ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (١٨ الی ٢۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ٢۴ الی ٣٠ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: ۵ دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: ۴ خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): ۱۹۷۱
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۳۹/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): ۱۸۲/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): ۱۰۸
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): ۷۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۱۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۱۴۸۳/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): ۲۶۰۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۲۹۰
مشخصات تایر: ۱۹۵/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): ۶.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۵۲

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: ۱۸ ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی زمانی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من حدود 2 سال هست که 530 دارم خیلی راضی هستم.نسبت به ماشینای ایرانی بهتره ولی مشکلاتی هم داره.
    از لحاظ شتاب و سرعت راضی کنندست فقط سر رو صدای تعلیق میومد و با تعویض کمک با کمک ماکسیما هم مشکل رفع نشد. که به پیشنهاد یکی از دوستام که البته خودشم استفاده کرده بود یک قطعه به سیستم فنربندیش و کمک خودش اضافه کردم و مشکلم کاملا حل شد.
    دیگه نه صدای کمک و جلوبندی و چاله چوله ها یا سرعتگیرها دیگه اذیتم نمیکنه. حاضر نیستم به هیچ عنوان با ماشینای بی کیفیت ایرانی عوضش کنم. که هر روز کیفیتشون بدتر میشه.
    برای مشکل فوق از این بالشتکای ضربه گیر سفارش دادم و آوردن بهم تحویل دادن و با کمک دوستم که خودش نصب کرده بود، نصبش کردیم.یه لاستیک مخصوصه که بین فنر قرار میگیره و ضربات رو در خودش جذب میکنه.اتفاقا واسه ماکسیمای بابام هم انداختیم .چون ماکسیما هم مشکل کوبش و انحراف محور عقب رو داره.اونم راضی شد. تا الان چندین بار هم باهاش مسافرت رفتم ،کاملا راضی کننده بوده. البته من 6 ماه پیش خریدم با قیمت690000 تومن ولی الان توی جشنواره نوروزی ، تخفیف خورده شده590000 .البته نمیدونم جشنوارشون تا کی هست و آیا هنوز از این بالشتکای ضربه گیر دارن یا نه.در ضمن دقت کنید که بیرنگه و واسه برزیله .حتما هم واسه کارانتیش برید توی سایت اصلیش و ثبتش کنید تا سه سال گارانتیش فعال بشه.
    […حذف موارد تبلیغاتی…]
    ماشینه خوبیه خداییش و برادرم پارس داره از این جدیدا.کلی بهم حسودی میکنه :p
    پیشاپشی سال جدید رو بهتون تبریک میگم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سلام
      آقا بالشتک ضربه گیرو از کجا خریدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مطلبی میگم برای کسایی که دارن راجع به این ماشین تحقیق میکنن که بخرن یا نه
      توجه داشته باشین تولید ام وی ام روزبه روز داره بیشتر میشه (آمار رسمی میگه 139درصد افزایش یکساله که رتبه اول در کشور حساب میاد!) خب طبیعیه شرکتهای دیگه با تهدید روبه رو بشن و شروع کنن به گشتن نقاط ضعف و حتی ایراد بنی اسرائیلی گرفتن و چندتا از کارمندایی که با پارتی بازی جذب کردن و هیچ کاری برای انجام دادن ندارنو مامور کنن که برید داخل سایتها خودتونو دارنده mvm نشون بدیدو بگید بده!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. پوريا

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برا این که سر و صداش از بین بره به غیر از کمک ماکسیما دیگه چیکار باید بکنم؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. احسان

      ۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام آقای زمانی میشه دقیق راهنمایی کنید من تازه ام وی ام گرفتم صدای کمک هاش کلافه ام کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. امیر

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      سلام دوستان ماشین خوبی هست ومن میخواستم بگیرم اما چند تا مشکل بزرگ داره که منصرف شدم مثلااا این که چرا باید کمک های این ماشین این جوری مزخرف باشه مگه کارخانه بزرگ ام وی ام این مشکل بزرگ رو ندیده و رفع نکرده که خیلی مسخره هست دوم این که خیلی قیمتش افت میکنه و این خیلی مطلب مهمی هست سوم این که کلاا از نظر طراحی داخلی قشنگ هست اما خارجی به ویژه پشتش خیلی تو ذوق میزنه و به عنوان زشت ترین خودرو انتخاب شد میتونید ببینید چهارم صدای موتوش یکم زیاده وقدرت خوبی داره اما چون سنگین هست صفر تا 100 رو 12 ثانیه میزنه که زیاد جالب نیست در حالی مثلاا تندر موتور 1600 داره اما تو 10 ثانیه میزنه این نشون میده گیربکس هماهنگ نداره پنجم کم بود قطعات واذیت کردن نمایندگی در کل این ها حقیقت بود و باید در نظر بگیرید اما از پژو ها سمند ها و لیفان بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. عباس

