رونمایی رسمی از رنو آلاسکان

نسخهٔ نهایی و تولیدی اولین وانت جهانی رنو به‌صورت رسمی رونمایی شد. این وانت فرانسوی که آلاسکان نام دارد بر پایهٔ پلت فرم نیسان ناوارا ساخته‌شده درحالی‌که طراحی آن تقریباً با نسخهٔ کانسپت که سال گذشته معرفی شد یکسان است.

Renault-Alaskan-2017-01

جلوپنجرهٔ بزرگ و طراحی عضلانی، چهره‌ای بسیار جذاب به این وانت داده‌اند و LEDهای روشنایی در روز C شکل این تصویر را کامل می‌کنند. به‌علاوه شانه‌های پهن و تنومند آلاسکان، به‌طور کامل هیبت یک وانت سخت‌کوش را برای بیننده تداعی می‌کنند.

در زیر کاپوت آلاسکان یک پیشرانهٔ 2.3 لیتری توئین توربودیزل dCi نهفته است که در دو نسخهٔ 160 و 190 اسب بخاری قابل سفارش است. رنو به جهت از بین بردن تأخیر توربو، از یک توربوی کوچک جهت کار در دور موتور پایین و یک توربوی بزرگ برای دور موتور بالا استفاده کرده است.

Renault-Alaskan-2017-0

بسته به هر بازار، رنو یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری بنزینی با 160 اسب بخار قدرت و یک واحد دیزل 2.5 لیتری با دو سطح قدرت 160 و 190 اسب بخار را نیز برای آلاسکان تدارک دیده است. خریداران می‌توانند این وانت را با یک گیربکس 6 سرعتۀ دستی و یا 7 سرعتۀ اتوماتیک به همراه سیستم انتقال قدرت دوچرخ یا چهارچرخ محرک سفارش دهند.

مدل چهارچرخ محرک به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز است که هر یک از چرخ‌ها که دچار هرزگردی شوند را به‌صورت مجزا با استفاده از ترمز کنترل کرده و درنتیجه کشش خودرو بهبود خواهد یافت. علاوه بر این رنو یک قفل دیفرانسیل مکانیکی را نیز برای آن ارائه کرده است که در مسیرهای آفرود و ناهموار واقعاً به کار می‌آید.

سازنده وعده داده که آلاسکان با فاصله از سطح زمین 23 سانتیمتری برای نیازهای طیف گسترده از افراد مناسب خواهد بود. ازجمله شرکت‌ها و کاربران خصوصی. همچنین رنو ادعا می‌کند که آلاسکان با ظرفیت بکسل 3.5 تن یکی از بهترین‌های کلاس خود است.

در داخل نیز یک صفحه‌نمایش رنگی 5 اینچی در میانهٔ داشبورد به چشم می‌خورد درحالی‌که در برخی از کشورها یک صفحه‌نمایش 7 اینچی به همراه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز در دسترس خواهد بود. سیستم دید اطراف به کمک چهار دوربین، نمایی 360 درجه از اطراف آلاسکان را بنمایش درمی‌آورد که کمک شایانی به راننده هنگام مانور دادن و حرکت در سرعت‌های پایین در هر دو مسیر آنرود و آفرود می‌کند.

Renault-Alaskan-2017-02

رنو آلاسکان که در سه کارخانه در کشورهای مکزیک، اسپانیا و آرژانتین تولید خواهد شد، ابتدا در کلمبیا عرضه‌شده و پس از مدت کوتاهی در دیگر بازارهای آمریکای جنوبی به فروش خواهد رسید. همچنین رنو برنامهٔ عرضهٔ آن در کشورهای آفریقایی و اروپا را نیز دارد. آلاسکان فعلاً در اروپا با فولکس‌واگن آماروک به‌عنوان رقیب مستقیم روبرو است درحالی‌که به‌زودی مرسدس بنز GLT نیز به جمع وانت‌های اروپایی خواهد پیوست.

