رونمایی از نسل ششم شورولت کامارو

سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف، تصاویر جاسوسی و اطلاعات متفرقه، نسل ششم ماسل‌کار اصیل آمریکایی، شورولت کامارو به روی صحنه آمد. خودرویی با ایده‌های جدید، طراحی تکامل‌یافته و فنّاوری بالا که قرار است در عملکرد و تجهیزات، به یک سطح جدید برسد.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

این کاملاً واضح است که جنرال موتورز، می‌خواهد با کاماروی جدید، خون رقبا را در شیشه کند. کامارو، اعتبار و آبروی GM به‌عنوان یک ماسل‌کار اصیل است. تفاوت‌های این خودرو با فورد ماستنگ و داج چلنجر بیش از گشته است.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

کاماروی جدید تغییرات ظریفی داشته است. اما باید بهبودهای آن در عملکرد را نقطه قوت آن دانست. درحالی‌که یک موتور جدید شش سیلندر قوی‌تر و یک موتور V8 تجدیدنظر شده را می‌توان انتخاب نمود، برای نخستین بار، یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر نیز، به قلب کامارو راه خواهد یافت.


موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری برگرفته از کادیلاک‌های ATS و CTS به‌عنوان پیشرانه مدل پایه کامارو از 275 اسب‌بخار نیرو و 400 نیوتن‌متر گشتاور سود می‌برد. این گزینه می‌تواند دست کامارو را برای رقابت با ماستنگ های چهار سیلندر اکوبوست، باز بگذارد. هرچند فورد ماستنگ چهار سیلندر از پیشرانه قدرتمندتری برخوردار است، اما احتمالاً موتور چهار سیلندر کامارو مقرون‌به‌صرفه تر باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در بزرگراه‌ها به 7.84 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن نیز زیر 6 ثانیه می‌باشد.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

موتور V6 با حجم 3.6 لیتر هم 335 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور از مدل قبلی کامارو با افزایش 10 اسبی قدرت به اینجا آمده و یکی از پیشرانه‌های احتمالی کادیلاک CT6 نیز در آینده خواهد بود.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

برای طرفداران خودروهای سنتی آمریکایی هم، مدل SS از موتور ارتقا یافته 6.2 لیتری V8 سری LT1 بهره می‌برد که قدرت آن به 455 اسب‌بخار و گشتاور آن به 617 نیوتن‌متر، بالغ می‌گردد. این موتور می‌تواند با یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک جفت شود. در مدل SS سیستم تعلیق مغناطیسی و ترمزهای برمبو نیز برخلاف دو مدل دیگر به صورت استاندارد قرار می‌گیرد.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

کاماروی جدید روی پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب آلفای جنرال موتورز بنا می‌شود که وزن کمتر و دینامیک بهتری را برای آن به ارمغان می‌آورد. این پلتفرم با کادیلاک ATS نیز مشترک است و از نظر دینامیک با BMW سری 3 مقایسه می‌شود. سیستم تعلیق مگنتیک به صورت اختیاری نیز ارائه می‌شود. بدین ترتیب انتظار می‌رود سواری بهتر و جذاب‌تری را از کامارو به‌عنوان پرفروش‌ترین ماسل‌کار آمریکایی شاهد باشیم.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

هدف اعلام شده برای کامارو، تنها کاهش 90 کیلوگرمی وزن پلتفرم آن نبوده، بلکه این خودرو اکنون، اسپرت تر و دقیق‌تر شده و بیشتر همانند یک کوپه با عملکرد بالای واقعی به نظر می‌رسد تا یک سدان دو درب. این خودرو 5.8 سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسل قبل شده و 2.5 سانتی‌متر نیز باریک‌تر و کم ارتفاع‌تر شده است.


خطوط متعدد روی بدنه، گلگیرهای متورم و حجم‌های عضلانی هنوز به طراحی کاماروی قبلی وفادار مانده‌اند و به‌راحتی حضور یک کامارو را اعلام می‌کنند. چراغ‌ها از نوع زنون روی نواری از LED قرار گرفته‌اند و البته در مدل‌های پایه با نوع هالوژنی جایگزین می‌شوند. شاید تغییرات ظاهری کمتر از حد انتظار باشد اما شورولت بیشتر به بخش فنی ماجرا دقت داشته است.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

فضای داخلی کامارو، به‌مراتب به‌روزتر و پیشرفته‌تر شده است. یک نمایشگر 8 اینچی با قابلیت تنظیم به‌عنوان مرکز اطلاعات و سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته است. کنترل‌های سیستم تهویه نیز ساده‌تر و زیباتر شده‌اند. ترمزدستی به صورت الکترونیکی درآمده است. نورپردازی داخلی نیز فضایی مدرن را خلق نموده است.


شورولت کامارو یک ماشین تنومند آمریکایی ریشه‌دار است. اکنون این خودرو با تکنولوژی بالاتر، رقابت را به سمت دیگری از رینگ برده است.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

60 دیدگاه

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        جانم کسی با من کار داشت؟؟؟ “فقط شورولت”
        استون مارتین عزیز همین الانشم شورولت داره با آلمان ها رقابت میکنه نمونش کوروته که از بسیاری از رقباش بهتر داره عمل میکنه.
        شورولت خداوکیلی کم چیزی نیستا!!!!!!!!
        نا سلامتی 104 ساله که تأسیس شده و کارشو خوب بلده.

        پاسخ
  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . واقعا عالیه .
    به همه دوستداران خودروهای امریکایی تبریک میگم . طراحیه کنسول جلو محشره .
    خیلی خوشم اومد . به امید رقابت های نفس گیرش .

    پاسخ
    1. AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      یکی از ضعف های بزرگ کامارو در مقابل ماستانگ طراحی داخلی و کابین بود که اساسی اونو بر طرف کردن…رقابت بدجور تنگاتنگ شده بین این دوتا ماسل کار

      پاسخ
    2. ASTON MARTin
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      ن ناموسا موتور چار سیلندر دو لیتری و چارصد نیوتون گشتاور؟؟؟
      چند وقت دیگه شوی میتونه با آلمان ها رقابت کنه حالا ببینین کی بهتون گفتم

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1172 دیدگاه) ,

    درود.
    بعد از مدتها، یک ماسل کار به شدت به دلم نشست. حس میکنم همون حس و حال ماسل کارهای قدیمی رو در یه قالب مدرن ارائه داده.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل BMW7
    BMW7
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    زیبا.اصیل.قوی.اضلانی.ودر کل همه چیز ماشین داره داد میزنه و میگه حریف نبووووود

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    حالا دیگه انتخاب بین این کامارو و موستانگ سخت تر از همیشه شد،فوق العاده شده

    پاسخ
  5. سینا
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    مثل ما نیستن کابین دنا رو یه جور دیگه معرفی کنن بعد موقع تحویل ببینیم یه جور دیگه شده اونا به رضایتمندی مشتری اهمیت میدن ا به منفعت خودروساز جیب رهبرو………

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.