دیدار با شورولت مالیبو هیبریدی 2016

تکنولوژی ولت یک مالیبوی سبزتر می‌سازد

شورولت ولت یک ماشین بزرگ و مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت است اما برای شیوهٔ زنگی همه مناسب نیست؛ اما در سوی دیگر شورولت نسخهٔ هیبریدی مالیبو را نیز ارائه کرده است. خودرویی با فضای داخلی بیشتر، بدون نیاز به اتصال به برق جهت شارژ و قیمت 5450 دلار ارزان‌تر از یک ولت (هرچند که ولت شامل معافیت‌های مالیاتی می‌شود). درحالی‌که جدیدترین نسخهٔ مالیبوی هیبریدی به‌اصطلاح مجهز به یک سیستم هیبریدی خفیف است که کاهش مصرف سوخت جزئی را به همراه دارد اما این سدان متوسط آمریکایی بیشترین تلاش خود را کرده تا مالک کمتر به پمپ‌بنزین مراجعه کند. موتورهای الکتریکی مالیبو هیبریدی متعلق به شورولت ولت هستند اما باطری‌های مالیبو کوچک‌تر است. این بدان معنا است که مالیبو هیبریدی در درجهٔ اول به‌عنوان یک خودروی برقی عمل نمی‌کند و بیشتر یک ترکیب سنتی را ارائه می‌کند. دو موتور الکتریکی این خودرو تنها می‌توانند برای فواصل کوتاه و برای حداکثر سرعت 88 کیلومتر در ساعت مورداستفاده قرار گیرند اما بیشتر مانند یک خودروی هیبریدی سنتی، موتور بنزینی 1.8 لیتری نقش عمده را بازی می‌کند. موتوری که کاملاً مناسب بوده و مالیبو هیبریدی را تبدیل به کارآمدترین خودروی هیبریدی غیرپلاگ‌این بازار می‌کند؛ بنابراین مالیبو هیبریدی بدتر از نسخه‌های غیرهیبریدی آن نیست.

2016-chevy-malibu-hybrid-1

محاسن

نسخهٔ هیبریدی شورولت مالیبو جداً کارآمد است. هرچند مصرف سوخت این خودرو 5.11 لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده اما من توانستم به‌طور متوسط به مصرف 5.7 لیتر در صد کیلومتر دست پیدا کنم که بازهم مصرف بسیار مناسبی برای خودرویی با این اندازه و برای استفاده در شهر محسوب می‌شود. نسخهٔ هیبریدی هوندا آکورد 2017 تنها سدان متوسط هیبریدی غیرپلاگ‌این است که با مصرف 4.9 لیتر در صد کیلومتر برتر از مالیبو هیبریدی عمل می‌کند. در مقابل نسخهٔ غیر هیبریدی مالیبو با موتور 1.6 لیتری توربوی چهار سیلندر مصرفی برابر با 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

2016-chevy-malibu-hybrid-2

هیبریدی یا معمولی، شورولت مالیبوی جدید یک جهش بزرگ به‌سوی جلو محسوب می‌شود. مالیبوی جدید با وزن سبک‌تر و فضای داخلی جادارتر، برای راننده رضایت‌بخش‌تر و برای دیگر سرنشینان راحت‌تر است. خط دماغه و کاپوت آن نیز پایین‌تر آمده و موجب به حداکثر رساندن دید روبه‌جلوی خودرو شده است به‌گونه‌ای که فضای داخلی جادارتر و روشن‌تر احساس می‌شود.

2016-chevy-malibu-hybrid-13

هیچ‌چیز در ظاهر شورولت مالیبو نشان‌دهندهٔ هیبریدی بودن آن نیست. مثل لوگوهای سبز یا آبی، رینگ‌های غیرمعمول یا نشان‌های بزرگ در جای‌جای بدنه. درواقع گاهی اوقات خودروسازان از خودروهای هیبریدی خود به‌عنوان تابلوهای تبلیغاتی برای نشان دادن تکنولوژی هیبریدی خود استفاده می‌کنند درحالی‌که مالیبو هیبریدی این‌گونه نیست. البته از سوی دیگر این می‌تواند برای برخی خریداران که می‌خواهند به همسایگانشان نشان دهند که خودروی هیبریدی خریده‌اند نکته‌ای منفی تلقی گردد.

هیچ‌چیزی در رانندگی مالیبو که نشان دهد آن خودرویی هیبریدی است وجود ندارد و این چیز خوبی است. مثلاً سیستم احیاء انرژی ترمزها عملکرد روانی داشته و می‌توانید درعین‌حالی که باطری‌ها شارژ می‌شوند از لذت یک ترمز گیری واقعی هم بهره‌مند شوید. موتور نیز عملکرد روان و آرامی دارد و هنگامی‌که توسط سامانهٔ توقف-حرکت، روشن می‌شود هیچ تکانی احساس نمی‌شود. فرمان دقیق و سبک، کنترل راحت و یک سیستم تعلیق مناسب نیز رانندگی با مالیبو را لذت‌بخش کرده است.

معایب

به دلیل نصب باطری‌ها در پشت صندلی عقب، فضای صندوق بار مالیبو از 447 لیتر در نسخهٔ معمولی به 328 لیتری در نسخهٔ هیبریدی کاهش پیداکرده است. البته مالیبو هیبریدی هنوز هم به‌اندازهٔ کافی فضای صندوق بار ارائه می‌دهد اما اگر با آن نیاز به حمل اشیاء بزرگ داشته باشید به مشکل برمی‌خورید؛ بااین‌وجود این مشکل در اکثر سدان‌های متوسط هیبریدی وجود دارد.

2016-chevy-malibu-hybrid-12

ظاهر مالیبو بسیار نسبت به قبل بهبودیافته است اما طراحی این خودرو ناشناس است؛ یعنی شورولت بودن خود را نشان نمی‌دهد. مثلاً می‌توان بلافاصله فهمید که کروز یا ایمپالا یک شورولت هستند درحالی‌که این ویژگی در مالیبو بسیار کمتر وجود دارد.

2016-chevy-malibu-hybrid-3

هرچند شورولت می‌گوید مالیبوی هیبریدی می‌تواند به‌صورت برقی تا حداکثر سرعت 88 کیلومتر در ساعت حرکت کند اما عملاً برای رانندگی در حالت تمام برقی باید با سرعت ‌پایین‌تری حرکت کنید چراکه صفحه‌نمایش 8 اینچی خودرو نشان می‌دهد که موتور بنزینی تقریباً همیشه هنگام رانندگی با سرعتی بیش از 30 کیلومتر در ساعت روشن است و حتی هنگام رانندگی با سرعت‌ پایین نیز به شارژ باطری‌ها می‌پردازد؛ بنابراین اگر هنگام رانندگی به سکوت مطلق و عدم نیاز به بنزین احتیاج دارید، ولت انتخاب بهتری است.

منبع: motor1

مشخصات فنی

Chevrolet Malibu Hybrid 2016
پیشرانه 1.8 لیتری+ 2 موتور الکتریکی
باطری 1.5 کیلووات ساعت
قدرت 182 اسب بخار
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت 5.11 لیتر (ترکیبی)
وزن 1568 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 328 لیتر
قیمت پایه 27,770 دلار
قیمت تست‌شده 32,625 دلار

 

رقبا

فورد فیوژن هیبریدی، هوندا آکورد هیبریدی، هیوندای سوناتا هیبریدی، کیا اپتیما هیبریدی و تویوتا کمری هیبریدی

منبع: Motor 1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

12 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3789 دیدگاه) ,

    خیلی زیبا و مناسبه.
    این 3 ماشین هیبریدی در این کلاس بهترینن.
    آکورد
    مالیبو
    کمری

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1308 دیدگاه) ,

      یه ماشین خوب از یه کمپانی عزیز
      مالیبو بنزینی همینطوریش مصرفش خوبه چه برسه به این مدل

      پاسخ
  2. حمید
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    جالبه اینجا آقای ترکان میگه ماشین های آمریکایی بدلیل پر مصرف بودن بدردنمی خورند و ورودشون به مناطق آزاد ممنوع شده.یعنی بیست سال از اخبار دنیا عقب هستند تازه میگن خوده آمریکایی ها هم ماشیناشون را نمی خرند

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1308 دیدگاه) ,

      اونقدر که ماشینهای امریکایی تو ایران دشمن داره تو دنیا نداره
      نمیدونم ماشینهای امریکایی چکار کردن که یه سری ها اینطور رفتار میکنند
      تو همایش میری یه چیز میگن
      تو سایت میری یه چیز میگن
      با این هال هر کی ازاده هر چی بگه مهم اینکه ماشینهای امریکایی از 2010 به بعد برگشتن به دوران اوجشون و این حرفها و دادن دیسلایک ها تو سایت و تو دنیای واقعی ذره ای از موفقیتها و فروش بالای اونها تاثیر نمیزاره

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      نه داداش داشت حرفهای یکی دیگه رو با اب و تاب تعریف و تایید می کرد

      پاسخ
  3. As. cadilac
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    با این قیمت ومصرف وقدرت موتور باتوجه به این که برقیه ماشین فوقالعاده ای هست به پول ایران بدون حساب کردن گمرکی میشه صد میلیون تومن که الان ماشینای بی کیفیت چینی رو با این قیمت میدن دست ملت

    پاسخ
      1. Nima
        سوابق: (797 دیدگاه) ,

        نه با توجه به هم کلاس هاش قیمتى حدود 200میلیون یعنى کمى بیشتر از سوناتا و اپتیما داشت و قد کمرى بود.

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          قانون های ما حال به حالی

  4. Ali.usa
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    مالیبو واقعا خیلی بهتر شده نسبت به نسل قبلش

    شورلت وظیفه داره پیشوانه ماشیناش و وزنشون روبیاره پاین که تا الان خوب بوده

    پاسخ
  5. مجید
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    امیدوارم تو عمل هم موفق باشه چون ماشین خوشگل و با ارزشیه که خیلی پیشرفت کرده و حرکت مثبتی هم برای سازنده ش هستش!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.