آغاز تست کامیون‌های خودران دایملر در اروپا

نخستین بار نیست که سازنده خودروهای غول‌پیکر کمر به بررسی کامیون‌های خود ران در جاده‌های عمومی بسته و شک نداریم که آخرین بار هم نخواهد بود. پروژه‌ای که این روزها دایملر را به فکر فروبرده همین چند وقت پیش اجازه عبور و مرور در جاده‌های نوادا را کسب کرد تا مدل مفهومی Freightliner امتیازی بی‌بدیل کسب کرده باشد.

Mercedes-Benz Future Truck 2025
Mercedes-Benz Future Truck 2025

این کامیون‌ها هنوز هم باید سنجیده شوند و کجا بهتر از کشور ژرمن‌ها، خانه دایملر، آلمان. بچه‌های دایملر بی‌صبرانه منتظرند تا با کسب مجوز، آزمایش این هیولای زیبا را در جاده‌های خانه استارت بزنند. در همین خصوص ولفگانگ برنهارد، یکی از اعضای هیئت اجرایی کمپانی، در گپی با یک روزنامه آلمانی گفت:

به قطع و یقین طی هفته‌های آتی مجوز آزمودن پروژه را در بزرگراه‌های آلمان کسب خواهیم کرد، پس از آن بدون لحظه‌ای درنگ کار را آغاز خواهیم کرد.

Mercedes-Benz Self Driving Semi Truck 2025
Mercedes-Benz Self Driving Semi Truck 2025

در ادامه گفتگو، برنهارد اذعان داشت که نخستین آزمایش‌ها در مکان تولد دایملر، بادن – گوتنبرگ، به خط شروع خواهند رفت. در همین حین تقویم فریاد می‌زند که تا تولید انبوه این سری فقط ۲ تا ۳ سال وقت دارند، پس بد نیست سرعت را چاشنی کار خود کنند.

Mercedes-Benz Future Truck 2025
Mercedes-Benz Future Truck 2025

همه می‌دانیم که نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای کامپیوتری با مشکل غریبه نیستند و شاید در ابتدای امر این حقیقت که افسار این پادشاهان جاده در دستان یک کامپیوتر است کمی ترسناک جلوه کند اما وقتی راننده‌ای از نژاد بشر تمام‌وقت وضعیت را تحت نظر داشته باشد، کمی خیالمان آسوده خواهد شد.

Mercedes-Benz Future Truck 2025
Mercedes-Benz Future Truck 2025

برگ برنده این اتومبیل‌ها نام “خلبان بزرگراه” را بر خود نهاده و اجزای سازنده این راننده سایبر هم عبارت است از یک رادار جلویی، یک دوربین استریو، لیزر و مجموعه‌ای دیگر از سیستم‌های کمک کننده.

Mercedes-Benz Future Truck 2025
Mercedes-Benz Future Truck 2025

درست در آن لحظه‌ای که تایر کامیون سطح جاده را لمس کند راننده انسانی ما توانایی فعال کردن سیستم را دارد و پس از فعال‌سازی، کامپیوتر با ترمز، افزایش سرعت، فرمان دهی و حتی توقف‌های اضطراری بار کنترل خودرو را بر دوش خواهد کشید. به نظرتان کی کامپیوترها راننده‌ها را از کار بی‌کار می‌کنند؟

Freighliner Inspiration Truck
Freighliner Inspiration Truck

خب از این بعد که گذرتان به بزرگراه‌های آلمان افتاد و راننده کامیونی را دیدید که بجای کنترل غول ۱۴ تنی مشغول روزنامه‌خوانی و بازی در فیس‌بوک بود، نهراسید. شاید در همان لحظه افتخار ملاقات با یکی از همین کامیون‌های خودمختار را پیدا کرده‌اید.

Freighliner Inspiration Truck
Freighliner Inspiration Truck

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. Lambo
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    جمعیت بشر روز به روز افزایش پیدا میکنه ،از اون طرفم نیاز به نیروی انسانی هر روز با پیشرفت تکنولوژی کمتر میشه به کجا میروییییم!!

