سیتروئن

سیتروئن سی الیزه یک خودروی جهانی

وقتی پژو با مدل جدید ۳۰۱ برای بازارهای تازه و کشورهای در حال توسعه نقشه می کشید، معلوم بود که خواهر آن هم بر اساس همان پلتفرم توسط سیتروئن معرفی خواهد شد. سیتروئن C-Elysée یک سدان کوچک و کارا برای کسانیست که نیاز به یک خودروی خانوادگی ارزان اما با کیفیت و امروزی دارند.

Citroën C-Elysée
Citroën C-Elysée

سیتروئن C-Elysée با طول ۴.۴۳ و عرض ۱.۷ و ارتفاع ۱.۴۷ متر و فاصله بین دو محور ۲.۶۵ متر کاملا به اندازه و مطابق نیازها طراحی شده است. فضای صندوق نیز ۵۰۶ لیتر است. این فضاسازی ها بیشتر از حد متوسط خودرویی در کلاس C می باشند.

Citroen-C-Elysee-headlight
Citroen C-Elysee headlight

با این وجود طراحی خودرو کمتر از پژو ۳۰۱ به چشم می آید. ظرافتهای بدنه بوضوح کمتر از همزاد پژویی آن است و حتی در نماهای پهلو و پشت از بی ام دبلیو تقلید شده است.

Citroen C-Elysee Rear
Citroen C-Elysee Rear

امکانات سی-الیزه مانند تهویه مطبوع با نمایشگر دیجیتال، سنسورهای پارک عقب، پخش MP3 همراه با بلوتوث و هندزفری، GPS با صفحه نمایش لمسی قابل انتخاب بر اساس بازارهای مختلف می باشند. مثلا در کشورهای گرمسیری سیستم تهویه مطبوع بصورت استاندارد روی این خودرو نصب خواهد شد.

Citroen C-Elysee side
Citroen C-Elysee side

برای قوای محرکه سه گزینه در نظر گرفته شده است. موتور بنزینی VTi 72 که قادر به تولید ۷۲ اسب بخار نیرو و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور است و مصرف سوخت آن تنها ۵ لیتر در صد کیلومتر است و با دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک قابل عرضه می باشد.
موتور دوم VTi 115 است و همانگونه که از نام آن هم برمی آید، ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. موتور سوم HDi 92 و دیزلی می باشد که تنها در فرانسه عرضه خواهد شد.
علاوه بر کاهش هزینه های تولید بواسطه مشارکت با پژو، سیتروئن برای کاهش هزینه های نگهداری این خودرو برای صاحبان آن نیز تلاش زیادی کرده و مقاومت قسمتهای مختلف در برابر پارگی، ساییدگی و استهلاک را افزایش داده است.

Citroen C-Elysee 2013
Citroen C-Elysee 2013

سیتروئن C الیزه در فرانسه طراحی شده و در اسپانیا ساخته خواهد شد. فعلا از قیمت آن صحبتی به میان نیامده اما قیمتی رقابتی در مصاف با خودروهایی مثل فیات سی ینا و رنو لوگان خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    اگه موتور ١١۵ اسبیش با لوگان و سی ینا رقابت بکنه از لحاظ قیمت خیلى خوبه! البته اگه این طرفا هم آفتابى بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    ما فعلا تو بحث “رانا” و “دانا” “تیبا” ..”دنا” “سونا” و…. گیر کردیم آخه مارو چه به این … من که با این اوضاع عصن دست از خرید خودرویی که حداقل امکانات رو داشته باشه شستم فقط باید بریم خودروی ملت رو تست کنیم و حسرت بخوریم که چرا تو ایران هستیم ..این خودرو اگه بیاد یحتمل افسارش میوفته دست “ویران خودرو” و هر ماه قیمتش رو بالا میبره تا جایییکه حد اقل 80 تا 90 ملیون باید بابتش پولداران شریف بسرفن… من که دیگه عصن حتی خوشم ازین خبرها نمیاد…زیر 20 ملیون صحبت کنید ما هم هستیم حتی خرید خودروی چینی داره واسمون خواب و خیال میشه در جاییکه قیمت ها از 18 شروع و تا 60 ملیون ادامه داره دیگه وقتشه بریم سراغ کشور دوست” که احتما لا اونم زیر 20 ملیون نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهین

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این طوری که بوش میاد
    تا چند وقت دیگه قیمت پراید میشه :-D بوق :-D میلیون تومان …
    اونوقت دیگه باید حسرت پراید رو هم بخوریم . :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    مثل “دنا” مدل جدید ایران خودرو میمونه که لوگوى سیتروئن را رویش گذاشتن، کمى چراغ هایش را کشیدن و آپشن هایش را زیاد کردن.

    انصافاً در بعضى عکس ها خیلى شبیه به دنا هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 4
  5. محسن

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سامان خان،سامان جان،سامان،سامان سامان
    چرا رو اعصاب ملت راه میری؟دنا کجاش شبیه اینه؟دنا یه فیس لیفت مزخرف و بسیار ابتدایی از سمنده با رنگ و لعاب بیشتر،همون سمند رو با امکانات و آپشن دنا بده بهتره به خدا
    ضمنا،تو چطوری روت میشه محصول کارخانه درپیتی سیتروئن رو با محصول کاملا اورجنال ایران خودرو مقایسه کنی!!!!!!نه اصلا روت میشه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو قیمتش در مناطق آزاد حدود 41 میلیون هستش ک اگه پلاک ملی بشه شاید حدود 75 میلیون باشه .
    اینم لینک قیمت خودرو
    http://ahvaz.divar.ir/v/%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%D9%87/qFtF2BZs9/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهزاد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو یه صفحه ای خوندم نوشته بود احتمالا موتورش tu5یا همون موتور 206خودمون باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام من تو اهواز یکی رو دارم منظورم سیتروئن اره درسته موتورش همون تیوفایو ولی فرق میکنه سیتم هیدرولیک نداره با برق کار میکنه اگه خواستی عکسهاشو برات میفرستم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. رضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بی ام دبیلیو چیه بابا
    اسمش بی ام و هست در زبان آلمانی
    مثل آ ا گ AEG
    نمی گیم ای ای جی
    یکم سواد هم خوبه
    والا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. 09194222574

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ای که خوب تربیت نشه لوس بارش بیاری همیشه پرتوقعه و روپای خودش نمیتونه وایسه , صنعت خودرو ما مثله همین بچس هنوز پول توجیبش رو از دولت میگیره این اروپایی ها و چینی ها هم این بچه ساده لوح و لوس رو خوب درک میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. هادی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ماشین واقعا عالیه الان نزدیک یک ماه که دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. پیمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه این ماشین پشت فرمون بشین میبینی چیه ،رانندگی باهاش خیلی نرم و راحت هست سیستم ترمز عالیه و حفظ تعادل در پیچها خیلی خوبه از لحاظ فنی و اتاق هم واقعا خوبه یکسال هست دارمش البته یه ام وی ام هم دارم شاسی بلند که وقتی میشی پشت فرمونش مقایسه با الیزه که میکنم واقعا مقایسه جیبهای قدیمی با ماشین روز رو میده به آدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. ابوالفضل

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان قیمت خوبی داره ارزون هست البته پلاک منطقه ش الان حدود صد تا صدو پنجاه میلیون خودروی کم مصرفی است من فعلا فقط کرولا داشتم از دو هزار یک تا دو هزار ۱۳ ، نسبت به کرولا حرفی برای گفتن ندارد چون با کرولا آفرود هم میتونی بری ولی در مقایسه با لوگان ک همون ال نود خودمون هست که من نسخه فرانسوی شو سوار شدم ماشین خیلی بهتری است و ال نود بدرد تاکسی میخوره فقط ماشین بی روح و سواری خشک و صندلی و‌داشبود افتضاح من ایرانی ال نود سوا. نشدم ، الیزه سال ۹۳ دارم خوبه اتومات خیلی خوبه و تقه ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا