رنو

معرفی رنو کپچر 2024 با چهره تازه و نسخه جدید آلپین

فیس‌لیفت رنو کپچر با طراحی جدید قسمت جلو مشابه شاسی‌بلند بزرگ‌تر رافال و ارتقاء تکنولوژی‌های داخلی از ماه آینده به بازار عرضه می‌شود.

رنو کپچر فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده و از جدیدترین زبان طراحی این شرکت و همین‌طور تکنولوژی‌های بیشتری در داخل بهره‌مند شده است. قسمت جلوی کپچر ۲۰۲۴ کاملاً بازطراحی شده و حالا به سنیک E-Tech و همین‌طور شاسی‌بلند بزرگ‌تر رافال شبیه شده است. چراغ‌های جدید جلو به‌صورت استاندارد از تکنولوژی LED بهره می‌برند و دی‌لایت‌هایی به شکل فلش هم در سپر جلو تعبیه شده‌اند.

دیگر قسمت‌های کپچر تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است هرچند که گرافیک جدید چراغ‌های عقب، لوگوی جدید رنو و رینگ‌های جدیدی از ۱۷ تا ۱۹ اینچی برای آن در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از تغییرات مهم کپچر ۲۰۲۴، ارائه تیپ جدید اسپریت آلپین بجای RS Line قبلی به‌عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ این کراس‌اوور است. این تیپ در ظاهر با تریم خاکستری در سپر جلو، تریم مشکی براق و رینگ‌های آلیاژی اختصاصی ۱۹ اینچی از دیگر تیپ‌ها متمایز می‌شود. در داخل هم خریداران از نشان آلپین و پرچم فرانسه، دوخت آبی، تریم آبی روی داشبورد و پدال‌های آلومینیومی بهره‌مند خواهند بود.

کابین کپچر فیس‌لیفت با یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی جدید و نمایشگر لمسی بزرگ‌تر ۱۰.۱۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی ارتقاء پیدا کرده است. پورت‌های شارژ USB-C، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی که با ساعت شبانه‌روز هماهنگ است و سیستم صوتی سفارشی هارمن کاردون با ۹ بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور فرانسوی هستند. کپچر با طول ۴,۲۳۹ میلی‌متر، صندلی‌های عقب کشویی و صندوق باری با ظرفیتی بین ۴۸۵ تا ۶۱۵ لیتر را ارائه می‌کند.

در کپچر جدید، مهندسان رنو هندسهٔ تعلیق، تنظیمات کمک‌فنرها و کالیبراسیون فرمان را به‌منظور بهبود لذت رانندگی تغییر داده‌اند. علاوه بر این، نسخه‌های قوی‌تر به کمک‌فنرهای کاملاً جدیدی مجهز شده‌اند و تیپ اسپریت آلپین از لاستیک‌های میشلین ۲۲۵ بهره می‌برد. در بخش پیشرانه‌ها اما تغییری صورت نگرفته و موتور پایه همچنان همان ۱ لیتری سه سیلندر با ۹۰ اسب بخار قدرت است که در نسخهٔ دوگانه‌سوز LPG هم با ۱۰۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود و به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل است.

پیشرانهٔ بعدی یک نمونهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با سیستم هیبریدی خفیف است که با گیربکس شش سرعته دستی ۱۴۰ اسب بخار و با گیربکس اتوماتیک ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. کم‌مصرف‌ترین گزینهٔ کپچر هم نسخهٔ هیبریدی E-Tech است که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی، یک باطری ۱.۲ کیلووات ساعتی و یک گیربکس اتوماتیک چند حالته برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. این نسخه ۱۴۵ اسب بخار قدرت دارد.

تمام نسخه‌های کپچر به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شوند و خبری از سامانه چهارچرخ محرک نیست اما رنو در کنار حالات رانندگی اقتصادی، اسپرت و راحت، حالا حالت جدید Extended Grip را اضافه کرده است که می‌تواند در آفرودهای سبک کشش را بهبود بخشد. تجهیزات ایمنی کپچر هم با ۲۸ سیستم کمک‌راننده مثل دستیار فعال راننده ارتقاء پیدا کرده است. رنو کپچر ۲۰۲۴ از ماه آینده در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد. مثل قبل، این کراس‌اوور کوچک در کارخانه رنو در اسپانیا تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4987 ديدگاه)

    بازم تو رنو کپچر جدید اولین چیزی که جلب‌ توجه میکنه چراغای جلوی پنجه خرچنگی هستش که به بقیه ساخته‌ های جدید رنو مثل مگان شباهت زیادی داره …… این مدل چراغا حالت تهاجمی بیشتری به ماشین میدن

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10233 ديدگاه)

      هیچگاه از کپچر خوشم نیومد ، نه کیفیت سواری خوبی داشت اونی که در ایران بود نه کیفیت متریال خوب و از اون بدتر پس از سال‌ها‌ استفاده در ایران مشخص شد به شدت هم استهلاک بالایی داره و برای همین به شدت بازار بدی داره در حد محصولاتِ سانگ‌یانگ و MG و آلفارومئو و…!

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4987 ديدگاه)

        منم زیاد با فرانسویا حال نمیکنم

        موافقم 4
        مخالفم 3
  2. amirboss

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    رنو باید زبان طراحی مستقلی داشته باشه و اونو حفظ کنه.
    بعد از تلیسمان و کولئوس بود که رنو یه انقلاب طراحی رو تجربه کرد و یه جورایی جان دوباره گرفت, قبلا طراحی محصولات رنو اصلا درخور بازار اروپا نبود و بغیر از یکی دوتا مدل افتضاح و تاریخ گذشته بود.

    موافقم 5
    مخالفم 5
  3. Hadi

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    چراغای عقبشو از سایپا اطلس اسکی رفته
    تا کی اروپا میخاد کپی کنه از ماشینای ایرانی معلوم نیست!

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3330 ديدگاه)

      باید ازشون شکایت کرد🤬🤬🤬

      موافقم 8
      مخالفم 1
  4. ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3330 ديدگاه)

    خدایا ای کاش تو ایران هم اینو بیارن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. KAIZEN

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    گزینه LPG و هیبریدی واقعا بدرد ایران میخوره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3054 ديدگاه)

    طراحی عالی. موتور 1.3 لیتری با توان 160 بشدت مطلوبه. قشنگ در ایران میتونه بفروشه.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. s

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    جلوش خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا