رکوردشکنی رنو پس از ۶۰ سال

رنو با گرامیداشت پیروزی بونویل رکورد جدیدی ثبت کرد.
این خودروساز فرانسوی خودروی رکوردشکن قدیمی خود را بار دیگر به دشت نمکی بونویل در ایالت یوتا آمریکا برده و موفق شده رکوردی جدید با این خودرو ثبت نماید.

renault-celebrates-bonneville-history-and-sets-new-record
در این برنامه مقامات رنو، این خودروی موتور توربینی بی نظیر را برای گرامیداشت شصتمین سالگرد ثبت رکورد سرعت ۳۰۸ کیلومتر ساعت در این دشت نمکی که با خودروی اتویل فیلانت در ۵ سپتامبر ۱۹۵۶ انجام شد، بار دیگر به این دشت نمکی زیبا آوردند.

renault-celebrates-bonneville-history-and-sets-new-record-6
اتویل فیلانت رکوردشکن، که در زبان فرانسه به معنی ستاره دنباله دار می‌باشد، رکورد سرعتی معادل ۳۰۸٫۹ کیلومتر بر ساعت را موفق شد به ثبت برساند، رکوردی که هم اکنون نیز برای یک خودروی موتور توربینی پابرجا باقی مانده است.

renault-celebrates-bonneville-history-and-sets-new-record-4
هر چند تکنولوژی موتورهای توربینی هیچ گاه در صنعت خودرو به تولید انبوه نرسید، در آن دوران پس از جنگ خودروسازان علاقهٔ زیادی به آن نشان می‌دادند. اتویل فیلانت تولید شد تا توجه عموم مردم را به سوی این تکنولوژی جلب نماید، این خودرو از یک توربین بنزینی ۲۷۰ اسب بخاری و یک بدنهٔ صیقلی پلی استری که شاسی لوله‌ای آن را پوشش می‌داد ساخته شده بود.

renault-celebrates-bonneville-history-and-sets-new-record 2
رنو در این برنامه فقط شصتمین سالگرد ثبت این رکورد را جشن نگرفته بود، آن‌ها در این برنامه همچنین از فرصت موجود استفاده کرده و شصتمین سالگرد ورود رنو دوفین به بازار آمریکا را نیز گرامی داشتند. برای این منظور، رنو یک مدل دوفین را آماده کرده بود که در تست رکورد گیری در تاریخ چهارده آگوست ۲۰۱۶ موفق شد سرعت ۱۲۳ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

renault-celebrates-bonneville-history-and-sets-new-record-1
با حضور نیکولاس پراست، رانندهٔ فرانسوی پشت فرمان این خودرو، وی موفق شد با این خودروی با حجم موتور ۹۵۶ سی سی رکورد قبلی CGC (خودروی کلاسیک کوپه بنزینی) برای خودروهای تولیدی بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۸۱ با موتورهای با ظرفیت بین ۷۵۴ تا ۱۰۱۵ سی سی را بشکند.

منبع: classicandperformancecar

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

14 دیدگاه

  1. Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    آرش جان دستت خیلى درد نکنه. آدم مطالب رکورد شکنى رو میخونه خیلى حال میکنه اول صبح. مطلب هم عالى و بى نقص بود.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      عالی بود.
      باتشکر فراوان از ارش عزیز

      پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1279 دیدگاه) ,

    مطلب خوبی بود تشکر از جناب نهندیان فرد

    اما اما چیزی که برام جالبه اون فورد سری اف تو عکس 2 هست که از پشت یا از زیر و یا از بغل هم زیباست

    پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (464 دیدگاه) ,

    به این میگن یه موفقیت بعد از این همه سال هنوز هم عملکردش تحسین برانگیزه!!!!ای ول!

    پاسخ
  4. سعید
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    فقط رنو.خودروسازباسابقه.واقعا ماشین های رنو کم خرج وبا دوام هستن.ادم لگوی رنو را روی ماشین ببینه باید چشم بسته بخره.بیخود نیست دومین برند پرفروش اروپاست.در این چندسال انواع مدل های رنو از ال نود ومگان وکولیوس وکپچر را داشتم.واقعا راصی ام.ال نود الان ۱۲۰ هزارتا رفته.یک ریال خرج نداشته با مرام

    پاسخ
    1. دانیال
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      پرفروش بودن دلیل بر باکیفیت بودن نیست دوست عزیز، شما بهتره قیمت رو هم مدنظر قرار بدی.ضمنا ال نود متعلق به داچیای رومانیه و رنو به طور مستقیم اونو نساخته بلکه داچیا زیرمجموعه ی رنوعه

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (70 دیدگاه) ,

        عزیز جان اتفاقا رنو مستقیما لوگان رو ساخته، پلت فرم رنو کلیو هست 🙂
        فروش خوب دلیل بر کیفیت نیست؟ پس تویوتا و فولکس و غیره که فروش خوبی دارن هم بی کیفیت حساب میشن؟

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.