جگوار

معرفی وحشی‌ترین نسخه جگوار اف-تایپ

جگوار پیش از نمایش عمومی پیش‌آهنگ جدید سری اف تایپ خود در نمایشگاه ژنو، این ماشین را به‌صورت رسمی معرفی نمود.

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
پسوند SVR می‌تواند نشان دهد که با اسپرت‌ترین خودروی ممکن در این خانواده گربه‌سان مواجه خواهیم شد. درواقع این نخستین خودروی جگوار با نشان SVR است. موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری درست مانند نسخه S و R بوده اما به لطف تغییرات کالیبراسیون و بهینه‌سازی سوپرشارژر قادر است ۵۶۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
علاوه بر این، نسخه SVR به‌واسطه استفاده از یک سیستم اگزوز سبک‌وزن، اندکی کاهش وزن نیز داشته است. این سیستم اگزوز از تیتانیوم و اینکونل ساخته شده که در اگزوز خودروهای فرمول وان استفاده می‌شود. بدین ترتیب ۱۶ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شده است. بعلاوه استفاده از مواد سبک‌وزن دیگر نیز باعث کاهش وزن ۲۵ کیلوگرمی درمجموع شده است. تازه اگر ترمزهای کربن سرامیکی و سقف فیبرکربنی را هم سفارش دهید، وزن خودرو ۵۰ کیلوگرم کاهش خواهد یافت.

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
همانند سابق انتقال قدرت از طریق یک گیربکس ۸ سرعته خودکار کوئیک شیفت صورت می‌گیرد. البته در نسخه SVR تنظیمات گیربکس و تعویض، کمی تغییر کرده تا سرعت تعویض بازهم بیشتر شود. نیرو هم به هر دو محور و چهار چرخ عظیم ۲۰ اینچی خودرو منتقل می‌شود.

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
جگوار اف-تایپ SVR برای شتاب‌گیری صفر تا ۹۶ به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. نکته جالب‌تر، بیشینه سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت آن برای نسخه کوپه و ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت برای مدل کانورتیبل است.
برای ترمزگیری از دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری در جلو و ۳۷۶ میلی متری در عقب استفاده شده است اما می‌توان دیسک‌های کربن سرامیکی مسابقه‌ای را با قطر ۳۹۸ میلی‌متر در جلو و ۳۸۰ میلی‌متر در عقب سفارش داد که با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب ارائه می‌شوند.

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
از دیگر تغییرات این مدل باید به قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب اکتیو اشاره نمود. این سیستم باعث بهترین توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب می‌شود. بعلاوه سیستم کنترل پایداری دینامیکی هم بهترین عملکرد را در همه شرایط به همراه می‌آورد.

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
فراتر از تغییرات مکانیکی در زیر پوسته، مهندسان جگوار به‌طور ویژه‌ای روی آئرودینامیک خودرو تمرکز کرده‌اند. سپر جلو کاملاً از نو طراحی شده تا میزان هوای بیشتری را ببلعد. یک سینی جدید در زیر اجزای سیستم تعلیق برای سرعت بخشیدن به جریان هوا و کاهش نیروی بالابرنده طراحی شده است. دیفیوزر عقب نیز به خروج جریان هوا از زیر خودرو کمک می‌کند. باله عقب جدیدی هم به صورت فعال تدارک دیده شده که در مدل کوپه در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت و در مدل کانورتیبل در سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت عمل می‌کند.

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR
در داخل کابین نسخه SVR شاهد تمامی امکانات و تجهیزات مدل‌های پایین‌تر هستیم. به‌عنوان مثال سیستم تنظیم الکتریکی صندلی‌های اسپرت در ۱۴ جهت و وضعیت، سیستم سرگرمی لمسی و سیستم صوتی ۳۸۰ وات یا ۷۷۰ وات Meridian با صدای فراگیر را باید نام ببریم.

جگوار اف-تایپ SVR قیمتی جذاب نیز دارد که برای مدل کوپه ۱۲۶۹۴۵ دلار و برای مدل کانورتیبل ۱۲۹۷۹۵ دلار می‌باشند که برای خودرویی با سرعت بیش از ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت مطلوب ارزیابی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. amg

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگه یه همچین پولی داشتم ترجیح میدادم بنز s class بگیرم. اما گذشته از این از صدای اگزوز جگوار خیلی خوشم میاد آدمو دیونه میکنه…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Pooya_SK

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    اف تایپ ماشین خوبیه ولی زیادی سر و صدا داره و بعد مدتی هم صدای موتورش رو مخت راه میره ( البته من اینجوریم شما رو نمی دونم. ) و همینطور بنظرم صداش طبیعی نیست.
    و آئودی ار۸ یا کوروت z06 می تونن گزینه های خوبی برای جایگزین این ماشین باشن. ( نمی دونم اینایی که نام بردم با این جگوار تو یک کلاس هستن یا نه و همینطور اصلا مقایسه نکردم و نمی کنم. )

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. CORVETTE Z06

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    من اگه این پول رو داشتم ترجیح میدادم کوروت z06 قرمز یا زردش رو بخرم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      تو همه ی کلاسها یه رقیب پرقدرت و جذاب برای ماشینهای اروپایی و ژاپنی هست که با توجه به قیمت پایینتر، انتخاب بهتریه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. مهران

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    جذاب و دوست داشتنیه
    ولی یه چیز مردونه تر مثل کوروت یا گودزیلا تو این رنج قیمت ترجیح میدم
    البته لازم به یادآوریه که پولشو ندارم. نه این که فکر کنید دارم و اینارو ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مجید

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (681 ديدگاه)

    زیبا و وحشی و قلدر و سرکش و اصیل!!من نمونه پایه اش رو تو تبریز دیدم و باید بگم تا از نزدیک نبینید نمیتونید به زیبایی و شکوهش پی ببرید!!!!!!!!!حالا فکر کنید مدل کوپه دو دیفرانسیل چه کارا نمیشه کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Shayan

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (234 ديدگاه)

    همه اینا که گفتن من اونو به این ترجیح میدم اینو به اون میدم اصلا از نزدیک جگوار دیدن؟؟؟!! عمراااا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مهدی 911

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    با اینپول یه 911 gt3 یا gts amg میشه خرید که بهترن البته کمی گرونترن 130000 دلار

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. احمد باقری

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزی شده. غولی شده واسه خودش، از لحاظ طراحی هم که محشره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. great britain

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2751 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا مخصوصا طراحیه خارجی.نمای جلو و عقب هم حرف نداره.
    طراحیه داخلی هم قابل قبوله ولی فوق العاده نیست.
    جگوار هر روز داره وحشی تر میشه یکی نیست اینو رام کنه؟!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. moein

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اصلا از جگوار خیلی خوشم میاد شاید برا لگوش باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2164 ديدگاه)

    خدایش تو این کلاس F – type یکی از خوشگل ترین هاست …
    به قولی پرچم دارِ جگوارِ
    کلا جگوار ماشین های با پرستیژی میسازه ( صرف نظر از تعصب ! )

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Danial

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    به نظر من که عالیه…

    دوستانی که میگن من اگه پول اینو داشتم s کلاس میگیرفتم یا میرفتم کوروت میخریدم داداشای گلم توجه کنید اونی که پول اینو داره یا همه این ماشین های شمارو تست کرده یا الان این ماشینا تو پارکینگش هست توجه کنید که این مقدار پول تو تمام دنیا زیاده و هر کسی توان پرداختش رو نداره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Wolfsadegh

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زیبا..
    سریع…
    خشن..!!
    به این مدل جگوار فقط میشه این سه کلمه رو گفت درسته از این مدلش رو نروندم ولی جگوار مدل xj دارم خودم واقعا ماشین خوبیه و میشه گفت یه گوشی کاملا هوشمنده همه جای ماشین سنسور وجود داره تنظیم باد و‌…
    توصیه ی من به کسایی که میگن با این پول میشه چیز دیگ ای خرید
    جگوار واس کسایی خوبه که میخان با همه متفاوت باشن و علی بنز که همه جا هست جگوار ماشین خیلی کم پیدایی هس واس همین ابهت زیادی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا