هیولای واقعی! تست و بررسی اینکاس هیورن

این هیولا قیمتی برابر با یک لامبورگینی آونتادور دارد اما قطعاً به اندازه‌ی لامبو سریع نیست. طول این خودرو دو برابر فورد فیستا است و احتمالاً می‌تواند هر دو را له کند!

INKAS Huron
INKAS Huron

اما آنچه حائز اهمیت است، این است که هیولای قصه‌ی ما می‌تواند از شما در برابر آتشبارهای پرقدرت و نارنجک‌های دست‌ساز محافظت کند، چیزی که برای انجام آن طراحی شده است. هیورن برای استفاده در مناطق جنگی و حفاظت از سرنشینان ساخته شده و ما این شانس را داشتیم تا با اینکاس هیورن در برخی جاده‌های امن و با آرامش رانندگی کنیم.

پسرِ بزرگ!
بخش حمل‌کننده‌ی سرنشینان هیورن بر پایه‌ی شاسی کنورث ساخته شده اما کنورث برای حمل محموله‌های بار طراحی شده است. کار هیورن حفاظت از جان سرنشینان و حمل سربازان به مناطقی که موردنیاز هستند است.

پیشرانه‌ی این خودرو یک نمونه‌ی 8.3 لیتری دیزلی است که 310 اسب بخار قدرت و 1289 نیوتون متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم از طریق گیربکس 10 سرعته ی اتوماتیک به همه‌ی چرخ‌ها انتقال می‌یابد. باک سوخت 75 گالنی این هیولا محدوده‌ی حرکتی مناسبی را تضمین می‌کند و اینکاس می‌تواند 16 سرنشین را حمل نماید.

INKAS Huron
اما جدای از پیشرانه، مهم‌ترین بخش خودرو به بخش‌های حفاظتی و ایمنی آن مربوط می‌شود.
خودرو سطح حفاظت بالستیک B6 دارد که به معنی حفاظت از شما درباره‌ی سلاح‌های قدرتمندی چون Ak47 و یا نارنجک‌های دست‌ساز DM-51 است. به منظور اطمینان از اینکه همه‌ی سرنشینان می‌توانند به حملات پاسخ دهند، دریچه‌های شلیک گلوله می‌توانند در بغل‌های هیورن یافت شوند و یکی از آن‌ها در درب راننده قرار دارد.

سنگینی این هیولا چقدر است؟ اینکاس می‌گوید که هیورن  بسته به سفارش‌ها می‌تواند تا 14967 کیلوگرم وزن داشته باشد.

کسانی که این هیولا را می‌خرند می‌توانند با پول خود هر چیزی را سفارش دهند. نمونه‌ی حاضر در تست به قطعه‌ی آهنی هیدرولیکی و بزرگی در جلو مجهز است که قطعاً برای برف‌روبی نیست! دیگر تجهیزات سفارشی این خودرو شامل محفظه‌ی اسلحه‌ی واقع در سقف می‌باشد.

دماهای بسیار بالا و پایین توسط پانل های بدنه جذب می‌شوند و باعث ایزوله شدن کامل خارج خودرو می‌شود و سرنشینان را در دمای متعادلی نگه می‌دارد.

INKAS Huron
هیورن در اونتاریوی کانادا ساخته می‌شود اما هیچ‌کدام از این خودروها در این کشور باقی نمی‌مانند. 4 هیولای اول توسط پلیس ملی کلمبیا سفارش داده شده و البته اینکاس مشتریانی از لیبی، کنیا و روسیه نیز دارد.

و برای اطلاع بد نیست بدانید که این هیولا به سلبریتی ها و رپرها فروخته نمی‌شود هیورن تنها از طریق مناقصه‌های دولتی یا آژانس‌های مجری قانون فروخته می‌شود.

INKAS Huron
راندن یک هیولا
راندن هیورن دلهره‌آور و ترسناک است. تنها وارد خودرو شوید و ببینید که اوضاع از چه قرار است. درب‌ها ضخیم هستند و همه‌چیز از فولاد سخت ساخته شده است. اکثر قطعات داخل کابین از مواد محافظت‌کننده ساخته شده و احساسی خشن و مستحکم ایجاد می‌کنند.

