نسل سوم سیتروئن C3 معرفی شد

پس از انتشار یک تیزر و چند تصویر جاسوسی که از نسل سوم C3 به بیرون درز کرد، سیتروئن رسماً نسل سوم این هاچبک کوچک را رونمایی نمود درحالی‌که در طراحی به‌شدت از C4 کاکتوس الهام گرفته و همچنان متفاوت بودن یک سیتروئن را نشان می‌دهد.

Citroen-C3-2017-1600-01
C3 جدید، دومین محصول سیتروئن پس از C4 کاکتوس است که در جوانب خود دارای پانل‌های محافظ Airbump است. طراحی خارجی C3 نسل سوم با ترکیبی از خطوط تیز و منحنی، نمایانگر طراحی خالص یک سیتروئن بوده و در نگاه اول بسیار متمایز خواهد بود.


سقف با شیب ملایم، چراغ‌های باریک در اطراف جلوپنجره، چراغ‌های اصلی جلو درست در زیر آن‌ها و چراغ‌های عقبی که از DS 3 الهام گرفته‌اند، از موارد قابل‌ذکر در طراحی C3 جدید هستند. سیتروئن این هاچبک شهری را با 36 ترکیب رنگی عرضه می‌کند که شامل 9 رنگ برای بدنه و 3 رنگ برای سقف می‌شود درحالی‌که طراحی داخلی نیز با چهار تم مختلف ارائه می‌شود ازجمله تم Urban Red که شامل پنل قرمزرنگ داشبورد و دوخت قرمزرنگ می‌شود.

در مقایسه با مدل بزرگ‌تر C4 کاکتوس، C3 جدید دارای کابینی با ویژگی‌های معمولی‌تری است. یک صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی در زیر دریچه‌های تهویه نصب‌شده است که سیستم ناوبری 3D، اطلاعات ترافیک، تصاویر دوربین دید عقب و دیگر فناوری‌های سرگرمی همچون کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل را بنمایش درمی‌آورد. سیستم هشدار نقاط کور، سامانهٔ کمکی شروع حرکت در سراشیبی‌ها و سیستم هشداردهندهٔ خستگی راننده، برخی از تجهیزاتی هستند که C3 به‌صورت سفارشی به آن‌ها مجهز شده است.

بعلاوه سیتروئن، C3 را مجهز به سیستمی بنام ConnectedCam کرده است که با استفاده از یک دوربین که در پشت آینهٔ وسط نصب‌شده است، تصاویر و ویدئوهایی را ضبط و از طریق اتصال به اینترنت با یک کلیک به‌طور مستقیم آن‌ها را به شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کند. به‌عبارت‌دیگر شما در حین رانندگی می‌توانید عکس سلفی گرفته و بدون حواس‌پرتی آن‌ها را به شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید.

لیست پیشرانه نسل سوم C3 شامل سه نمونهٔ 3 سیلندر بنزینی PureTech با قدرت‌های 67، 81 و 110 اسب بخار و دو واحدهای دیزلی Blue HDi با قدرت 75 و 100 اسب بخار می‌شود. بسته به نوع موتور، خریداران می‌توانند از بین یک گیربکس دستی و یک نمونهٔ 6 سرعتهٔ اتوماتیک یکی را انتخاب کنند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

18 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    ماشین فقط آلمان و ژاپن و آمریکا و نه کره لگن ساز

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      اخه چه ربطی به کره داشت این سیترون ماله فرانسه اس خودشم کره تو سال های اخیر فوق العاده پیشرفت کرده

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل BMW E9
      BMW E9
      سوابق: (395 دیدگاه) ,

      سلام به رضا آقای صنعت ماشین شناس، الان کامنت شما چه ربطی به این پست داشت!؟ و درباره ی اینکه میگید فقط آلمان و آمریکا و ژاپن و نه کره ی لگن ساز من حرفی ندارم. چرا چون ( چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ) یا بحث کردن است.

      پاسخ
      1. یو اس اس اینترپرایز
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        حالا همه سرکوب نکنید اقا رضا.نظرشخصی گذاشته

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
      (new great britain(king mclaren
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      رضا همه ی کشورهای صاحب خودروسازی خوبن.
      کره هم عالی داره پیش رفت میکنه .و با کیفیت ترین ها رو تولید میکنه.حداقلش اینه که میخوان نه عینه بعضی ها که به زور میخوان آشغال هایی مثله پراید و از این دست رو به هر روشی به خورده مردم بدن. بعدش بگن حمایت از اجناس داخلی .مطمئن باش کره ای هاخیلی بهترن و نمیخوان عینه خودروسازهای داخلی سره همه رو کلاه بزارن. منظورم همون دوتا نامردا هستن.
      من الان خودم دوساله آوانته دارم هیچ مشکلی باهاش پیدا نکردم.روکش هاشم عوض کردم عالی تر هم شده.من که دارم لذت میبرم.

      پاسخ
      1. یو اس اس اینترپرایز
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        هیوندا اوانته عالیه.من سوار شدم خیلی سواری خوبی داره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
          (new great britain(king mclaren
          سوابق: (828 دیدگاه) ,

          هم خوش به حال تو هم خوش به حال من.
          دوست عزیز اینا فکر کردن تا ابد آلمان از نظر خودروسازی برتر از انگلیس میمونه یا ژاپن تا ابد برتر از کره میمونه و یا………
          این دوستان یا اطلاع کافی ندارن یا بیش از حد متعصبن.
          همونطور که گفتم تمام کشورهای صاحب این صنعت عالی خودرو میسازن.
          کشوری هم مثله کره الان خوبه یه ده سال دیگه میشه گفت میشه عینه ژاپن و همه تحسینش میکنن.
          هر کشوری که خودرو میسازه به بهترین شکل و هدفش لذت بردن مردمه قطعا پیشرفت میکنه.برعکسش هم میشه عینه اون دوخودروساز.
          ممکنه همین هندی ها که مسخرشون میکنیم یه روزی آرزومون باشه عینه اونا شیم.
          تو صنعت هوافضا که با رابطه ی نزدیکی که با انگلیس دارن خیلی خوب دارن پیشرفت میکنن.بعد از چند سال هم میتونن خودشون مستقل بشن.
          و حتی صادرات داشته باشن. رو ماشین هم کار کنن مطمئنا پیشرفت میکنن.(بازم زیاد حرف زدم ببخشید)

  2. محمدرضا
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    بنظرم خیلی خوب شده ایرانیا از این مدل ماشین خوششون میاد

    پاسخ
  3. محسن
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    سپاس از پدال که اینقدر سریع خبرای دنیای خودرو را پوشش میدید.🌷

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    الان ما باید به جای پراید..این رو سوار بشیم…
    جمله کمی تفکرمیخوادها

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    طراحیش رو دوست دارم ، کاش این ماشین و کلا همه ماشینهای خوب به قیمت واقعی درایران عرضه بشن ( شتر درخواب بیند پنبه دانه )

    پاسخ
  6. مجی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بعنوان یک هاج بک طراحی خیلی جالبی داره. از جلو پنجره و چراغ های جلوش همچنین طراحی دستگیره های داخلیش خیلی خوشم اومد

    پاسخ
  7. هادی ۸ سیلندر
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    کروز کنترل 206 روشه
    اگه قیمتش هم مثل 208 باشه خیلی عالیه سیترون واقعا تو طراحی حرف اول میزنه هنوز c5 رو یادم نرفته هنوز قیافش برام تازگی داره ولی فنیش مضخرف ترین اون موقع بود 405 هم نمیتونست بگیره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.