تجربه و آزمایشچشم اندازسایپا

سه ساعت و چهل دقیقه با تیبا (مینیاتور)

تیبا خودرویی است که در سال ۱۳۸۸ معرفی و حدود ۱۹ ماه بعد نیز اولین نمونه‌های آن وارد بازار شد. داستان نام این خودرو را دیگر همه می‌دانند. به قول یکی از نویسندگان « سایپایی‌ها حتی در نام آن هم مشکل داشتند چه رسد به مراحل ساخت»

تیبا اندازه‌ای مابین پراید و ریو داشته و در حقیقت بر روی پلت‌فرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ظاهرا تیبا در چهار تیپ مخلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می‌رفت همه این تیپ‌ها در مشخصات فنی خود یکسان‌اند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند.

تفاوت‌های اصلی در مدل‌های چهارگانه تیبا

المان‌های طراحی تیبا چندان چشم‌نواز نیستند و می‌گویند که بیشتر به سمت خودروهای عجیب و غریب آسیای شرقی شباهت دارد اما به هرحال مسئولان سایپا همه توان خود را بکار گرفته‌اند تا خودروی مشتری پسندی به بازار عرضه شود! طبق یک فلسفه قدیمی « زیبایی، امری نسبی است » بدین معنی که از یک فرد به فرد دیگر کاملا متغیر است اما در مورد تیبا باید گفت که قریب به اتفاق مردم با نگاهی غیرمعتمدانه به آن نگاه می کنند؛ بدین معنی که گویا بهتر از این‌ها هم می‌شد آن را طراحی کرد اما …

ورود به کابین . . .

حتما همه مالکان به محض ورود به کابین تیبا، صندلی‌های ریو را دیده‌اند! رودری‌ها نیز شباهت زیادی به پرایدهای جدید دارد. هرچند صفحه کیلومترشمار و دورسنج خودرو تفاوت چندانی با پراید ندارد ولی با این حال طراحی درونی تیبا را نمی‌توان امری کاملا جدید یا کاملا تکراری دانست.

جنس کنسول میانی در حد و اندازه خودرویی با این قیمت نبوده و به سروصدا افتادن آن در طول زمان محتمل است. وضعیت قرارگرفتن کلیدهای روی کنسول وسط نیز رضایت بخش نیست ( البته در مقایسه، اگر بهتر از تندر ۹۰ نباشد قطعا بدتر از آن هم نخواهد بود)

نمای ۳۶۰ درجه‌ای کابین تیبا

برای دیدن نمای داخلی تیبا ابتدا بر روی تصویر فوق کلیک کرده و سپس نشانگر موس را روی آن بکشید

شروع حرکت . . .

با اینکه خیلی‌ها معتقدند پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری تیبا و ریو یکسان است اما سایپایی‌ها به شدت با این موضوع مخالفند! آن‌ها می‌گویند موتور تیبا هشت سوپاپه است درحالیکه موتورهای ریو ۱۶ سوپاپ دارند. از طرف دیگر تیبا با حداکثر قدرت ۸۰ اسب‌بخاری خود در حدود ۱۸ اسب‌بخار کمتر از ریو قدرت دارد.

با روشن نمودن خودرو و شنیدن صدای کم موتور و آرام کار کردن آن، حتما احساس رضایت اولیه‌ای خواهید داشت. هنگام گذاشتن اهرم دنده در دنده یک خواهید دید که این عمل با کمی دشواری روبروست.

وقتی خودرو شروع به حرکت می‌کند و دور می‌گیرد فرمان هیدرولیکی آن از سفتی خود در درحالت سکون خارج شده و ناگهان تند و تیز می‌شود بگونه‌ای که تغییر لاین‌های سریع را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مورد این ویژگی باید بسیار مراقب بود چرا که هنگام این تغییر جهت‌ها در سرعت‌های بالا، قسمت انتهایی خودرو تمایل چندانی برای پیروی دستورات راننده ندارد.

برای شتابگیری‌های ناگهانی تنها می‌توان در همان دنده اول، روی تیبا حساب کرد؛ داشتن شتاب ۱۲ تا ۱۳ ثانیه‌ای نیز دلیلی بر این امر است. اما اگر به صفحه کیلومترشمار نگاه کنید خواهید دید که دور موتور تا ۸۰۰۰ درجه‌بندی شده و ردلاین آن نیز از ۶۰۰۰ آغاز می‌شود. اما درعمل خواهید دید که موتور بیشتر از ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ گاز نمی‌خورد و بعد از آن به قولی « کات‌آف » می‌کند.