جدای از قفل کننده‌ی معمولی درها از داخل، دو قطعه‌ی فولادی سنگین وجود دارند که با عمل خود تضمین می‌کنند که کسی غیر از شما نمی‌تواند وارد خودرو شود.

پوششی که همه پنجره‌ها را احاطه کرده باعث می‌شود تا کسی نتواند داخل این ماموت عظیم‌الجثه را ببیند. البته دیدن بیرون خودرو نیز سخت است اما این مسئله برای حفاظت از جان راننده و سرنشینان است.

INKAS Huron
در زمانی که افرادی می‌خواهند شما را از بین ببرند، چک کردن نقاط کور قبل از تغییر لاین اولویت اصلی شما نخواهد بود!

راندن چنین هیولایی با این میزان دید یک چالش اساسی است و همه‌ی استعدادهای خود را باید راندن این غول نشان دهید.

گیربکس خودرو که با فشردن یک دکمه کار می‌کند هیورن را به راه می‌اندازد و پس از آن این خودرو به خوبی کار می‌کند. این خودرو به سریعی تراک های معمولی که همه‌روزه می‌بینید نیست. از طرف دیگر از هیولایی به این بزرگی انتظار نداشته باشید که خیلی مانور پذیر باشد.

درحالی‌که صندلی بادی راننده باعث ایجاد راحتی می‌شود اما سواری نرم و با شکوهی را اینجا نمی‌یابید. بخش اعظم این سفت بودن شاید به وزن خودرو مربوط شود که باعث می‌شود تا سیستم تعلیق همیشه تحت‌فشار باشد.

قضاوت نهایی
با جرئت می‌توان گفت که ما یک تجربه‌ی دیوانه‌وار با هیورن داشتیم. این خودرو به درستی همانی است که در رؤیاهای کودکی تصورش را می‌کردیم.

اما اگر بخواهیم جدی باشیم باید گفت که هیچ لذتی درباره‌ی موقعیت‌هایی که این خودرو برای رویارویی با آن طراحی شده وجود ندارد. اما به هر حال وقتی گلوله‌ها شلیک می‌شوند، ما می‌خواهیم که فقط داخل این هیولا باشیم.

نقاط قوت: نمای خشن و قلدری، توانایی مانور خوب، حفاظت از سرنشینان

نقاط ضعف: میزان دید، جنگ

INKAS Huron
مشخصات اینکاس هیورن

پیشرانه: کامینز دیزلی 8.3 لیتری

قدرت: 315 اسب بخار و 1289 نیوتون متر گشتاور

گیربکس: 10 سرعته ی اتوماتیک یا دستی

مصرف سوخت: شوخی می‌کنید؟!

قیمت: آغاز از 400 هزار دلار

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

10 دیدگاه

  1. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    خوشم میاد هار هار

    پاسخ
  2. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    مصرف سوخت رو خوب اومدی
    جناب شاهین احمد زاده

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3663 دیدگاه) ,

    خدا نکنه این ماشین هیچ لامبویی رو له کنه. پاراگراف اول متن رو حذف کنین لطفا!!!!

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (1161 دیدگاه) ,

    این جرثقیل ها هست سرش اهنربا هس، برش داری و بندازی‌اش تو یه دستگاه پرس!
    فاتحه!

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (320 دیدگاه) ,

      بد بختی اینه که فکر نکنم با پرس ١٠٠٠ هم بشه پرس کرد اینقدر جعبه ای شکل هستش

      پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    دیگه می خواستن حفاظت رو به اوج برسونن، حتی اگه سریع و نرم نباشه. به هر حال،اولویت اصلی این جور ماشینها هم حفاظت است.

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1653 دیدگاه) ,

      ولی خدایش احمِد فکر کنم خشونت و تهاجمی یَتش به وجدت آورده باشه ها …

      پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    نقاط ضعف ماشین تو حلقم

    پاسخ
  7. Archi KHAN
    سوابق: (1653 دیدگاه) ,

    مشتری پر و پا قرص این ماشین = پلیس ضد شورش …
    لامبورگینی که سهلِ ، خوراکش آدم له کردنِ باهاش …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.