سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.
جیلی که سال ۲۰۱۰ بابت خرید ولوو سوئد به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود ۱۱ سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.
[jwplayer mediaid=”99029″] خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال ۲۰۰۹ بنیان نهاده شد.
جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای ۱.۵ و ۱.۸ لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با ۵ سال گارانتی حدود ۱۰ هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون تومان پیش بینی می شود.
جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری (۱۷۹۲cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر و گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن ۶.۵ لیتر اعلام شده اند.
مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.
طول مدل سدان ۴.۶۳ و مدل هاچ بک ۴.۳۹ متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب ۲.۶۵ متر و عرض آن ۱.۷۹ و ارتفاع نیز ۱.۴۷ متر است. وزن خالص اتومبیل نیز ۱۲۸۰ کیلوگرم می باشد. ظرفیت ۶۸۰ لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است. [jwplayer mediaid=”99028″] ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان ۶۲۰ با موتور ۱.۸ مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.
روغن ترمز دات 4 مناسب برا جیلی هستش . اصلا به رنگش توجه نکنید . چون روغن ترمز داخل مخزن آبی هستش و این روغن زرد . ولی خود کارشناسای جیلی میگن فقط دات 4 بریزید . از چی باید برا دوستان مطلب بزارم . این قسمتش رو کاملا برا من شفاف مشخص کنید لطفا ……
ممنون آقا میلاد.من هم منظورتون رو تو اون جمله های آخرتون متوجه نشدم.در مورد هرچی دوست دارین بتونین مارو راهنمایی کنین خیلی خوبه.باید به شما ایول گفت.آفرین
این مطلبی هستش در مورد سیستم کلاچ و عامل درگیری کلاچ در خودرو….
دستگاهی که در زمان نیاز نیروی مابین مجموعه مولد قدرت و انتقال قدرت را برای تعویض دندههای گیربکس ، قطع و پس از درگیری دنده مورد نظر وصل میکند، کلاچ نامیده میشود. در واقع زمانی که شما پدال کلاچ را فشار میدهید، صفحه کلاچ از فلایویل جدا شده، نیرو به گیربکس نمیرسد و چرخها آزاد و خلاص میچرخند. با رهاکردن پدال ، کلاچ و فلایویل به هم میچسبند و نیروی موتور با اعمال نسبت دندههای مختلف گیربکس و دیگر بخشها، نهایتا به چرخها میرسد. در خودروهای کلاچ اتوماتیک برای سهولت در رانندگی در مسیرهای شلوغ و پرترافیک و قابل استفاده بودن برای افراد قطع عضو، پدال کلاچ حذف شده است.
نویسنده :سید فرشاد سجادیان قطعات اصلی مجموعه کلاچ عبارتند از: صفحه، دیسک، بلبرینگ و دوشاخه. در خودروهایی که مکانیسم تعویض دنده آنها دستی و کلاچ آنها مکانیکی است ، به طور میانگین در هر 100کیلومتر رانندگی در مسیرهای شهری پر ترافیک، بیش از 700 بار عمل تعویض دنده با گرفتن کلاچ انجام میشود، پس نتیجه حاصل میشود که مجموعه کلاچ باید از مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما و سایش حاصل از اصطکاک و تنش برخوردار باشد. به همین دلیل است که در خودروهای اسپرت و گرانقیمت، حتی از عناصر ارزشمندی همچون فیبرکربن و سرامیک نیز برای ساخت قطعات کلاچ استفاده میکنند. مسبب به حرکت در آمدن قسمتهای کلاچ، صفحه کلاچ است. این مجموعه شامل لنت یا صفحه اصطکاکی در روی خود است که با پرچ به صفحه فولادی متصل شده است. صفحه فولادی به کمک فنرهای پیچشی، حرکت دورانی وارده از موتور را به صفحه داخلی انتقال میدهد. صفحه داخلی نیز با محور ابتدایی یا همان شفت ورودی دستگاه انتقال قدرت، در ارتباط است. این مجموعه باید توانایی انتقال بی سر و صدا با کمترین لرزش را داشته باشد. از آنجایی که کلاچ گشتاور تولیدی موتور را انتقال میدهد، حرارت بسیار بالایی دارد و باید به طرقی آن را طراحی کنند که گرما دفع شود. علاوه بر این، کلاچ باید طوری طراحی شود که نوسانات انتقالی از مجموعه تولید قدرت و مولد قدرت را از بین ببرند، اینرسی کمی داشته باشند، فضای کمی اشغال کنند، پیچیدگی خاصی که مانع از تعمیر سریع و بیدردسر آنها شود نداشته باشند، با عملکرد نرم خود مانع از خستگی پاهای راننده شوند و از همه مهمتر چون عضوی متحرک هستند، در زمان درگیری، بالانس دینامیکی دقیقی داشته باشند تا از ایجاد لغزش و نیروهای جانبی جلوگیری شود. کلاچ نیز همچون هر بخش دیگری از خودرو با وجود یک هدف واحد، بنا به نوع خودرو و گاهی سلیقه سازنده، در جنسهای مختلف با عملکرد و ساختمان مختلف ساخته میشوند.
انواع کلاچ از لحاظ عملکردی، کلاچها به 4 دسته عمده تقسیم میشوند: کلاچهای بدون لغزش: این کلاچها دو حالت کاری دارند؛ خلاص و درگیری کلی. در زمان فعالیت کلاچهای بدون لغزش، همانطور که از اسمش پیداست، هیچگونه لغزش و سایشی دیده نمی شود. کلاچهای یکطرفه: در گردش از یک سمت ، این کلاچها همانند سیستمهای بدون لغزش عمل میکنند اما در گردش جهت عکس، دو صفحه روی هم سر میخورند و هیچگونه انتقال نیرویی صورت نمیگیرد. بنابر این، این کلاچها یکطرفه هستند و کارآیی خاص خود را دارند. کلاچهای هیدرولیکی: بیسر و صدا بودن، نداشتن سایش و انتقال گرمای خوب به دلیل استفاده از سیال، از خصوصیات مثبت این نوع کلاچ است. در کلاچهای هیدرولیکی نیرو پس از عبور از یک صفحه و گذر از سیال، به صفحه متحرک مورد نظر منتقل میشود. کلاچهای اصطکاکی: به طور عمده از نظر محیط کاری این کلاچها در دو دسته تر و خشک تقسیم میشوند . کلاچ تر که صفحاتش معمولا از جنس برنج و فولاد ساخته میشود، در محفظهای از روغن قرار دارد. اما در کلاچ خشک که کاربری بیشتری دارد از روغن خبری نیست. اکثر کلاچهای امروزی یک اتصال اصطکاکی و گاه هیدرولیکی بین موتور و گیربکس پدید میآورد. اساس عملکرد این کلاچها درگیری دو صفحه با ضریب اصطکاک بالاست. کلاچ های خشک خود شامل کلاچهای مخروطی، تک صفحهای، چند صفحهای، نیمه گریز از مرکز، گریز از مرکز، تسمه ای، مغناطیسی و. . . میشوند.
تست سلامت صفحه کلاچ
ترمز دستی را کشیده و خودرو را در دنده یک قرار دهید. حال به آهستگی پای خود را از روی پدال کلاچ بردارید و موارد زیر را مد نظر قرار دهید: در صورت خاموششدن خودرو، صفحه کلاچ همچنان سالم است و عمرش به پایان نرسیده. اگر خودرو به آهستگی حرکت کرد و خاموش نشد، ایراد از رگلاژ ترمز دستی است. اگر خودرو خاموش نشد و روشن ماند، صفحه کلاچ خراب است و نیاز به تعویض دارد.
برخی از ایرادات رایج کلاچ بوی سوختگی میدهد: کلاچ روغن زده است. فشار غیر استاندارد به مجوعه وارد شده است. لنت صفحه کلاچ سوخته است.
کلاچ سر میخورد: لقی غیر مجاز بین پدال کلاچ و متعلقات وجود دارد. صفحه کلاچ روغن زدگی دارد. فنر خورشیدی معیوب است. فلایویل تاب دارد و خارج از مرکز میچرخد. صفحه کلاچ ساییدگی بیش از حد دارد. سیم کلاچ سفت است.
کلاچ صدا میدهد: لنتهای صفحه کلاچ فرسوده شدهاند. انگشتیها تنظیم نیستند. پدال کلاچ خلاصی کامل ندارد. بخش لغزنده دو شاخه کلاچ ساییدگی دارد. فنرها ضعیف شدهاند. بلبرینگها فرسوده شدهاند و نیاز به گیریسکاری دارند. فنرهای ارتعاشگیر لولهای معیوبند. فلایویل و موتور اتصال محکمی ندارند.
طریقه ریست کردن پدال گاز Emgrand7 با دریچه گاز نوع Boches
پشت فرمان قرار بگیرید سپس سوئیچ را تا مرحله قبل از استارت که همه چراغ های پشت آمپر روشن می شود بچرخانید و 10 ثانیه صبر کنید. بعد از این زمان پدال گاز را تا ته و به مدت 10 ثانیه نگه دارید و سپس پس از آن پایتان را از روی پدال گاز برداشته و بدون گاز دادن استارت بزنید. بگذارید ماشین حدود 2 دقیقه درجا کارکند و سپس ماشین را خاموش کرده به این صورت پدال گاز شما ریست و خطاهای موجود آن حذف می گردد.
خب خداروشکر که مدارک ماشینت اومده و امیدوارم که به سلامتی از ماشینت استفاده کنی و خودت و خانواده ات لذت ببرید ازش. تو این ماشین اصلاً بنزین سوپر نزن و هیچ مکملی هم نریز که اونوقت از بنزین سوپر بدتر میشه. شما فقط بنزین معمولی بزن. بنزین معمولی رو هم سعی کن تو جایگاه های شرکتی بزنی نسبتا بهتر هستن تا جایگاه های خصوصی. امیدوارم بعد اینکه ماشینتون رو تحویل گرفتید بازم سایت بیابید و مثل بعضی دوستان ما رو اینجا فراموش نکنید.
باسلام به همه دوستان و آقا جم و آقا میلاد آقا جم عزیز که بلاخره به سلامتی وخوشی مدارکشون اومدو انشال…بخوشی سوار بر جیلی موکاشون خاطرات تلخ بی پلاکی رافراموش میکنند. بقول قدیمی دست راستت روسر منتظر پلاکها تا شاید زودتر بخت پلاکشون باز بشه . وسلام به آقا میلاد که همیشه با دست پر سخاوت و اطلاعات درست همه رو راهنمایی میکنند “دستت درد نکنه مهندس” شاید همیشه کامنت نذارم ولی از مطالبتون برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده میکنم. بازم تشکر
دوست عزیزم من مخلص و خاک پای همه دوستان هستم. فقط دارم اطلاعات رو دراختیار بقیه میزارم تا کمکی کرده باشم. برا من باعث افتخاره که شما عزیزان اینجا هستید و در کنار همدیگه هستیم. سعادت جان امیدوارم هر جا که هستی موفق باشی و خوش و خرم و البته ماشینت زودتر پلاک بشه.
سلام دوستان،ممنونم میلادجان از راهنماییت،تازه ازاین به بعدمیخوایم راجب مسائل فنی تبادل نظر کنیم ،کجاازاینجابهتر هستیم در خدمتتون واز اطلاعات شما استفاده خواهیم کرد باتشکر
با سلام خدمت دوستان راهنمایی بفرمایید که: ایا ایربک های جیلی قفل می شود. دی لایت اون چطور فعال میشه. جی پی اس اون چطور فعال می شه چرا چراغ هشدار باد لاستیک علیرغم تنظیم باد روی 30 روشنه. ممنون
1- ایربگ های جیلی خاموش نمیشوند و همیشه روشن هستن . 2- دی لایت مراجعه به تعمیرگاه های جیلی و پرداخت هزینه 10 هزار تومانی برای فعال سازی دی لایت . 3-جی پی اس ماشین درحال حاضر توسط خود شرکت فعال نمیشه . باید صبر کنید تا خود شرکت نرم افزار مناسب رو عرضه کنه و فراخوان بده به مشتری ها . بیرون میتونید فعال کنید ولی ضبط ماشین از گارانتی خارج میشه . 4- اون چراغ معمولا با فشار باد بالای 33 بار خاموش میشه . اگر اون چراغ برات مهم نیست بزار روشن باشه . چون اگر باد رو بیشتر کنی کوبش ماشین بیشتر میشه .
با سلام به همه جیلی سواران من یک سدان مدل ۲۰۱۳ دنده ای رو 26/6/93 ثبت نام کردم و 23/7/93 تحویل گرفتم که با توجه به مدل ماشین و موجود بودنش در انبار شرکت هنر بزرگی نیست!اما سند وبیمه و بلاکش دقیقا ۲۱ روزکاری طول کشید تا بیاد و این عالی بود و بخاطر حل شدن مشکل شماره گذاری بود. کارت ماشینم ۴ روز بهد از تحویل سند و بلاک اومد شهرستان در خونه که اینم عالی بود. ضمنا نمایندگی سیاسی مشهد ثبت نام کردم.
و حالا سوالاتم: ۱- دزدگیر برای این ماشین چی باید نصب کنم که مشکلی براش بیش نیاد. من گاهی فراموش میکنم قفل کنم یا شک میکنم قفل کردم یا نه و از فاصله دور میخوام بتونم قفل کنم. با توجه به برد کم ریموت ماشین دزدگیر برام ضروریه. ۲- فعال کردن نویگیشن و دی لایت که بیرون و با هزینه انجام میشه برای ماشین مشکلی نداره؟!!! (نویگیشن 170 و دی لایت 85) ۳- نصب سیستم ردیاب چقدر ضروریه (ردیاب gprs) و مشکلی ایجاد نمیکنه؟! ممنون میشم دوستان متخصص مخصوصا میلاد عزیز جوابمو بدن.
روی این ماشین نباید دزدگیر نصب کنی. چون بهترین سیستم امنیتی رو داره. اصلاً دزدگیر مخصوص این ماشین هم وجود نداره. در ضمن هر دزدگیری نصب کنی. حتی به نظرم بهترین مارک ماجیکار، سیستم برق ماشین رو از گارانتی خارج میکنه. اگه گارانتی ماشین براتون مهم باشه. پس دستکاری نکنید. در مورد دی لایت شما به نمایندگی مراجعه کنید با پرداخت هزینه 10 هزار تومان براتون دی لایت رو فعال میکنن. نه 85 هزار. در مورد جی پی اس خود شرکت داره کارایی میکنه. اگر نویگشین یا همون جی پی اس رو هم جای دیگه فعال کنید سیستم صوتی و ضبط ماشین از گارانتی خارج میشه.
جدا؟!!! این طرف میگفت ما با نمایندگی ها کار میکنیم و اگه بری نمایندگی هم میفرستنت بیش من!!! سول اینه که وقتی این طرف میتونه اینکارو انجام بده چطور نمایندگی با اونهمه تشکیلات هنوز نمیتونه؟! اینا ظاهرا چند نفرن که تو مشهد و تهران و اصفهان این کارا رو انجام میدن! یعنی واسه دزدگیر یا برد کم ریموت هیچ راهی وجود نداره؟!! در مورد ردیاب gprs هم اگه اطلاعاتی داری ممنون میشم بگی رفیق. از راهنمایی های خوبت ممنون
شرمنده ولی طرف بهت دروغ گفته . اون طرف و بقیه اشون رو هم من میشناسم – براشون متاسفم واقعا . اگه حرف منم باور نداشتی بزنگ به شماره 48033000 دفتر مرکزی تهران و از اونا بپرس . در مورد ریموت هم هیچ کاری نمیشه کرد / بهتره شما حواست رو جمع کنی . در مورد gps هم گفتم دیگه صبر کنید تا خود شرکت نرم افزار مناسب رو بیاره و خودش فراخوان بده .
سلام دوستان.امیدوارم که زودتر ماشینتو بدن میلادجان خداییش بد انتظاریه.میلادجان یکی از دوستان که پدرشون تو سازمان نفت هستن میگفتن بنزینهای ایران اکتانش85هستش وماشینهای جیلی بنزین بااکتان92 نیاز داره وبایدمکمل بریزیم توی باک وایشون هم مثل شما گفتن که از جایگاههای دولتی بهتره بنزین بزنیم نظر شما چیه چه باید کرد؟
ممنونم از دلداری بابت تحویل ماشین . در مورد بنزین باید بگم که گاها همین اکتان ها باعث درست کار نکردم ماشین میشه . نه تنها جیلی بلکه تمام ماشین های وارداتی . من میگم مکمل نریز و سعی کن تو جایگاه های شرکتی بنزین معمولی بزنی – همون بیشتر به جیلی جون میسازه .
در مورد توضیحات کمترین کاری ایست که من میتونم انجام بدم برا دوستان . انشالله زودتر ماشین ما رو هم بدن . بخدا خسته شدم – اصلا ماشین جیلی میبینم مخصوصا اون آرم جیلی حالم بد میشه / دلم برا جیلی جون تنگ شده
به نظرم با سنی که من دارم – اینهمه اطلاعات رو دونستن برام زیاده و زیاده روی کردم . شاید این چیزی که مینویسم زیاد مربوط به پیج جیلی جون نشه ولی به نظر دوستان سن من چقدر باید باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوستانی که سوالاتی در مورد ماشین داشتن چند تا پاسخ رو من با توجه به اطلاعاتی که دارم میدم
بنزین فقط معمولی یورو 4 از جایگاههای شرکتی (نه اختصاصی) بزنید و از سوپر و مکمل هم استفاده نکنین
دیلایت در نمایندگی با قیمت 10 هزار تومان فعال میشه و اونایی که بیرون اینکارو میکنن و رهیاب تارگت هم نصب میکنن یه مشت آدم سودجو هستن اصلا طرفشون نرین به هیچ عنوان
ریموت خود ماشین خیلی خوب کار میکنه اگه ضعیف بود باطریشو عوض کنین درست میشه ضمنا خودش دزدگیر داره دو دفه دکمه قفل رو پشت سر هم بزنی صدای دزدگیرش در میاد
نرم افزار رهیاب هم فقط نید نصب کنید من بیش از شش ماهه نصب کردم و کاملا راضیم عالی با صدا و بدون لگ
جهت اطلاعات بیشتر برای GPS و ناویگیشن هم به وب سایت http://www.nid.ir مراجعه کنید
بابک جان به نظر من اگه جی پی اس رو دوستان فعال نکنن بیرون بهتره . خدایی نکرده یه وقت ضبط به مشکل میخوره . بعد شرکت میگه جی پی اس غیرشرکتی روش نصب کردید بخاطر اونه . الکی حرف درمیارن که گارانتی نشه . بازم دوستان خودشون هر چی صلاح میدونن انجام بدن . درضمن به اطلاع همه دوستان عزیزم میرسونم آقا بابک عزیز ما اطلاعات فنی بیشتری دارن نسبت به من مخصوصا در مورد سوخت مصرفی ماشین . بابک عزیز به نظرم تا اونجایی که یادمه تو شرکت نفت مشغول بکار هستن و اطلاعات دقیق تری دارن .
میلاد جان شما لطف دارید فقط در حد تجربیات پاسخ میدم شما خودت به اندازه کافی اطلاعات داری باز ممنون
در مورد جی پی اس فریمور مربوطه مستقیم توسط شرکت سازنده هدیونیت جیلی برای شرکت سازنده نید یعنی ویرا سیستم ارسال شده و کاملا اریجینال هست اما بازم دوستان خودشون صلاح میدونن
باسلام خدمت دوستان لطفا میشه ببینید جایی یا شرکتی در شهر کرمان هم هست که نرم افزار نید را برای راه اندازی GPS ماشین انجام بدهد و خوب مطمئن هم باشد. بابت اطلاع رسانی و حمایت دوستانه صمیمانه متشکرم با احترام
جیلی ما که خیلی خوبه…دمش گرم…انقدراینجا جنگیدیم تا بالاخره ناخالصیا از سایت جیلی رفتن ولی خداییش خیلی اذیتمون کردن..دیرفهمیدن که جیلی از این بیدهایی نبود که بااون بادها بلرزه….آره داداش…
آقا میلاد عزیز اول اینکه من فکر کنم شما خیلی جوان و پرشور هستید.بالای سی سال هم نباید سن داشته باشید.دوم اینکه جیلی واقعا برای همه این حس رو داره. به آرمش هم حساسیم. یادمه یه روز تو همین پیج یا پیج دیگه یکی از اون ناخالصی ها وارد شد و نوشت آقا آرم جیلی خیلی بزرگه و حالم رو بد می کنه می خوام آرم این جیلی رو عوض کنم. چیکار کنم؟؟! بهش گفتیم آرم رو دست نزن، اسمت رو فقط از رو این ماشین بردار!! رفت و پیداش نشد. من از جیلی جونم خیلی راضی ام و بشدت دوستش دارم و حس شما رو بدرستی درک می کنم.
محمود رضا جان درست میگی اون آقا رو یادم میادش / چقدر هم با نظر من و یکی از دوستان بنام رضا 2 اینجا مخالف بود . حدس شما درست یود عزیز دلم زیر سی سال هستم – من کوچکترین عضو این پیج جیلی جون هستم . 20 سالمه . مخلص همه بچه های جیلی سوار هم هستم .
سلام به دوستان در مورد رنگ ضدیخ موجود در مخزن انبساط آب رادیاتور که در جیلی صورتی رنگ است چنانچه اطلاع تخصصی داریم درج نماییم.تا آنجا که من اطلاع دارم رنگ ضدیخ و فرمول آن، بسته به هر برند و کارخانه،متفاوته . فکر کنم داخل این مخزن جیلی هر ضد یخ را نباید ریخت و در کتاب راهنمای جیلی درج شده است که باید چه ضدیخی و با چه روشی تو مخزن ریخت. لذا از نظر بنده اضافه کردن ضدیخ های موجود در بازار ما، برای جیلی نبایستی مورد تایید باشد و در عملکرد سیستم احتمالا تاثیر می گذارد. در مورد روغن ترمز هم همینطور. اینها نظرات بنده است و اگر هم قطاران بخصوص آقا میلاد و سایر اساتید، تجربه و تبهری در این زمینه ها ( ضدیخ و روغن ترمز و یا حتی روغن موتور) دارند برای همه گروه، share نمایند که کل گروه بهره برداری نمایند و احیانا اشتباهی مرتکب نشوند.
در مورد روغن ترمز فقط باید از روغن ترمز دات 4 استفاده بشه . روغن موتور فقط توتال 7000 . ضد یخ رو اطلاعی ندارم – حتما از مدیر تعمیرگاه مرکزی یا کارشناس فنی اونجا میپرسم و اطلاع رسانی رو انجام میدم .
سلام خدمت دوستان خصوصا میلاد عزیز..بالاخره پلاکم اومد .ثبت نام اردیبهشت بودم… چند سوال…اول اینکه چقدر به چراغ بنزین و کیلومتر باقیمانده تا پمپ بنزین رو صفحه کیلومتر میشه اعتماد کرد..ایا بر اساس سرعت متوسط حساب میکنه یا فقط صدی 7
ببینید وقتی 8 خط نمایشگر شما خاموش شده باشه و چراغ بنزین روشن باشه دیگه مسافتی برای شما تخمین زده نمیشه توسط کامپیوتر سفری خودرو….. اما با توجه به مسافتی که طی میکنین اگه تو شهر باشه 20 الی 25 و توی جاده تا 50 کیلومتر میتونین با چراغ روشن و 8 خط خالی برونید
اخیرا عده ای مجهول الحال و مجهول الهویه اقدام به واردات و عرضه قطعات بی کیفیت خودرو های جیلی امگرند که شامل لنت ترمز، فیلتر هوا، فیلتر روغن، سپر جلو و عقب برف پاک کن، کمک فنر، چراغ جلو و عقب، آینه بغل، بلبرینگ کلاچ، مه شکن جلو و عقب، راهنمای روی آینه و … کرده اند که متاسفانه برخی از دارندگان خودروهای جیلی امگرند اعم از شاسی بلند و سواری این قطعات ارزان و بی کیفیت را تهیه کرده و متاسفانه مشاهده شده که افراد مذکور پس از استفاده این قطعات در خودروی خود دچار مشکل گردیده اند. به دوستان عزیز اطلاع رسانی میشود که استفاده قطعات غیر شرکتی و غیر فابریک بر روی خودرو های خود جلوگیری کرده و فریب افراد سودجو را نخورند. در این خصوص با( شرکت جیلران موتور ) گفتگویی نیز داشتیم که شرکت هم ورود این قطعات بی کیفیت و هم چنین به مشکل خوردن دارندگان خودرو های جیلی پس از استفاده از این قطعات را تایید کرد و هم در ادامه افزودند که عدم استفاده از قطعات غیر شرکتی ضمن به مشکل خوردن گارانتی خودرو های شرکت ، سبب رخ دادن اتفاق های جبران ناپذیری می شود که با جان سرنشینان خودرو بازی می کند و عواقب خطرناک و جبران ناپذیری نیز دارد طبق اعلام شرکت جیلران موتور برای راحتی و اطمینان خاطر از اصل بودن قطعات ، دارندگان خودرو های جیلی حتما قطعات مورد نیاز خود را از عاملیت های شرکت در سراسر کشور تهیه نمایند.
باسلام به همه دوستان از نمایندگی تماس گرفتن که تبصره 13 ماشینتون اومده واین هفته هم پلاک میاد وخبر میدیم برای گرفتن پلاک مراجعه کنید امیدوارم اجرا بشه البته دلیلی هم نداره که نشه چون تا بحال که کسی بما وعده ایی نداده بود ولی اینبار زمان دادند البته این نیست که خیلی هم لنگ پلاک این ماشین باشم ولی خوب ماشین از بلا تکلیفی درمیاد تا در مورد وضعیت نگهداریش تصمیم بگیریم . من ثبت نامی خرداد هستم مرداد هم ماشین بدون پلاک رو تحویل گرفتم قریب 3ماه ونیم ماشین تو پارکینگ بلا استفاده ولی خوشگل خوابیده.
خوشحالم که این خبر رو اینجا گذاشتید و امیدوارم که زودتر ماشینت پلاک بشه .دیدی گفتم یه ذره دیگه صبر کنید درست میشه و درست هم شد خداروشکر . فقط دعا کنید برا ما هم زودتر ماشین رو شاسی بزنن . دیروز که با مرکزی صحبت کردم گفتن تحویل ماشین ها به خوبی انجام میشه و تا پایان اذرماه به ما هم شماره شاسی تخصیص میدن . خداکنه گفتشون درست یاشه .
سلام به همه دوستان ومیلاد عزیز نمیخوام بگم بد شانس هستم ولیکن خیلی وقتها سختیها را تجربه کرده ام مطمئن باشید مشگل ماشین من که حل بشه همه چی روغلتطک می افته وماشین شما وبقیه رو سریع میدن
امروز صبح ساعت 7035 تو یکی از اتوبانهای غرب به شرق تهران صحنه ایی رو دیدم که فقط مایه تاسف بود یه بنده خدایی آرم جیلی را از پشت وجلو ماشینش برداشته بود وآرم هیوندا زده بود خیلی دلم براش سوخت ای کاش برای ضعف شخصیت این نوع تفکر میشد کمک کرد. “زندگی با واقعیت شیرین ترین نوع زندگیست” و هیچ تلاشی مقدس تر از تغییر بسمت بهبود مستمر (کایزن)در همه زمینه ها نیست .
سلام دوستان از همه وبخصوص اقا میلادوبابک جان بابت پیگیری واطلاعاتی که میزارن ممنونم ،تجربیات من از 1000کیلومتر اول:ماشین فوق العاده نسبت به روزاول نرمترده وکوبش نداره تعادل ماشین تو پیچها خوبه سیستم صوتی عالیه لاستیکای خودشوبه چندلاستیک فروش نشون دادم وگفتن خوبه من رینگامو مشکی مات کردم وبال عقب هم گذاشم مصرفشو راستش هنوز چک نکردم ولی هرروزکه میگذره از خریدم بیشتراحساس رضایت میکنم امیدوارم زودتر براهمه رو بدن تا واقعا ازش لذت ببرن،درضمن من هم یکی رودیدم که ارم ماشینوکنده بودوارم شورلت انداخته بودبه نظرم خودشون چندوقت دیگه پشیمون میشن چون واقعاهم ظاهرخوشکلی داره هم خودجیلی روزبه روزبه طرفداراش اضافه میشه وبرند معتبریه،درضمن میلادجان مهم سن وسال نیست مهم مرامو معرفته که شما زیاد داری،جناب سعادت به شما هم تبریک عرض میکنم،یاعلی پاینده باشید
سلام به دوستان جناب جم عزیز خوشحالم از خریدتون راضی هستین اگه ماشین مشکی هست رینگهای مشکی و بال عقب فوق العاده اسپرتش میکنه من هم مثل شما اطلاعاتمو از اینجا و از انجمن فیسبوک مخصوصا آقای صیاد عزیز که دوست مشترک من و آقای جباری هستن یاد گرفتم میگن زکات علم یاد دادنه پس فقط وظیفمو انجام میدم
حدودا همون 10 روز پیش رفته بودم تعمیرگاه مرکزی – صیاد و امیر صرافی عزیز رو دیدم / تصویرش هم خود صیاد تو فیسبوک گذاشتش . درضمن برا من باعث افتخاره که دوستانی مثل شما پیدا کردم بابک جان
وريا
۱ آذر ۱۳۹۳ممنون آقا میلاد
میلاد
۲ آذر ۱۳۹۳سلام به همه
اینجا چرا اینقدر خلوت شده …… دوستان کجایید نزارید پیج جیلی جون بدون نظر و بحث های فنی خالی بمونه .
کریم
۲ آذر ۱۳۹۳سلام به آقا میلاد همیشه فعال.
چه نوع روغن ترمزی باید داخل خودرو ریخت؟اگه امکانشه کلا در مورد روغن ترمز و آب رادیاتور و …. یکم توضیح بدین ممنون
میلاد
۲ آذر ۱۳۹۳سلام کریم جان
روغن ترمز دات 4 مناسب برا جیلی هستش . اصلا به رنگش توجه نکنید . چون روغن ترمز داخل مخزن آبی هستش و این روغن زرد . ولی خود کارشناسای جیلی میگن فقط دات 4 بریزید . از چی باید برا دوستان مطلب بزارم . این قسمتش رو کاملا برا من شفاف مشخص کنید لطفا ……
کریم
۲ آذر ۱۳۹۳ممنون آقا میلاد.من هم منظورتون رو تو اون جمله های آخرتون متوجه نشدم.در مورد هرچی دوست دارین بتونین مارو راهنمایی کنین خیلی خوبه.باید به شما ایول گفت.آفرین
میلاد
۲ آذر ۱۳۹۳خواهش میکنم آقا کریم . نظر لطف شما هستش .
میلاد
۲ آذر ۱۳۹۳این مطلبی هستش در مورد سیستم کلاچ و عامل درگیری کلاچ در خودرو….
دستگاهی که در زمان نیاز نیروی مابین مجموعه مولد قدرت و انتقال قدرت را برای تعویض دندههای گیربکس ، قطع و پس از درگیری دنده مورد نظر وصل میکند، کلاچ نامیده میشود. در واقع زمانی که شما پدال کلاچ را فشار میدهید، صفحه کلاچ از فلایویل جدا شده، نیرو به گیربکس نمیرسد و چرخها آزاد و خلاص میچرخند. با رهاکردن پدال ، کلاچ و فلایویل به هم میچسبند و نیروی موتور با اعمال نسبت دندههای مختلف گیربکس و دیگر بخشها، نهایتا به چرخها میرسد. در خودروهای کلاچ اتوماتیک برای سهولت در رانندگی در مسیرهای شلوغ و پرترافیک و قابل استفاده بودن برای افراد قطع عضو، پدال کلاچ حذف شده است.
نویسنده :سید فرشاد سجادیان
قطعات اصلی مجموعه کلاچ عبارتند از: صفحه، دیسک، بلبرینگ و دوشاخه. در خودروهایی که مکانیسم تعویض دنده آنها دستی و کلاچ آنها مکانیکی است ، به طور میانگین در هر 100کیلومتر رانندگی در مسیرهای شهری پر ترافیک، بیش از 700 بار عمل تعویض دنده با گرفتن کلاچ انجام میشود، پس نتیجه حاصل میشود که مجموعه کلاچ باید از مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما و سایش حاصل از اصطکاک و تنش برخوردار باشد. به همین دلیل است که در خودروهای اسپرت و گرانقیمت، حتی از عناصر ارزشمندی همچون فیبرکربن و سرامیک نیز برای ساخت قطعات کلاچ استفاده میکنند. مسبب به حرکت در آمدن قسمتهای کلاچ، صفحه کلاچ است. این مجموعه شامل لنت یا صفحه اصطکاکی در روی خود است که با پرچ به صفحه فولادی متصل شده است. صفحه فولادی به کمک فنرهای پیچشی، حرکت دورانی وارده از موتور را به صفحه داخلی انتقال میدهد. صفحه داخلی نیز با محور ابتدایی یا همان شفت ورودی دستگاه انتقال قدرت، در ارتباط است. این مجموعه باید توانایی انتقال بی سر و صدا با کمترین لرزش را داشته باشد. از آنجایی که کلاچ گشتاور تولیدی موتور را انتقال میدهد، حرارت بسیار بالایی دارد و باید به طرقی آن را طراحی کنند که گرما دفع شود. علاوه بر این، کلاچ باید طوری طراحی شود که نوسانات انتقالی از مجموعه تولید قدرت و مولد قدرت را از بین ببرند، اینرسی کمی داشته باشند، فضای کمی اشغال کنند، پیچیدگی خاصی که مانع از تعمیر سریع و بیدردسر آنها شود نداشته باشند، با عملکرد نرم خود مانع از خستگی پاهای راننده شوند و از همه مهمتر چون عضوی متحرک هستند، در زمان درگیری، بالانس دینامیکی دقیقی داشته باشند تا از ایجاد لغزش و نیروهای جانبی جلوگیری شود. کلاچ نیز همچون هر بخش دیگری از خودرو با وجود یک هدف واحد، بنا به نوع خودرو و گاهی سلیقه سازنده، در جنسهای مختلف با عملکرد و ساختمان مختلف ساخته میشوند.
انواع کلاچ
از لحاظ عملکردی، کلاچها به 4 دسته عمده تقسیم میشوند:
کلاچهای بدون لغزش: این کلاچها دو حالت کاری دارند؛ خلاص و درگیری کلی. در زمان فعالیت کلاچهای بدون لغزش، همانطور که از اسمش پیداست، هیچگونه لغزش و سایشی دیده نمی شود.
کلاچهای یکطرفه: در گردش از یک سمت ، این کلاچها همانند سیستمهای بدون لغزش عمل میکنند اما در گردش جهت عکس، دو صفحه روی هم سر میخورند و هیچگونه انتقال نیرویی صورت نمیگیرد. بنابر این، این کلاچها یکطرفه هستند و کارآیی خاص خود را دارند.
کلاچهای هیدرولیکی: بیسر و صدا بودن، نداشتن سایش و انتقال گرمای خوب به دلیل استفاده از سیال، از خصوصیات مثبت این نوع کلاچ است. در کلاچهای هیدرولیکی نیرو پس از عبور از یک صفحه و گذر از سیال، به صفحه متحرک مورد نظر منتقل میشود.
کلاچهای اصطکاکی: به طور عمده از نظر محیط کاری این کلاچها در دو دسته تر و خشک تقسیم میشوند . کلاچ تر که صفحاتش معمولا از جنس برنج و فولاد ساخته میشود، در محفظهای از روغن قرار دارد. اما در کلاچ خشک که کاربری بیشتری دارد از روغن خبری نیست. اکثر کلاچهای امروزی یک اتصال اصطکاکی و گاه هیدرولیکی بین موتور و گیربکس پدید میآورد. اساس عملکرد این کلاچها درگیری دو صفحه با ضریب اصطکاک بالاست. کلاچ های خشک خود شامل کلاچهای مخروطی، تک صفحهای، چند صفحهای، نیمه گریز از مرکز، گریز از مرکز، تسمه ای، مغناطیسی و. . . میشوند.
تست سلامت صفحه کلاچ
ترمز دستی را کشیده و خودرو را در دنده یک قرار دهید. حال به آهستگی پای خود را از روی پدال کلاچ بردارید و موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
در صورت خاموششدن خودرو، صفحه کلاچ همچنان سالم است و عمرش به پایان نرسیده.
اگر خودرو به آهستگی حرکت کرد و خاموش نشد، ایراد از رگلاژ ترمز دستی است.
اگر خودرو خاموش نشد و روشن ماند، صفحه کلاچ خراب است و نیاز به تعویض دارد.
برخی از ایرادات رایج
کلاچ بوی سوختگی میدهد:
کلاچ روغن زده است.
فشار غیر استاندارد به مجوعه وارد شده است.
لنت صفحه کلاچ سوخته است.
کلاچ سر میخورد:
لقی غیر مجاز بین پدال کلاچ و متعلقات وجود دارد.
صفحه کلاچ روغن زدگی دارد.
فنر خورشیدی معیوب است.
فلایویل تاب دارد و خارج از مرکز میچرخد.
صفحه کلاچ ساییدگی بیش از حد دارد.
سیم کلاچ سفت است.
کلاچ صدا میدهد:
لنتهای صفحه کلاچ فرسوده شدهاند.
انگشتیها تنظیم نیستند.
پدال کلاچ خلاصی کامل ندارد.
بخش لغزنده دو شاخه کلاچ ساییدگی دارد.
فنرها ضعیف شدهاند.
بلبرینگها فرسوده شدهاند و نیاز به گیریسکاری دارند.
فنرهای ارتعاشگیر لولهای معیوبند.
فلایویل و موتور اتصال محکمی ندارند.
میلاد
۲ آذر ۱۳۹۳طریقه ریست کردن پدال گاز Emgrand7 با دریچه گاز نوع Boches
پشت فرمان قرار بگیرید سپس سوئیچ را تا مرحله قبل از استارت که همه چراغ های پشت آمپر روشن می شود بچرخانید و 10 ثانیه صبر کنید. بعد از این زمان پدال گاز را تا ته و به مدت 10 ثانیه نگه دارید و سپس پس از آن پایتان را از روی پدال گاز برداشته و بدون گاز دادن استارت بزنید. بگذارید ماشین حدود 2 دقیقه درجا کارکند و سپس ماشین را خاموش کرده به این صورت پدال گاز شما ریست و خطاهای موجود آن حذف می گردد.
میلاد
۲ آذر ۱۳۹۳امیدوارم این اطلاعات برا دوستان مفید باشه . اگر لازم بود بازم از این مطالب میزارم
جم
۲ آذر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان واقا میلاد،من امروزبا مرکزی تماس گرفتم وبهم گفتن پلاکم اماده شده وبه کارگزارنمایندگی تحویل شده،بانمایندگی خودم در مشهد تماس گرفتم وبعداز تماس با کاگذارشون بهم گفت بله امادست فردا بهم زنگ میزنن برم بگیرم ساعت 11،من ثبت نامی 7اردیبهت هستم وماشینو15مردادتحویل گرفتم ،سواری اتومات قرمز موکا،امیدوام برای دوستان دیگه هم زودتر بیاد،درضمن میخواستم بدونم از چه مکملی برای بنزین استفاده کنم بهتره چون مگن بنزین سوپر نزنیم بهتره لطفا راهنمایی فرمایید ممنون
میلاد
۳ آذر ۱۳۹۳سلام به جم عزیز
خب خداروشکر که مدارک ماشینت اومده و امیدوارم که به سلامتی از ماشینت استفاده کنی و خودت و خانواده ات لذت ببرید ازش. تو این ماشین اصلاً بنزین سوپر نزن و هیچ مکملی هم نریز که اونوقت از بنزین سوپر بدتر میشه. شما فقط بنزین معمولی بزن. بنزین معمولی رو هم سعی کن تو جایگاه های شرکتی بزنی نسبتا بهتر هستن تا جایگاه های خصوصی. امیدوارم بعد اینکه ماشینتون رو تحویل گرفتید بازم سایت بیابید و مثل بعضی دوستان ما رو اینجا فراموش نکنید.
سعادت
۳ آذر ۱۳۹۳باسلام به همه دوستان و آقا جم و آقا میلاد
آقا جم عزیز که بلاخره به سلامتی وخوشی مدارکشون اومدو انشال…بخوشی سوار بر جیلی موکاشون خاطرات تلخ بی پلاکی رافراموش میکنند.
بقول قدیمی دست راستت روسر منتظر پلاکها تا شاید زودتر بخت پلاکشون باز بشه .
وسلام به آقا میلاد که همیشه با دست پر سخاوت و اطلاعات درست همه رو راهنمایی میکنند “دستت درد نکنه مهندس” شاید همیشه کامنت نذارم ولی از مطالبتون برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده میکنم. بازم تشکر
میلاد
۳ آذر ۱۳۹۳سلام به جناب سعادت عزیز
دوست عزیزم من مخلص و خاک پای همه دوستان هستم. فقط دارم اطلاعات رو دراختیار بقیه میزارم تا کمکی کرده باشم. برا من باعث افتخاره که شما عزیزان اینجا هستید و در کنار همدیگه هستیم. سعادت جان امیدوارم هر جا که هستی موفق باشی و خوش و خرم و البته ماشینت زودتر پلاک بشه.
سعادت
۴ آذر ۱۳۹۳آقا بزرگواری شماست
کریم
۳ آذر ۱۳۹۳مرسی بابت نکات آموزندتون
جم
۳ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان،ممنونم میلادجان از راهنماییت،تازه ازاین به بعدمیخوایم راجب مسائل فنی تبادل نظر کنیم ،کجاازاینجابهتر هستیم در خدمتتون واز اطلاعات شما استفاده خواهیم کرد باتشکر
میلاد
۳ آذر ۱۳۹۳سلام جم عزیز
خواهش میکنم . فقط تبادل اطلاعات میکنیم ما با دوستان . اشالله که بازم تو پیج جیلی جون حضور داشته باشید .
منصور
۳ آذر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
راهنمایی بفرمایید که:
ایا ایربک های جیلی قفل می شود.
دی لایت اون چطور فعال میشه.
جی پی اس اون چطور فعال می شه
چرا چراغ هشدار باد لاستیک علیرغم تنظیم باد روی 30 روشنه.
ممنون
میلاد
۳ آذر ۱۳۹۳سلام منصور عزیز
1- ایربگ های جیلی خاموش نمیشوند و همیشه روشن هستن .
2- دی لایت مراجعه به تعمیرگاه های جیلی و پرداخت هزینه 10 هزار تومانی برای فعال سازی دی لایت .
3-جی پی اس ماشین درحال حاضر توسط خود شرکت فعال نمیشه . باید صبر کنید تا خود شرکت نرم افزار مناسب رو عرضه کنه و فراخوان بده به مشتری ها . بیرون میتونید فعال کنید ولی ضبط ماشین از گارانتی خارج میشه .
4- اون چراغ معمولا با فشار باد بالای 33 بار خاموش میشه . اگر اون چراغ برات مهم نیست بزار روشن باشه . چون اگر باد رو بیشتر کنی کوبش ماشین بیشتر میشه .
محمد
۳ آذر ۱۳۹۳با سلام به همه جیلی سواران
من یک سدان مدل ۲۰۱۳ دنده ای رو 26/6/93 ثبت نام کردم و 23/7/93 تحویل گرفتم که با توجه به مدل ماشین و موجود بودنش در انبار شرکت هنر بزرگی نیست!اما سند وبیمه و بلاکش دقیقا ۲۱ روزکاری طول کشید تا بیاد و این عالی بود و بخاطر حل شدن مشکل شماره گذاری بود. کارت ماشینم ۴ روز بهد از تحویل سند و بلاک اومد شهرستان در خونه که اینم عالی بود. ضمنا نمایندگی سیاسی مشهد ثبت نام کردم.
و حالا سوالاتم:
۱- دزدگیر برای این ماشین چی باید نصب کنم که مشکلی براش بیش نیاد. من گاهی فراموش میکنم قفل کنم یا شک میکنم قفل کردم یا نه و از فاصله دور میخوام بتونم قفل کنم. با توجه به برد کم ریموت ماشین دزدگیر برام ضروریه.
۲- فعال کردن نویگیشن و دی لایت که بیرون و با هزینه انجام میشه برای ماشین مشکلی نداره؟!!! (نویگیشن 170 و دی لایت 85)
۳- نصب سیستم ردیاب چقدر ضروریه (ردیاب gprs) و مشکلی ایجاد نمیکنه؟!
ممنون میشم دوستان متخصص مخصوصا میلاد عزیز جوابمو بدن.
میلاد
۳ آذر ۱۳۹۳سلام به شما دوست عزیز
روی این ماشین نباید دزدگیر نصب کنی. چون بهترین سیستم امنیتی رو داره. اصلاً دزدگیر مخصوص این ماشین هم وجود نداره. در ضمن هر دزدگیری نصب کنی. حتی به نظرم بهترین مارک ماجیکار، سیستم برق ماشین رو از گارانتی خارج میکنه. اگه گارانتی ماشین براتون مهم باشه. پس دستکاری نکنید. در مورد دی لایت شما به نمایندگی مراجعه کنید با پرداخت هزینه 10 هزار تومان براتون دی لایت رو فعال میکنن. نه 85 هزار. در مورد جی پی اس خود شرکت داره کارایی میکنه. اگر نویگشین یا همون جی پی اس رو هم جای دیگه فعال کنید سیستم صوتی و ضبط ماشین از گارانتی خارج میشه.
محمد
۳ آذر ۱۳۹۳جدا؟!!! این طرف میگفت ما با نمایندگی ها کار میکنیم و اگه بری نمایندگی هم میفرستنت بیش من!!! سول اینه که وقتی این طرف میتونه اینکارو انجام بده چطور نمایندگی با اونهمه تشکیلات هنوز نمیتونه؟! اینا ظاهرا چند نفرن که تو مشهد و تهران و اصفهان این کارا رو انجام میدن!
یعنی واسه دزدگیر یا برد کم ریموت هیچ راهی وجود نداره؟!!
در مورد ردیاب gprs هم اگه اطلاعاتی داری ممنون میشم بگی رفیق.
از راهنمایی های خوبت ممنون
میلاد
۳ آذر ۱۳۹۳شرمنده ولی طرف بهت دروغ گفته . اون طرف و بقیه اشون رو هم من میشناسم – براشون متاسفم واقعا . اگه حرف منم باور نداشتی بزنگ به شماره 48033000 دفتر مرکزی تهران و از اونا بپرس . در مورد ریموت هم هیچ کاری نمیشه کرد / بهتره شما حواست رو جمع کنی . در مورد gps هم گفتم دیگه صبر کنید تا خود شرکت نرم افزار مناسب رو بیاره و خودش فراخوان بده .
وريا
۳ آذر ۱۳۹۳سلام به همگى دوستان،ممنون ازآقامیلاد وآقاى سعادت بابت راهنماییها وسایر دوستان بابت اطلاع رسانى
میلاد
۳ آذر ۱۳۹۳سلام وریا
امیدوارم که زودتر ماشینت پلاک بشه و به خوشی ازش استفاده کنی .
میلاد
۵ آذر ۱۳۹۳من جیلی میخام …… ماشینم رو بدید . خدا لعنتت کنه جیلران . ماشین من رو بده . حالم خرابه بدون جیلی جون
جم
۵ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان.امیدوارم که زودتر ماشینتو بدن میلادجان خداییش بد انتظاریه.میلادجان یکی از دوستان که پدرشون تو سازمان نفت هستن میگفتن بنزینهای ایران اکتانش85هستش وماشینهای جیلی بنزین بااکتان92 نیاز داره وبایدمکمل بریزیم توی باک وایشون هم مثل شما گفتن که از جایگاههای دولتی بهتره بنزین بزنیم نظر شما چیه چه باید کرد؟
میلاد
۵ آذر ۱۳۹۳سلام به جم عزیز
ممنونم از دلداری بابت تحویل ماشین . در مورد بنزین باید بگم که گاها همین اکتان ها باعث درست کار نکردم ماشین میشه . نه تنها جیلی بلکه تمام ماشین های وارداتی . من میگم مکمل نریز و سعی کن تو جایگاه های شرکتی بنزین معمولی بزنی – همون بیشتر به جیلی جون میسازه .
محمودرضا
۵ آذر ۱۳۹۳سلام به آقا میلاد و سایر دوستان
بابت توضیحات کارشناسی آقا میلاد باید تشکر ویژه کرد. امیدوارم شاسی شما زودتر تحویل شود.
میلاد
۵ آذر ۱۳۹۳سلام محمود رضا جان
در مورد توضیحات کمترین کاری ایست که من میتونم انجام بدم برا دوستان . انشالله زودتر ماشین ما رو هم بدن . بخدا خسته شدم – اصلا ماشین جیلی میبینم مخصوصا اون آرم جیلی حالم بد میشه / دلم برا جیلی جون تنگ شده
میلاد
۵ آذر ۱۳۹۳به نظرم با سنی که من دارم – اینهمه اطلاعات رو دونستن برام زیاده و زیاده روی کردم . شاید این چیزی که مینویسم زیاد مربوط به پیج جیلی جون نشه ولی به نظر دوستان سن من چقدر باید باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابک
۶ آذر ۱۳۹۳مگه چی شده میلاد جان؟
میلاد
۶ آذر ۱۳۹۳چیزی نشده بابک عزیز
بابک
۶ آذر ۱۳۹۳با سلام
میلاد جان چطوری شما؟
دوستانی که سوالاتی در مورد ماشین داشتن چند تا پاسخ رو من با توجه به اطلاعاتی که دارم میدم
بنزین فقط معمولی یورو 4 از جایگاههای شرکتی (نه اختصاصی) بزنید و از سوپر و مکمل هم استفاده نکنین
دیلایت در نمایندگی با قیمت 10 هزار تومان فعال میشه و اونایی که بیرون اینکارو میکنن و رهیاب تارگت هم نصب میکنن یه مشت آدم سودجو هستن اصلا طرفشون نرین به هیچ عنوان
ریموت خود ماشین خیلی خوب کار میکنه اگه ضعیف بود باطریشو عوض کنین درست میشه ضمنا خودش دزدگیر داره دو دفه دکمه قفل رو پشت سر هم بزنی صدای دزدگیرش در میاد
نرم افزار رهیاب هم فقط نید نصب کنید من بیش از شش ماهه نصب کردم و کاملا راضیم عالی با صدا و بدون لگ
جهت اطلاعات بیشتر برای GPS و ناویگیشن هم به وب سایت http://www.nid.ir مراجعه کنید
موفق باشین
میلاد
۶ آذر ۱۳۹۳سلام به دوست خوب و عزیزم بابک جان
شما چطوری بابک جان؟؟؟؟ خوب هستی انشاءالله؟؟؟ جیلی جونت خوبه؟؟؟
میلاد
۷ آذر ۱۳۹۳بابک جان به نظر من اگه جی پی اس رو دوستان فعال نکنن بیرون بهتره . خدایی نکرده یه وقت ضبط به مشکل میخوره . بعد شرکت میگه جی پی اس غیرشرکتی روش نصب کردید بخاطر اونه . الکی حرف درمیارن که گارانتی نشه . بازم دوستان خودشون هر چی صلاح میدونن انجام بدن . درضمن به اطلاع همه دوستان عزیزم میرسونم آقا بابک عزیز ما اطلاعات فنی بیشتری دارن نسبت به من مخصوصا در مورد سوخت مصرفی ماشین . بابک عزیز به نظرم تا اونجایی که یادمه تو شرکت نفت مشغول بکار هستن و اطلاعات دقیق تری دارن .
بابک
۷ آذر ۱۳۹۳میلاد جان شما لطف دارید فقط در حد تجربیات پاسخ میدم شما خودت به اندازه کافی اطلاعات داری باز ممنون
در مورد جی پی اس فریمور مربوطه مستقیم توسط شرکت سازنده هدیونیت جیلی برای شرکت سازنده نید یعنی ویرا سیستم ارسال شده و کاملا اریجینال هست اما بازم دوستان خودشون صلاح میدونن
محمدرضا
۸ آذر ۱۳۹۳باسلام خدمت دوستان
لطفا میشه ببینید جایی یا شرکتی در شهر کرمان هم هست که نرم افزار نید را برای راه اندازی GPS ماشین انجام بدهد و خوب مطمئن هم باشد. بابت اطلاع رسانی و حمایت دوستانه صمیمانه متشکرم
با احترام
میلاد
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام به محمد رضا عزیز
به نظر من غیر شرکتی فعال نکن . اگر خدایی نکرده بعدا ضبط ماشینت مشکل پیدا کنه . اونوقت باید کلی دردسر بکشی
جواد
۶ آذر ۱۳۹۳جیلی ما که خیلی خوبه…دمش گرم…انقدراینجا جنگیدیم تا بالاخره ناخالصیا از سایت جیلی رفتن ولی خداییش خیلی اذیتمون کردن..دیرفهمیدن که جیلی از این بیدهایی نبود که بااون بادها بلرزه….آره داداش…
محمودرضا
۷ آذر ۱۳۹۳آقا میلاد عزیز
اول اینکه من فکر کنم شما خیلی جوان و پرشور هستید.بالای سی سال هم نباید سن داشته باشید.دوم اینکه جیلی واقعا برای همه این حس رو داره. به آرمش هم حساسیم. یادمه یه روز تو همین پیج یا پیج دیگه یکی از اون ناخالصی ها وارد شد و نوشت آقا آرم جیلی خیلی بزرگه و حالم رو بد می کنه می خوام آرم این جیلی رو عوض کنم. چیکار کنم؟؟! بهش گفتیم آرم رو دست نزن، اسمت رو فقط از رو این ماشین بردار!! رفت و پیداش نشد. من از جیلی جونم خیلی راضی ام و بشدت دوستش دارم و حس شما رو بدرستی درک می کنم.
میلاد
۷ آذر ۱۳۹۳محمود رضا جان درست میگی اون آقا رو یادم میادش / چقدر هم با نظر من و یکی از دوستان بنام رضا 2 اینجا مخالف بود . حدس شما درست یود عزیز دلم زیر سی سال هستم – من کوچکترین عضو این پیج جیلی جون هستم . 20 سالمه . مخلص همه بچه های جیلی سوار هم هستم .
محمودرضا
۷ آذر ۱۳۹۳سلام به دوستان
در مورد رنگ ضدیخ موجود در مخزن انبساط آب رادیاتور که در جیلی صورتی رنگ است چنانچه اطلاع تخصصی داریم درج نماییم.تا آنجا که من اطلاع دارم رنگ ضدیخ و فرمول آن، بسته به هر برند و کارخانه،متفاوته . فکر کنم داخل این مخزن جیلی هر ضد یخ را نباید ریخت و در کتاب راهنمای جیلی درج شده است که باید چه ضدیخی و با چه روشی تو مخزن ریخت. لذا از نظر بنده اضافه کردن ضدیخ های موجود در بازار ما، برای جیلی نبایستی مورد تایید باشد و در عملکرد سیستم احتمالا تاثیر می گذارد. در مورد روغن ترمز هم همینطور. اینها نظرات بنده است و اگر هم قطاران بخصوص آقا میلاد و سایر اساتید، تجربه و تبهری در این زمینه ها ( ضدیخ و روغن ترمز و یا حتی روغن موتور) دارند برای همه گروه، share نمایند که کل گروه بهره برداری نمایند و احیانا اشتباهی مرتکب نشوند.
میلاد
۷ آذر ۱۳۹۳سلام به محمود رضا عزیز
در مورد روغن ترمز فقط باید از روغن ترمز دات 4 استفاده بشه . روغن موتور فقط توتال 7000 . ضد یخ رو اطلاعی ندارم – حتما از مدیر تعمیرگاه مرکزی یا کارشناس فنی اونجا میپرسم و اطلاع رسانی رو انجام میدم .
بابک
۷ آذر ۱۳۹۳میلاد جان اگه سیستم رادیاتور جیلی دستکاری و پر و خالی نشده باشه به صورت پیشفرض دو لیتر ضد یخ تو سیستم رادیاتور هست و نیازی به ضد یخ نداره به خودی خود
مرتضي
۷ آذر ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان خصوصا میلاد عزیز..بالاخره پلاکم اومد .ثبت نام اردیبهشت بودم…
چند سوال…اول اینکه چقدر به چراغ بنزین و کیلومتر باقیمانده تا پمپ بنزین رو صفحه کیلومتر میشه اعتماد کرد..ایا بر اساس سرعت متوسط حساب میکنه یا فقط صدی 7
میلاد
۷ آذر ۱۳۹۳سلام به شما آقا مرتضی عزیز
والا در مورد چراغ بنزین من اطلاعی ندارم . ولی به نظرم باید 8-7 لیتر مونده باشه به تموم شدنش چراغش روشن میشه
بابک
۷ آذر ۱۳۹۳ببینید وقتی 8 خط نمایشگر شما خاموش شده باشه و چراغ بنزین روشن باشه دیگه مسافتی برای شما تخمین زده نمیشه توسط کامپیوتر سفری خودرو….. اما با توجه به مسافتی که طی میکنین اگه تو شهر باشه 20 الی 25 و توی جاده تا 50 کیلومتر میتونین با چراغ روشن و 8 خط خالی برونید
میلاد
۸ آذر ۱۳۹۳هشدار – هشدار – هشدار
اخیرا عده ای مجهول الحال و مجهول الهویه اقدام به واردات و عرضه قطعات بی کیفیت خودرو های جیلی امگرند که شامل لنت ترمز، فیلتر هوا، فیلتر روغن، سپر جلو و عقب برف پاک کن، کمک فنر، چراغ جلو و عقب، آینه بغل، بلبرینگ کلاچ، مه شکن جلو و عقب، راهنمای روی آینه و … کرده اند که متاسفانه برخی از دارندگان خودروهای جیلی امگرند اعم از شاسی بلند و سواری این قطعات ارزان و بی کیفیت را تهیه کرده و متاسفانه مشاهده شده که افراد مذکور پس از استفاده این قطعات در خودروی خود دچار مشکل گردیده اند. به دوستان عزیز اطلاع رسانی میشود که استفاده قطعات غیر شرکتی و غیر فابریک بر روی خودرو های خود جلوگیری کرده و فریب افراد سودجو را نخورند. در این خصوص با( شرکت جیلران موتور ) گفتگویی نیز داشتیم که شرکت هم ورود این قطعات بی کیفیت و هم چنین به مشکل خوردن دارندگان خودرو های جیلی پس از استفاده از این قطعات را تایید کرد و هم در ادامه افزودند که عدم استفاده از قطعات غیر شرکتی ضمن به مشکل خوردن گارانتی خودرو های شرکت ، سبب رخ دادن اتفاق های جبران ناپذیری می شود که با جان سرنشینان خودرو بازی می کند و عواقب خطرناک و جبران ناپذیری نیز دارد طبق اعلام شرکت جیلران موتور برای راحتی و اطمینان خاطر از اصل بودن قطعات ، دارندگان خودرو های جیلی حتما قطعات مورد نیاز خود را از عاملیت های شرکت در سراسر کشور تهیه نمایند.
سهراب
۸ آذر ۱۳۹۳سلام
اون دوست عزیزی که تو سرعت بالا ترمز میکرد ماشینو میلرزوند آیا عیبش معلوم شد؟
میلاد
۹ آذر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان عزیز
اینجا چرا اینقدر خلوت شده. کسی هیچ مطلبی نمیزاره. مثل اینکه همه ماشیناشون رو گرفتن و دیگه اینجا نمیان….
سعادت
۹ آذر ۱۳۹۳باسلام به همه دوستان
از نمایندگی تماس گرفتن که تبصره 13 ماشینتون اومده واین هفته هم پلاک میاد وخبر میدیم برای گرفتن پلاک مراجعه کنید امیدوارم اجرا بشه البته دلیلی هم نداره که نشه چون تا بحال که کسی بما وعده ایی نداده بود ولی اینبار زمان دادند البته این نیست که خیلی هم لنگ پلاک این ماشین باشم ولی خوب ماشین از بلا تکلیفی درمیاد تا در مورد وضعیت نگهداریش تصمیم بگیریم . من ثبت نامی خرداد هستم مرداد هم ماشین بدون پلاک رو تحویل گرفتم قریب 3ماه ونیم ماشین تو پارکینگ بلا استفاده ولی خوشگل خوابیده.
میلاد
۹ آذر ۱۳۹۳سلام به جناب سعادت عزیز
خوشحالم که این خبر رو اینجا گذاشتید و امیدوارم که زودتر ماشینت پلاک بشه .دیدی گفتم یه ذره دیگه صبر کنید درست میشه و درست هم شد خداروشکر . فقط دعا کنید برا ما هم زودتر ماشین رو شاسی بزنن . دیروز که با مرکزی صحبت کردم گفتن تحویل ماشین ها به خوبی انجام میشه و تا پایان اذرماه به ما هم شماره شاسی تخصیص میدن . خداکنه گفتشون درست یاشه .
سعادت
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان
ومیلاد عزیز
نمیخوام بگم بد شانس هستم ولیکن خیلی وقتها سختیها را تجربه کرده ام مطمئن باشید مشگل ماشین من که حل بشه همه چی روغلتطک می افته وماشین شما وبقیه رو سریع میدن
میلاد
۱۰ آذر ۱۳۹۳نه والا سعادت جان . شانس من بدتر از شما هستش . حالا ببین
مرتضي
۹ آذر ۱۳۹۳سلام مجدد خدمت همه و میلاد عزیز..دوستان مصرف جیلی اتوماتو کسی چک کرده ببینه تو شهر و جاده و اتوبان چقدره
سعادت
۱۰ آذر ۱۳۹۳امروز صبح ساعت 7035 تو یکی از اتوبانهای غرب به شرق تهران صحنه ایی رو دیدم که فقط مایه تاسف بود
یه بنده خدایی آرم جیلی را از پشت وجلو ماشینش برداشته بود وآرم هیوندا زده بود
خیلی دلم براش سوخت ای کاش برای ضعف شخصیت این نوع تفکر میشد کمک کرد.
“زندگی با واقعیت شیرین ترین نوع زندگیست”
و هیچ تلاشی مقدس تر از تغییر بسمت بهبود مستمر (کایزن)در همه زمینه ها نیست .
میلاد
۱۰ آذر ۱۳۹۳واقعا باید برای اون شخص متاسف بود جناب سعادت عزیز . آرم جیلی به اون زیبایی رو برداشته
جم
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان از همه وبخصوص اقا میلادوبابک جان بابت پیگیری واطلاعاتی که میزارن ممنونم ،تجربیات من از 1000کیلومتر اول:ماشین فوق العاده نسبت به روزاول نرمترده وکوبش نداره تعادل ماشین تو پیچها خوبه سیستم صوتی عالیه لاستیکای خودشوبه چندلاستیک فروش نشون دادم وگفتن خوبه من رینگامو مشکی مات کردم وبال عقب هم گذاشم مصرفشو راستش هنوز چک نکردم ولی هرروزکه میگذره از خریدم بیشتراحساس رضایت میکنم امیدوارم زودتر براهمه رو بدن تا واقعا ازش لذت ببرن،درضمن من هم یکی رودیدم که ارم ماشینوکنده بودوارم شورلت انداخته بودبه نظرم خودشون چندوقت دیگه پشیمون میشن چون واقعاهم ظاهرخوشکلی داره هم خودجیلی روزبه روزبه طرفداراش اضافه میشه وبرند معتبریه،درضمن میلادجان مهم سن وسال نیست مهم مرامو معرفته که شما زیاد داری،جناب سعادت به شما هم تبریک عرض میکنم،یاعلی پاینده باشید
سعادت
۱۱ آذر ۱۳۹۳با سلام به دوستان وجناب جم عزیز
امیدوارم تجربه های هر روزت بهتر از دیروز باشد
میلاد
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام جم عزیز
خوشحالم که از ماشینت راضی هستی و امیدوارم که از ماشین بهترین استفاده رو ببری و لحظات خوشی باهاش داشته باشی .
بابک
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام به دوستان
جناب جم عزیز خوشحالم از خریدتون راضی هستین اگه ماشین مشکی هست رینگهای مشکی و بال عقب فوق العاده اسپرتش میکنه
من هم مثل شما اطلاعاتمو از اینجا و از انجمن فیسبوک مخصوصا آقای صیاد عزیز که دوست مشترک من و آقای جباری هستن یاد گرفتم
میگن زکات علم یاد دادنه پس فقط وظیفمو انجام میدم
موفق باشین
میلاد
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام بابک جان
حدودا همون 10 روز پیش رفته بودم تعمیرگاه مرکزی – صیاد و امیر صرافی عزیز رو دیدم / تصویرش هم خود صیاد تو فیسبوک گذاشتش . درضمن برا من باعث افتخاره که دوستانی مثل شما پیدا کردم بابک جان
میلاد
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام مجدد خدمت همه سروران و دوستان عزیزم
بنده فردا میرم تعمیرگاه مرکزی جیلران موتور – اگر از دوستان امری داره حتما بگه که براش از اونجا پیگیری کنم …
محمدي
۱ آبان ۱۳۹۷سلام ببخشید میشه در مورد چک کردن آب رادیات هم توضیح بدین