رکوردشکنی با سوبارو WRX STI

موتورسیکلت‌ها بخش عمده از رقابت سالانه توریست تروفی (TT) را در جزیره «مَن» انگلستان تشکیل می‌دهد. با این حال، این موضوع باعث نشده که مارک هیگینز (Mark Higgins) که قبلاً سه بار برنده رالی بریتیش شده، مسیری را به طول ۶۰/۳۷ کیلومتر در یک سوبارو WRX STI نپیماید.

Subaru WRX STI sets new Isle of Man track record
Subaru WRX STI sets new Isle of Man track record

Subaru WRX STI
Subaru WRX STI

در طول رقابت‌های ۲۰۱۶ از  TT که یک هفته به طول انجامید، هیگینز با استفاده از یک نسخه اصلاح‌شده از سوبارو WRX STI رکورد جدیدی را به مدت ۱۷ دقیقه و ۴۰/۷۵ ثانیه در مسیر جزیره «مَن» ثبت کرد. وی در این دور، سرعت‌ متوسطی برابر ۲۰۳/۱۵ کیلومتر بر ساعت داشت. این در حالی بود که تلاش قبلی هیگینز در سال ۲۰۱۴، رکوردی برابر ۱۹ دقیقه و ۱۵/۸۸ ثانیه و سرعت متوسطی به میزان ۱۸۸/۰۲ کیلومتر بر ساعت به جای گذاشت.

Subaru WRX STI

Subaru WRX STI
خودروی ۲۰۱۶ هیگینز از شرایط بهتر آئرودینامیک در بدنه برخوردار بود، اسپویلر جلو، لبه‌های کناری بدنه، سپر عقب و اسپویلر عقب بزرگتری داشت و همین‌طور از تایرهای ویژه مسابقات «بریتیش تورینگ» با عنوان «دانلوپ اسپورت مکس» استفاده می‌کرد. هیگینز پس از ثبت این رکورد می‌گوید:

فکر می‌کنم که قبل از اینکه کار را شروع کنم، سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت مانند یک رؤیا بود. تنها یک دور تمرینی رفته بودم و پس از اینکه فقط در دومین دورم، این کار را انجام دادم، در آسمان‌ها سیر می‌کردم. هنوز هم جای پیشرفت بیشتری وجود دارد، به‌خصوص از جانب خودم. چرا که همیشه چیز جدیدی از این پیست یاد می‌گیرم و همین‌طور شرایط خودرو نیز می‌تواند باز هم بهتر شود. شرایط برایم عالی بود. تنها مشکلی که در پنج شش مایل آخر با آن مواجه بودم، این بود که حشرات مانع دیدم می‌شدند؛ چیزی که باعث مشکلات بیشتری در قسمت آخر پیست شد. البته وقتی موتورسواران به طور مداوم آنها را بر روی کلاهشان دارند، من نمی‌توانم در این مورد شکایتی داشته باشم.

برای آن که مقایسه‌ای در این زمینه داشته باشیم، شاید بهتر است به رکورد موتورسیکلت‌ها در TT اشاره کنیم که برابر ۱۶ دقیقه و ۵۸ ثانیه است؛ رکوردی که توسط مایکل دانلوپ (Michael Dunlop) با موتورسیکلت ب‌ام‌و S1000RR در سال گذشته ثبت شده است. «دانلوپ» در طول مسیر، سرعت متوسطی برابر ۲۱۳/۴۲ کیلومتر بر ساعت داشته است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

5 دیدگاه

  1. مصطفی
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    فوق العاده بود کیف کردم.
    چی می رفت …

    پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    خیلی باحال بود. رکورد کم نظیری است.

    پاسخ
  3. داج توماهاک
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    سوبارو خودروساز موفق ژاپنی.واقعا دمش گرم

    پاسخ
  4. یاسین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    ممنون جناب انیس حسینی.ای جانم سوبارو سامورایی،ژاپنی،گلوله،هرچی بگی کم گفتی.یادمه اولین بار که با اصطلاح رالی آشنا شدم،بهم سوبارو رو نشون دادن یادمه نیست کدوم مدلش بود ولی آبی رنگ با نقوش زرد طلایی و چراغای عقب بزرگ و همین طور رینگ هاش هم طلایی رنگ بود و باله عقب بزرگی داشت و جلو پنجرش مثه فورد فستیوا و میتوبیشی لنسر دهه ۹۰بود.که‌متأسفانه در برهه زمانی بدی به بازار ایران عرضه گردید!

    پاسخ
  5. وحید سوبارو
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    من عاشق سوبارو هستم چرا تو ایران فقط یه مدل هس اصلا با استایل سوبارو حال میکنم کلی
    سوبارو عالییییییییه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.