دوجفراری

فراری در برابر وایپر، جدال اسب و افعی

در دومین قسمت از رقابت بین خودروهای اسپرت آمریکایی با نامداران اروپایی، به سراغ خودروی زیبا و ظریفی از ایتالیا رفتیم و آن را در مقابل یک غول خشمگین زهردار آمریکایی قرار دادیم. همان طور که در قسمت نخست، عنوان گردید، برای هر خودروی اسپرت یا ماسل آمریکایی سعی داریم بهترین رقیب اروپایی آن را انتخاب نماییم.

دوئل شماره ۲: دوج وایپر SRT در برابر فراری ۴۵۸ ایتالیا

وایپر همیشه یک خودروی‌ پر سر و صدا بوده است. اعداد دیوانه وار، هندلینگ دیوانه‌کننده؛ طوری که هیچ وقت به ذهن‌تان خطور نمی‌کند که آن را در کنار یک مدل اروپایی و مخصوصاً در پیست قرار دهید. اگر می‌خواهید یک تست در یک مسیر مستقیم انجام دهید، وایپر می‌تواند از عهده آن بربیاید، ولی در غیر این صورت، وایپر به هیچ‌وجه نمی‌تواند با پورشه و فراری رقابت کند.

2014 SRT Viper
۲۰۱۴ SRT Viper
با این که وایپر هنوز چند مرحله از بقیه آمریکایی‌ها عقب است، ولی هنوز هم می‌توان از آن در کنار بزرگان عضلانی امریکایی نام برد. موتور بزرگ V10 نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو، بسیار راحت‌تر به حداکثر عملکرد خود می‌رسد و قبل از اینکه کوروت Z06 بیرون بیاید، وایپر SRT برای مدتی کوتاه تنها کوپه دو سرنشینه آمریکایی با دیفرانسیل عقب و قدرت بالای ۶۰۰ اسب‌بخار موجود در بازار بوده است.

2014 SRT Viper
۲۰۱۴ SRT Viper
2014 SRT Viper
۲۰۱۴ SRT Viper
2014 SRT Viper
۲۰۱۴ SRT Viper
2014 SRT Viper
۲۰۱۴ SRT Viper
2014 SRT Viper
۲۰۱۴ SRT Viper
2014 SRT Viper
۲۰۱۴ SRT Viper
در همین حال، برخی مشخصه‌های قدیمی وایپر همچنان پابرجا مانده‌اند؛ از جمله پدال‌هایی که به سمت چپ زاویه داشته و نمای غیرعادی ایجاد می‌کنند. همین‌طور فضای کابین با راحتی کم و و صدای بالای موتور (نه از نوع خوب آن). در همین حال، موتور V10 از نوع تنفس طبیعی است که به این معناست که چیزی بین پدال شما و موتور قرار نمی‌گیرد و خبری از تأخیر توربو نخواهد بود. SRT وایپر برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۳/۵ ثانیه زمان لازم دارد.
وقتی برای این مقایسه وایپر را در برابر ۴۵۸ ایتالیا قرار دادیم، این کار در ابتدا اندکی احمقانه به نظر می‌رسید؛ چرا که در یک طرف یکی از بهترین سوپرماشین‌های ساخته شده در صنعت خودرو را داشتیم و در طرف دیگر دوج وایپر قرار داشت. ولی بعداً معلوم شد که این دو انتخاب مناسبی بوده‌اند. در این میان، مرسدس‌-ای‌ام‌جی GT با قدرت ۵۱۰ اسب‌بخار و ۰ تا ۱۰۰ برابر ۳/۸ ثانیه و همین‌طور، استون‌مارتین V12 ونتیج S با قدرت ۵۷۳ اسب‌بخار و شتاب ۳/۷ ثانیه مدّنظر قرار داشتند. مشکل این بود که قدرت مرسدس بیش از حدّ نسبت وایپر کمتر بود و همچنین استون‌مارتین در عین حال که قدرتش کمتر بود، ۲۰۰ کیلوگرم وزن نیز بیشتر داشت. بنابراین تنها مدل دیفرانسیل عقبی که می‌توانست نزدیک‌ترین شرایط را به وایپر داشته باشد، علی‌رغم اختلاف قدرت ۸۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۳۰۳ نیوتن‌متری، ۴۵۸ ایتالیا بوده است؛ خودرویی سبک‌تر و به مراتب چابک‌تر از وایپر.

