رونمایی از کامارو 2016 کانورتیبل

درست یک ماه پس از معرفی نسل ششم شورولت کامارو، شورولت مدل کانورتیبل این خودرو را به نمایش گذاشت.

2016 Chevrolet Camaro Convertible
2016 Chevrolet Camaro Convertible

جدا از سقف این خودرو، کاماروی کانورتیبل تقریباً همان کامارو کوپه است. البته ساختار سخت‌تر و سبک‌تر این خودرو باعث شده که وزن خودرو حداقل 90 کیلوگرم کمتر از مدل قبل باشد. اما کامارو کانورتیبل تنها خودروی این کلاس است که سقفی کاملاً اتوماتیک دارد و در حال حرکت و تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت سقف خودرو می‌تواند باز یا بسته شود. شورولت پا را فراتر از اینها گذاشته و دکمه‌ی باز و بسته شدن سقف خودرو را روی سوییچ آن هم تعبیه کرده است. به گفته تام پیترز سرپرست طراحی این خودرو پوشش محافظ داخلی سقف این خودرو برخلاف بسیاری از خودروهای کانورتیبل که به‌صورت دستی جابه‌جا می‌شوند بعد از بسته شدن سقف به‌صورت اتوماتیک روی سقف قرار می‌گیرد.

2016 Chevrolet Camaro Convertible
2016 Chevrolet Camaro Convertible

2016 Chevrolet Camaro Convertible
2016 Chevrolet Camaro Convertible

طراحی داخلی این خودرو که راننده محور است با تکنولوژی‌های کنترل سطح بالا مثل انتخاب حالت رانندگی جدید، تنظیم ابزارها و ویژگی تنظیم نور محیط همراه شده است. طراحان شورولت درست مثل نسل پیشین کامارو کانورتیبل، برای این خودرو صندلی‌های عقب هم در نظر گرفتند که مانند همان نسل پیشین فضای کمی در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد.

کابین مشابه کاماروی کوپه
کابین مشابه کاماروی کوپه

همان‌طور که انتظار داشتیم کامارو کانورتیبل موتورهای کامارو کوپه را به عاریه گرفته است. در حالت پایه این خودرو موتوری توربو، چهار سیلندر و 2.0 لیتری خواهد داشت که 275 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. تریم میانی این خودرو هم موتوری شش سیلندر و 3.6 لیتری با توان 335 اسب بخاری خواهد داشت و درنهایت تریم نهایی و ویژه این خودرو همان موتور هشت سیلندر و 6.2 لیتری SS کوروت استینگری را به ارث خواهد برد که قادر به تولید 455 اسب بخار نیرو و 617 نیوتن متر گشتاور خواهد بود. این موتورها با گیربکس‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند.


شورولت در حال حاضر تنها مدل کوپه را در بازار ارائه می‌کند و به نظر می‌رسد که این خودرو در ابتدای سال آینده به تولید برسد البته نمایش این خودرو در نمایشگاه خودرو دیترویت 2016 دور از انتظار نیست.

منبع: thetorquereport autoevolution

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

27 دیدگاه

  1. سامورایی
    سوابق: (182 دیدگاه) ,

    کامارو فقط کلاسیک

    پاسخ
    1. آندرا آنیلی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      زیباست.شبیه بزمجه ایست در دل کویر.تصویر بزمجه رو ببینین منظورمو میدونین.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل محمد
        محمد
        سوابق: (135 دیدگاه) ,

        این سری کامارو رو خیلی بیشتر از نسلهای قبلیش دوست دارم ،قیافش خیلی قشنگ تر شده،با اینکه موستانگ نسل جدید هم خیلی خوبه ولی من کامارو رو بیشتر دوست دارم.

        پاسخ
    2. مصطفی
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      صندلی های عقب دکورین…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Elring-aventador
        Elring-aventador
        سوابق: (284 دیدگاه) ,

        به نظر من کارنوتبیل بودن یه ماسل کار از ابهتش کم میکنه

        ولی این خوبه

        پاسخ
    3. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      کاش پلاک میشد عجب جای عجیب و تمیزی زندگی میکنیم به 458 پلاک میدن به کامارو نمیدن
      حسرت..

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل علی
        علی
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        آقا مصطفی مدلی که موتور 2 لیتری داره پلاک میشه.البته قیمتش بسیار گزاف خواهد بود . با توجه به نبود بنزین سوپر مناسب در ایران و قطعات و خدمات پس از فروش اصلا خرید این ماشین کار خوبی نیست و پیشنهاد نمیشه.

        پاسخ
  2. سامورایی
    سوابق: (182 دیدگاه) ,

    کامارو کلاسیکش خیلی با حاله

    پاسخ
  3. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    دیگه متاسفانه اصالتش رو از دست داد…
    اصلا اون قیافه عضلانی و ترسناکش رو نداره…
    هنوزم فقط zl1 2013…

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    در کل شورولت چقد مدل جدید داده تو این مدت درکل خیلیم جذابترو مدرنترشده وآمارفروشش بدجوری از موستانگ عقب افتاده ولی فک کنم از سال دیگه رقابت نزدیکتربشه درکل هیچی حس کلاسیک بودنو نداره پس فقط چلنجر

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      امیر جان شما خودت متوجه شدی چی گفتی؟؟؟؟!!!!!! 😀
      اول میگی مدرن و جذاب بعد از آمار فروش کم صحبت میکنی و میگی حس کلاسیک بودنو نداره آدم نمیدونه دوستش داری یا نه. 😀

      بعد داداشم قرارم نیست حس کلاسیک بودن داشته باشه این یه نسل کاملاً جدیده و شاید هدف شورولت ارائه ی یک حس و حال جدید باشه نه کلاسیک.
      در ضمن کامارو پرفروش ترین خودروی اسپرت آمریکا بود منتهی نسل جدید ماستنگ سنگ تموم گذاشت و به تبع آمار فروشش هم بهتر شد.

      پاسخ
  5. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    انتخاب بین ماستنگ و کامارو اونقد سخته که ترجیح میدم هردوتاشون رو داشته باشم 🙂

    پاسخ
    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      دقیقاً رضا جان منم همین حس رو دارم

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1471 دیدگاه) ,

    من ماستنگ جدید رو از نزدیک دیدم
    نسل قدیم از جدیدش خوشگل تره
    نسل قدیم کاما رو هم از جدیدش خوشگل تره
    ولی تو مقایسه بین نسل جدید کاما رو ماستنگ
    کامارو سرتره

    پاسخ
  7. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    دنیایی کامارو….توی مناطق ازاد تا80تومن میشه خرید..اون وقت jac یا لیفان پلاک ملی 80تومنه..وطن پاره تن..

    پاسخ
    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2212 دیدگاه) ,

      بهتره بگیم وطن تن پاره.جای سالمی نداره این وطن که بخواد عزیز دلمون باشه

      پاسخ
      1. جی تی ار
        سوابق: (429 دیدگاه) ,

        چرا داداشم. این وطن هنوز هم خیلی خواهان و هوادار داره و هنوز هم عزیز دل خیلی هاست…

        پاسخ
  8. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    فوق العادس،در عین مدرن بودن و زیبا بودن خیلی هم باابهت و خشن و ترسناکه

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    من هیچ موقع نمیتونم بین کامارو ، چلنجر و موستانگ یکیو انتخاب کنم … اما به نظرم این نسل از کامارو بر خلاف گفته ی پدال (که یه مقایسه ای بود بین موستانگ جدید و کامارو جدید و گفته بود کامارو چهره عضلانیشو از دست داده) عضلانی تر و خشن تر نشون میده (البته این نظر منه)… و بیشتر از همه من نسخه ss این کانورتیبل رو دوست دارم … منتظرم تا یه مقایسه دیگه بین این و موستانگ کانورتیبل ببینم …
    روز خوش …

    پاسخ
  10. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    وااااااااای

    وااااااای

    واااااااای

    مسلمون نیستی تو…

    خیییییییییلی زیباست خیلی عالی واقعاً لذت بردم

    طراحی رو به اوج خودش رسونده

    فقط حیف سقفش هارد تاپ نیست

    هییییییچ نقص دیگه ای نداره

    زیبایی عالی

    قدرت کافی

    قیمت عالی

    کیفیت عالی

    پاسخ
  11. امین
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چراغ عقبش کو؟ موستانگ چابکتر از کاماروه.کامارو دیده عقب نداره.عرضش بیشتره کنترلش سختره. ولی مصرف کامارو کمتره با وجود وزن بیشتر.البته کامارو در مدل پایه 10 هزار دلار گرونتره.کامار عضلانی تر و ساده تر از موستانگه .من ظاهره کامارو رو بیشتر دوس دارم ولی موستانگ به صرفه تره.به خاطره همین موستانگ خریدم. این نظر من و تجربه رانندگی با این دو ماشینه. درضمن هر دو ماشین تو دست انداز میکوبن و خشکن. و ترمز ندارن. وبه محض گاز دادن پشت ماشین میره.مخصوصا موستانگ

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.