جزئیات دیگر . . .

تیبا با وزن ۱۰۲۷ کیلوگرمی خود، از فنربندی قابل قبولی برخوردار است. عکس‌العمل ترمزهای آن در مواقع ناگهانی به شما یادآوری می‌کند که باید بیشتر از این‌ها مراقب باشید. البته به نظر می‌رسد اگر ترمزهای عقب آن از کاسه‌ای به دیسکی تغییر می‌کردند، عملکرد سیستم ABS آن بسیار بهتر می‌شد.

آنگونه که سایپایی‌ها می‌گویند تیبا در سیکل ترکیبی مصرفی در حد ۷/۱ لیتر دارد که باک ۴۰ لیتری آن جوابگوست. در مورد وجود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب نیز اصلا جای نگرانی نیست و باید در این مورد خاطر جمع بود. کولر خودرو نیز کابین را بخوبی خنک می‌کند(ظاهرا این امر تنها در چند ساعت اولیه تست این خودرو بوده و در مدت‌ زمان‌های طولانی را دیگر باید از خریداران آن جویا شد)

صندوق بار تیبا با توقعات خانواده‌های ایرانی کاملا سازگاری داشته و مناسب است. برای دنده‌ عقب رفتن نیز دید عقب – به خودی خود – کافی است؛ البته اگر از آینه‌های کوچک جانبی بهره بگیرید اندکی با مشکل روبرو خواهید شد چرا که اندازه آن مشابه آینه‌های پراید بوده و دید مناسبی را فراهم نمی‌کند.

جمع بندی . . .

تیبا خودرویی خانوادگی است که اگر قیمت ۱۲ میلیونی آن نبود قطعا در بازار زیر ۹ میلیون تومانی که برای آن پیش‌بینی می‌شد، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت ولی متاسفانه این امر محقق نشد. البته هنوز هم امید می‌رود که مسولان مربوطه با ارائه خدمات مناسب پس از فروش، زمینه را برای جلب بیشتر مشتریان فراهم کنند. و بازهم امیدواریم که طرح جدید گرانی‌ خودروها، شامل حال تیبا نباشد وگرنه دیگر نمی‌توان به آینده آن مطمئن بود. به هرحال تیبا که لقب « دومین خودروی ملی » را با خود یدک می‌کشد (البته با کمی اغراق!) هنوز هم پتانسیل‌های کافی را برای یک رقابت منطقی در بازار دارد.

یادآوری می‌کنیم که تیبا گزینه مناسبی برای تجربه کردن یک رانندگی هیجان‌انگیز با مانورهای عالی نیست (البته می‌دانید که سایر رقبای این خودرو هم چنگی به دل نمی‌زنند) فنربندی نرم آن – همانگونه که گفته شد – در تغییر جهت‌های ناگهانی باعث انحراف قسمت عقب خودرو می‌شود و اگر در سرعت‌های بالاتر، پافشاری بیشتری در این امر داشته باشید « احساس واژگونی خودرو » چندان دور از انتظار نخواهد بود!

سایر امکانات تیبا را می‌توان در تصویر زیر – که توسط گروه سایپا منتشر شده – مشاهده کرد.

سایر امکانات تیبا

# در این متن به نکات منفی تیبا بیش از نکات مثبت آن اشاره شده؛ اما این موضوع را نمی‌بایست به حساب اینکه « این خودرو به هیچ‌وجه مناسب خانواده‌های ایرانی نیست » قلمداد نمود چرا که « گروه پدال » صرفا به آن دسته از نکات حاشیه‌ای این خودرو پرداخته که تاکنون کمتر از آن‌ها صحبت ‌می‌شد.

# بسیاری از گفته‌ها و اطلاعات موجود در این مقاله، از هفته‌نامه « دنیای خودرو » گردآوری شده‌است.

# عکس ۳۶۰ درجه‌ای کابین خودرو از وب سایت « گروه سایپا » گرفته شده است.

# برخی مسائلی که در این مقاله بدان اشاره شد مربوط به تست یک خودروی خاص توسط خبرنگاران در کارخانه « سایپای کاشان » بوده؛ بنابراین همه این مشکلات را نمی‌توان –  به صورت قطعی – به همه خودروهای تولیدی تیبا عمومیت داد.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

# تجربیات دارندگان تیبا و بحث و گفتگو درباره این خودرو را در انجمن تیبا نیز پیگیری نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۶۹۵ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی من قصد خرید تیبا داشتم ولی نظرات دوستان رو خوندم که اکثرا میگن ماشین اشغالی هست منصرف شدم آخه موندم چه ماشینی بخرم که واقعا ماشین باشه نه اسباب بازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهروز

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سمند ef7 بنزینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Akbar

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینا همش حرفه
      اول از همه مهم پوله یا تیبا بخر یا یه ماشین درست و درمون
      ولی پژو یا سمند اصلا نخر که هزینه تعمیراتشون کمر شکنه
      من تیبا استفاده میکنن خیلیم عالیه مطمئن باش،وقتی تیبا پراید پژو سمند و… همگی یه ستاره ایمنی دارند چه فرقی میکنه بینشون لااقل این مصرفش،تعمیراتش پایینه
      کل لنت های پرشیا رو عوض کردم شد 250 تومن این چند شد 150 تومن،اعلا
      من هر روز باید 250 کیلومتر رانندگی کنم
      وقتی اینا میگن مثلا تیبا صداش بالای 100-110 تا زیاده دارن با تویتا کمری و اینا مقایسش میکنن وسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. cyrus

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام…
    من یک مدل 1391 را بتازگی خریدم کلا 44 هزارتا کارکردش بود ازش راضی هستم ماشین نرم و راحتی هستش قیمت قطعات هم چیزی بین پراید و ریو هستش …در کل ازش راضی هستم در رانندگی شهری عالیه تا حالا باهاش مسافرت نرفتم که ببینم در جاده هندلینگش چطوری هستش فکر میکنم اگر توقع یک رانندگی تند و تیز را نداشته باشید و اکونومیک رانندگی کنید ماشین کم استهلاکی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهرداد

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من صفرشوخرید امپر بنزین اشتباه نشون میده مثلا باک پره ولی چراغ بنزین روشن میشه بردم نمایندگی میگه همشون این ایراددارن فعلا هم علتش پیدانشده،زودم به سروصدا میفته،واقعا ماشین ایرانی،غیرازتندر۹۰همشون ازدم اشغاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تندر 90 ایرانی نیست. مال شرکت رنو فرانسه هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمدتب

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من وقتی میخاستم تیبا بخرم همه نظرات اینجارو خونده بودم و با مشورت و سبک سنگین کردن بالاخره رفتمو ماشینو خریدم. الان 3 ماهه که این ماشینو دارم و چون خودم از نظرات مردم استفاده کردم گفتم تجربه خودمو هم اینجا بنویسم. من قبلا پراید و تندر 90 هر دو صفرشو داشتمو فروختم و حالا تیبا دارم. پس من تیبارو فقط با این دوتا ماشین مقایسه میکنم. در مورد موتور و قدرتش مشخصا تیبا از پراید پرقدرتره و با تاخیر کمی به پدال گاز عکس العمل نشون میده و شتاب خوبی به ماشین میده و تو سبقتها مثل پراید کم نمیاره اما در مقایسه با تندر قطعا تندر پرشتاب تر و پرقدرت تره و موتور پربازده تری داره. مصرف سوخت تیبا هم ترکیبی به عدد 7 رسیدم من که تقریبا مشابه عدد کارخونس در کل تقریبا مثل پرایده مصرفش ولی تندر مصرفش بیشتر از تیباس البته با اختلاف کمی. در مورد نرمی و سیستم تعلیق قطعا تیبا سرتر از پرایده سایز لاستیکاشم بزرگتره و تو دست اندازا نرم عمل میکنه ولی این نرمی بازم در حد تندر نیس ولی نسبت به پراید واقعا بهتره. در مورد امنیتو بدنه هم مشخصه که تیبا یخورده بهتر از پرایده علتشم ستونهای مقاوم تر و ضخیم تر و وزن بیشتره شه و طراحیش جوریه که جلو ماشین کمی پایینتره و تو تصادف مثل پراید نیس که موتور بیاد تو دل راننده! اما بازم تندر خیلی احساس امنیت بیشتری داره نسبت به تیبا به خاطر طراحی بهترش محکم بودن شاسیش و ستونها و سقفش. در مورد ترمز ها تیبا یکمی از پراید بهتره ولی نه خیلی زیاد ولی تندر ترمزاش واقعا قابل مقایسه با تیبا و پراید نیست. راحتی صندلی ها هم نسبت به پراید من که مدل 86 بود صندلی های تیبا خیلی بهتره و میشه هم ردیف با صندلیای تندر دونستشون. تجهیزات تیبا هم به نظرم بد نیس نسبت به پولی که میدی و تقریبا چیزای ضروری رو داره صندوقشم واقعا حجمش خوبه ولی به تندر نمیرسه. دنده ها یکم سفت جا میرن ولی بدم نیس هندلینگش نسبت به پراید بهتره داخلشم یکم جادارتر ازپرایده ظاهرشم که خودتون میدونید زیاد جالب نیست. صدای موتورم کمتر از پرایده و البته صدای گوش نوازتری داره موتورش نسبت به پراید یجورایی شبیه صدای تندره ولی خب تندر صداش خیلی کمتر وارد اتاق میشه و لرزش تیبا رو نداره. در کل تیبا نسبت به پراید خیلی فرق داره و خیلیا که میگن همون پرایده واقعا بی انصافیه چون نسبت به پراید همه چیش بهتر شده. امیدوارم تجربه من به دردتون بخوره اگه سوالی بود در خدمتم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من پنج ماهه که یه تیبا صفر خریدم قبلا پراید و 206 و پرشیا داشتم به نظر من ارزش خرید این ماشین نسبت به قیمتش خیلی بالاست.موتور سرحال و چابک و البته پر سرو صدایی داره (به نظر من یه حس اسپورت خوب میده و من با این مساله مشکلی ندارم) شتابش حداقل از پراید خیلی بهتره .صندلی های راحتی داره ترمز هاش قوی هستن. فضای داخلی جاداری داره . اینه هاش دید خوبی دارن .کولر و بخاریش عالیه. تو جاده احساس امنیت داره. من تا 180 باهاش گازیدم ولی از ترس پلیس شلش کردم.راحت 200 پر میکنه.ولی گیربکس ضعیفی داره و تو دور های پایین (مخصوصا با کولر روشن) زوزه میکشه. ماشین من صدی 10 تا میسوزونه که احتمالا ایراد فنی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من تیبا مدل بهمن 92 دارم تو اسفند تو جاده 200 تا پر کردم 4-5 دقیقه ای روندمش ، اما افتاد رو روغن ریزی و بردم نمایندگی تا چندین بار همش کاسه نمد عوض می کردن درست نشده و روغن ریزی شدید شد جوری که تو تعطیلات عید 8-9 لیتر روغن ریختم تو موتور و بعد از عید بردم نمایندگی گفتن احتمالا موتور ترک برداشته و به همین نام و نشان که باید موتور تعویض بشه بنده 3 ماه ماشینم تو نمایندگی سایپا هاشمی نژاد شیراز خوابیده بود تا موتور تعویض شد و پول خواب ماشین هم بهم ندادن ، تازه بعد از سه ماه میگفتن کورکن برنجی خراب شده باید اونو عوض کنیم که من قبول نکردم و گفتن پس موتور تعویض میکنیم به جاش هزینه خواب ماشین نمیدیم . القصه ماشین تیبا 200 تا راه میره ولی شما نرون چون به دردسراش نمی ارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. م ح

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        بنظرم شما قبل از اینکه ماشینتو ببری تعمیرگاه باید خودتو به دکتر نشون بدی و تست روانشناسی از شما بگیرن . با کدوم اعتمادی ۲۰۰ تا سرعت ؟؟؟؟ مگه به ماشین ایرانی میشه اعتماد کرد ؟؟؟؟ فرقی هم نداره کدومش باشه . بعد از این مسئله ، به کدوم جاده اعتماد کردی ؟؟؟ بگذریم از اینکه جاده های ایمن و استاندارد نداریم ، پلیس یا دوربین سرعت سنج نمیذاره نفس بکشی . یا به خودت رحم کن یا به خانوادت . درضمن توصیه بنده رو فراموش نکن و اگه تا حالا اقدام نکردی حتما به روانشناس مراجعه کن …… ۲۰۰ تاااااااا ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. داود

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داود
        از اینکه این حس هیجانی که هر جوانی ممکنه ریسک کنه را برای مردم توضیح دادی ممنون تا کسانی که هوس تجربه کردن آنرا دارند هر گز چنین تجربه ای را انجام ندن نه فقط به لحاظ ضرر اقتصادی بلکه امنیتی و جانی چه برای خود و چه برای دیگران

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من پراید-207- ال 90-206-پارس رو داشتم تیباهم داشتم با توجه به قیمت و مصرف سوخت و ….تیبا به صرفه است واز نظر سرعت فقط میشه با 207 مقایسش کنی چون واقعا 200 تا پر میکنه از نظر بدنه هم بدنه محکمی داره فقط ی فکری برا جلو پنجرش باید کنی که الان مدل اسپرتش امده و خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمود ریوندی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینی خیلی خوبیه .بی سرو صدا و جلوبندی و کمک فنر قوی. الانم توجه کنید تعداد تیبا خیلی زیاد شده.مثل قبلا نیست از اول ازش تعریف اشتباه بد شد.کسایی هم که تعریف بد میکنن سوار نشدن.فقط جنبه منفی دارن.من خودم مکانیک هستم پس لطفا نفرات بی تجربه و کم سواد نظر ندن الکی.موفق باشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سال94 برای برادرم تیبا صندوق دار گرفتم چون. درب پارکینگشون کوچیک هست و خودم ی دنا گرفتم بعد از 3 ماه به این نتیجه رسیدم اقتصادی تری ماشین ساخت ایران تیبا هست و دنا رو فروختم و ی تیبا صفر گرفتم.
    مصرف کم .قطعات تزیینی ساده و ارزان.قطعات موتور ارزان و موتور بادوام.اطاق قرص و محکم وبدون صدا.موتور و گیربکس سرحال وپر شتاب.داشبرد ساده و کاربردی.از لحاظ هندلینگ و هدایت پذیری. از پراید خیلی سر تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اتفاقا من برعکس شما هستم . من از سال 92 تیبا دارم و حقیقتش واسم تکراری شده و تصمیم دارم با دنا تعویض کنم ، نظر شما که هر دوش رو داشتی چیه ؟ آیا دنا ماشین خوبیه ؟ هندلیگ ، شتاب ، سرعت ، استهلاک و از همه مهم تر مصرف سوختش چطوره ؟
      در کل به نظرت دنا بگیرم خوبه یا نه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تیبا داشتم واقعا ماشین مزخرفی هست با پراید هیچ فرقی نداره دوستان کلا زیربار یه همچین ماشین آشغالی نرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام :
    من به تازگی تیبا ثبت نام کردم امیدوارم نا امید نشم با این نظرهای که دادین من چندتا شو برای امتحان روندم از پراید بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شهرام

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم یه هاچ بکش رو دارم صفر خریدم ماشین نرم و راحتیه فقط یه کوچولو کمک های عقبش صدا میکنه که سرویس اولیه باید عوض بشن، کلا من ازش راضی ام از پراید بهتره تو بعضی لحاظ میشه با 206 هم مقایسه کرد ولی از نظر ظاهر 206 نمیشه، اونایی که میخوان بخرن شک نکنن تو این رنج قیمت ماشین خوبیه، زیاد شدن این ماشین تو خیابونا هم بی علت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من قکر میکنم علت زیاد شدن این ماشین در خیابونها، شرایط تسهیلات بهتر نسبت به ماشینهای دیگست
      اما خودم میخوام با 20 تومن ماشین کار کرده بگیرم
      همه میگن با 20 نقد خریدن تیبا اشتباه محضه و 405 و سمند بهترین گزینه هاست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. رضا

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.منم 6 ماه هست که تیبا2 مدل 95 دارم قبلا هم 111 داشتم هم پارس تی یو فایو ولی واقعا از تیبا2 خیلی راضی تر از بقیه هستم. از همه نظر عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نیما

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من برج ۶ /۹⁴
    یه تیبا ۲ خریدم وازش هم راضیم
    خیلی اذیتش نمیکنم
    اون اذیتم نکرده
    فقط احساس میکنم صفحه خورش بالاست
    این دومین صفحه کلاجی هست که انداختم براش .
    خب البته با این پول ماشین بهتری هم وجود نداشت بگیرم ،
    البته ساینا هم ماشین خوبیه اونم موتورش تیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کوروش

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان. به نظر من هر جوری که باشه تیبا از پراید سرتره.وسلام ختم کلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کوروش

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان. من قبلا پراید داشتم این بار با این پولی که داشتم خواستم یه تنوعی به خودروم بدم و بهتر از تیبا دوگانه پیدا نکردم. هنوز تحویل نگرفتم امیدوارم خوب از آب دراید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. دوست

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من مدل نود و سه تیبا دارم صدو بیستام راه رفته،با ماشین روزی سیزده ساعت کار میکنم،ب غیر سنسوراش که یکم اذیت داشت هیچ خرج دیگه ای نداره و در کل بنظرم ماشین خوبیه و من که خیلی راضیم،قبلا چند سال پرشیا و دویست شش داشتم خدایی سواریش خوبه و می ارزه ب پولش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امید

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 6 ماه تیبا مدل 93 گرفتم گیربکسش مشکل داره رفتم گارانتی امدصفحه کلاچ عوض کردن خوب نشده بعدش رفتم میگن همه تیبا ها مشکل گیربکس دارن مخصوصا تیبا یورو4 این مشکل رو دارن خواستن بیان قدرت ماشین رو بیشتر کن این مشکل براش پیش امده من از تیبا خودم ناراضی هستم به کسی هم که بخواد این ماشینو بخره پیشنهاد میکنم که نخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حامد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من تازه تیبا خریدم و یک مسافرت 1300 کیلومتری باهاش رفتم که ازط قدرت و سوختش بسیار راضی هستم (فعلا) و اینکه تو جاده برف و یخ بندان بود بخاری بسیار عالی عمل کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیرحسین

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ما تیبا مدل 90 داریم از هر لحاظ موتورش عالیه. شتابش عالیه 206و میخوره و با تندر برابری میکنم و پیشی می‌گیرد و اصلا قابل قیاس با پراید نیست واقعا میگم همه چیش فرق می‌کند با پراید واقعا عالیه فقط ایرادی که داره صندلی هایش سفت هستند و اگر قدتان 1۷۵ به بالا باشد سرتان به سقف عقب گیر میکند ولی واقعا با این قیمت واقعا میرزه شتابش فوق العاده است و واقعا سری اولاش به چیز دیگه هستند از این جدیدا خیلی بهترن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حامد

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ممنون جناب امیر حسین عزیز
    این جانب نیز بسیار از تیبا راضی هستم مدل تیبا 95 ماه آذر میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز تیبا منم مدل 95 آبان هست گیربکسش صدا میده انگار اگزوز ترکیده لطفا راهنمایی کنید تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. erfan..tiba

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتفاقا من یه دوگانه فابریک ثبت نام کردم دوروزدیگه تحویل میگیرم به گمان من عالی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Mojtaba

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سال تیبا گرفتم ازش راضیم فقط صدای موتورداخل کابین زیادمیادتوی سربالایی حرف نداره فنربندیش عالیه درکل سواری خیلی خوبی داره تعادلش خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. هادی

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه هفته ای میشه خریدم . وقتی دنده عقب. میگیرم . یه صدای بخصوصی میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسين

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من دوگانه گرفتم اذر ٩۵
    نسبت به پراید خدایی ادم باید بگه که بهتره
    اینکه بخاریش از جلو میزنه خیلی عالی
    شتاب و ترمز هندلینگ و امنیتش بهتر از پرایده
    میتونم به جرات بگم فقط از پراید سرتره
    از بقیه ماشینا یه سر و گردن پایین تره
    ولی هیچ ماشینی اول به ٢٠۶ تیپ ۵ و بعد به سمند EF7 پایه گاز سوز نمیرسه

    اما از نظر استهلاک تیبا از همه ماشینا بهتره
    حتی از پراید

    استهلاک نسبت خرج به سواری که ماشین میده حساب میشه
    نه به اندازه ای که پول از جیب خرج بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سجاد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخوام ماشینم رو عوض کنم
    پراید۸۸ با این نظرات موندم تیبا خوبه یا بد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. کرمی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .من پراید داشتم و الان تیبا دارم صادقانه بگم به حرف هیچکس گوش نکنید حتما بخرید.مطمئن باشید پشیمون نمیشید قیمتش کمتر از سمند و پژو هست ولی بهتر از اوناست. یک لحظه فکر کنید که سایپا اومده یک ماشین جدید طراحی کرده با این همه هزینه و ریسک . و بیاد یک ماشین آشغال تولید کنه!!!! من دیدم که طرف هیچ چیز از تیبا نمیدونه بعد همینطوری میگه بدرد نمیخوره .چون مثلا شنیده یا از ظاهرش خوشش نیومده. دیگه مردم را کم و کل میشناسید که سریع نظر میدن. من خریدم و بخدا قسم آنقدر راضی هستم که حاضر نیستم با پژو یا سمند عوضش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه ماهه تیبا ۲ (هاچ بک ) گرفتم ارزش خریدش نسبت به قیمتی که داره بالاست از ۲۰۶ که داشتم نرم تر کم مصرف تر و کم خرج تره اما به l۹۰ اصلا نمیرسه البته l90 خیلی گرونتره و مقایسش اشتباه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مجید

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یک تیبا مدل ۹۵ دیماه صفر از نمایشگاه گرفتم .صندوقدار هستش.قبل از این از سال ۸۵تا چند ماه قبل از این ۲۰۶تیپ ۲داشتم.بنظرم کمی شتابش و نرمی شروع به حرکتش از تیپ ۲ بهتر باشه.اما از لحاظ ایمنی ظاهر داخل اتاق و هیچ چیز دیگه از ۲۰۶ برتری نداره.کلا اگه کسی توان بیشتری برای خرید داره فکر نکنم پراید و تیبا یا ساینا رو بشه با ۲۰۶ حتی تیپ دو مقایسه کرد.از همه لحاظ ۲۰۶ بنظرم بهتر از این بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوست عزیز ۲۰۶ تیپ ۲ در مقابل تیبا هیچ حرفی برای گفتن نداره . در مورد چیزی که نمیدونی قضاوت نکن . تیبا یه سر و گردن از هر لحاظ از ۲۰۶ تیپ ۲بالاتره . ایمنی تیبا بهتر از تیپ ۲ هست . تنها چیزی که ۲۰۶ تیپ۲ داره فقط برند و مارک پژو هستش که باعث شده یه تعداد فکر کنن واقعا پژو سوار میشن . اما بیخودی گرونه و واقعا در برابر تیبا حرفی برای گفتن نداره . خوب یا بد بودن به مسابقه دادن و برنده شدن نیست هرچند بازم تیبا از تیپ ۲ سریعتره . استهلاک کمتر ، مصرف سوخت کمتر ، فراوانی قطعات یدکی ، داشتن تعمیرکار خبره و ….. باعث میشه بگیم این ماشین خوبه یا نه . مشکلات روغن ریزی ، روغن کم کردن ، مشکلات واشر سرسیلندر و انواع مشکلات برقی و گیربکس که مالکان خانواده پژو ازش مینالن نشون دهنده اینه که ۲۰۶ تیپ ۲ دیگه باید بره موزه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. سعید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه تیبا 96 ثبت نام کردم.انشاا.. تا قبل از عید تحویل میدن.امیدوارم از تصمیمم پشیمان نشم. دوستانیکه که تیبا دارن میشه اگه نکاتی لازمه بدونم واسم توضیح بدهند؟؟
    پیشاپیش از همکاریتون سپاسگذارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مبارکت باشه
      هواست به روغن موتور زمان تعویض و نوع روغن باشه و همچنین روغن گیربکس دیگه مورد خاصی نداره تیبا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. مهدی

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من 3ماهه صفر خریدم.خداوکیلی راضیم..باهاش همه جا رفتم.از مازندران….تا جهرم وابادان وداراب شیراز و…….عالیه…از 206خیلی بهتره…خلاصه پیشنهاد من تیبا…..مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا