چشم اندازسانگ یانگ

سانگ یانگ خان وارداتی؛ مشخصات و قیمت وانت پیکاپ کره ای در ایران

بعد از مدتی نسبتا طولانی، محصولی از سانگ یانگ کره جنوبی وارد ایران خواهد شد. وانت پیکاپ خان، با نام کولمن در بازار جهانی شناخته می‌شود.

خودروسازی سانگ یانگ برای ایرانی‌ها یادآور خودروی موسو است که دهه‌ی ۸۰ خورشیدی به جاده‌های کشور وارد شد. همکاری نزدیک این شرکت با مرسدس بنز و استفاده از موتور و جعبه‌دنده‌های این برند آلمانی در موسو خاطره خوبی برای خریداران بود، هرچند که طراحی بدنه‌ی آن حرف و حدیث‌های زیادی به‌دنبال داشت و چندان جذاب محسوب نشد. سانگ یانگ برای مردم کشور ما، محصولات باکیفیت شامل رکستون، تیوولی و اکتیون را عرضه کرد. این خودروها عملکرد فنی قابل قبول نشان دادند و خاطره‌ای خوب باقی باگذاشتند؛ اما ظهور تحریم‌های سال ۱۳۹۶ با محدودیت‌‌های مالی، سانگ یانگ را از بازار ایران دور کرد.

بیشتر بخوانید:

نیسان قشقایی ؛ قیمت و مشخصات شاسی بلند وارداتی
نیسان کیکس ۲۰۲۳؛ قیمت و مشخصات شاسی بلند کوچک در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

شرکت سانگ یانگ قدمتی به اندازه تاریخ خودروسازی کره جنوبی و دیگر برندهای مطرح این کشور دارد که از زمان تأسیس در ۱۹۵۴ تاکنون، با فراز و نشیب‌های زیادی رو‌به‌رو بوده است. این شرکت در ابتدا سازنده ماشین‌الان سنگین راه‌سازی، اتوبوس و کامیون بود که بعدها به سمت تولید خودروهای سواری و مخصوصا کلاس کراس‌اور پیش رفت، اما با بحران‌های مالی مختلف رو‌به‌رو شد و چندبار دست به دست شد. در سال ۱۹۸۷ یک شرکت انگلیسی به نام پنتر وست‌ویندز (Panther Westwinds) سهام‌دار اصلی سانگ‌یانگ شد و همکاری نزدیک آن‌ها با مرسدس بنز و ساخت موسو در ۱۹۹۳ شکل گرفت. سانگ‌یانگ در سال ۱۹۹۷ به غول صنعتی آن دوران کره‌ جنوبی یعنی شرکت دوو رسید؛ اما در نهایت با ورشکستگی دوو در سال ۱۹۹۹، توسعه‌ی سانگ یانگ تعطیل شد. اوایل قرن ۲۱، با حضور قدرت بزرگ خودروسازی هند، شرکت تاتاموتورز در دوو، سانگ یانگ هم با مدل‌های رکستون و کایرون به بازار جهانی برگشت. هم‌اکنون غالب سهام خودروساز کره‌‌ای به سرمایه‌داران داخلی واگذار شده و با نام KG موبیلیتی جان تازه گرفته است.

سانگ یانگ خان وانت کره ای نمای ترکیبی

وانت خان، در واقع موسو پیکاپ یا رکستون اسپرت مدرن محسوب می‌شود که در کشورهای امریکای جنوبی، کولمن (Culmen) به معنی قله نام دارد. عجیب اینکه، خودروی مذکور برای بازار کره جنوبی، خان (Khan) گفته می‌شود. این وانت دو کابین، سال ۲۰۱۸ انجام شده و بارها همراه تجهیزات مختلف، تغییر چهره داشته است. پیکاپ خان از نظر فنی، نسخه‌ی وانت رکستون نسل جدید است و روی همان پلتفرم با تجهیزات مشابه ارایه می‌شود.

برخلاف بسیاری از وانت‌های صفر کیلومتر بازار ایران که قطعات چینی و خط مونتاژ چین دارند؛ وانت خان فقط در کره جنوبی تولید می‌شود. این نکته برای بسیاری از علاقه‌مندان پیکاپ‌های لوکس، قیمت نسبتا گران خان را توجیح خواهد کرد.

طراحی بدنه و نمای بیرونی سانگ یانگ خان

نسخه‌های مختلف با قیمت متنوع، تجهیزات گوناگون دارند و هنوز مشخص نیست، کدام نمونه وارد ایران خواهد شد.  به همین دلیل، تصاویر مدل‌های متفاوت سانگ یانگ خان در این مطلب استفاده شده است.

سانگ یانگ خان وانت کره ای نمای اصلی

نمای روبرو، چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی رکستون نسل دوم را نشان می‌دهد. در نسخه‌های سفارشی، از لبه‌ی کاپوت جلو تا پایین بدنه، جلوپنجره‌ی بزرگ با خطوط افقی دارد اما این ادوات برای مدل‌های ارزان‌تر، کوچک‌تر است تا ضمن کاهش قیمت، بهبود گذر از شیب‌های تند فراهم کند. طبیعتا برای سانگ یانگ خان آپشنال، ادوات لوکس و براق کروم، چشم‌گیر هستند اما مدل پایه، سپر پلاستیکی و تزئینات ساده دارد.

سانگ یانگ خان وانت کره ای نمای جانبی

در نمای جانبی، حفاظ پلاستیکی پیرامون گلگیرها و زیر رکاب، به وضوح دیده می‌شود. حجم‌دهی بدنه با خطوط عمیق کشیده شده از چراغ‌ها تا اواسط خودرو شکل گرفته؛ اما یک خط عجیب و بی‌معنی، موازی قاب پنجره‌ روی درهای ورود به کابین اضافه شده است. ابعاد شیشه‌های اتاق نسبت به کل بدنه، چندان بزرگ نیست و این موضوع بر حس سرنشینان داخل خودرو تاثیر منفی دارد. سانگ یانگ خان با رینگ‌ اسپرت آلومینیوم ۱۷ اینچ و تایرهای عاج‌دار ۲۳۵ میلی‌متر عرضه می‌شود.

سانگ یانگ خان وانت کره ای نمای سقف

الگوبرداری از رکستون در نمای پشت نیز وجود دارد. طرح مثلثی و برجسته‌ی چراغ‌ها، حس عضلانی سانگ یانگ خان را تقویت می‌کند؛ اما مشابه نمای اصلی، سپر سیاه پلاستیکی و ارزان قیمت استفاده شده. طول و عرض قسمت حمل بار، ۱/۳ متر است و همراه کفپوش پلاستیک سخت ارایه می‌شود.

سانگ یانگ خان با طول ۵,۰۹۵  و عرض ۱,۹۵۰  و ارتفاع ۱,۸۴۰  میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۳,۱۰۰  میلی‌متر تولید شده است. این ابعاد، مشابه تویوتا هایلوکس موجود در ایران، خواهد بود.

طراحی کابین و نمای داخلی سانگ یانگ خان

داشبورد و چیدمان تجهیزات آن برای وانت سانگ یانگ، به وضوح سبک قدیمی را نشان می‌دهد. این ترکیب، شباهت‌هایی به پیکاپ‌های امریکایی دارد اما علاقه‌مندان خودروهای مدرن و آینده‌نگر را جذب نمی‌کند.

سانگ یانگ خان وانت کره ای نمای داخلی

نمایشگر لمسی ۸ اینچ و پنل پشت فرمان ۱۲/۳ اینچ برای خان ارایه می‌شود. کلیدهای زیر مانیتور، بسیار پرتعداد هستند و همراه دسته‌ی دنده‌ی بزرگ، کاملا حس یک خودروی سنتی را پررنگ می‌کنند. بدتر از این‌ها، ترمز دستی اهرمی کنار صندلی راننده است که برای محصولی با ادعای لوکس یا نیمه‌لوکس در سال ۲۰۲۴، نکته منفی محسوب می‌شود.

