پاریس 2016: پرده‌برداری از لافِراری آپِرتا؛ باد و اسب یال‌افشان!

صاحب مارانللو ظهر روز 29 سپتامبر (8ام مهرماه) در نمایشگاه 2016 پاریس از نسخه روباز لافِراری افسانه‌ای موسوم به لافِراری آپرتا (Aperta) پرده برداشت.
لقب آپرتا پیش‌ازاین در مدل‌های تک و محدود فِراری ازجمله 458 آپرتا و 599 اِس‌اِی آپرتا مورداستفاده قرار گرفته بود که نشان می‌دهد این ‌بار هم با یک نسخه خاص و تولید محدود روبرو هستیم که ارتباطاتی هم با جشن 70 سالگی کمپانی دارد!

Ferrari LaFerrari Aperta

Ferrari LaFerrari Aperta
شاخص‌ترین ویژگی این گونه همان‌طور که حدس می‌زنید سقف باز شونده است که از نوع پارچه‌ای استاندارد (soft-top) یا فیبر کربنی سفارشی (hard-top) خواهد بود. البته تفاوت‌ها با برادر کوپه به اینجا ختم نمی‌شوند. همانند بسیاری از خودروهای روباز، محافظی در انتهای اتاق بالای صندلی‌ها تعبیه شده تا مراقب سر سرنشینان باشد. تغییرات زیادی روی شاسی فیبر کربنی اعمال شده تا مقاومت پیچشی و آئرودینامیک بدنه ثابت مانده و با نسخه کوپه برابری کند. درب‌ها پروانه‌ای بوده و زاویه باز شدنشان نسبت به قبل متفاوت است. نحوه نصب و زاویه رادیاتورها عوض شده تا برخلاف نسخه کوپه، هوای داغ را به سمت زیر بدنه هدایت و دفع کنند؛ به همین منظور نیز یک مجرای تازه روی کاپوت و یک ژنراتور چرخشی (Vortex) زیر بدنه نصب شده است. درب‌ها هم اصطلاحاً پروانه‌ای هستند و با زاویه متفاوتی نسبت به لافراری کوپه باز می‌شوند.

Ferrari LaFerrari Aperta
آئرودینامیک بدنه به‌گونه‌ای بازبینی شده تا در حالت بدون سقف و شیشه‌های جانبیِ بسته، ضریب درگ مشابه نمونه کوپه باشد. دو قطعه کوچک L-شکل در گوشه‌های بالایی شیشه جلو قرار داده شده‌اند که باد را به سمت بالا هدایت کرده و از ایجاد فشار هوا در قسمت عقبی کابین (هنگام سقف باز) جلوگیری می‌کنند. یک عضو متوقف کننده هوا نیز در پشت صندلی‌ها جای گرفته تا در سرعت‌ زیاد، جریان هوای بالای شیشه جلو و کابین را طوری جهت دهی کند که اخلالی در راحتی شرنشینان ایجاد نشود.

ferrari-laferrari-aperta-2017-2
در بخش فنی اما قضیه به‌قرار قبل است. بلوک 6262 سی‌سی 12 سیلندر V شکل 789 اسب بخاری در کنار مجموعه باتری و موتور برقی 161 اسب بخاری مجموعاً 950 اسب بخار قدرت تحویل جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه می‌دهد تا به چرخ‌های عقب برسند. طبق اعلام فِراری، کارایی و سرعت عمل لافِراری آپرتا در خط مستقیم به‌هیچ‌وجه نسبت به قبل کمتر نشده؛ هنوز هم در کمتر از 3 ثانیه مرز 96 کیلومتر بر ساعت را رد می‌کند و قدرتمندانه تا سقف 217 مایل بر ساعت (344.3 کیلومتر بر ساعت) می‌تازد. اِنریکو گالیِرا (Enrico Galliera) مدیر بازاریابی و امور تجاری کمپانی درباره آن می‌گوید: خوب است که می‌توانیم ببینیم چکار کرده‌ایم!

Ferrari LaFerrari Aperta
هنوز اطلاعات رسمی در مورد قیمت لافِراری آپرتا نداریم، اما بنابر منبعی که وب‌سایت اتوکار بدان اشاره کرده، قبل از محاسبه مالیات، حدود 3.5 میلیون یورو می‌ارزد. قرار است مجموعاً 209 دستگاه از آن روی خط تولید برود. طبق گفته‌های مسئولین آگاه، تاکنون 200 دستگاه آن فروخته شده و تنها 9 دستگاه باقی مانده که برای هفتادمین سالگرد تولد اسب سلطنتی کنار گذاشته شده‌اند. [دانلود ویدئو]

منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

29 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    چی بگم کلمه میشناسین تا در وصفش بگم

    پاسخ
    1. reza
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      خودرو سازی یعنی ایتالیا و المان…یعنی طراحی فک برانداز و مهندسی بی نظیر….

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3640 دیدگاه) ,

      2 تا رنگ رو کنار هم میذاری زیباترین و شیک ترین ترکیب رنگ در دنیا واسه یک ماشین ساخته میشه.
      مشکی و قرمز
      هیچ 2 رنگی اینقدر کنار هم زیبا نیستن.
      فراری هم از این نکته بهترین استفاده رو کرده.

      پاسخ
      1. BMW POWER
        سوابق: (61 دیدگاه) ,

        آبی و زرد هم در کنار هم زیبا هستن.
        کلا رنگ مشکی و آبی تیره که جدیدا فراری داره استفاده میکنه خیلی ابهتشون از قرمز بالاتره ولی خب فراری از قدیم تا الان قرمز بوده و خودشو حفظ کرده…

        پاسخ
    3. HAMID3X
      سوابق: (182 دیدگاه) ,

      داداش شدی جرمی /با این قصه طراح های فراری باید خودکشی دسته جمعی کنند/داستانت خیلی باحال و فان بود ولی لافراری اوج ابهت وزیباییه

      پاسخ
  2. Monster_alm
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    فوق العاده است…
    چیزی که در وصف فراری میتونم بگم همینه.

    پاسخ
  3. مصطفی
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    دنیا بدون فراری چقدر بدتر می شد…

    پاسخ
  4. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    اصن
    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3640 دیدگاه) ,

      نمیدونم این جمله ی بی ربط از کجا تو پدال اینقدر جا افتاده.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3640 دیدگاه) ,

        لامبورگینی
        بنز
        اسپایکر
        BMW
        تویوتا
        آئودی
        فورد
        شورلت
        نیسان
        مزدا
        رنو
        .
        .
        اینا کارشون خیلی درسته.

        پاسخ
        1. king 918
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          مجید با Archi KHANبه شدت موافقم
          تمامی ماشین های نام برده ی شما هم درست
          اما این دو خودروسازی یه حرف دیگه دارن واس گفتن ………………
          یه زبان طراحی و مهندسی بینهایت دوست داشتنی …………
          دمت گرم دمت دمادم Archi KHANگل

        2. Archi KHAN
          سوابق: (1652 دیدگاه) ,

          ارادت دارم king عزیز

  5. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    از 2009 فراری برام مهم شده
    اگه دلیلش رو گفتین چی هست ؟؟

    پاسخ
  6. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    3.5 میلیو یورو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اووووووووووووووف عجب قیمتی خورده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3640 دیدگاه) ,

      آره.
      با مالیات و عوارض و شیرینی کارمندای فراری !! تا 4M راحت و حداقل میرسه.
      همه ی خودروسازا قیمت خالص رو میگن.
      مثلا اونتادور 400K دلاره. شنیدم برای خرید یک اونتادور باید 800K دلار داشته باشی.
      یا مثلا 911 توربو حدود 120K دلار. در حالی که موقع خریدش باید 300K دلار پول داشته باشی.

      پاسخ
      1. GOD BLESS AMERICA
        سوابق: (540 دیدگاه) ,

        ودمت گرم اونجا که شیرینی کارمندانی فراری رو هم حساب کردی خیلی حال کردم دلت بزرگه ایشالله بخری.

        در ضمن اون پایین رو جدی گفتم و منظورم هم چندان فنی نبود ، کلا
        سلیقه ام با موتور وسط جور در نمیاد ولی خوب مثلا از تو همین محصولات فراری F430 و تستاروسا رو خیلی دوست دارم کلا به نظرم هر موتور وسطی موتور زیبا نیست هرچند که تعداد و ارقام شگفت انگیز داشته باشه.
        مثلا همین سرافرازی بنظرم مثل اینه که کاریکاتور انزو رو کشیده باشی.
        در پایان مجید جان من خاک پای بچه های پدال ام همتون رو عمیقا دوست دارم.
        شما که تاج سری.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3640 دیدگاه) ,

          فدایی داری دوست عزیز.
          ان شا الله شما هم به آرزوهات برسی.
          دوستان پدالی در قلب ما هستن.

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          انشالله دوستان همه میلیاردر بشن

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3640 دیدگاه) ,

          به نظرم هر چی دست و دل باز تر ( البته منظورم ولخرح و عیاش نیست ) باشی خدا هم بیشتر بهت میده. هر چی زندگی رو سخت تر بگیری خدا هم برات سخت ترش میکنه. چندین بار بهم ثابت شده.

        4. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          عجب سخن حکیمانه ای

  7. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    اصلا ماشین بدون سقف تو کتم نمی ره، حالا موتور وسط هم باشه که دیگه عمرا.
    به تمام اینها اسب نمایشی فراری رو هم اضافه کنین!!!!!!!!

    چرا فراری چرا ؟

    عزیز دل تو فقط باید GT موتور جلو 2+2 بزنی وسلام

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3640 دیدگاه) ,

      موتور وسط بالانس و تعادلی داره که تجربه کردنش برای هر ماشین بازی لذت تکرار نشدنیه.
      باید وزن ماشین تا حد امکان پایین و در مرکز متمرکز بشه.
      LEXUS LFA واسه برف پاک کن 4 تا قمقمه داره. !! هر کدوم در قسمتی که بالانس وزن رو به مرکز نزدیک کنه.

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      فراری هرچی بزنه عالیه

      پاسخ
  8. Saied
    سوابق: (818 دیدگاه) ,

    خدایه طراحی. تو طرح هایه ایتالیایی به نظرم پاگانی هوایر و این ماشین واقعا شاه کار هنرین.
    البته به شخصه طراحی پاگانی رو از این بیشتر دوس دارم.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      یعنی فراری پایین تر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بی انصافی خداییش بگیم فراری مرتبه اش پایین تر از پاگانی

      پاسخ
  9. ونوم
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    از نمای بالا عکسشو میبینم قسمت موتورش مثل این ساعت های سوییسی ظریف دقیق میمونه یاد جمله مثل ساعت دقیق کار میکنه افتادم اسطوره ی تنفس طبیعی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.