خودروهای چینی

تأسیس برند جدید چینی WM Motors برای ساخت خودروهای الکتریکی

خودروساز جدیدی در چین بنام WM Motors تأسیس شده است و قصد ساخت خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه را دارد. این شرکت توسط رئیس پیشین ولوو «Freeman Shen» تأسیس شده است. وی این شرکت را در ماه دسامبر گذشته با نام WM (مخفف Weltmesiter) تأسیس نمود.

wm-motors-1

WM موتورز با هدف ساخت خودروهای تمام الکتریکی تأسیس شده است که به‌اندازهٔ کافی ارزان باشند که برای قشر متوسط جامعه حتی بدون مشوق‌ها و یارانه‌های دولتی قابل خریداری باشند. این برند در ماه نوامبر نیز برای تأسیس کارخانهٔ خود زمینی را در مرکز چین به قیمت ۱ میلیون دلار خریداری کرد. WM موتورز قصد دارد اولین محصول خود را در این کارخانه در سال ۲۰۱۸ تولید کرده و تا سال ۲۰۲۵ هرسال یک مدل جدید معرفی کند.

wm-motors-5

تاکنون چهار کانسپت از این شرکت مشخص شده‌اند که عبارت‌اند از: اولی یک MPV، دومی SUV، سومی کراس استیشن و چهارمی یک سدان. گزارش شده که هر چهار خودروی مذکور طراحی بسیار مشابهی داشته و توسط طراح ارشد شرکت بنام «Sam Sun» طراحی شده‌اند.

اطلاعات بیشتری از این خودروها در دسترس نیست اما در کنار اینکه همگی تماماً الکتریکی خواهد بود، WM موتورز گفته است که این خودروها دارای ویژگی‌های به‌شدت اتصالی خواهند بود یعنی مشابه اولین محصول برند جدید جیلی و ولوو Lynk & Co. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده بیشتر در مورد این شرکت جدید WM موتورز بشنویم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یک بدی این خودرو مثل ماشین تسلا داره نبود جلو پنجره به علت الکتریکی بودن هستش که باعث میشه ماشین ابهت و خشونت کافی نداشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (186 ديدگاه)

      یه زمانی میرسه که دیگه هیچ ماشینی جلو پنجره نداره
      غرش موتور ها از یاد خواهد رفت
      البته برای محیط زیست خوبه
      ولی برای ماشین باز ها کابوسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزاد لاکچری

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    طرح های کانسپت رو دیدم یاد همون شرکت تازه تاسیس جیلی و ولوو افتادم خیلی شبیه به اون هستن خدا رو شکر تو چین مردم هرچقدر درآمد داشته باشن میتونن باهاش برن یه ماشین بخرن اما تو کشور ما هرکی یه سمند هم داشته باشه نشون میده از قشر متوسط جامعه هستش میخوام بگم که تو ایران هرکی ماشین داشته باشه نشون میده وضع مالیش خوبه یعنی تو کشور ما طوری شده که هرکی ماشین دار باشه یعنی دستش به دهنش میرسه در صورتیکه تو کشور های دیگه ماشین اون فرد نشون میده این آقا یا خانم چه قشری از جامعه هستن خلاصه میخوام بگم که لعنت دنیا و آخرت به ایرانخودرو و سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بابک

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    با سلام و عرض احترام
    مثل این که عکس هایی این شرکت ارائه کرده فتوشاپیه و اون شاسی بلنده از میتسوبیشیه که دوستان چینی زحمت کشیدن یه کم فتوشاپش کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (125 ديدگاه)

      بله دوسته عزیز اینا با یه برنامه فتوشاپ سازنده ماشین شدن!! شاسی بلنده میتسوبیشیه که گویا ماله 2سال پیشه یکیشم پژو و دیگری هم سیتروِنه اگه اشتباه نکنم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        اه اه اه
        بدم میاد ازین کار ها ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. سینا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    شبیه کامارو نیس چراغاش ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهرداد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا برخی دوستان اینقدر با کشور چین و محصولاتش مشکل دارند. باور بفرمایید اگر چین نبود یک انبردست رو باید 200 هزار تومان می خریدیم و احتمالا همه بنز و بی ام و سوار می شدیم !
    ضمنا چین هیچ موقع کشور عقب مانده ای نبوده و بسیاری از اختراعات بشر از این کشور آغاز شده است.
    سعی کنیم از رشد سریع و سیستماتیک این انسان های سخت کوش یاد بگیریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا