کالبدی کلاسیک، روحی مدرن

مطمئناً بسیاری از طرفداران خودروهای آمریکایی همواره چنین آرزویی داشته‌اند، که یک بدنهٔ کلاسیک را روی پیشرانه ای قوی و چابک سوار کنند. Equus Bass770 آن‌ها را به این آرزو خواهد رساند. خودرویی با موتور 6.2 لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر که از شورلت کوروت ZR1 عاریه گرفته شده و بدنه ای با طراحی کلاسیک که از فورد موستانگ های دهه 1960 برای ساخت آن الهام گرفته شده است.

Equus Boss770
Equus Bass77

برخلاف خودروهای سنگین وزن کلاسیک، فریم تمام آلومینیومی، موجب کاهش وزن Equus Bass770 شده است. پیشرانهٔ نصب شده با قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 820 نیوتن متر این هیولا را به جلو می‌راند و همچنین شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه ای و حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورده است. برخلاف کوروت ZR1 که از جعبه دنده 6 سرعته دستی بهره می‌گیرد، در این خودرو برای انتقال قدرت موتور از جعبه دندهٔ 6 سرعته مجهز به سیستم دو کلاچه بهره گرفته شده است. برای مهار این اسب سرکش از ترمزهای کربن سرامیکی برمبو استفاده خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های فنی آن می‌توان به سیستم تعلیق پیشرفتهٔ مغناطیسی و کمک فنرهای قابل تنظیم اشاره کرد.

بدنهٔ این خودرو شباهت‌های بسیاری به موستانگ های دههٔ 1960 دارد اگرچه سعی شده تا با طراحی مجدد قسمت جلو و عقب ظاهر آن اندکی بروزتر شود. در کابین نیز شما با خودرویی به روز طرف هستید. صندلی‌هایی با روکش چرم و تجهیزاتی همچون GPS، رادیو در کنار CD/DVD player، کروز کنترل، پورت USB، تهویه هوا و نشانگر فشار چرخ‌ها از جمله مواردی است که در کابین قابل مشاهده است.

Equus Boss770
Equus Bass77

بدترین قسمت ماجرا قیمت Equus Bass770 است. قیمت پایهٔ این خودرو 250 هزار دلار است و اگر مالک تمایل به منحصر به فرد کردن خودرویش داشته باشد باید تا 300 هزار دلار برای این اسب سرکش پرداخت کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

27 دیدگاه

  1. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    اخ اخ اخ واقعا ماشین های عضله ای قشنگیه…

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      ببینید این ماشین ها چه قدر طرفدار داره که هنوز در سال 2013 از این دست ماشین ها باز هم تولید خواهند شد . ببینید این ماشین ها در دوران خود چه تکنولوژی پیشرفته ای داشته و آن قدر که کیفیتش بالا بوده که مردم هنوز براش حاظر اند پول بدهند . شاید پراید هم 60 سال آینده با100 اسب بخار تولید کنند و باز به خورد مردم بدهند!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      طراحی امریکایی زیباست به خاطر همین ابهت و خطوط خمیده…

      پاسخ
  2. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    erfan-s
    قیمتش خیلی مسخرس…….

    منو یاد پونتیاک 1973 دماغه کوسه ای انداخت.
    عاشق خودرو های عضلانی دهه 70 میلادیم.
    erfan-s

    پاسخ
  3. pride
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشین مردونه به این می گن

    پاسخ
  4. TONDAR90
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از جولو و کنار زشت
    اما توش و عقبش خیلی باحاله

    پاسخ
  5. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    به این میگن یه امریکایی واقعی! اصلا خوشم نمیاد طراحی امریکاییها شبیه اروپاییها بشه(که متاسفانه داره این اتفاق میفته مخصوصا تو محصولات فورد)

    پاسخ
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.
      محسن جان اصولا طراحی های اروپا و اسیا عامه پسند تر هستند.
      مثلا همین ایران خودمون عاشق طراحی های امریکاست.
      ولی یکسری از مردم اروپا حالا متعلق به هر کشور طراحیه امریکارو نمیپسندند.به خاطر همین است که بعضی از خودروساز ها یک نسخه ی خاص برای دیگر کشور ها میزنند.
      مثل تویوتا که برای بازار اروپا ، تویوتا اونسیس را با طراحیه اروپا پسند روانه ی بازار ان ها کرده است.
      زمانی که هنرستان درس میخوندم توی کارگاهمان یک فورد که برای دهه ی 70 میلادی بود وجود داشت که ساخت المان بود.ولی هیچ گونه شباهتی نسبت به دیگر محصولات فورد که در امریکا تولید میشدند نداشت.چون اون فورد مخصوص بازار اروپا بود.
      برای این که بتونی طراحیه اون فورد رو تجسم کنی میتونم یک راهنمایی برات بکنم:

      شما نسل اول فولکس گلف که برای دهه ی 1970 میلادی است را در نظر بگی ولی استیشن.
      یا میتونم بهتر بگم این فولکس شباهت 95 % ی با اون فورد داره.

      http://www.netcarshow.com/volkswagen/1973-passat_variant/1024×768/wallpaper_01.htm

      ((( رها شدن از اسارت خاک ، برای درخت ازادی نیست )))

      پاسخ
  6. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    چه حجمی یرا یه موتور 8سیلندر در نظر گرفته!!!

    پاسخ
  7. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    نه به طراحی کلاسیکش ، نه به چراغ های LED جلو و عقبش!

    پاسخ
  8. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    سلام جناب پدال….ببخشیدا بعضی وقتا تذکر میدیم…..
    اسم ماشینو زیر عکسا اشتباه تایپ کردین !! equus boss نوشته شده……………
    equus bass درستشه دیگه نه !

    پاسخ
  9. هادی
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    البته معمولا موتور را رو بدنه سوار می‌کنن، نه بدنه را رو موتور!

    پاسخ
  10. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    ادمو محو خودش میکنه.زبون ادمو بند میاره …

    پاسخ
  11. feri
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    یه لگن واقعی گرون و کلاسیک مصرف سوختش می نوشتی با اون رینگ پهن

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    واقعا مردونه اس این ماشین

    پاسخ
  13. احسان
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    250 هزار دلار……!
    چی فکر کردند با خوشون…..
    کسی که شتاب و قدرت و دینامیک بخواد نمیاد که این را بخره .میره پورشه و فراری و جی تی آر و لامبو و ……میخره
    این ماشین ها را بخاطر کلاس خاص و خاطرات و نوستالژی و کیف نشیمنش میخرن و دوست دارن
    به نظر من به این موتور و شتاب و قدرت اینقدر قوی هم هیچ نیاز نداشته
    یه موتور 8 سیلندر معمولی و در حد استاندارد با یه صدای موتور و اگزوز دلنشین براش میذاشتن
    و با قیمت حداکثر 25000 دلار میدادن اونوقت فروشش میترکوند

    پاسخ
  14. سینا
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    واسه خودش عالمی داره ولی نه 250-300 هزار دلار!
    با هزینه ای کمتر میشه CL65 AMG , SLS-AMG , SL65 AMG و ده ها گزینه بهتر داشت!!

    پاسخ
  15. عادل
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    بسیار زیباست. ولی اصلا به قیمتش نیست با پولش میشه حداقل 4-3 تا شلبی جی تی 500 خرید که از لحاظ ظاهری هم زیباست و هم پرقدرت و هم کلاسیک وحس این ماشین زیبا رو هم میده….

    پاسخ
  16. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    میلادجان ممنون بابت توضیحات کاملت 😉

    پاسخ
  17. AMIRREZA
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    ببخشید این 2 سرنشینست یا 4سرنشین؟

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      از عکس هاش معلومه که 4 نفرست!!

      پاسخ
  18. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    از نمای داخلیش بیشتر خوشم میاد…

    پاسخ
  19. Caaacctus
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یه سوال ذهن منو مشغول کرده ، این ماشین الان تولید شده ؟ به تولید انبوه رسیده ؟؟ و اینکه چرا لوگو ی اون رو تغییر دادن ؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.