2014 Ferrari 458 Italia
۲۰۱۴ Ferrari 458 Italia
البته باید اذعان کرد که ۴۵۸ ایتالیا یک شاهکار خودروسازی است. این خودرو جوایز خودرویی بسیاری را از آنِ خود کرده است. در واقع، برای انتخاب بین این دو، بدون توجه به قدرت و گشتاور وایپر، فراری گزینه مناسب‌تر و مطمئن‌تری به نظر می‌آید. موتور V8 با تنفس طبیعی در ۴۵۸ ایتالیا قدرتی معادل ۵۷۰ اسب‌بخار تولید می‌کند که به هیچ‌وجه نباید آن را دست‌کم گرفت. با این خودرو در مدت ۳/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و در همین حال، با رسیدن به دور موتور ۹۰۰۰، تا ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت پیش خواهید رفت. درون کابین نیز، همه چیز به زیبایی طراحی شده و کنترل‌ها در جهت راحتی راننده قرار دارند؛ چیزی که در این نوع خودروها لازم خواهد بود. دید از پنجره‌ها چندان مناسب نیست، ولی به هر حال، بهتر از وایپر است.

Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
 Ferrari 458 Italia interior
Ferrari 458 Italia interior
 Ferrari 458 Italia interior
Ferrari 458 Italia interior
 Ferrari 458 Italia engine
Ferrari 458 Italia engine
قیمت ۴۵۸ حدود ۲/۵ برابر وایپر TA ادیشن جدید است. ولی در این حالت، باید گفت که هزینه بالاتر ارزشش را خواهد داشت. وایپر یک خودروی سریع، با کنترل بیشتر و آرام‌تر نسبت به قبل شده است، امّا ۴۵۸ یک خودروی کامل است. تفاوت قیمت در اینجا کاملاً با ظاهر بهتر، صدای به مراتب گوش‌نوازتر، فضای راحت‌تر در داخل کابین، کیفیت رانندگی بالاتر و طراحی و ساخت بهتر و… توجیه‌پذیر است.
برنده: فراری ۴۵۸ ایتالیا
ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. hozhabr

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ی حورایی از اولش معلوم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرماااام

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      با اینکه ۴۵۸ از وایپر بهتره ولی واقعا وایپر دوست داشتنیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AliZeus

        ۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (420 ديدگاه)

        از لحاظ طراحی قبول ندارم..طراحی وایپر سردرگمه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (64 ديدگاه)

          طراحی وایپر شدیداً عقب افتاده ست!
          از 10 سال پیش تا الآن فقط سوراخها و شکافهای روی بدنه ش بیشتر و گشادتر شدن . . .
          مقایسه کنید با کوروت!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سامورایی

        ۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (182 ديدگاه)

        فراری با وایپر قابل قیاس نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      سوپراسپرت فقط ایتالیایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. PlayStation

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      فراری شیک و جوون پسند
      دوج خشن و مرد پسند

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. ALIUnited

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      معلومه که با تعصب مقایسشون کردن!!!!!!!!!!!
      نویسنده خودش طرفدار فراریه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    5. 4MATIC

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      واقعا نمی شه انتخاب کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. E 36

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    با اینکه وایپر برا خودش کسیه و جذبش آدمو میگیره ! ولی فراری رو نمیشه به این راحتی شکست داد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      عقب وایپر اصلا خوب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. روزبه

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    نویسنده محترم با چه منطقی میگه وایپر چند قدم از بقیه آمریکاییا عقب تره . و چیزی که من از این قیاس دستگیرم شد اینه که نویسنده ففط گفته فراری خوبه وایپر بد . چیزی غیر از این من نتونستم برداشت کنم از این مقایسه یک طرفه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. E 36

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    فراری = لایک
    وایپر = دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 3
  5. محمد

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    غیر از این می بود باید شک می کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مسعود

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جدال اسب و افعی نه اسب و عقرب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرامرز

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    فراری ۴۵۸ مثل پورشه ۹۱۱ حتی اگه رو کاغذ بازنده باشه تو عمل برنده است چون همه چیز تو اعداد و ارقام خلاصه نمیشه. به قول مجری موتور ترند بعد از مقایسه ۹۱۱ با آئودی آر۸ که گفت برنده این دوئل و احتمالاْ هر دوئلی که یه طرفش ۹۱۱ باشه واضحه. میتونید ویدئوی دنده ۵ که ۴۵۸ رو با مکلارن ۶۵۰اس (اگه اشتباه نکنم) مقایسه میکنه رو تو یوتیوب ببینید برای من جالب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MOHAMAD TBAG

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    بدونه هر گونه تعصب …..

    فراری …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. McLaren Automotive

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    این که گفته بشه کدوم خودرو خوبه کدوم بد کاملا اشتباهه
    هر خودروی خوبی ها و بدی های خودش رو داره و نمیشه گفت فلان خورو کامل و بی نقصه . این دو هم هر دو خوبی وایپر همیشه براش احترام قائلم در کل برای همه خودروهای آمریکایی احترام قائلم و فراری 458 هم شاهکاریه برا خودش. از نظر من هر دو عالین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. شتاب صفر تا صد 458، 3.1 ثانیه هستش که توسط خود کمپانی و مراکز تست مستقل اعلام شده. اینجا جچوری گفته 3.4؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      اینکه از اول معلوم بود!
      نویسنده هم تعصب داشت رو فراری
      وایپر میتونست با مرسدس اس ال اس ای ام جی رقابت کنه.
      در ضمن باید بگم خودروی وایپر در نمای جلو خوبه ولی از نمای عقب افتضاح.
      یعنی اگر تیبا سدان رو با این بذاریم در نمای پشت مقایسه،همه به تیبا رای میدن:)
      طراحی عقبش بیشتر به ده ی80 میلادی میاد تا مال قرن21!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Reza

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    من سایت پدال میام و بیشتر مطالب رو میخونم و این رو کلی میگم شما اگر دقت کنید میبینید که فراری توی ٩٠ درصد مقایسه ها از رقیباش بهتره.مثلا لافراری از P1 و 918 بهتر بود یا F12 از اونتادور بهتر بود و 458 رو هم اینجا در موردش نوشته دیگه حرفی نمیمونه.فقط خواستم بگم فراری بینظیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1124 ديدگاه)

      رضا جان لطفا لینک قرار بدین که توش نوشته شده لافراری برتر از پی 1 و 918 هست تا اونجایی که ما اطلاع داریم هنوز مقایسه یا تستی که این 3 کنار هم باشن موجود نیست هر کدوم نسبت به دیگری نقطه قوت و نقطه ضعفی داره تنها یک درگ بین 918 و پی 1 دیدم که باز هم نمیشه با یک درگ گفت کدوم برتر هست علی رغم اینکه پی 1 پورشه 918 توی درگ شکست داد اما بازم نمیتونم بگم پی 1 برتر محضه نسبت به 918…لطفا اگر نظری میذارین با دلیل و منبع معتبر باشه روی کاغذ بدون تست این ابر خودرو ها نمیشه گفت کدوم برنده مقایسه هست…و این حرفم معنی بد بودن لافراری نیست من خودم طرفدار مکلارن و فراری هستم دو اسطوره تموم نشدنی اما بازم نمیشه گفت کدوم برنده هست کدوم بازنده هر سه هیولا هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. $@kasra@$

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      رضا جان کی بهت گفتهاف12 از اونتادور بهتره؟
      و لافراری از سستو المنتو؟
      و 458 از هورکان؟
      شاید لافراری از سستو المنتو بهتر باشه ولی تو2تای دیگه خیر..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. شلبى

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    یه جورایى مقایسه جالبى نبود، اول اینکه معلومه که وایپر به فرارى با اون ظرافت در طراحى و ساخت نمیرسه و نباید برسه چون وایپر و فرارى با دوسبک مختلف ساخته شدن، وایپر یک خودروى عضلانیه که به سبک امریکایى طراحى شده و فرارى یک خودروى ظریف و گران قیمت ایتالیایى که سبک طراحیش یه چیز دیگس پس به هیچ عنوان نباید از نظر ظرافت طراحى و ساخت با هم مقایسه بشن،در شماره قبلیه این مطلب مشابه بودن قدرت و مشخصات فنى پایه اصلى انتخاب ماشین ها و مقایسه ها عنوان شده بود ولى الان اومده بیشتر روى کیفیت ساخت کابین و مواد به کار رفته صحبت کرده که هر کسى میدونه که کیفیت و طراحى داخل فرارى خیلى بهتر از وایپره و کم تر به مسائل فنى پرداخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شروین

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    بر عکس کوروت که حتی راننده نیمه حرفه ایی هم میتونه باهاش نتایج خوب کسب کنه، وایپر راننده فوق حرفه ایی میخواد و اگه دست راننده حرفه ایی باشه میتونه هر ماشینی رو به چالش بکشه. به عنوان مثال تو پیست نوربرگ رینگ راننده به اسم Tom Coronel رکورد 7:22 رو با Viper ACR زده اما Dominik Farnbacher رکورد 7:12. واقعا کسی رو میخواد که بتونه با صدای موتور و عملکرد ماشین ارتباط برقرار کنه و با توجه به پالس هایی که ماشین به خصوص با صدای موتورش میده بفهمه که وقت چه کاریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      توی همین نوربرگ رینگ فراری 458 رکوردش 7:38 هست . من نمیگم وایپر از 458

      بهتره . ولی 458 هم از وایپر بهتر نیست . توی همه ی پیست ها

      وایپر جلوئه . تنها جایی که وایپر عقبه شتابگیری هست .

      ولی آفرین به 458 اینتریور خوبی داره :D ( دشمن تیر انداخت ما خندیدیم )

      http://www.motortrend.com/features/laguna_lap/
      http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
      http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/86123/fastest-nurburgring-lap-times

      این لینک ها خدمت شما خودتون قضاوت کنید !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        منم ایرادم به این مقایسه همینه فریا جان،در این مقایسه بیشتر از اینکه به مشخصات فنى توجه بشه و عملکرد فنیه ماشین ها در پیست و جاهاى دیگه مورد بررسى و مقایسه قرار بگیره به جنس مواد و طراحیه داخلى و اینطور چیزا پرداخته شده که این دوتا ماشین اصلا نباید مبناى مقایسشون این چیزا باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      1. شروین

        ۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        همون طور که بعضی از دوستان گفتن واقعا نویسنده کم لطفی کرده.
        و همون طور که منم گفتم وایپر اگه دست راننده حرفه ایی باشه هیشکی جلو دارش نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          ممنون فریا جان از لینک هایی که گذاشتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فریا

          ۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          خواهش میکنم شروین جان وظیفه بود .

          خیلی مخلصیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. bardia

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    فراری برندیه که طرفداراشو هیچوقت ناامید نمیکنه و همیشه توی هر کلاسی بهترینشو ارائه داده

    دمشون گرم مدیریت به این میگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ماهان گاز

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دیدنش که هیچ/حتی فکرکردن درموردش برق از 3فاز آدم میپرونه/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. CHALLENGER

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سوپر اسپرت امریکایی فقط وایپر حتی z06 هم کم میاره ولی کاملا مشخصه که 458 یک شاهکار ایتالیاییه.(z06 تمام اعتبارش به خاطر آرم شورولته)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. یونس

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    وایپر قشنگه ولی فراری و هنر ایتالیایی مثل مجسمه های گرون قیمت میمونه و یک چیز دیگست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    فقط وایپر از هر لحاظ عالی شیک زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. صادق

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود
    توی دوران مختلف میشه گفت فقط فورد GT بوده که به عنوان رقیب مستقیم فراری محسوب میشده و بقیه ی آمریکایی تا حدودی بازار هدفشون با فراری متفاوت بوده

    اینجا هم خیلی یا نمیشه گفت مقایسه ی استانداردی انجام شده ولی اینجوری هم نیست که بگیم خیلی مقایسه ی ناعادلانه ای بوده و از این حرفا…

    458 برای فراری یه مدل فوق العاده خاص بوده، چیزی که با نظرات مایکل شوماخر ساخته بشه مطمئنن چیز خوبی از آب درمیاد، واقعا 458 رو شکست دادن نمیگم محاله ولی میتونم بگم خیلی سخته، اگه اینجا هم وایپر شکست خورده دلیل بر ضعیف بودن وایپر نیست، به خاطر فوق العاده بودن 458ـه

