فراری 488GTB، یاقوت درخشان ژنو

«حداکثر قدرت همراه با رانندگی بی‌نظیر!!» این شعاری است که فِراری به فرزند جدیدش نسبت می‌دهد.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

فِراری در نمایشگاه خودروی ژنو از مدل جدید خود رونمایی کرد؛ دو عدد از این مدل در غرفه به نمایش درآمد: اولی به رنگ “روسو کورسا (Rosso Corsa)” جدید با تِریم داخلی فابریک قرمز و مشکی؛ دومی به رنگ “گریگیو فِرّو (Grigio Ferro)” با تِریم داخلی مشکی و کرم‌رنگ.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

40 سال پس از 308 GTB که اولین مدل موتور عقب-وسط کمپانی به شمار می‌رود، عضو تازه اسطبل فِراری با ورودش پاراگراف جدیدی برای مدل‌های 8 سیلندر فِراری باز کرده و تصدیق تازه‌ای بر مهندسی بی‌نظیر آن است.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

درباره 488 GTB تنها نکته قابل‌توجه پیشرانه توربوشارژ آن نیست؛ بلکه تمامی اجزا ازجمله سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته‌تر، بدنه فعال و آئرودینامیک بهبودیافته و طراحی داخلی جدید دستخوش نوآوری شده‌اند. همه این عوامل در کنار هم 488 GTB را به یک بِنچمارک جدید در رده خودروهای اسپرت بدل کرده‌اند. این خودرو قدرتمندترین عضو این کلاس است؛ کنترل‌های پیچیده و دقیق دینامیک خودرو باعث تحت کنترل بودن کارایی تحسین‌برانگیز آن می‌شوند. نتیجه، حس رانندگی بی‌نظیر فِراری است که برای رانندگان کاملاً معمولی هم قابل لمس است و در هیچ خودروی دیگری نمی‌توانید مثال آن را بیابید.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

طراحی آن توسط مرکز طراحی فِراری صورت گرفته. درمورد آئرودینامیک می‌توان به مواردی نظیر اسپویلر ورم کرده عقب، ژنراتورهای Vortex که در زیر قرار دارند (و از 458 به ارث رسیده‌اند) و سایر قطعات و اجزای آئرودینامیک بدنه اشاره کرد که درمجموع با E=1.67 رکورد جدیدی در مبحث بازدهی بین مدل‌های فِراری است. نیروی رو به پایین به عدد 250 کیلوگرم در سرعت 325 کیلومتر بر ساعت رسیده و ضریب درگ نیز نسبت به نسخه قبلی کاهش پیدا کرده است.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

همچنین فِراری برای ساخت آن از تجربیات خود در مسابقات و پروژه‌های خصوصی XX خود استفاده کرده و عصاره‌ای از آن‌ها را به خیابان آورده است. حروف GTB مخفف عبارت “Gran Turismo Berlinetta” است که نشان از ریشه عمیق آن در تاریخ فِراری دارد. دسترسی به حداکثر قدرت از ضروریات بوده و به لطف پیشرانه 3902 سی‌سی توربو دوقلو محقق شده است؛ جعبه‌دنده نیز از نوع F1 دوکلاچه 7 سرعته و مجهز به سامانه مدیریت متغیر گشتاور (بوست) است که گشتاور را به‌صورت بهینه توزیع می‌کند. نسخه دوم سامانه Side Slip Control یا (SSC2) نیز بکار گرفته می‌شود که در تعامل با سامانه‌های E-Diff و F1-Track عمل می‌کند با این تفاوت که این بار تعدیل‌کننده‌های فعال خودرو نیز تحت کنترل آن هستند؛ درنتیجه رانندگانی هم که مهارت کمتری دارند می‌توانند از پتانسیل‌های بی‌نظیر آن لذت ببرند.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

در تکمیل تمامی موارد گفته‌شده بازهم با صدای عمیق و اغواکننده همیشگی فِراری روبرو خواهید شد که جایی برای سخن باقی نمی‌گذارد.

مشخصات فنی فِراری 488 GTB

پیشرانه: V8 با زاویه 90 درجه – توربو دوقلو – حجم دقیق 3902 سی‌سی
حداکثر قدرت: 659.7 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 760 نیوتون متر در 3000 دور در دقیقه در دنده هفتم
ابعاد بدنه (میلی‌متر): 4568 – 1952 – 1213
وزن خشک: 1370 کیلوگرم (با احتساب آپشن هایی که تأثیر ناچیزی روی وزن دارند)
تقسیم وزن: 46.5% محور جلو – 53.5% محور عقب
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت: 3 ثانیه
شتاب 0-200 کیلومتر بر ساعت: 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت: بیش از 330 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 11.4 لیتر در یک‌صد کیلومتر
آلایندگی: 260 گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر

[jwplayer mediaid=”105268″]
[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

36 دیدگاه

  1. danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    نسبت به 458 خیلی قوی تر شده لعنتیا چه کارش کردن مگه یهو اینقدر اسب بخارش بیشر شده !!!!!
    کلاً تو دنیای ماشین رتبه اول تا سوم برای فرارریه هر کی ماشین دوست داره همیشه یه نیم نگاه هم به دنیای فرارری داره شک نکنید….

    پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      الان بهترین سوپراسپرت دنیا اینه…

      پاسخ
    2. پژمان
      سوابق: (297 دیدگاه) ,

      میل – شور – هیجان و احساسات رانندگی = فراری gtb 488 فوق العادس . برای فراری فرقی نمیکنه که از توربو استفاده کنه یا نکنه فراری با تنفس طبیعی هم موفق بوده شتاب 0 تا 200 = 8.3 ثانیه بدون اینکه 4 چرخش متحرک باشه به این میگن تکنولوژی پیشرفته

      پاسخ
    3. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      کی گفته اول تا سوم فراریه من به شخصه اصلا از فراری خوشم نمیاد اول تا سوم که هیچ اول تا آخر هم نمیزارمشون در دنیای خودرو بنز اوله بعدشم بی ام و پورشه آئودی بقیه هم خوبن ولی به پای تکنولوژی این چهار تا نمیرسن

      پاسخ
      1. bardia
        سوابق: (178 دیدگاه) ,

        داداش شما مثل اینکه تو دنیای دیگه ای زندگی میکنی
        تو دنیای ما که فراری اخر تکنولوژیه

        پاسخ
      2. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        خدا وکیل کفه اتحادتونم یه طوری دیس لایک دادین که من خودمم روم نمیشه به خودم لایک بدم مرسی بیگ لایک

        پاسخ
      3. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
        امین قوام‌ صفری
        سوابق: (206 دیدگاه) ,

        داداش اون رده بندی رو که “فِراری” توش نباشه بهتره بریزی دور بعدشم ماشین بازیو بزاری کنار.
        چون “فـِـراری” تنها “پادشاه واقعی” ئه.

        پاسخ
        1. CBR400
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقا امیر فراری پادشاه واقعی چیه ؟

        2. feranchi
          سوابق: (6 دیدگاه) ,

          3 آره به نظر منم فراری تنها پادشاه واقعیه ….. >

      4. عباس
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        بابا بنز و آئودی برای پیر مردها است فراری رو که ساخت هر مدلش به تعداد محدود و دست ساز و به سفارش خریدارش صورت می گیرد با این بنز و بی ام دبیلو که هر روز دهها ماشین با تولید انبوه میده بیرون یکیش نکن.بنز و بی ام دبیلو ماشین خاص نیستند و هر وقت پشت چراغ قرمز وایسی و نخای دو سه تا ماشین بنز و بی ام دبیلو مشابه ماشین خودت ببینی ان وقت می فهمی شکوه و کلاس فراری داشتن چیست.فراری رو با انگشت نشان میدن تو خیابان اگر داشته باشی.

        پاسخ
    4. شهریار
      سوابق: (162 دیدگاه) ,

      واقعا مصرف سوختش تو سر اونایی که اومدن قانونی رو گذاشتن که واردات خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی رو ممنوع کردن….بی سوادی تو روح این آقایون موج میزنه…خودروهای داخلی با موتور های قدیمی و با سطح آلایندگی بالا و مصرف سوخت نجومی (بعضی وقتا به دلیل سرویس بد و عدم تنظیم به موقع موتور)و فقط با 1500 و 1700 و 1800 سی سی گنجایش حق تردد در خیابونهای ما رو دارن ..ولی خودرو هایی با گنجایش بالا و مصرف سوختی در حد و شاید پایین تر از خودروهای تولید داخل ممنوع ورود میشن تا ما در حسرت دیدارشون فعل کف کردن رو به شدت و با بهترین کیفیت صرف کنیم
      بد به حال ما که هرچی به سرمون میاد هم حقمونه و هم حقمون نیست

      پاسخ
  2. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    خدای من، وای
    اومده که همه رو سرویس کنه ها
    میدونید جالب کجاست؟
    گفتن صدای این موتور زیبا ترین صدایی هستش که میشه از یه موتور توربو شنید!
    فرراری همیشه هواسش به همه جا بوده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      همه ادعاهاشون درست و عالی،در همه زمینه ها تو کلاس خودش بهترینه،ولی بحث زیبایی صدا یه چیز سلیقه ایه،نمیشه گفت این صدا یا اون صدا بهترینه،صدای AMG GT هم فوق العاده قشنگه،صدای غرش شیره،و خیلی از ماشینای دیگه که صداهای فوق العاده قشنگی دارن،فراری هم همیشه زیباترین صداها رو داشته،منظور من صدای اگزوزه

      پاسخ
  3. سامی
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    من به اینکه خیلی خوبه و اینا اصلا کاری ندارم .
    فقط باید بگم مصرف سوختش از پهنا تو حلقوم ایران خودرو و سایپا !!!

    پاسخ
    1. bardia
      سوابق: (178 دیدگاه) ,

      مصرف سوختش اندازه ی پرشیاست 😀 😀

      پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    فقط 4 چرخش متحرکش کنن بی رقیب میشه

    پاسخ
    1. bardia
      سوابق: (178 دیدگاه) ,

      این حرکت با سیاست فراری کاملا تناقض داره
      چون کمپانی دنبال اعداد صفر تا صد و شتاب اولیه و این حرفا نیست

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    این سیستم Slide Slip Control توی FXXK هم استفاده شده، برای نگه داشتن ماشین توی پیست عمل میکنه که فوق العاده به کیفیت و امنیت رانندگی اضافه میکنه

    از اون طرف دیفرانسیل الکتریکی هم خیلی توی عکس العمل ماشین تاثیر داره

    نسبت قدرت به حجم فوق العاده ای هم داره

    لذت رانندگیش هم که قطعا دوباره مث 458 زبانزد همه ی تست کننده ها و منتقدا و… میشه

    از اون طرف به احتمال 99 درصد فورد GT رقیب این میشه
    توی این مواردی که فراری روشون خیلی مانور داده، فورد هم مدعی هستش
    واقعا دیدن داره که ببینیم کدوم پیروز از میدون بیرون میاد

    پاسخ
  6. aLi
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    باید منتظر منصوری باشیم،ببینیم رو این جیگر چیکار میکنه…
    (((((:

    پاسخ
  7. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    نسبت فدرت به حجم موتورش عالیه

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل مهران
    مهران
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه
    می تونم بگم یکی از کم نقص ترین خودرو هایی هست که ساخته شده و من تا حالا دیدم
    تبریک به دوست داران فراری مخصوصا صادق عزیز

    پاسخ
  9. علی - کیوج
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    اصلا نمیشه واسه این ماشین ایرادی رو متصور بود همه قسمتاش یه چیزی بالاتر از عالی ان. من نمیدونم اقا شایان با چه منطقی میگه فراری جزو ده تای اول نیست!

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    در مورد این ماشین که زبونم قاصره از تعریفش،
    حداقل خوبه که اسم دو تا رنگ جدید رو یاد گرفتم:روسو کورسا و گریگیو فِرّو 😀

    پاسخ
  11. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    خدایا این دیگه چیه .از الان تا دو سال دیگه باید عکس و فیلمای اینو ببینم .معرکس
    چند سال پیش بازی بارسلونا و یه تیم دیگه تو لالیگا بود و مسی هتریک کرد مزدک میرزای رو جو گرفت گفت خدا رو شکر تو دورانی زندگی میکنیم که فوق ستاره هایی مثل مسی فوتبال بازی میکنن
    منم الان جو گرفته میخوام بگم خدایا شکرت تو دورانی زتدگی میکنیم که سومر اسپرتهایی مثل فراری 488 دارن جولون میدن

    پاسخ
  12. Muhammad
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    با اینکه من طرفدار دو آتیشه ی لامبورگینی ام، ولی 488 واقعا قابل تحسین هست. طراحیش خیلی زیباتر و خشن تر از 458 شده و روح فراری رو میشه توش حس کرد. ورودی های هوا جلوییش بزرگتر شدند و بازده آیرودینامیکی اش هم با کانال های هوایی روی بدنه خیلی بهتر شدن. برجسته ترین ویژگیش هم مصرف سوخت خیلی پایین تر نسبت به بقیه ی سوپراسپرت هاست .
    نمی دونم چه جوری با اون قدرت زیادش تونستن مصرف سوختشو این جوری پایین نگه دارن.
    باتشکر از امین جان که خیلی سریع و به موقع مقالات به روز رو تو سایت می ذاره.!

    پاسخ
  13. Muhammad
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    با این مصرف کمش نسبت به قدرتی که داره می تونه رقیب جدی برای بقیه ی سوپراسپرت ها باشه.

    پاسخ
  14. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    488 بنظرم بهترین ساخت فراری زیر 700 اسبه که توارن بسیار خوبی از نظر هندلینگ و کیفیت و زیبایی داره…

    پاسخ
  15. hossein
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تصور اینکه تو دنیامون ماشینای فراری نباشه واقعا وحشتناکه!
    488 عالیه البته این کلمه برای توصیفش خیلی حقیره!!

    پاسخ
  16. lamborghini
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلامِباید خدمت دوستانی که میگن این بهترین ماشین دنیاست اون بهترینه و از این حرفا بگم که کسی که ماشین باز باشه و اطلاعات کاملی داشته باشه میدونه که هیچ وقت نمیشه گفت بهترین ماشین دنیا کدوم ماشینه چون هر نشریه معتبر تستی مثل اتوکار یا غیره یه نظری دارن ولی در کل هر ماشینی خوبیای خودشو داره و تو سوپر اسپرت ها هم بی انصاف نباشیم لامبو و فراری بالاترین تکنولوژی و رکورد هارو دارن

    پاسخ
  17. عباس
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    فراری هنرمند است هر مدلش یک اثر هنری است در قالب تکنولوژی.ایتالیایی ها گیر دادن به ساخت اسپرت و سوپر اسپرت ها. نمیدانم چرا وارد دنیای لوکس ها نمی شوند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.