانیشم .

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل mahdi
    mahdi
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    شبیه هر چی شده کار ندارم ولی انصافا خیلی رینگ زشتی داره

    پاسخ
  6. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    😆

    😆
    زیباست!!!

    پاسخ
  7. امین
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    بچه های سایت پدال. چقدر اینجا خلوت و اروم شده. خیلی دلم میخواد دوباره مثل قدیم اینجا هی بحث راه بندازین جوری که از دست هم دلخور شیم 🙂 تعداد کامنت کم ها شده اما خداروشکر بازدید ها همونه. والا قبلا بعضیا مثل من اینقدر استرس داشتیم که سریع یه دیدگاهی بذاریم از اینو اون طرفداری کنیم ولی نمیدونم چمون شده یا حداقل من چم شده که دیگه شور و هیجان ندارم. خلاصه امیدارم دوباره بتونیم مثل قبل به اینجا روح و جون بدیم… 🙂

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      امین جان امید داشته باش

      تا یه دوماه دیگه نهایتاً همه چی برمیگرده

      خودتم میدونی برا چی

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      امین دوست داری همینجا ی بحث راه بندازم ؟؟؟

      خدایی هم پتانسیلشو دارم و هم موضوع بهانه را . اگر خواستی بگو یک دعوا

      راه بندازم .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        نه میلاد همون وایبرم زیادیه 😀

        من یکی که اینجا حوصله ندارم
        برا هر کامنت باید 5 دیقه وایستیم 😀

        پاسخ
  8. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    ظاهرش در برابر رقبا کم نمیــاره ! در طراحی داخلی به مرسدس C کلاس و کـادلاک CTS نمیرسه و بازده موتور 3000ـش مناســبه به شرطی که مصرف قابل قبولی داشته بـاشه … ( نظر شخصیم بود همه )

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      فریا جان من جواب شما را در مورد مصرف سوخت جواب شمارا خواهم داد .

      پاسخ
  9. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    فقط کافیه آرمشو برداری خدایش همه میگن bmw ست البته از بیرون

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (903 دیدگاه) ,

    به نظر من بیشتر شبیهه کیا اپتیما میمونه و شایدم اپتیما زیباتر باشه. ولی آخرش جگواره دیگه. موتور قوی و طراحی داخلی خاص و ساده و دوست داشتنی.

    پاسخ
  11. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    این خودشم نمیتونه به چالش بکشه چه برسه کلاس سی جدید!

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    یه ماشین فوق العاده

    البته رقبایی داره که واقعا شاخن، علاوه بر سری 3 و c کلاس، اگه اشتباه نکنم کادیلاک ATS هم باید به همکلاسی هاش اضافه کنیم که اونم ماشین فوق العاده سرسخت و خوبیه

    جدای از رقبا، اگه بخوام درمورد خود ماشین بگم، یه نظرم یه ماشین فوق العاده زیبا و جذاب

    موتور دومش برای این وزن عالیه

    طراحیه داخلیش هم مث همه ی جگوارا عالیه، در عیس سادگی زیباست

    در مورد مصرفش هم که خداییش خیلی خوبه

    آیرودینامیکش هم که بسیار خوبه

    درسته که الان چیزی معلوم نیست، ولی چه از رقباش سر باشه و چه از رقباش ضعیف تر باشه، در هر صورت رقیب شایسته ایه.

    پاسخ
  13. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    و کلا جگوار برند لوکسه و من عاشق خودرو لوکس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.