    و نکته ی دیگه اینکه شتاب 458 اگه اشتباه نکنم 3.1 هستش

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. h112

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    صد در صد فراری 458 ….حتی اگه وایپر 2000 اسب بخار داشته باشه…باز هم فراری….چون دوست داشتنی هست….
    البته فکر کنم فراری گرون تر باشه…؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      بله داش h112، فراری گرونتره حدود 2.5 برابر گرونتره که توی متن هم گفته شد
      وایپر چیزی در حدود 85 هزارتاس
      458 چیزی حدود 235-240 هزارتاس

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      فکر نکن،مطمئن باش
      قیمت وایپر حدودا 90 هزار دلار،ولی 458 قیمتش هست 240 هزار دلار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. سعید

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    به نظر من وایپر نباید با 458 مقایسه میشد،البته نه به خاطر اینکه مثلا یکیشون خیلی بهتر باشه یا بدتر،چون این دوتا ماشین خیلی باهم تفاوت دارن،هرچند رقابت با فراری خیلی سخته،
    بهترین گزینه اروپایی برای مقایسه با وایپر البته به نظر من SLS AMG Black Series هست،از خیلی جهات شبیه به هم هستن،هر دو عضلانی و با ظاهری کلاسیک،قدرتشون هم تقریبا به هم نزدیکه،خلاصه از همه لحاظ به درد رقابت و مقایسه با همدیگه میخورن،فقط تنها مشکلش اینه که اس ال اس دیگه تولیدش متوقف شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احسان علمداری

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فراری یه افسانس ولی داج … !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. moghaddam

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    متلب سردرگم بود..اصلا معلوم نبود چرا نوشته شده..کلاس قیمتی این دو خودرو اصلا به همدیگه نمی خوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی - کیوج

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    طراحی 458 خیلی زیباست عاشق دریچه های تهویه نا متقارن فراری ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    پدال جان لطفا مقایسه ی وایپر یا 458 رو با آئودیr8 هم بذار خیلی خیلی ممنون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. behdad

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    قیافه داج خیلی بهتره من که بیشتر داجو دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احسان(احسان سابق)

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فکر کنم کسی که می خواد سوپر اسرت سوار بشه اول به برند نگاه میکنه بعد به نکات دیگه توجه میکنه.چی با ابهتتر از سوپر اسپرت های ایتالیایی؟فکر کنم اگر وایپر ماشینی بسازه سریعتر و چابکتر و زیباتر از فراری باشه باز هم فراری توی جذب مشتری برنده میشه.وایپر ماشین خوبیه اما اگر با ایتالیایی ها مقایسه بشه ارزشش پایین میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. پیکان جوانان

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    458 از بهترین ماشین های اسپرت دنیاس با 125 اسب به هر لیتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      900اینو نذارید به حساب بازدهی بالا ! وایپر رد لاینش روی 9000 تا بود قدرتش

      میشد 2000 اسب ! ولی دور موتور بالا خودتون میدونید چه معایبی داره !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    اگه بنا به مقایسه برندها باشه خب معلومه هر کی بگی دوج معلومه اصلا فراری رو نمیشناسه
    بعدشم دوج جدیدترین مدل وایپر با قدرت بالای 600اسبی رو آورده باید فراری هم 458 اسپشیال رو میاورد چون هم جدیدتره هم قدرتش خیلی با وایپر فاصله نداره.
    اونوقت له شدن به معنای واقعی کلمه رو شاهد بودیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      چی میگی برا خودت؟؟؟میخوای با لافراری مقایسه ش کنن که کلا خورد بشه؟؟امر دیگه ای نیست؟؟؟
      اول برو اصول پایه ی مقایسه رو یادبگیر بعدا بیا نظر افشانی کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        من واسه نظر افشانی نمیام اینجا
        شما آقای وارد بگو ما هم اصول پایه مقایسه رو یاد بگیریم
        دوج وایپر سال 2014 رو آورده که بیش از 600 اسب نیرو داره
        حالا اگه با 458 اسپشیال که مال سال 2014 فراریه و فقط597 اسب بخار قدرت داره مقایسه بشه برخلاف اصول پایه مقایسه هستش.
        آقا عرفان از همه اینا گذشته مودب باش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. سامان از تبریز

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    تو دنیای طراحی و مد .
    ایتالیا جزء بهترینهاست
    فراری هم تو ریزه کاری ها اصلا کم نگذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا