شورلت

یِنکو SC کامارو ۲۰۱۷ با قدرت ۸۰۰ اسب‌بخار

شرکت اِسپشالتی ویهِکل انجینیرینگ (SVE) اخیراً از آخرین نسخه یِنکو سوپرشارژِد کامارو مدل ۲۰۱۷ کرده که در آن از یک پیشرانه ۸۰۰ اسب‌بخاری استفاده شده است. ساخت این نسخه خاص به ۵۰ دستگاه محدود خواهد بود و به گفته SVE، شکی وجود ندارد که این خودروها، واقعاً سریع، بسیار سریع هستند. این در حالی است که قبلاً یک نسخه ۸۰۰ اسب‌بخاری از شورولت کورولت ۲۰۱۷ نیز روانه بازار شده و اینک یک گزینه تازه در دسترس علاقه‌مندان به کامارو SS قرار گرفته است. SS نیز از پکیجی مشابه آنچه برای کوروت ارائه شده، بهره می‌برد و همراه با گرافیک‌های نمادین «یِنکو»، یک آپگرید واقعی در زمینه پیشرانه پیدا کرده است.

2017-chevrolet-camaro-yenko-sc-side-close
شرکت SVE که در نیوجرسی امریکا مستقر است، از نام کلاسیک «یِنکو» برای محصولاتش که خودروهای عضلانی مدرن هستند، استفاده می‌کند. این خودروها میراث‌دار مدل‌های «ینکو کامارو» در سال‌های آخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی به‌شمار می‌روند.

2017-chevrolet-camaro-yenko-sc-rear-three-quarter
پکیج امسال SVE قدرت موتور LT-1 از یک سطح ساده ۴۵۵ اسب‌بخاری! به موقعیتی در تقابل با هل‌کت، با قدرت ۸۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۱۰۱۶ نیوتن‌متر رسانده‌ و برای آنها که می‌خواهند در رقابت با خودروهای عضلانی دیگر، سربلند باشد، کاملاً مناسب است.

2017-chevrolet-camaro-yenko-sc-engine
در زیر کاپوت فیبرکربنی، موتور سفارشی کامارو قرار دارد که تجهیزاتی مانند یک میل‌لنگ آهنگری‌شده، شاتون‌های طرح H-beam، پیستون‌های آلومینیومی، سرسیلندرهای CNC برای LT-1، سیستم سوخت‌رسانی و انژکتورهای LT-4 و یک سوپرشارژر اختصاصی دریافت کرده است.

سه نشان تاج «یِنکو» به همراه نشان‌های محفظه موتور، پوشش کاپوت، درب صندوق عقب و کالیپرهای ترمز، از جمله ویژگی‌های بصری این نسخه کامارو هستند. نوار رنگی موجود بر روی کاپوت و گرافیک‌های کنار می‌توانند از بین رنگ‌های مشکی برّاق (Gloss Black)، مشکی تخت (Flat Black)، سفید، نارنجی (Hugger Orange)، نقره‌ای، قرمز و زرد انتخاب شوند. همچنین یِنکو کامارو از چرخ‌های ۲۰ اینچی، تکیه‌گاه سر صندلی‌های SVE، کف‌پوش‌های مناسب و برخی تجهیزات دیگر بهره‌مند می‌شود.

این پکیج گران‌قیمت از ۴۰ هزار دلار برای آپگرید پیشرانه شروع می‌شود و البته این هزینه شامل قیمت اولیه نسل ششم کاماور نمی‌شود. امّا این هزینه‌ای است که برای عملکرد و خاص بودن پرداخت می‌شود؛ چرا که تنها ۵۰ نمونه از این هیولاهای جاده‌ای ساخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. شریفی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    OMG?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شریفی

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      بنظرم میتونست رینگای بهتری داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        رینگ هاى امریکن ریسینگ هستن و یادآور نمونه هاى استفاده شده در کامارو هاى ینکو دهه 60 و 70 هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (6779 ديدگاه)

      ماشالاه ینکو که برگشته تا دل عاشقان امریکایی رو شاد کنه
      امروز بچه ها میخوام در مورد 2 موتور 8 ساخت جی ام صحبت کنم
      موتور 400 شوی و پونتیاک
      موتور 400 شوی در واقع همون موتور 350 هست که استروک هستش و حجم خورده و از 350 اینچ به 400 اینچ رسیده
      عده ای از اهل فن میگن که چون بیس این موتور 350 بوده و با تراش دادن سیاندر موتور حجمش زیاد شده دیوارهای سیلندر این موتور ضعیف هستش و موتور400 شورولت رو مثل 350 جون سخت نمیدونن
      اما موتور 400 پونتیاک اینطور نیست و بلوک این موتور بصورت خاص فقط برا این حجم تولید شده و از لحاظ بزرگی بدنه بلوک موتور 400 پونتیاک بزرگ تر از 400 شوی هستش
      و موتور 400 شورولت جزو موتورهای بیگ بلاک حساب نمیشه اما 400 پونتیاک جزو موتورهای بیگ هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (6779 ديدگاه)

        نکته دیگه ای هم که میخوام بگم اینکه تو موتورهای ساخت زیر مجموعه های جی ام تنها شرکتی که موتوراش دلکو جلو هست بیوک هستش و موتورهای ساخت شوی . اولدزموبیل . پونتیاک و اگه درست یادم باشه کادیلاک دلکو هاشون پشت کاربراتور قرار داره
        در موتور های ساخت کرایسلر هم موتور 426 رو که دیدم دلکوش دقیقا مثل موتور 460 فورد هستش با این تفاوت که به سمت چپ متمایل هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6779 ديدگاه)

          بچه ها یه نکته ریز دیگه هم بگم براتون 3 موتور 305 . 350 .400 شورولت بیس یکسانی دارند
          موتور 350 سال 1967 تا 2003 عرضه شد واز 145 تا 370 اسب بسته به سال تولیدش قدرت داشته
          موتور 305 از سال 1976 تا 2002 و از130 تا 250 اسب قدرت داره
          موتور 400 هم از 1970 تا 1981 عرضه شد و از 150 تا 265 اسب قدرت داشته
          تمام این موتورها رو محصولات شورولت از قبیل اسپرتها تا سدانها و شاسی بلندها قابل سفارش بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nima

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          على جان موتور 350 از 145 تا 405 اسب بخار تولید شد?
          توضیحاتت هم کاملا عالى و مفید بود داداش

          فکر میکنم توان نهایى موتور400 بیشتر از این حرفا بود
          ولى 265 اسبى رو روى کاپریس هاى 1970 میشه دید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. امیرحسین

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (102 ديدگاه)

          دلکو جلو یا عقب یعنی چی یا چه فرقی داره ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. اسطوره

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        بله ، درسته.
        موتور 400 شورلت ، 260 اسب بخار و 542 نیوتن متر گشتاور در دهه ی 70 میلادی تولید می کرد.
        این موتور به همون دلیلی که شوی نوا گفت هرگز در ماشین های فوق اسپرت استفاده نشد. افزون بر اینکه گشتاور بالا و قدرت کم داشت که بیشتر مناسب SUV بود. شورلت هم از این موتور در مدل هایی مثل Blazer استفاده کرد
        این موتور کاربراتور های 2 دهنه داشت. که در سال 1974 کاربراتور های 4 دهنه هم به عنوان یک آپشن عرضه شدند.

        موتور 400 پونتیاک بسیار بهینه تر و مهندسی شده تر از موتور شوی بود.
        این موتور بالانس بسیار مناسبی از قدرت بالا و گشتاور بالا در دور موتور نسبتاً کم تولید می کرد.
        این مدل از همون ابتدا با کاربراتور 4 دهنه هم عرضه میشد و پونتیاک در مدل های اسپرت خودش به فراوانی از این موتور استفاده کرد.
        .
        .
        چند وقتی از لغاتی مثل کاربراتور 2 دهنه، موتور 400 و … هیچ چی نمیفهمیدم. مجلات ماشین به این صفحات که می رسید ، ورق میزدم و نمیخوندم. الان 3-4 ماهی شده کامنت های علی شوی نوا رو میخونم ، یک اطلاعات پایه ای از کامنت هاش کسب کردم و راحت میشه رفت سراغ صفحات مربوط به ماشین های امریکایی و از خوندن مطالبشون لذت برد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6779 ديدگاه)

          مطالبی که تو مجلات هست راحت بگم اصلا به درد نمیخوره
          تا یه کاربراتور 4 دهته رو از نزدیک نبینی متوجه ی موضوع نمیشید
          یه نکته جالب بگم که تا حالا دقت نکرده بودم و یکی از دوستان برام تعریف کرد در مورد مچ بودن کاربرات و سنگ وسط موتورهای 8 امریکایی بود
          در سنگ وسط یا اینتیک منیفولد های استاندارد که برا موتورهای با کاربرات 4 دهنه هستند 4 سوراخ وجود داره که 2 تا از این سوراخ ها کوچک و 2تاش بزرگه و این اشکال دقیقا زیر کاربراتور هم هست
          2 سوراخ کوچک سنگ وسط برای 2 دهنه ی کوچک کاربرات هست که شما داری اروم میرونی اما 2 دهنه ی بزرگ کاربرات زمانی عمل میکنه که شما تخت گاز میرونی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid911 gt2

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          علی دلت میاد اینطوری بزنی تو ذوق من ؟؟!! ???
          چطور دلت اومد ؟!

          نه واقعا من بعد یک عمر نشستم یک صفحه ژورنال خارجی ترجمه کردم بعد تو اینطوری میگی بی معرفت ؟؟!??

          حداقل یکم تشویقم میکردی. ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6779 ديدگاه)

          من نزدم تو ذوق کسی
          گفتم مطالب خالی فایده نداره و باید از نزدیک باید دید و لمس کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. اسطوره

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    اتومبیل بزرگ و پرافتخار Yenko Camaro در سال 1967 متولد شد. علت نامگذاری این کامارو ها با نام یِنکو این بود که Don Yenko ، یک راننده ی مسابقه ای بزرگ و بسیار کارکشته ی امریکایی شخصا بر ساخت این مدل ها نظارت می کرد.
    Camaro هایی که زیر نظر دان ینکو ساخته می شدن همه از نسل اول بودن.
    برگردیم به سال 1967:

    دان ینکو در همون ابتدای کار با یک مشکل بزرگ مواجه شد. این مشکل که شورلت اجازه ی استفاده از موتور های بیشتر از 6.6 لیتری رو نمیداد. در حالی که رقبای کامارو مثل داج دارت، پلی موث باراکودا، و فورد ماستنگ هیچ کدوم این جور قید و بندی نداشتن. مثلا کرول شلبی در همون زمان یک موتور 428 قوی رو برای شلبی GT500 افسانه ای ساخت.
    ولی دان ینکو میدونست این تصمیم شورلت به ضرر کامارو هست. چون بازار در اون زمان تشنه ی یک کامارو با موتور حجیم و به شدت قوی بود. برای همین از دستور شرکت تخطی کرد و موتور های V8 با حجم 7 لیتری با کد L-72 که در واقع متعلق به شورلت کوروت بودند رو با موتور اصلی کامارو عوض کرد و بدین ترتیب” کامارو ینکو ” صاحب یک موتور قدرتمند شد که 336 کیلو وات یا 451 اسب بخار در نیم قرن پیش تولید می کردند.
    البته این ماشین ها مجاز به شرکت در درگ ریس های شورلت نشدن. چون ساخته ی شوی نبودن.

    دوره ی پرشکوه Camaro Yenko در سال های بعد هم ادامه پیدا کرد.

    نهایتا دوران پرافتخار این ماشین پرشکوه در سال 1987 با سقوط دان ینکو ، همراه با مسافرانش ، در ویرجینیای غربی ، با یک هواپیمای Cessna 210 ، موقتا به پایان رسید.
    دان ینکو هنگام این سانحه 59 سال عمر داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرمین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ماسل اول چلنجر بعد موستانگ بعد کامارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cvm

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    هیچ ینکویی نوا ینکو نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mori Ca.

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    مشکل همه امریکن ماسل ها کیفیت پایین داشبوردشون هست.. این نسل کامارو هم با اینکه طراحیه بیرونیه خوبی داره ولی توی ماشین حتی از مدل ٢٠١۵ هم ضعیفتر شده.. و گرافیک فرمون و دیجیتال شدن کیلومتر هیچکدوم با روح کامارو مناسبت نداره.. بهتر بود از مدل کانسپت ٢٠١٠ تو مدل جدید استفاده میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا