نسخه‌های کانسپت رنو کوئید

رنو دو نمونه کانسپت از کوئید برای نمایشگاه امسال اتو اکسپو در هندوستان آماده کرده است. کوئید پتی کراس‌اور ۴ ماه پیش به بازار هند ارائه شده و تاکنون حدود ۹۰ هزار سفارش دریافت کرده است. بر این اساس، رنو تصمیم گرفته است که موفقیت بزرگ این مدل را با ساخت یک جفت کانسپت برای اتو اکسپو هند، جشن بگیرد.

Renault KWID RACER concept
Renault KWID RACER concept

اولین کانسپت، کوئید ریسر است که همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، یک نسخه اسپورتی از کوئید محسوب می‌شود و یک طراحی بدنه تهاجمی‌تر به خدمت گرفته است. این خودرو بر روی چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با تایرهای کوچک سوار شده و از یک طرح رنگ‌آمیزی آبی متالیک با الگوهای قرمز و یک سقف سیاه‌رنگ استفاده می‌کند.

Renault KWID RACER concept
Renault KWID RACER concept
Renault KWID RACER concept
Renault KWID RACER concept
Renault KWID RACER concept
Renault KWID RACER concept

Renault KWID RACER concept
Renault KWID RACER concept

فضای داخلی کابین به یک حالت دو سرنشینه تغییر پیدا کرده و صندلی‌های عقب به منظور ایجاد فضا برای فریم محافظ سرنشین، برداشته شده‌اند. همچنین با اضافه‌شدن بالشتک‌های صندلی‌ها با چهار نقطه مهاربندی و همین طور با غربیلک فرمان پوشیده از چرم و قسمت پایین به صورت تخت، بر حسّ «مسابقه‌ای» این خودرو افزوده شده است. این در حالی است که طرح‌های مختلف آلومینیوم و آلکانترا اضافه شده‌اند و یک تریم «تیتان بلک» نیز بر جذابیت بیشتر طراحی کابین افزوده است.

Renault KWID CLIMBER concept
Renault KWID CLIMBER concept
Renault KWID CLIMBER concept
Renault KWID CLIMBER concept

Renault KWID CLIMBER concept
Renault KWID CLIMBER concept

در مورد کانسپت کوئید کلایمر باید گفت که این خودرو به عنوان یک «آفرودر» درنظر گرفته شده و به همین دلیل، صاحب یک ارتفاع رانندگی بیشتر و تایرهای حجیم‌تر شده است. همچنین در این کانسپت، ضربه‌گیرهای کف بدنه در جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی روزانه LED چهار نقطه‌ای و الگوهای رنگ آبی (electric blue) در بدنه اضافه‌ شده‌اند.

Renault KWID CLIMBER concept
Renault KWID CLIMBER concept

علاوه بر این دو کانسپت جدید، رنو از یک موتور یک لیتری SCe نیز رونمایی می‌کند که برای مدل جاده‌ای کوئید توسعه داده شده است. البته تاکنون مشخصات این پیشرانه جدید منتشر نشده‌اند. تا جایی که می‌دانیم، این موتور با گیربکس جدید ۵ سرعته نیمه‌اتوماتیک همراه خواهد بود که دارای سه حالت مختلف رانندگی است. به گفته «رنو ایندیا»، این موتور و گیربکس جدید در آینده‌ای نزدیک، در بازار محلی هند عرضه خواهند شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

13 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
    Carbonado Aventador
    سوابق: (3637 دیدگاه) ,

    واقعا خوب و زیباست…
    از این کانسپت ها هست که خیلی هم فضایی نیست و میشه باهاش کنار اومد!

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل AliASg
    AliASg
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    قیافش خشن تر و بهتر شده امیدوارم که با قیمت 25 میلیون تو ایران عرضه بشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      قیمتش 3500 دلاره
      مثل اینکه خود مردم دوست دارند ماشین رو گرون بخرن.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل AliASg
        AliASg
        سوابق: (67 دیدگاه) ,

        امیر عزیز اولا 3500 دلاری که شما میفرمایی مال بازار هنده که توش ترمز دیسکی هم یه نوع آپشن حساب میشه و حتی کیسه هوا هم نداره
        قیمت نسخه فولش تا جایی که من اطلاع دارم تا 7000 دلار هم میرسه
        دوما یه کم واقع بین باش به نظرت میزارن این ماشین زیر قیمت پراید بیاد بازار؟
        سوما هیچ وقت هیچ کس رو قضاوت نکن

        پاسخ
  3. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    اقا یه سوال داشتم ………..
    دیروز تو وب سایت ایرانخودرو بودم تو قسمت پارس ایی ال ایکس عکس هاشو که نگاه کردم دیدم کنار صندلی یه چندتا دکمه هست خیلی نظرمو جلب کرد دیدم تنظیم صندلی بو با 8 جهت برقی ( که قبلا دیده بودم از پارس) اما دیدم دکمه گرم کن و سرد کن صندلی هم داره ایا واقعا پارس اینجوریه ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  4. Nissan...Japan
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    بنظر میاد خودروسازان فرانسوی دوباره دارن به خودشون میان.بهرحال این خبر خوشحال کننده ای هست چون شرکتای دوس داشتنی دارن.

    پاسخ
  5. حمید
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    خودرو سازان فرانسوی توی دنیا حرفی برای گفتن دارن اما قرار داد های ما اجازه ورود هر ماشین فرانسوی رو نمی ده مگه همین رنو کوئید با مبلغ 25 میلیون بیاد می تونه بهترین گزینه باشه برای پراید و..

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    طراحی خوبی پیدا کرده.

    پاسخ
  7. علیرضا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    در واقع اوج هنر ماشینهای اروپای با ماشینهای ایتالیا نمایش داده میشه وآلمانیها در ساخت ماشینهای متشخص سرآمد روزگارن در فرانسه بیشتر شرکتهای خودرو ساز ماشینهای کاربردی واقتصادی تولید می کنن این محصول جدید وقتی برای بازار هند طراحی وتولید شده یعنی معیارهای عمومی جهت یک سواری عام پسنده با کمترین بهای پرداختی می باشد
    متاسفانه ما اینقدر از بازار ماشینهای خارجی دور هستیم که تا یک ماشین خیلی عمومی قراره

    وارد ایران بشه اول نگران قیمت اون میشیم بعد به فکر طراحی ساختار وموارد فنی وآپشنهای اون

    پاسخ
  8. پژمان
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    این ماشینو زیر 50 نمیدن!
    هیچی هم نداره
    Abs نداره موتورشم که جون نداره .
    فکر کنم فقط بدرد دور زدن تو کوچه بخوره
    چیه این اخه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.