سانگ یانگ خان وانت کره ای نمای اتاق صندلی

از مزیت‌های موجود در کابین سانگ یانگ خان می‌توان به صندلی‌های چرم باکیفیت و بسیار راحت اشاره کرد. طراحی تودری‌های و صندلی عقب هم قابل قبول است. همچنین سیستم صوتی ۶ اسپیکر، پدال استیل، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، فرمان چرم و تهویه مطبوع اتوماتیک در این خودرو وجود دارند.

پیشرانه و تجهیزات فنی سانگ یانگ خان

موتور ۲ لیتر توربوشارژ همراه اینترکولر، ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌ی دو دیفرانسیل با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، ۲۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۱ تا ۱۲  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت سانگ یانگ خان، ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است و امکان حمل بار ۱۲۰۰ کیلوگرم فراهم می‌کند.

نسخه‌ی مجهز به موتور ۲/۲ لیتر توربودیزل در استرالیا و بسیاری دیگر کشورهای دنیا، عرضه می‌شود. این مدل با ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و ۹ لیتر گازوئیل استاندارد جهانی، مصرف سوخت دارد.

قفل دیفرانسیل، گیربکس دستی یا اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل یا محرک جلو، امکانات متنوع سانگ یانگ خان در نسخه‌های مختلف هستند که البته، فعلا مدل بنزینی نزدیک به فول، برای بازار ایران محتمل به نظر می‌رسد.

قیمت سانگ یانگ خان در بازار جهانی و هزینه خرید در ایران

آستانه قیمت ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار برای خان بنزینی دو دیفرانسیل دنده اتوماتیک دیده می‌شود که طبیعتا با نرخ ۶۰ هزار تومانی دلار و هزینه‌های مربوط به واردات خودرو، حدود ۲/۵ میلیارد تومان برای مشتری ایرانی، هزینه خرید خواهد داشت. اگر مدل دیزلی با تنظیمات مناسب گاوزئیل ایران وارد کشور ما شود، حدود ۵۰۰ میلیون تومان گران‌تر خواهد بود.

سانگ یانگ خان وانت کره ای نمای جلو

رقبای چینی سانگ یانگ خان در ایران، امکانات بیشتر مثل حالت‌های متنوع رانندگی آفرود، عملکرد دیفرانسیل و دوربین ۳۶۰ درجه ارایه می‌کنند اما از برند مشهور کره‌ای، بی‌بهره هستند. آمیکو آسنا اتوماتیک در بازار آزاد، نزدیک به ۲ میلیارد تومان قیمت دارد. عجیب‌تر اینکه، هزینه خرید فوتون تونلند اتوماتیک G7، همراه پیشرانه مشابه سانگ یانگ خان و طراحی الهام گرفته از تویوتا هایلوکس، هم‌اکنون به ۲/۵ میلیارد تومان رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Aref

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    سانگ یانگ از لحاظ متریال و کیفیت خیلی بهتر از هیوندای و کیا هستش ولی نمیدونم چرا نمیتونه بفروشه. یاد گوشی های htc می‌افته که همچیش خوب بود ولی تبلیغات نداشت

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. Mgh

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (36 ديدگاه)

      این شرکت ورشکست شده چون در بازار آزاد خارج از ایران هایلوکس و پیکاپ های آمریکایی هستند و این جناب خان رو هیچ بنی بشری تو خارج نمیخره ! مخصوص بازار بسته ماست

      موافقم 18
      مخالفم 6
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اگه اومد ، حالا ببینیم میاد یا اینم نمایشیه!!!
        اما اگر اومد ، مطمئناً ارزش خریدش از همه پیکاپ‌های صفر بیشتره!
        اون آخر نوشته تونلند شده ۲/۵ میلیارد 😟 ؟؟؟
        اینکه تا چند روز پیش زیر ۲ تومن بود ، مگه جنگِ ، یه مدتِ از بازار خودرو خبر نداریم این دیگه چه وضعشِ!!!
        مملکت رو چی داره میچرخه!!!
        این مسخره‌بازی دلار کجا میخواد صبر پیشه کنه ، والا دیگه حالی نمونده ، کاش جنگ بشه بمیریم!!!