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز………..
    من یک فرهنگی هستم با هزار تا بدبختی پولی رو جمع آوری کردم که خودروی تهیه کنم
    از دوستان تقاضا دارم منو راهنمایی کنند که mvm 530 خودرو خوبی هست یا نه
    منو یاری کنید دست رنج چنیدن سالم رو با خرید یه خودرو بی کیفیت از دست ندم
    با تشکر فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سلام
      من دو ساله این خودرو را دارم تا الان فقط روغنش و عوض کردم ولی کمک فنرهاش صدا میده.
      مزایا:
      قدرت خوب به خصوص در سربالایی
      جا دار برای مسافرت
      مصرف خوبش نسبت به موتور 2000 سی سی
      نرمی و راحتی صندلیها، فرمان و پدالها
      امکانات قابل قبول

      معایب:
      کمک فنر های مضخرف
      عدم تعادل در سرعتهای بالا و سرپیچ ها
      کیفیت رنگ پایین
      نمایندگیهای بی خاصیت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عرفان

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از نظر من یه دنا بخرید هم قطعاتش گیر میاد هم ماشین تمیزیه واقعا من دیدم که میگم

      موافقم 0
      مخالفم 2
    3. علی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      انصافا بعضی از چیزاش به گروه خونی این قیمت نمیخوره مثل:نرمی فرمون، پدالها، درها، سواری، قدرت، مصرف سوخت،امکانات
      بعضی ضعفهایی ام داره مثل صدای کمک که با بوش گذاری حل میشه اگرم میخوای نرمتر بشه لاستیک 205/60 و یا همچنین تعمیر کمک ها «پیچ و مهره ایی» هزینه آنچنانی ام نداره.
      یچیزم باید همیشه حواست باشه این ماشین ازجمله ماشینهای زیر پنجاه تومنه! «منظورم اینه امکانات و سواریش باعث آلزایمر میشه بعد انتظار آدمو بالا میبره» که موجب انتقاد از بعضی ریزه کاریا میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. sam

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا محشره از عالی هم زده بالا…….مال من مدل 91 هست و اصلا تا به الان مشکل کمک نداشتم مثل بقیه دوستان…نمیدونم شاید شانسی بوده…ولی از نمایندگی پرسیدم گفت مدل ههای 90 به بعد رو فراخوان دادن برای تعویض کمک ها……خدا عمرشون بده همچین ماشین توپی رو تولید کردن….جایی نیست من با این ماشین نرفته پاشم…با خیال راحت بخر آقا….تازه آپشن گرمکن صندلی رو از روش برداشتن متاسفانه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. میثم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من سه ساله 530 دارم کاملاً راضی هستم مشکل کمکم با یه بوش گزاری ساده کاملاً حل شد.
    پیشنهادم به دوستان تمامی روغنای ماشین بیش از یک سالو نیم استفاده نشه.بنزین هم فقط سوپر بخاطر اینکه این ماشین واقعاً یورو سوزه.
    رنگ بدنه نازکه آما آسر رنگ فوق العادست.من تو بوشهر زندگی میگنم هوای گرم و و بسیار مرطوب یک لک زنگ زدگی هم روی بدمه مشاهده نمیشه.حتی لای درز و حتی زیر خودروهم آسر رنگ داره.
    در کل اگه منم بازم ماشین بعدیم همینه گول قیافه قشنگ لیفان و تبلیغات جک رو هم نمیخورم.البته جک خودوی خوبیه ولی به قیمت نظری بندازید متوجه صحبتم میشید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شهرام

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میثم جان من ازبوشهرهستم قصدخریداین ماشین رودارم لطفان با من تماس بگیریدباتشکرفراوان 09303673737

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. میثم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدمت تمامی دوستان عرض کنم من تا 200 تا با ماشین رفتم …دور موتورشم تا آخر نرسید.
    کسانی که 530 دارن این مسائل رو رعایت کنن نتایج بسیار مثبتی میگیرن.

