نبرد سوپر مینی‌ها: درگ بین کلیو، کورسا و مینی

ملاک خرید یک هاچ‌بک خوب هیچ گاه سرعت و شتاب خالص نبوده اما ضرری هم ندارد که سریع‌ترین‌ها را بشناسیم. در دنیای سوپرمینی‌ها هم جنگ بر سر انتخاب برترین همیشه ادامه خواهد داشت – انگار که بازی تاج و تخت تنها نام یک سریال نیست.

Drag Race Between Renault Clio RS, Opel Corsa OPC And MINI JCW
Drag Race Between Renault Clio RS, Opel Corsa OPC And MINI JCW

جدیدترین شهروندان دنیای سوپرمینی‌ها مینی کوپر JCW و Corsa OPC هستند. اولی با ایجاد ۲۲۸ اسب بخار، مدال قویترین مینی حال حاضر را به گردن دارد، ساخته اوپل هم با ۲۰۷ اسب بخارش قصد عقب‌نشینی ندارد.

2015 Opel Corsa OPC
2015 Opel Corsa OPC
2014 Renault Clio RS 200
Renault Clio RS 200

2015 Mini JCW
2015 Mini JCW

در پیست مسابقه، رنو کلیو آر اس را می‌بینیم که خود یکی از اولین فرزندان نسل تازه سوپرمینی‌های هاچ‌بک بود. برترین خودروی این کلاس نیست اما  وقتی بحث به رقابت با دوتای دیگر به میان می‌آید، خود و ۲۱۷ اسبش حرف‌هایی برای گفتن دارند.

شاهد مسابقه درگ یک دقیقه‌ای رنو کلیو آر اس، اوپل کورسا OPC و مینی JCW باشید:


منبع: کاراسکوپز

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

29 دیدگاه

  1. Ali
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    فکرشو میکردم مینی ببره چون تجربه ی اصلی مینی تو این کلاس ماشینه

    پاسخ
  2. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    جانم ببین فرزند بی ام و چی جا گذاشت رقبارو…

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    کلیو و کورسا و مینی به ترتیب 218 و 204 و 220 اسب بخاره اشتباه زدین فکر کنم

    پاسخ
  4. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    مهندسی بی نقص BMW چی میکنه!
    صدای مینی هم قشنگتر بود

    پاسخ
  5. genius
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    نکتش اینجا بود که بعد از مینی اصیل بریتانیایی که دست نوازش ژرمنها هم رو سرش کشیده شده رتبه بعدی در اختیار برند حرفه ای renault sport قرار گرفت و یه آلمانی دیگه رو مغلوب کرد.
    رنو را میپسندم!

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      خوشم میاد هر ماشینی میخواد امتحان شه باید با ژرمن ها در بیفته خوشم میاد همیشه پای فینالن خوشم میاد از مهندسیشون خوشم میاد

      پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          جدیدش تا 500 تا هم داره

  6. saeid
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    اینکه دیگه تابلویه کی اول میشه بخاطر قدرت موتور اگه مینی اول نمیشد جای تعجب داشت.بجای کورسا باید آسترا opc رو میذاشتن با 277 اسب قدرت اونوقت بقیه نقطه می شدن

    پاسخ
      1. saeid
        سوابق: (127 دیدگاه) ,

        موتور آسترا opc هم 2000 توربو مثل مینی .ولی با حدودا 50 اسب قدرت بیشتر

        پاسخ
  7. amirhosein
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    دوستای عزیز من با تمام احترامی که برای مینی قائلم باید بگم ضعیف ترین عملکرد رو داشت الان نگین تعصبیه گوش کنین به حرفم ببینید چی میگم
    اول میریم کلاس بدنه خودرو ها که در یک کلاس هستن اما بدنه مینی بسیار سبک تره که تا اینجا هیچ مشکلی نداره چون هنر کمپانی هست دمش گرم خدایی ولی همین وزن کم هم دلیل بر ضعیف بودن عملکردش هست
    حالا میریم سراغ موتور های هر سه ایا موتور ها هم کلاس هستن؟؟؟
    موتور کلیو 1.6 لیتری توربو
    موتور اپل 1.6 لیتری توربو
    حالا میرسیم سراغ موتور مینی کوپر که چنده؟؟؟ 2.0 لیتری توربو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کاری به تکنولوژی موتورش نداره الان 228 اسب بخار رو از یه موتور 1.6 لیتری توربو ضعیف محصوب میشه وای به حال 2.0 لیتری توربو ولی اصل حرف من اینجاست که ایا موتورش هم کلاس هست؟؟؟!!!!!!!! جواب خیر!!!!!!!!!!
    2.0>1.6=1.6 درسته؟؟؟؟
    حالا دوستان برسیم سراغ تکنولوژی موتور
    اول موتور مینی کوپر
    پیک تولید گشتاور از مهم ترین عوامل سرعت و شتاب هست که ما شالله همتون استاد مایین من حرفی در این باره نمیزنم فقط پیک گشتاور خودرو ها رو میگم
    مینی کوپر
    گشتاور 1250-4800 RPM
    رنو کلیو 1750-rpm5600
    اپل کورسا rpm1900-5800
    اینجا برتری با موتور های اپل بعد رنو هست اخر مینی
    حالا سوال اینجاست اگه به جای رنو کلیو رنو مگان تروفی میومد با موتور همسان مینی کوپر نتیجه چی میشد؟؟؟
    اگه از بنده باشه بهترین کارایی رو رنو کلیو بعد اپل کورسا و اخر مینی کوپر داشت
    برام مهم نیست که unlike بخورم یا نه حرف حقیقت رو گفتم فقط برام همین مهم هست که این تصور اشتباه پاک بشه که فلان خودرو مال فلان کشوره پس شاخه خیلی عالیه ما کارشناسانه برسی میکنیم وارد مباحث دیگه ای نشدم مثل ایرودینامیک و…… چون حوصله نداشتم وگر نه جای بحث زیاد داشت
    .باسپاس خدا نگهدار اماده هستم باهاتون بحث داشته باشه یا علی در خدمتم

    پاسخ
    1. amirhosein
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      اولین انلایک رو خودم زدم تا بدونین انلایک برام مهم نیست مهم روشن کردن قضیه هست

      پاسخ
    2. ali mtr
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      دوست عریز اگه مشکلت موتوره باید بگم که موتور مینی تقویت شده یا به اصطلاح پرفورمنس نیست چون توی بی ام و های سری معمولی هم هست در مورد آیروددینامیک باید به خاطر طراحیه جعبه ای شه

      پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    کاملا حق با امیرحسین هست. به جز بخش فنی، واقعا ظاهرش حال به هم زنه و هیچ چیز خاصی نداره، همه چیز ماشین که فنی، شتاب و قدرت نیست.

    پاسخ
    1. amirhosein
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      با سپاس از شما دوست عزیز و گلم من فقط کافیه یکی حرفم رو متوجه بشه برام بسه دم شما گرم

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.