    پاسخ
    1. ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      رانندگی تو بکن راننده تو اتوبان چه وقته بازیه

      پاسخ
    2. maus
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      کامیونهای اروپا به ترتیب فقط
      1:VOLVO FH GLOBTROTHER XL 750HP
      2:SCANIA STREAMLINE 730HP
      3:BANZ NEW ACTROS GIGA SPACE 625HP
      4:DAF XL EURO6 510
      5:MAN TGX 680
      6:EVICO HIGHWAY 560

      موافقا لایک مخالفا دیسلایک

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        حالا تو بالا بودن ولوو یا بنز ملت 50 – 50 فکر میکنن ولی خداوکیلی اسکانیا بالاتر از بنز؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
        پرفروش ترین برند های کامیون در اروپا(صرفا جهات اطلاع):
        1.مرسدس-بنز
        2.مان
        3.داف
        4.ولوو
        و …

        پاسخ
    3. ارش
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      اینای که تو عکس کنار فرمان به عنوان راننده هستن شبیه دکتر و موهندیس هستن که!!عموی من کامیون دار هست که بیشتر با شلوار کوردی و تیشرت پشن فرمان مشینه !!هر کی میخواد این کامیون ها رو برونه باید حداقل یه سواد خوبی داشته باشه تا از سیستمش سر در بیاره پس بهتره یه نسل دیگه بیاد ایران تا اون موقع لیسانسیا و فوق لیسانسا بیشتری خواهیم داشت که شاید رفتن تو خط راننده کامیونیی

      پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    بدرد خود آلمان میخوره چون بهترین اتوبانهای جهان رو داره و از دهه 30 به عنوان اولین کشور اتوبان ساخته و دارای یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل
    نمیدونم آمار تصادف کامیونها در آلمان چقده ولی اجرای این ایده بنظرم خیلی ضروری نباشه در حال حاضر(البته این نظر شخصی منه و کارشناسان آلمانی بهتر از من میدونن 🙂 )
    فریتلاینر هم فعلا توی صحرای نوادا تست میکنه که ترافیک جاده ای کمتری داره و جاده عموما مستقیمه.

    پاسخ
  3. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    درود بر آلمان

    درود بر دایملر

    درود بر مرسدس

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    اقایون یه سوال…چرامثلاکشوری مثل زاپن بااین همه تکنولوزی وپیشرفت کامیون تولید نمیکنه؟؟؟چرا؟؟
    فقط ی ایسوزوهست همین

    پاسخ
    1. مسلم
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      خوده ایسوزو هم کامیون داره داداش .

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      Mitsubishi Fuso (تحت مالکیت دایملر)
      UD Trucks (تحت مالکیت AB Volvo)
      Hino Motors (تحت مالکیت تویوتا)
      ایسوزو

      درسته ژاپن نام های سنگینی در کامیون سازی (به اندازه اروپا) نداره اما نه اینکه بگی هیچی نداره و …
      کامیونش جزو خوب ها هستند

      پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    واقعا مرسدس بنز در تراک ها هم حرف زیادی برای گفتن داره، این دوستمون که خیلی راحت، ولوو و اسکانیا را بهتر از بنز میدونه باید بیشتر مطالعه کنه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      درسته مرسدس خیلی قئی هس اما اسکانیا و ولوو هم کم چیزی نیستن.
      نمیدونم تا چ حد ب واقعیت نزدیکه اما کسایی ک یورو تراک سیمولیتور رو بازی کردن با حال و هوای کامیون ها بیشتر آشنان.

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    ینی ب درد جایی مثل اینجا هم ممککنه بخوره؟ اینجا ک حرکت بین خطوط هنوز جا نیفتاده و حتی خط کشی جاده ها درست و حسابی نیست.

    پاسخ
  7. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    اصلا هم :
    “” در ابتدای امر این حقیقت که افسار این پادشاهان جاده در دستان یک کامپیوتر است کمی ترسناک جلوه کند””
    اینجور نیست . لااقل شاید آمار تصادفات ماشین سنگین های ( اتوبوس و کامیون ) کشوری مثل ایران اینجوری با این تکنولوژی کم بشه !
    ماشالله راننده های ماشین سنگین هامون که….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.