فِراری 488 GTB رخ‌دررخ پورشه 911 توربو S

شاید این رقابت چیزی که همگان برای اسب بی‌افسار مارانللو می‌پسندند نباشد، اما همین که دست‌وپنجه‌ای با قلدر آلمانی‌تبار نرم کند نیز به‌خودی‌خود صحنه‌های جالبی را خلق خواهد کرد.

Ferrari-488-GTB-vs-Porsche-911-Turbo-S-02
گرچه جایگزینی V8 تنفس طبیعی بی‌مهابای 458 با نمونه توربوی دوقلو و پاک‌تر 3902 سی‌سی به مذاق عده‌ای از فداییان صاحب مارانللو (ازجمله خود نگارنده) زیاد هم خوش نیامد، اما از طرفی نمی‌توان اهمیت موضوع را به‌عنوان بازگشت توربوشارژر به کالبد اسب‌ها پس از چند دهه (اتمام تولید مدل افسانه‌ای F40) و آغاز خیز جدیدی از جانب فِراری، نادیده گرفت!

Ferrari-488-GTB-vs-Porsche-911-Turbo-S
پورشه در سریع‌ترین گونه‌ی 911 به معنی واقعی، یک ماشینِ بالِستیک ساخته است که به کمک سامانه چهارچرخ متحرک هوشمند و قلب 6 سیلندر (تخت) توربوشارژ شده در عقب خود 580 اسب بخار (580ps) تولید می‌کند تا با استفاده از بعضی از شگفت‌انگیزترین فناوری‌های روز خودرو آسفالتِ زیرش را ذوب کند.

ferrari-488-gtb-vs-porsche-911-turbo-s-the-battle-of-the-turbocharged-supercar
488 GTB در 3 ثانیه به 100کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند بدون وقفه در ثانیه‌ی 8.3 مرز 200 کیلومتر بر ساعت را لمس کند. تمامی این‌ها حاصل آخرین دستاوردهای کمپانی در بحث هواسُری (آیرودینامیک) و مدیریت پیشرانه است که چسبندگی و حس بی‌نظیر سواری را برای هر شرایطی تضمین می‌کنند.


فیلمی که در انتهای نوشتار می‌بینید آزمایشی است که اخیراً توسط رانندگان مجله معروف اتواِکسپرس در انگستان صورت گرفته است. برنده نهایی نه‌تنها همیشه به‌طرز مَغزکُشی سریع است، بلکه می‌تواند برای رفت‌وآمدهای روزمره نیز بسیار مناسب باشد و به قول جِیمز دیسدِیل (James Disdale) “زیر پوستتان برود”.
باهم به تماشا می‌نشینیم. [دانلود ویدئو]

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

42 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      قیافه فرای
      انجین و سیستم پورشه
      باهم تلفیق بشن چی می شه
      همون طور که گفتم ظاهر فرایی خیلی خوبه و سیستم پورشه کاملا بی نقص

      پاسخ
      1. Pagani
        سوابق: (319 دیدگاه) ,

        سیستم و انجین فراری انقد کامل هست که هیچ نیازی به پورش نداره.

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      جفتش جفتش

      نمیدونم چرا از رونمایی تا به الان نتونستم با نمای جلوی 488 ارتباط برقرار کنم!!!!
      ولی حالا مقایسه تماما درستی هم نیست
      چون 488 قدرتش 640 و پورش 580 هستش!
      اختلاف واحد خیلی چشم گیره!!!!

      پاسخ
      1. Maysam..laferrari
        سوابق: (215 دیدگاه) ,

        منم احساسم اینه که نمای جلوی 488 یذره بی روح طراحی شده
        بنظرت وقتش نیست فراری یه 4WD تو این رنج تولید کنه؟!

        پاسخ
  1. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    پدال جان 911 توربو اس 572 اسب قدرت داره نه 527 اسب لطفا اصلاح کنید ……

    البته من فکر میکنم توربو اس نباید مقایسه میشد بلکه جی تی 3 یا 911 ار هم کفایت میکرد..

    پاسخ
    1. rasa
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      بله حتی پانامرا هم کفایت میکنه D:
      مرد حسابی چی داری برا خودت می بافی ؟؟

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        دوست عزیز 911 gt3یکی از قدرتمند ترین های سری 911 است که 3.3 ثانیه داره و از عملکرد فرق چندانی با توربو اس نداره و قیمتش هم تنها 20 هزار دلار کمتر از توربو اس هستش و همچنین 911R
        بدنیست قبل از جبهه گرفتن قدری تحقیق کنید ………..
        درضمن پانامرا توربواس هم فوق العاده قدرتمند و سریعه وبا 2 تن وزن و انبوهی ازتجهیزات و امکانات شتاب 3.5 ثانیه داره میتونید بررسی هاشو در اپارات ببینید ..

        پاسخ
        1. rasa
          سوابق: (72 دیدگاه) ,

          یعنی شتاب 3.7 ثانیه با 2.8 تفاوت زیادی نداره؟؟
          خوی من خودم اگه بخوام 911 بگیرم ( تو گیم نت سر کنسول ) 😀 توربو اس رو نمی گیرم gt3 رو ترجیح میدم
          ولی قبول کنیم که 911 با 488 قابل مقایسه نیست نه به دلیل فنی به دلیل خاص بودن و روح و حسی که ماشین داره

    2. PAGANI
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      ITALY
      ITALY
      ITALY
      ITALY
      LAMBORGHINI
      FERRARI
      MASERATI
      PAGANI

      امروز چه روز خوبیه این از فراری اینم پاگانی:
      http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%D8%A7%DA%86%D9%90%D8%AA%D9%88-%D8%AA%D9%90%D9%85%D9%BE%D9%90%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/

      از لامبو و مزراتی هم مطلب بذارید که کامل شه…….
      ایول آقای قوام صفری یعنی آووردیمون!!!!!

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      خب 572hp معادل 580ps
      تو خود متن هم اشاره شد دیگه!!!
      الان مثلا هوراکان
      602hp 610ps
      ps هم مثل hp یه واحد اندازه گیریه که اختلاف های جزئی ای با هم دارن!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    فکر کنم قبلا هم گفتم دقیقا یادم نمیاد، وقتی پول یه سوپر اسپرت رو داری پس پول چند تا دیگه اش رو هم داری.
    پس انتخاب من هر دوتاشونه

    پاسخ
  3. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    اوه اوه اوه این مقاله خوراک بررسی تعداد زیادی از کاربران پدال.بیاید دیگه
    اینجا هم فراری طرفدار داره و هم پورشه

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Das Beste Oder Nichts
    Das Beste Oder Nichts
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    این کوچولوی آلمانی با موتور 6 سیلندر تختش پشت بیشتر از سوپراسپرت ها رو به خاک میرسونه. آفرین به فولکس واگن. البته منکر مهندسی خارق العاده ی شرکت های دیگه مثل فراری نیستم.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      درود. آفرین به فولکس؟؟ ببخشید کجای پورشه رو فولکس طراحی کرده؟؟ جبهه گیری نمیکنما، اگه چیزی هست لطفا بفرمایید!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Das Beste Oder Nichts
        Das Beste Oder Nichts
        سوابق: (164 دیدگاه) ,

        صرفا این که بیشتر از نصف (50.1%)سهم فولکس واگن AG متعلق به پورشه هست و از طرف دیگه پورشه مهم ترین زیر مجموعه ی این گروه بزرگ هست. یه جورایی پورشه تو فولکس واگن مثل صاحب خونس.
        من به شخصه بیشتر از همه عاشق گاو های بولونیا هستم ولی نسبت به پورشه احترام خاصی قائلم. به خاطر مهندسی بی بدیل و نواوری های این گروه.

        پاسخ
  5. فقط انگلستان
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    واقعا هم پورشه وهم فراری خیلی عالی کار می کنن به خصوص از نظر شتاب از امین قوام صفری هم تشکر می کنم بابت متن

    پاسخ
  6. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    هردو خودروساز در تخصص خودشون عالی هستن

    پاسخ
  7. فقط انگلستان
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    لایک داری اقا بهنام خوشم میاد طرفدار همه کشور ها هستی

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      فدات شم سلطان انگلستان.من طرفدار خودروسازان قدر و غول هستم که هم پورشه بی نظیر هم فراری که عاشق صدای موتورش هستم

      پاسخ
  8. شایان
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    فراری طراحیه جالبی داره ولی من پورشه انتخابمه

    پاسخ
  9. حمید
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    متاسقم برای کشوری که به جای آیرودینامیک از لغت هواسری استفاده می کنه.
    باید از این خراب شده رفت

    پاسخ
  10. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    نه میتونم لایک بدم ، نه دیسلایک !

    اینجاست که باید گفت :
    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Hamid
    Hamid
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    فراری یه چیز دیگه اس
    1. قدرت و شتاب عالی
    2. هندلینگ بی نظیر
    2.استایل و طراحی زیبا
    3. صدای وحشتناک
    4. ارزش کلکسیونی
    پورشه فقط تو مورد اول دوم میتونه با فراری رقابت کنه.

    پاسخ
  12. Pooyan
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا کابین پورشه انقد تکون میخورد و تق تق میکرد?؟ ولی خب وقتی آدم یه فراری رو میبینه انگار روحشو جلا دادن! ولی پورشه واسه استفاده ی روزانه بهتره و حداقل چار نفرو میتونه جا به جا کنه!
    ولی روح فراری…?

    پاسخ
  13. امیر
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    فراری یه اسمه.اصلا ارزش پولی که میدی رو نداره.برندی که هم از رقیب خود لامبورگینی پایین تر است هم در این رقابت از پورشه .یکم فکر کنید.توی فراری مسابقه ای است و توی پورشه لوکس.سواری پورشه خیلی راحت تر است.در عین حال می تونید با اون شتاب 2.9 را ثبت کنید که 0.1 ثانیه سریعتر از 488 است.سرعت 911 برابر با 333 کیلومتر بر ساعت در حالی که 488 سیصد و سی کیلومتر بر ساعته.حالا طرفدارای یک اسم!چی دارید برای گفتن؟

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      واقعا دیگه الان طرفدارای فراری رو با این کامنتت ضربه فنی کردی…!!!
      .
      بهتره قبل از اینکه طرفدارای بیشتری رو ضربه فنی کنی، از سردبیر بخوای کامنتت رو حذف کنه، چون واقعا هممون ترسیدیم!
      .
      شما یه لطفی بکنید بگید با یک دهم ثانیه سریعتر شتاب گرفتن کجا میخواید برید؟؟؟
      ضمنا شتاب 0-96 فراری 488 طبق اعلام کارخونه کمتر از 3 هستش
      و ضمن اینکه باز هم طبق اعلام کارخونه سرعت 488 بیش از 330 هستش
      و ضمنا بهتره بدونید که داخل فراری رو بزرگترین مبلمان سازی اروپا چرم دوزری میکنه و همینطور از مرغوب ترین فیبر کربن برای ساختش استفاده شده
      .
      اگر اهل مجله خوندن بودید، و تست 458 توسط مجله ماشین رو خونده بودید میدید که گفته بود این ماشین از خیلی از سوپر اسپرتی ها راحت تره و برای رانندگی روزمره هم مناسبه

      و در آخر بدونید حتما چیزی داره که اسمش درومده، اسم یه شرکت بیخودی در نمیاد که بعدا ازش سود به دست بیاره
      اگه اسم همینطور الکی در میومد، الان ایران خودرو و امثالهم خدای اسم و رسم بودن!

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (128 دیدگاه) ,

        آقا صادق . من منظورم این بود که در عین حال می تونید با پورشه یک سواری شهری و سوپر اسپرتی رو تجربیه کنید.آقای طرفدار فراری ، کی گفته صفر تا صد 488 زیر 3 ثانیه است ، کی گفته سرعتش بیش از 330 کیلومتره ، کی گفته رانندگی با 488 در سرعت های پایین راحته؟
        در ضمن علت اینکه پی وان می تونه لافراری رو شکست بده فقط تفاوت های 0.1 ثانیه ای اون با لافراری است.
        شما که ادعات میشه مجله میخونی به اینم فکر کن که 488 چه قدر بنزین میخوره و قیمتش چه قدره . همینطور تو اسم خودتان باقی بمونید. یاد بگیرید با دلیل بگید چرا فراری خوبه نه اینکه چون خوب بوده یه اسم داره.

        پاسخ
        1. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          آقا امیر، شما جواب کامنت من رو دادید، لااقل کامنت من رو هم میخوندید…!!!!!
          در مورد سرعت که کی گفته بیش از 330 است، خود کارخونه اعلام کرده و دقیقادر سایت فراری به شکل زیر نوشته شده:
          Maximum Speed >330 km/h (205 mph)
          (به اون علامت بزرگتر دقت کنید — دوست داشتید توی سایت فراری هم می تونید ببینید)
          در مورد شتاب هم، لطفا یکم دقیق تر بخون دوست عزیز، گفتم 0-96 که حدود 2.9 ثانیه است.
          در مورد راحتی باید بگم که مجلات این موارد رو در مورد 458 (بازم دقت نکردی) تایید کردن، وقتی نسل قبلش این موضوع رو تایید کرده، نسل جدیدش اگه بهتر نباشه، حداقل بدتر نیست
          در مورد پی1 و لافراری هم درسته توی مسیر مستقیم پی1 بعضی تست ها رو برده ولی توی پیست و تایم لپ همچین بهتر از لافراری هم نبوده ….!!
          ضمنا، دیگه هرچی ادعا کردن داشته باشه، مجله خوندن ادعا کردن نداره…. ًًً!!!!!!!!! حرفایی میزنیدا….

    2. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      ضمنا اگر کلیپ رو هم گوش میدادید میفهمیدید که فراری به عنوان برنده انتخاب شد!

      پاسخ
  14. داروين
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    911 توى 2.8 ثانیه به 100 مى رسههههههههههه
    یعنى 0.3 ثانیه کمتر از ویرون !!!!!!!
    کسی مىدونه 918 تو چند ثانیه به 100 کیلومتر مى رسه؟؟؟؟

    پاسخ
  15. Saied
    سوابق: (823 دیدگاه) ,

    بعضی از ماشینا بد عکسه . پورشه هم جزو اون دسته هستش. ولی واقعا خیلی از نزدیک خوشگله.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.