Renault-Alaskan-2017-1280-1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

18 دیدگاه

  1. یوسف
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    این ماشین به جز نمای جلو همون نیسان ناوارا هستش
    البته طبیعیه رنو که تجربه ای تو ساخت تراک نداره از تجارب چندین دهه ای شریکش نیسان بهره ببره ولی میتونست از جنبه ظاهری وجه مستقل تری به تراکش بده

    پاسخ
    1. مهران
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      من اشتباه می کنم یا واقعا پشتش به جلوش نمیاد؟

      جلوش اندازه غول های آمریکاییه، پشتش اندازه پراید وانت!

      پاسخ
  2. nima
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    یعنی این پژو و رنو سفینه هم بسازن باز آدم ازشون بدش میاد و به دل نمیشینن انقدر که به ایرانیها ظلم کردند.
    اصلا اسم پژو و رنو که میاد آدم زیر دلش درد میگیره!

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      شما درست میگی ولی همه ی پزو ها بد نبودند خدایی
      مثلا 504 خیلی ماشین خوبی بوده و هست و در 1975 ماشین سال اروپا بوده ولی درسته حرف شما ماها بااین مدلهای تولید داخلی از پزو واقع نفرت پیدا کردیم از خودروسازی فرانسه

      پاسخ
  3. ali
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    بابا بیا بزن گاراج حالا رنو هم داره وانت میسازه بعید نیست چند وقت دیگه هم وانت لامبورگینی بیاد تو بازار نمیدونم چی شده همه رو اوردن به وانت سازی

    پاسخ
    1. ماسل
      سوابق: (171 دیدگاه) ,

      لامبو تجربه ساخت وانت داره.یه زردشو تو موزه لامبو نگه میدارن.وانتشم فضاییه

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1266 دیدگاه) ,

        اونو میدونم تولید انبوه منظورم هست اون لامبو در دهه ی 70 بود فکر کنم که به صورت کانسپت معرفی شد

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3640 دیدگاه) ,

          اگه منظورت همون rambo lambo هست که اون اصن تراک نیست. هر ماشینی که صندوق عقبش سقف نداشته باشه به نظرت تراکه؟؟ اگه اینطوریه جیپ رانگلر هم تراکه حتما. در ضمن کانسپت هم نبود و سیلوستر استالونه هم تو فیلمتش خیلی ازش استفاده میکرد.

      1. مهران
        سوابق: (15 دیدگاه) ,

        اشتباه تایپ شده ببخشید سانتا کروز

        پاسخ
  4. حمید
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    تراک جنبه ظاهری یک طرف بخش فنی مهمه
    اینکه ظاهرش خوبه و فنی هم باید خوب باشه

    پاسخ
  5. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    ظاهرش که خیلی خوبه اما تو همین عکس هم معلومه جنس داشبوردش مثل ال 90 بی کیفیت و خشکه

    پاسخ
  6. ali
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    جناب ال منتو
    من نگفتم تراکه
    شما فرق تراک با pickup رو انگار نمیدونی
    تراک به وانتهای فول سایز میگن ولی pickup به وانتهای سایز کوچک میگن مثل همین وانت رنو و اصلا اروپاییها تراک ندارند
    دوما دعوا نداریم اینطور جبهه میگیری شما

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      توروخدا به نظرت دیگران احترام بزاریم.همه قرار نیست که یک جور یک شکل فکرکنن.

      پاسخ
  7. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    طراحی شیکی داره

    پاسخ
  8. نیما ناصری
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    اگه بزنه رو دست هایلوکس خوب میشه

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4262 دیدگاه) ,

    ظاهر عضلانی خوبی داره.

    پاسخ
  10. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    از این که شباهت ظاهرش به نسخه ی کانسپتش بسیار زیاده میشه گفت از نظر طراحی واقعا حرف نداره و از نظر کارایی هم چون با شریک قدرتمندی مثل نیسان داره کار میکنه باید خوب در بیاد ای کاش به ایران هم وارد کنند که رقیبی برای هایلوکس باشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.