        موافقم 17
        مخالفم 6
        1. parhamiof

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (692 ديدگاه)

          اگه کرولا و سیلفی و اکس تریل و سلتوس اومد،اینم میاد!
          و ارزش خریدشو صددرصد خدمات و قطعاتش تعیین میکنه.
          داداچ کجای کاری،fx 2200 2300 آریزو 6 پرو 1600!!!!
          جنگ با ملته دیگه خبر نداری؟
          مملکت داره رو یه چیزی میچرخه که نمیشه تو پدال گفت!
          وایسا تا صبر پیشه کنه،صبر، پیشه که نمیکنه ولی مارو خوب….
          یه تکون ریز بخوره دلار بره رو هفتاد حالت سرجاش میاد!
          جنگم بشه،ما از بین نمیریم،اقتصاد از بین میره دیگه بعدش ملت همدیگرو میخورن.

          موافقم 15
          مخالفم 1
      2. مهدی

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اینجوری که ترجمه ناقص ایشون نشون داده حمل بارش از هایلوکس بیشتره 😂😂😂
        در حالی که اشتباه ترجمه هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. پیام

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      اصلا از لحاظ کیفیت چنین چیزی نیست!!!

      موافقم 2
      مخالفم 13
      1. Grant

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (111 ديدگاه)

        “اعتبار حرف شما به اتمام رسید”

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. پیام

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1590 ديدگاه)

          هیوندای امسال ثابت کرد که واقعیت چیه و اراجیف چیه! کیفیت هیوندای رو از رو اعتبارش میشه فهمید نه از اراجیف‌ها!

          موافقم 2
          مخالفم 6
        2. جومونگ

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (205 ديدگاه)

          هیوندای ؟ اعتبار ؟
          اول غرامت بابت سرقت و کلاهبرداری بده تا بعدش ببینیم چی میشه .

          موافقم 5
          مخالفم 1
    3. parhamiof

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      اقای اشتری لطفا خبر کیا تاسمان رو هم کار کنید ممنون.

      موافقم 4
      مخالفم 0
    4. پیام

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      اگه تو کشوری مثل هلند یا سوئیس به مردمش بگید کیفیت سانگ یانگ از هیوندای بالاتره بهتون می‌خندن! میگن این انسان‌ها از کجا اومدن؟!!! چطور هیوندایی که جنسیس جی ۹۰ با قیمت ۹۰ هزار دلار میزنه کیفیتش از ساینگ یانگ کمتره! واقعا حالتون خرابه!!! البته این حرفای شما به لحاظ روانشناسی جایگاهش مشخصه! همیشه خورد کردن یه چیز موفق با بالا بردن یه چیز ضعیف یه مکانیزم دفاعی بوده! #حقارت

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. Aref

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (251 ديدگاه)

        شما ماشین های هم قیمت سانگ یانگ رو با هیوندای مقایسه کن نه ماشین ۹۰ هزار دلاری. بعدشم هلند و سوییس کی هستند که بخوان نظر بدن یه مشت ماشین زپرتی کوچیک داخل کشورشونه اصلا این پیکاپ ها تو خیابون هاشون جا نمیشه. هلندی ها برن همون هیوندای i10 رو سوار بشن که بتون یه جا پارک کنن هنر کردن

        موافقم 7
        مخالفم 2
  2. ممد ژانگولر

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3555 ديدگاه)

    خوب اینو کم داشتیم که اضافه شد.عقبش دقیقا دنباله روی چراغهای عقب تیوولی . داخلشم که قدیمیه

    ولی بجاش دست قیمت بالای پیکاپهای چینی رو شد تو ایران

    موافقم 6
    مخالفم 6
  3. مهردادکمال

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1827 ديدگاه)

    بعیده عامه مردم با وجود شاسی بلند و کراس اور به سراغ پیکاب بیان مگه اینکه هایلوکس باشه که قضیه فرق میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. ar-ma-n

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      اتفاق برعکس دادا اگه قیمتش سر به فلک نباشه عامه مردم رو میارن به پیکاپ که نمونه kmc بودن مثل بمب ترکید برای شرکت مادر .

      مردم ایران اتقاد دارن هرچی ماشین بزرگ تر باشه بهتر و و… از اینجوری بازی ها

      البته من فن ماشین چینی نیست .

      چیزی که دیدم و بوده گفتم اگه وضع واردات خوب بوده خیلی برند های بهتر با مشخصات بهتر میتونست بیان بجای چینی ها که یک نمونش همین سانگ یانگ .

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. ارسلان

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (457 ديدگاه)

    ببین کاره سانگ یانگ به کجا رسیده که شاسی بلند پرچمدارش (رکستون) رو کرده وانت !! حتی با همون فیس رکستون هم داده به بازار

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. گاس فرینگ

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (48 ديدگاه)

      چشه مگه؟
      اس یووی های فول سایز آمریکایی هم پلت فرم وانت دارن مثل دوج دورانگو

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. ارسلان

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (457 ديدگاه)

        دوج درانگوی وانت رو کجا دیدی نشون ما هم بده 😂 این ماشین رسما رکستون وانت هست هیچ برندی معتبری توی دنیا نیست که ماشین پرچمدارش رو بکنه وانت اونم دقیقا با همون فیس
        در ضمن دورانگو از پلتفرم جیپ گرند چروکی استفاده میکنه

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. Solo

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که با بازار آشنایی دارن بگن بی زحمت ، خریداران پیکاپ کیا هستند ؟ برای چی میخرن این ماشینارو ؟ با این پول میشه شاسی گرفت یا سدان های خوب . چرا باید برای پیکاپ پول داد ؟

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. rita

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (69 ديدگاه)

      یکاپ به جز معدود مدل های پیکاپ های خیابونی و پیکاپ هایی که تیونگ می شن ماشین کار و افروده اما تو ایران به سبب دلایلی پیکاپی مثل هایلوکس لوکس شده و جایگیزین ارزونترش پیکاپ های چینی ان که نود درصد برای دور دور توی خیابون ها استفاده می شن و اون ده درصد بقیه مثلا می رن افرود و دیسک و صفحه می سوزونن

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. Taha Ayoobi

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      دلایلی که یکی پیکاپ می‌خره اینه:
      برای جابجایی بار و مرسوله نیاز داره.

      کلا با پیکاپ و اینکه ارتفاعش بالاس حال میکنه.

      استفاده آفرود داره.

      بعضی ها هم به این دلیل می‌خرن که مثلا هم میتونی استفاده شهری داشته باشی و اگه خواستی یه چیزی جا به جا کنی هم راحتی.

      در کل کارامده

      موافقم 11
      مخالفم 1
  6. علی یوسفی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت سنگ یانگ شرکتیه که محصولات با کیفیت و امکانات مطلوبی تا حالا تولید کرده ولی خب در ایران زمانی که وارد شد بدلیل گمنام بودن یا مهجوریت و از اون طرف طراحی های عجیب سرطراح انگلیسیش نتونست جایگاه مناسبی پیدا کنه ولی این مدل وانتش طراحی پخته تر و منسجمتری داره.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3276 ديدگاه)

    از فردا این چنل تلگرامی ها یه سمند میندازن پشتش میگن خان پشت خان 😏

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. حسین

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    گفتن کره ای نمی یاد و کلی فوحش به نظام دادند!
    پس اینا رو از کجا اوردن؟

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. Solo

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اولا اون همه وعده واردات انبوه و ریزش قیمت ها و غیره چی شد ؟
      دوما الان دلار سمت شما قیمتش چنده ؟ هنوز ۳ تومنه ؟
      سوما همین کره ای ها و چینی ها و ژاپنیای تو بازار همشو مردم عادی و کم درامد کشورای دیگه میتونن به راحتی بخرن . اما اینجا همشون ماشین میلیاردراست .
      آوردن این ماشینا هم سودی به حال مردم عادی نداره و فقط اون پولدارا یه حالی میکنن . برای مردم عادی آشغالای داخلی همچنان آرزوئه و دلار ۶۰ تومنی کابوس شباشونه . اگه ترامپ هم برگرده که نور علی نور .
      منشا اون فحش ها اینجاست .

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3276 ديدگاه)

      اینو با عشق تقدیم میکنم به شما و 👨‍👩‍👧‍👦 شما ♥️

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3276 ديدگاه)

        اون منظورم نظام بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. parhamiof

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      هروقت اومد تو بازار به صورت عنبوه بگو
      وارداط خردو کوره ای!

      موافقم 5
      مخالفم 0
  9. Taha Ayoobi

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    چرا اسم ها داره ایرانی میشه
    نیسان آریا
    سانگ یانگ خان
    و…

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Dark8Night

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      نیسان هم قشقایی داره هم آریا الهام گرفتن

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3276 ديدگاه)

        این داشامون ایران رو خیلی دوست دارن

        موافقم 2
        مخالفم 1
  10. ar-ma-n

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    اینو هستم اگه بیاد بجای پیکاب های موجود تو ایران
    چون جای ی پیکاپ خوب با برند خوب کم بود تو ایران همشون یا مونتاژی و…
    البته یک سری هاشونم خوبه با این وضع واردات

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. amirboss

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (353 ديدگاه)

    سانگ یانگ برند بدی نیست ولی عقب افتاده ست.
    تو این تولیداتش که به ایران اومد تیوولی جدای از قوای فنی لاکپشت وارش از نظر طراحی بد نبود و یه ماشین با امکانات متوسط که اونم بیشتربه درد زن ها میخورد و خالی از هیجان بود.
    اکتیون و کوراندو کایرون و موسو هم با طراحی های نه چندان جالب و قوای فنی منسوخ شده ی بنز که ادعای بروز کردنشو داشتن وارد کشور شدن.
    حالا هی بگین کیفیت داره
    درصورتی که به راحتی زیرکش کیا و هیوندای میشه تو امکانات و خدمات پس از فروش.
    این وانت هم جدا از قوای فنی یه طراحی معمولی و قدیمی داره که با این قیمت بردش تو بازار بالا نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. net

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    سانگ یانگ رکورد بیشترین طراحی بیرونی ماشین زشت و عجیب داره

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. کامبیز

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه ضرب المثلی بود که می‌گفت از ناعلاجی به خر میگه خانوم باجی، حکایت ماست، ماشین پیک آپی که از گاری سازی که تبدیل شد به خودروساز و اونم از کره که از دید من یه تویز ساز بود و هنوزم هست برای جوون های ما شده لاکچری ساز به یه طرف، و از طرفی جیب خالی ما که با کلی بدبختی باید پراید و پژو ده بیست سال کارمون رو بکنیم ساینا و ته تهش دنا یه طرف دیگه. پیک آپ که ماشین کار باید باشه چینیش شده دو میلیارد و این میشه سه میلیارد حتما!
      خنده و گریه رو با هم بکنیم همگی

      موافقم 4
      مخالفم 0
  13. BMW

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    بی ام و یه کلاستر طراحی کرده تمام عالم دارن مث اون کلاستر میزنن(عکس بالا سمت چپ تو قسمت تجهیزات فکی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. BMW

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    *فنی*

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    اون عکس اولی که جولو ماشین نوشته خان
    چه قدر قشنگ و گیراست
    خدا کنه همون اولی رو وارد کنند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. احمد

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خیلی دیگه پیکاپ داره میاد .بعیده این جناب خان بتونه بفروشه تو ایران به خصوص که مونتاژ کنندش ایلیا هست.این ایلیا خودرو کلکسیون اشتباهات هست مرد حسابی برو ماشینی بیار مونتاژ کن بتونی بفروشی مثل لاماری شاسی بلند بیار تو قیمت 1250 که خریدار داشته باشه الان ملت برای نقد محصولات مدیران سر و دست میشکنند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. سیاکو

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ماشین بسیار خوب و به صرفه ای میتونه باشه البته نسبت به مشابه های چینی . به نظر من یا باید پول خوب داد و ماشین ژاپنی و کره ای سوار شد و یا اصن زیاد هزینه نکنی و همون مزدا و نیسان ایرانی سوار شیم . چینی افتضاحه . اگر قیمتش نسبت به کیفیت و سواریش خوب باشه عالیه برای خرید . ما 4 تا میخریم برای بیزنسمون

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. علی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باتوجه به اینکه عوارض وانت هم صفر شد فکر نمیکنم قیمت به این بالایی باشه.حداکثر ۱.۵ باید بیاد به بازار
    وگرنه که گرانفروشی شرکت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا