بازسازی فراری 250 GT SWB

الزاماً که نباید همیشه جدید‌ترین تیز‌پاهای مارانلو، بهترین آن‌ها نیز باشند! حداقل نه پس بازسازی یکی از کمیاب‌ترین فراری‌های تاریخ، فراری ۲۵۰ GT SWB Berlinetta Competizione، که حدود یک سال‌ پیش برای انجام یک‌ سری تعمیرات و عمدتاً بازسازی مجدد به دپارتمان کلاسیک فراری، بخشی که مسئول تیمار اسب‌های سرکش این سازنده‌ی ایتالیایی است، مراجعه کرد. فرآیند بازسازی این خودرو -که تقریبا تمام اجزای فنی و ظاهری این خودرو از جمله موتور، سیستم تعلیق، جعبه دنده و البته داخل اتاق خودرو را در بر گرفته است- حدود ۱۴ ماه زمان برده و حال چندی بیش نیست که دوباره به مالکش تحویل داده شده است.

Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored

Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored

طبق اسناد موجود،‌ Dorino Serafini، راننده‌ی مسابقات GT و فرمول ۱، که در مسابقات جایزه بزرگ ایتالیا سال ۱۹۵۰ موفق به کسب جایگاه دوم برای فراری شد، اولین مالک این خودرو بوده که در سال ۱۹۶۴ آن را به رنی ریچارد فروخته است. البته ریچارد هم پس از تصادفی که با این خودرو داشت آن را به راننده‌ی بلژیکی، لوسین بیناچی، فروخت. بیناچی پس از تعمیر خودرو و جلا دادن آن به رنگ مشکی برای بدنه و آبی تیره برای داخلش، خودرو را به یک راننده‌ی دیگر، ژاک پولت، فروخت. پولت نیز پس از تغییر رنگ بدنه‌ی این GT SWB Berlinetta Competizione ۲۵۰ به خاکستری، آن را در یک حراجی به یک کلکسیونر بلژیکی فروخت؛ البته سلیقه‌ی این کلکسیونر بر رنگ زرد بود و رخ این اسب تیزپا باری دیگر دچار تغییر شد!


البته پس از اینکه این خودرو تحویل بخش کلاسیک فراری شد، صاحب آن رنگ بدنه‌ی خاکستری Pininfarina را ، مشابه رنگ اغلب شاهکارهای دهه‌ی ۶۰ فراری، در کنار رنگ داخلی قهوه‌ای  انتخاب کرد و حال نیز پس از ۱۴ ماه پرده از رخ این خودروی دوباره رنگ و لعاب داده برداشته شده است. راستی، نظر شما درباره آن چیست؟ [دانلود ویدئو]


منابع: Motor1 و Motor Authority

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

10 دیدگاه

  1. مصطفی
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    نظر ما چیست ؟ نظر ما معلومه چیه :
    بسوزه پدر بی پولی…!

    پاسخ
  2. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    اون که %100 مصطفی جان
    اما از نظر ما :
    خودروسازی یعنی فِراری و پورشه ….

    پاسخ
    1. احمد باقری
      سوابق: (4331 دیدگاه) ,

      کار خوبی کردی که کلمه پورشه رو به فراری چسبوندی، چون اگه فراری نباشه، پورشه هیچ اعتباری نخواهد داشت. از این به بعد، اول فراری رو بیار شاید کمی از اون قیافه بیخود پورشه، از یادها بره.

      پاسخ
  3. KING 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    دوستان ببخشید طراحیش شبیه 911 نیس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Enzo
    Enzo
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    هر ماشینی که چراغ جلوش گرد باشه که شبیه پورشه نیست.

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      منظورم در مورد کل فرم بدنه و برامدگی های جلو که چراغ روی اونها قرار گرفته و…کاملا شبیه 911 شده

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
        (پهلوان مک لارن)new great britain
        سوابق: (845 دیدگاه) ,

        شما هرچی بگی king 918 عزیز حکم سندو داره من باهات موافقم.
        ولی قابل تامل نیست اونا نزدیک به 60 سال پیش یه همچین چیزی ساختن
        ما اون وقت 60 سال دیگه هم نمیتونیم یه همچین چیزی بسازیم!!!!!

        پاسخ
        1. KING 918
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          فداتم +++++

  5. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1456 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا اینقدر ب دلم میشینه. به نظرم از زیباترین های فراری و شاهکار هنریه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.