    اول از همه حتماً و حتماً مرحله آب بندیرو با حوصله و نرمی پشت سر بزارید(حدالامکان در آخر تعویض روغن موتور و گیربکسانجام بشه)

    روغن موتور مگناتک یا لوکومووی 10 چهل فقط مناسب این خودرو هست روی 7000 یا 8000 تعویض بشه.(توجه توجه روغن موتور نیم لیتر بیشتر از پژو ظرفیت دارد یعنی با فیلتر 5 و بی فیلتر 4.5 لیتر در دفترچه راهنما به اشتباه نیم لیتر اشتباه نوشته شده)
    روغن گیربکس توتال توصیه میشه.

    در هر تعویض روغن موتور حتماً فیلتر روغن تعویض شود.

    فیلتر بنزین و فیلتر هوای موتور را همزمان با تعویض روغن عوض کنید.

    روغن هیدرولیک فرمان رو دوسال یکبار یا هر 40000 یکبار تعویض کنید.(حداقل قبل از آینکه رنگ روغن کاملاً تیره بشه تعویض کنید)

    باد لاستیکها حتماً یک ماه یکبار چک بشه(بخاطر فاصله کم آسفالت تا رینگ)

    فقط و فقط سوپر باور کنید این خودرو با بنزین معمولی مریضه.(با بنزین معمولی همان شتاب همان قدرت همان بازدهی رو تجربه میکنید ، اما فراموش نکنید بنزین معمولی فوق العاده سرب دار و بی کیفیته و شدیداَ به کاتالیزور و سنسور خودرو صدمه وارد میکنه و در بلند مدت بازدهی خودرو رو کاهش میده)

    سالی یکبار فقط آب رادیاتو کامل تخلیه کنید و پر کنید(آب رنگای ایرانی نخرید).چون رادیات اصلاً آب خالی نمیکنه پس فقط سالی یکباره

    روغن گیربکس فابریکیرو بعد 20000 تعویض کنید خیلییییییی تاثیر مثبتی در عملکرد و صدای گیربکس داره(قابل توجه دوستانی که میگن صدای گربکس زیاده.من در جواب میگم صدای گیربکس طبیعیه صدای موتور کمه که باعث میشه فکر کنید صدای گیربکس بلنده)

    شمع خودرو رو روی میتونید بالای 40000تعویض کنید چون وایر شمع و شمع خودرو واقعاً با کیفیته.(شاید باورتون نشه شمع فابریکی از لحاظ کیفیتی از برند پر طرفدار بوش با کیفیت تره(شمع فابریکی آرم چری روشه)) وایر شمع هم اصلا خراب نمیشه.

    این ماشین تعادل بدنه خوبی داره اما اصلاً مناسب دستی کشیدن نیست…فراموش نکنید.
    (به دلیل کمکهای مستقل این خورو امکان از میزون خارج شدن لاستیکای خودرو هست)
    این موضوع شامل لند کروز2015 و این حرفاهم میشه پس برداشت بر ضعف خودرو نداشته باشید.

    حتماً بعد از 10000 آچارکشی انجام بدید.و بعد از اون یکسال یکبار دوره ای ماشینو کامل بازدید کنید.من که الان بعد از گذشت سه سال هیچ صدایی تو کابین احساس نمیکنم.
    نه آچار کشی کردم نه بازدید.

    نکته دیگه اینکه از کوبش فنر ترس نداشته باشید چون هیچ تنشی و خرابی به بدنه و قطعات وارد نمیکنه.و فقط یک صدا هست که میشنوید.

    شاید خیلیا ندونن لاستیک عقب این خودرو 2تا ترمز داره یک دیسکی برای سیستم ABS وEBD و یک لنت کاسه ای برای ترمز دستی خودرو.(با خیال جمع سر پیچا ترمز کنید سیستم EBD هواتونو داره)

    لاستیکای فابریکی ماشین کم استعلاکه یعنی روی 45000 تازه عقب جلو میشه ولی چسبندگی ضعیفی نسبت به لاستیکای کره ای و اندونزی داره.
    به راحتی قابل دریفت زدنه من خیلی میزنم اما اشتباه میکنم…شما هر گز اینکارارو نکنید.

    ماشینو بعد از شستشو اصلاً با لنگ شستشو و خشک نکنید.به منظور شستشو از اسفنج مخصوص و خشک کردن یکسری دستمالهای زرد رنگ هست که تو ایران بهش میگن دستمال جادویی معمولاً تزئیناتیا دارن.(مشخصاتش دستمال زرد رنگ درون یک استوانه پلاستیکی زرد نگهداری میشه در زمان مرطوب شده حالت چرمی داره)قابلیت خشک کردن درجای بدنه بدون اثر لک بر روی خودرو و با یه فشار ساده کاملاً آب جذب شده تخلیه میشه.در استفاده بلند مدت اصلاً خوروی شما نیاز به پولش یا واکس نداره چون تمامی جرم و چربیرو این دستمال به خودش جذب میکنه و جالب اینه که الان بعد از گذشت سه سال از شستشوی خودروم کوچیکترین خشی روی بدنه (حتی ریز ریز)دیده نمیشه.
    نکته بالا قابل توجه mvm دارها میباشد چون لایه رنگ بدنه بسیار نازکه
    البته خیالتون جمع باشه آسر رنگ ماشین کاملاً با کیفیته با خیال راحت هر روز ماشینو بشورید بدون دغدغه از زنگ زدگی بدنه خودرو (یادمه یه پارسی داشتم هر دفعه شاهد باد شدن یه جایی از بدنه بودم)تقریباً داشت مثل بادکنک میشد که به یه بدبخت تر از خودم انداختمش والله یه چندوقت دیگه نگهش میداشتم ماشین چپی و تمام رنگ محسوب میشد..

    توجه داشته باشید رعایت تمامی این موارد در کنار هم صرفه بسیار زیاد مالی بعد از گذشت سه سال از کارکرد خودرو برای شما به همراه دارد.
    و در آخر بگم ماشین کاملاً کم استعلاکیه

    در صورت نیاز به تماس 09392786701

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قبل از بهمن من قیمت کردم 40900بود. ترمز قیمت 530 بریده ماهی 1تومنی گرون میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نکته جالب اینه که مدیران خودرو از قبل عید ماهی یک میلیون داره روی قیمت ام وی ام 530 میکشه.
    دقیقا یادم هست بهمن ماه 41800 بود دیروز داخل سایت ایران جیب دیدم زده 530 چهل و پنج تومن!
    خلاصه باورم نشد با نمایندگی تماس گرفتم دیدم میگه 44500! گفتم شاید این نمایندگی گرون میده با خود شرکت «47651» تماس گرفتم دیدم بله چهل و چهار و پانصد هزار. گفت دوبار قیمت تغییر کرده یبار قبل عید یبار بعد عید تازه بهمن که قیمت گرفتم گفتن حداکثر 10روزه تحویل میدیم اما دیروز گفت حداقل 15روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      بنظرم اگر یدونه کم کارکرد تمیز گیر بیاری بهتره. نود درصد ماشینهایی که تو ایران تولید میشه تخم مرغ شانسیه حالا تصور کن شانست نگیره!
      من یدونه اقساطی گرفتم حالا پول لازمم کسی نمیخره خیلی ضرر میکنم بخوام بفروشم.
      ازین طرف ماشین تازه از آب بندی دراومده نفسش باز شده دوسه تا ایراد فنی ام داشت با هزار بدبختی و چکوچونه با نمایندگی و چند روز برو بیا کلی تو نوبت موندن حل شده.
      خلاصه بگم حالا که ماشینه ماشین شده و آماده برای سواری باید بفروشم. خداکنه مشکل مالیم حل بشه نگرش دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امید

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قبل از بهمن هم من قیمت کردم 40900 بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام به دوستان من 25فروردین این ماشین رو تحویل گرفتم اماچشم شما بد نبینه زیرماشین ضربه داشت هفت جا روی کله زیر ماشین بد جوری خوردگی داشت وفرو رفتگی داشت گیربکس میخونه واومدم سینی زیرموتور نصب کنم دیدم گیربکس روغن ریزی داره بنل سرما گرما شم که قاطی داره بیچارم کرده منو دیگه ازکمک هاش وترموزش نمیگم که روی اعصاب منه 750کارکرد دارم موندم چکار کنم سه بار هم بردم نمایندگی فقط منو ئیچوندن .نخرین این ماشینو

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نمایندگیت خوب نیست برو جای دیگه. ماشین 20هزار کارکرد رو گیربکسشو عوض کردن خودم شاهدم اینکه دیگه هنوز سرویس نرفته!
      البته بعضی صداها میافته بعد آب بندی.
      ترمزتم جا نیافتاده از 5هزار به بعد میفهمی ترمز 530چیه!
      پنل a/c رو باز کن اسپری بزن درست میشه چیزی نیست نمایندگی ام باید درست کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. عمران

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تازه میخوام ام وی ام بخرم به من بگید میصرفد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. هاشم

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دی 1392صفر,خریدمش 35هزار تاراه رفته .تا این این لحطه خرجش نکردم این ماشین هم مثل ماشینهای هم کلاس خودش ایراداتی داره اصلا همه ماشینها ایراد دارن خودرو داخلی که دیکه نگو من که راضیم .کوبش کمک هم با تعویض لاستیک 205/60 رودستون با باد نیتروزن تغریبا حل شده .الباقی ش هم مونده به رارندگی طرف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پارسا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آیا لاستیک سمند و یا ال 90 را می توان روی 530 گذاشت لطفا اگر کسی اطاعاتی دارد . اعلام کند ممنون میشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناصر

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لاستیک 205-60 بهترین لاستیکه براش من روزی که خریدم لاستیکاشو عوض کردم هم رخ ماشین قشنگ شد هم این ایرادی که میگن تو دست انداز میکوبه رو به هیچ وجه نداره تا الانم 30/000 تا با ماشین راه رفتم خیلی هم راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. رامین

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    همون طور که دوستان خبر دارند توافق هسته ایی اثر خودش رو روی خودرو گذاشته. علی ایحال استنباط من اینه که اثر این توافق روی محصولات چینی (غیر از مدیران خودرو) خیلی مثبت نباشه . به این خاطر مدیران خودرو رو مستثنی کردم که از اول و خارج از بحث تحریم ها این شرکت شروع به واردات محصولات چری کرد اما باقی وارد کننده ها فقط بخاطر تحریم سمت چینی ها رفتن و مسلماً بعد از برداشته شدن تحریم ها سبد تولیداتشون مثل سابق نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مجتبی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من سه ساله ک دارمش،واقعا ماشین بیستیه هم از نظر شتابش توی سبقت وغیره …
    من از کمکهای این ماشین میرنجیدم ولی باهاش تا دوسال ساختم ولی دیگ جونم ب لبم رسید تا اینکه رفتم دلمو ب دریا زدم و چهارتا کمک ماکسیمای صفر خریدم و عوض کردم ماشین هم هندلینگش رفت بالا و هم کم صداتر شد و هیچی اصلا متوجه نمیشم روی دست انداز ها!!!
    خلاصه دیگ این ماشین خداییش توی این سه سال،خیلی فشار اوردم و چند باریه ک از رشت،ب بندر عباس میرم ماشین اخ نگفته و خرجی هم روی دستم ننداخته بجز همین تعویض روغن و همین چهارتاکمک

    درضمن من،عضو هیات اتومبیل رانی ام و حسابی توی این پیست،پدرشو درآوردم،با ماشینایی مثل پارسELXو 206موتور تقویت،زیاد درگ انداختیم و همش من اوناروپشت سرمیندازم ولی خب باید با ماشین مدارا کردتا اذیتت نکنه ولی من بهش فشار اوردم ولی واقعا حتی یک بار هم زیر پامو واسه ی سبقت و شتاب و اینجور چیزا خالی نکرده و منم واقعا ازش راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مجید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من میخوام بخرم لطفا بگید بخرم یانخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مجید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میخوام یک کارکردش رابخرم من ازدارندگان این ماشین نظر می خوام متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا ماشین خوبی نیست
    من یه مدل۹۲دارم از وفتی گرفتم دائما دارم خرجش میکنم،اول لاستیکش ترکید کلی خرج گذاشت رو دستم ۱میلیون لاستیک و خرج چرخ جلو که در نمایندگی انجام دادم حدود ۵۰۰هزار هزینه داشت،خرابی سیستم خنک کننده ماشین که باعث جوش آوردن ماشین میشد،خرابی کمک فنر که با تعویض بالشتک هم درست نشد،خرابی باطری ماشین در ۲مرحله،خرابی چراغ جلو سمت راننده که با مراجعه به نمایندگی نتبجه ای نگرفتم،بریدن دیسک صفحه در جاده اراک که با ۳روز الاف شدن و تعمیر ماشین در نمایندگی شاپوری در خیابان شریعتی اراک ۱میلیون و ۲۵۰هزارتومان هزینه داشت و علاوه بر این ۱۵۰هزار تومان هزینه امداد خودرو مدیران خودرو رو دادم میگفتن امداد خودرو جزگارانتی نیست!!!ربختن رنگ دستگیره عقب سمت راننده، صدای زیاد موتور در کابین خودرو،افت یرعت شدید،عدم تعادل در پیچها،صندلی های بی کیفیت و گیره صندلی عقب از روز اول از جا دراومده بودبا مراجعه چندباره به نمایندگی نتیجه ای حاصل نشد،قیمت بالای تعویض روغن وفیلترروغن و فیلتر هوا و سرویسهای دوره ای در نمایندگی،الان هم بردم لفروشم نهایت قیمت ۲۷میلیون ، خودم تیر۹۲، ۴۱میلیون و ۵۰۰خریدم که با کف کشی و نصب سینی در نمایندگی ۴۲میلیون تمام شد،بنظرمن اصلا بدرد نمیخوره شتاب اصلا نداره ، کیفیت و خدمات در حد صفره و زیر صفره ، با یه تیبا هاچ بک کورس گذاشت کلا ضایع شدم،کیفیت بد صفحه کیلومتر شمار،بخدا حیف پول که بدید به این ماشین گزینه های بهتری هم هست .

    موافقم 0
    مخالفم 3
  15. شایان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان،
    من یک مدل 91 خریدم و 3 ماهه دارم. هنوز خرج آنچنانی نکردم و ایراداتی داره از جمله:
    کوبش و صدای کمک ها
    لرزش به هنگام ترمز و ناکارآمدی ترمز ای بی اس
    اختلال در سیستم برق
    و اما مزایا:
    راحتی و جادار بودن داخل خودرو
    شتاب خوب و قدرت در سربالایی ها
    صندلی های راحت و طراحی داخلی زیبا
    گیربکس فوق العاده به صورتی که در دنده کشی اصلا افت سرعت محسوس نیست و براحتی و بدون صدا دنده عوض می شود
    این ماشین در کفی جاده واقعا ایمن و روان هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. سعید

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا منو راهنمایی کنید .۵۳۰ دارم صدای باد یا لاستیکها توی اتاق زیاده چیکار کنم با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بهزاد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لطفا در افت قیمت این ماشین هم توضیح بدید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. masoud sasanmehr

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان لطف کنید در یوتوب مصاحبه در مورد ام وی ام ۵۳۰ را سرچ کنید و فیلم کوتاه را ببینید و به اشتراک بگذارید. متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حامد

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز سلام
    من تجربه 2ساله خودمو واستون می گم . اینو اضافه کنم ماشینای قبلی من پراید ، 206 تیپ 5 و تیپ 2 و سمند بوده .
    ماشین من مدل بهمن 92 هستش و اینکه باهاش 48000 رفتم .در کل تو رانندگی زیاد کل کل می کنم که می دونم اصلا کار خوبی نیست .
    تا امروز به جز هزینه تعویض روغن و تعویض تسمه تایم که از شرایط گارانتی هستش هزینه دیگه ای واسم نداشته .البته لاستیک هاشو با 205 -60- 15 مارشال کره عوض کردم تا ماشینم نرمتر بشه .
    اما خرابی هایی که تا الان داشتم و گارانتی واسم تعوض یا حل کردش :
    1 . تعویض کاتالیزور اگزوز در 20000
    2 .تعویض کمک های جلو با سری جدید کمک ها
    3 .بوش گذاری کمک های جدید
    4 .تعویض پنل بخاری که اینی که نصب کردن از اولی هم بدتره و تو اون دمایی که می خوایی خیلی سخت تنظیم می شه .
    5 . تعویض کلید پخش روی فرمان
    6 .تعویض یکی از چراغهای عقب به دلیل عرق کردن داخل چراغ
    مزایا و معایبشو به طور خلاصه :
    1 .مزایا:
    – اتاق جادارو صندوق مخصوص خونواده و مسافرت با صندلی های فوق العاده
    – گشتاور بالای موتور مخصوصا در سرعت های بالا و سربالایی جاده با مسافر و لوازم کامل
    – مصرف سوخت مناسب با توجه به حجم موتور .من با یه با ک پر که 57 لیتر هست ( تو کاتالوگ 55 زده ) از رشت به اصفهان با 2 نفر مسافر و صندوق پر رفتم .
    – فرمان و گیربکس عالی و نرم
    – کولر با سرمای مناسب البته نه خیلی قوی .
    – کیفیت بالای روکش های صندلی و سایر قطعات داخلی
    – کیفیت بالای قطعات موتور ، گیربکس و لنت های ترمز .تا الان لنتاشو عوض نکردم .
    – اتاق بی صدا . صداهایی که تو ماشینای قبلی از درب نمایندگی باهاش درگیر بودم حالا بعد از 2 اصلا به گوش نمی آد .
    2 .معایب :
    – رنگ آمیزی خیلی نازک بدنه و سپر .
    – ضریب گیربکس مبهم .تو سرعت ها و دور های پایین به قدرت موتور شک می کنی .کلا گیربکس جوری تنظیم شده که مصرف سوخت حداقل باشه ولی تو سرعت ها ی بالای و تو سر بالایی جاده قدرت موتورش خودشو نشون می ده .
    – پخش مزخرف و بی معنی .فقط آهنگ پخش می کنه اصلا نمی تونی فالدر ها رو ببینی .
    – لاستیک های فابریکش علاوه بر اینکه خیلی خشک هستن به دلیل دیواره کوتاه تو دست انداز های کوچیک هم باعث آسیب به رینگ می شن .
    – کمبود نمایندگی ها مخصوصا در شهرستان
    – تهویه مطبوع اتوماتیکش مثل 206 خیلی کاربردی نیست .
    جمع بندی :
    در مجموع اگه با ماهیت چینی ام وی ام مشکلی ندارین در مقایسه با خودروهای قبلی که داشتم ( البته به جز پراید!!!) کاملا سر تره .البته اگه قرار باشه مثلا با مگان یا مزدا 3 یا سراتو مقایسه بشه تو خیلی از جاها کم می یاره .
    در مورد سیستم تعلیق هم اصلا نگران نباشید .سری جدید کمک ها گازی روغنی هستن که نسبت به قبل که فقط گازی بودن کاملا نرمترن .علاوه بر این با بوش گذاری کمک ها مشکل رها شدن وضربه زدن تو سرعت گیرها کاملا رفع شده .اگه مثل من دنبال نرمی بیشتر هستید لاستیکاشو هم با سایز بالاتر تعویض کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهرگان

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام لطفا راهنمایی بفرمایید نحوه تعویض آینه بغل سمت راست چگونه میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کاظم

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان من تقریبا دوماهه که530 خریدم چند تا مشکل اساسی دارم ماشینم هم یک ماه گارانتی داره یه با بردم تعمیرگاه خزانه فقط پول گرفت و هیچ چیزشو درست نکرد اگه دوستان میتونند کمکم کنند لطف کنند پیام بدن من با هاشون تماس بگیرم
    1- مصرف داخل شهر من 13 هستش ایا میشه کاری کرد
    2- پنل روی فرمان قاطی میکنه
    3-یکه از کمکا سمت شاگرد جلو روی دست انداز خودشو میندازه
    4-پنل سرمای کولر زمانی که روشنه سرما نمیده باد ملایم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اشکان

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین (mvm 530) تا نوعه ماشین خوبیه ولی ایراد بزرگش اینه که چون وزن بالایی داره زود میافته تو خرج من یه کارکرده سالم و بی رنگشو خریدم تا یه سال خوب بود ولی بعدش افتاد تو خرج و هزینه بالایی داشت این ورشو درس میکردی اون ورش میزد بالا بالاخره ردش کردم رفت و یه ریو خریدم این خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  23. سیروس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من 2ماه که این ماشین رو خریدم
    ماشین خوبی فقط شمال که میرم ماشین ریپ میزنه یه حالت قطع ووصل میکنه وخیلی اذیتم میکنه
    لطفا راهنمایی کنید ،
    اگه درست نشه مجبورم بفروشم
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که به تهران نزدیکن یا تو تهران هستن، یه تعمیرگاه جلو بندی هستش تر خو خیابون پاتریس لومبادا به نام خان سالار. مسئولش آقای شیریه برای تعویض کمک و کاهش لغرزش فرمون کارش عالیه. من آدرسشو اینترنتی گیر اوردم و تو مسافرت پارسال رفتم پیشش کمکارو عوض کردم لرزش فرمون هم البته بعد از تراش دیسک ترمز کامل حل شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حدود 5 ماهه که دارم خیلی ماشین عالی هست
    خدماتش هم خوب شده.نمایندگی هم زیاد داره .
    یه تایرش به کل پژو پارسی که داشتم می ارزه.
    حرررف نداااااره ه ه ه ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. شهرام

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    530نسبت به تولیدات ایران خودرو و سایپا از نظر برتری واقعا جای هیچگونه بحثی نداره تمام امکانات داخلی یک خودرو روز داره نمیگم مثل بی ام و یا محصولات تویوتا ولی خودرو خانواده وسفری هستش . تمام خودروها محسنات و معایبی دارند که درمورد 530هم مشمول میشه ولی محسناتش خیلی بیشتر از نکات منفی هست که دوستان اشاره فرمودند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سیاوش

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یک ماهی هست که ام وی ام 530 خریدم قبلش پژو 405 tu5 و تویوتا هایس داشتم به جرات بهتون بگم تو این رنج قیمت عالیه دوستانی که از مصرفش ناراضی هستن یکبار بنزین سوپر رو امتحان کنن متوجه میشن که چقدر مصرفشون پایین میاد و صدای موتورشون کم میشه دلیلشم اینه که توصیه این شرکت استفاده بنزین با اکتان 93 است ، ایرادی که از این ماشین میشه گرفت کمکهای جلو و عقبشه که میکوبه و این هم راه حل داره ولی باید بهترین راه حل رو براش انتخاب کنیم، کمک ماکسیما درسته که جواب داده ولی باید1.5دور از فنر بریده بشه و قیمتشم نسبتا بالاست ولی شرکت چری کمکهای اصلاح شده 530 رو وارد بازار کرده که خیلی تعریف میکنن ولی خودم هنوز نتونستم تصمیم بگیرم از کدوم کمک استفاده کنم، امیدوارم که بتونم از تجربیات دوستان استفاده کنم ، موفق باشید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهدی

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه عزیزان
    من خودم وارد کننده قطعات ماشین های چینی هستم تو بازار تهران ( فروشگاه مهرپارت )
    دوستان درست میگن ماشین پر شتاب و قدرت خوب و جادار. ولی مشکل هندلینگ و عدم تعادل تو سرعت و سرپیچ . . .
    کمک نیسانی و لاستیک ضربه گیر همش تبلیغاته . شما برای رفع کوبش ماشین ٰ تایر های فاق بلند و پهن بندازین و البته بستن استرس بار به کمک تایرهای پهن برای متعادل نگه داشتن ماشین عالیه . مدل 530 واقعا در حد قیمت خودش عالیه . اتفاقا ماشین کم اصتحلاکی هستش
    ضمنا بگم : با هر ماشینی باید در سطح توقع خودش ازش کار بکشی وگرنه لگن میشه . نباید انتظار 405 ازش داشت ولی خوب لذ ت و راحتی که داره ماشین های ایرانی نداره
    درست با ماشین تا کنی تا هروقت بخوای بهت سرویس میده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کامران

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده تازه این ماشین را گرفتم قبلا تقریبا همه ماشین های تولید داخل را داشتم انصافا این ماشین سواریش قابل مقایسه با محصولات داخلی نیست سواری نرم راحت موتور پر قدرت بیصدا تو سربالایی کولاک میکنه گول چینی بودنش رانخورید انقدر محاسن دارد که عیبهای کوچکش پوشیده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مرتضی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان میخام کار کردشو بخرم ولی از هزینه جانبی (اصطحلاک) میترسم. میشه راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا