مسابقه درگ بین سه هایپرکار افسانه‌ای

سرانجام در یک آزمون شتاب گیری در مسیر 400 متر سه پادشاه هایپرکار یعنی پورشه 918 اسپایدر، فراری لافراری و مک لارن P1 در کنار هم قرار گرفتند تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod

هرچند در آزمون قبلی در پیست سیلورستون، مک لارن P1 با چند دهم ثانیه اختلاف، مسیر پیست را سریع‌تر از سایر رقبا طی کرده بود، اما این موضوع نمی‌تواند همیشه مورد استناد قرار گیرد. این بار در پیست مستقیم سانتاپاد، رقابتی دیگر برپا شد. این فصل سال یعنی ماه اکتبر نمی‌تواند بهترین فصل با بهترین رکوردها باشد. با این حال، پیش از آغاز رقابت، پیست خشک و گرم شد و خودروها نیز دور تمرینی برای گرم کردن تایرها زدند.

P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod
P1 v LaFerrari v 918 Spyder at Santa Pod

A jet powered track dryer was used before the cars had their single practice runs
A jet powered track dryer was used before the cars had their single practice runs

نتیجه نهایی طی مسیر 1/4 مایل یا 400 متر، چندان جلب توجه نمی‌کند. فراری با زمان 11.21 ثانیه رکوردی شبیه یک داج چلنجر SRT هلکت، لامبورگینی گایاردو LP560-4 و فراری فیورانو 599 GTB برجای گذاشت که حتی از رکورد فراری انزو و 458 ایتالیا و از همه بدتر تسلا مدل S P90D نیز کندتر است.

LaFerrari at Santa Pod
LaFerrari at Santa Pod

زمان برای پورشه 918 مشابه زمانی است که با مک لارن MP4-12C کسب شده و همه این‌ها نشان می‌دهد که این رقابت قابل استناد نیست و یک آزمون بی‌نتیجه بوده است. در شرایط عادی، این زمان برای لافراری، 9.7 ثانیه، برای پورشه 918 اسپایدر و مک لارن P1 مشترکا 9.8 ثانیه می‌باشد که پیش از این مستقلاً توسط موتورترند و کار اند درایور اندازه‌گیری شده است.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
McLaren P1
McLaren P1
P1 v LaFerrari
P1 v LaFerrari

P1 v LaFerrari
P1 v LaFerrari

با این حال، همین که این سه خودرو در کنار هم و در شرایطی پایاپای به رقابت پرداختند، به اندازه کافی هیجان‌انگیز می‌باشد.


[دانلود ویدئو]

27 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    قدرت آلمان و درخشندگی پورشه تازه این که درگه هنوز داخل ماشین چیز دیگه ای هست بلندگو و ساب داشبورد طراحی داخلی مانیتور وسط کنسول نور پردازی نرمی ماشین و تودوزی های داخل چیز دیگریست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      حرفت درست…
      ولی اینو یادمون نره که 918 سیستم AWD داره که لافراری نداری و تازشم زمین خیس بود که عملکرد این سیستم AWD دوچندان به چشم اومد!!!
      ولی درکل حتی اگه زمین خیس هم نبود به نظر خودم 918 به خاطر سیستم 4 چرخ متحرک از P1 و لافراری جلوتر میوفتاد!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ali ayat
        ali ayat
        سوابق: (719 دیدگاه) ,

        نه من قبول دارم ماشین ایتالیایی موتور و شاسی بهتری از ماشین آلمانی داره البته همه ی مواقع و هر شرکتی نه

        پاسخ
      2. ارمان
        سوابق: (997 دیدگاه) ,

        نتایج تا 1/4 مایل بود به نظرم تو 1 مایل کامل مکلارن پیروز میشه

        پاسخ
  2. پژمان
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    تو این تست راننده لافراری خیلی ضعیف عمل کرد در تست موتورترند که از همه معتبر تر هستش لافراری 1.4 مایل رو تو 9.7 ثانیه طی کرد و سریعتر از مکلارن p1 و پورشه 918 اسپایدر شد در تست موتورترند لافراری شتاب 0 تا 60 مایل ( 0 تا 96 کیلومتر) رو مثل پورشه 918 تو 2.4 ثانیه زد با اینکه لافراری awd نیست لافراری ماشین فوق العاده و استثنایی هستش به شرط اینکه راننده درست و حسابی داشته باشه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    مگه مجبورین تو این پیست خیس به قول خودشون خشک شده مسابقه بدین این ماشینها از بهار تو دست مشتریها بوده مثل بچه ادم میرفتین مثل بقیه تو تابستون تست میکردین گند نمیزدین به این ماشینها و رکوردشون

    پاسخ
  4. mehdi
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    فرارری یعنی بهترین با کیفیت تزین مهندسی ترین و هندلیک ترین سوپر خودرو یا GT در دنیا فقط فراری…….باید قبول کرد درسته پورشه ماشینه خوبیه اما بعد از فراری قرار میگیره..و مک لارن پس از پورشه…باید قبول کرد تمام محصولات فرارری اط همه نظر بهترین هستن….

    پاسخ
  5. yahya
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    صنعت اتومبیل هیچ کشوری هرگز به پای ایتالیا نخواهد رسید.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      دوست عزیز چندین و چند ساله که واژه هایی مثل “فقط”،”هیچ”،”تنها” و… از دایره واژگان خودرویی تو دنیا حذف شدن! امروز حتی مالزی هم تو صنعت خودرو حرفایی واسه گفتن داره و هر خودروسازی تو هر کجای دنیا واسه خودش معتبره.گذشته از اون،الان اکثر خودروسازها یا با هم متحد و شریکن و یا بطور مشخص با هم مراوده دارن و صفر یا صدی وجود نداره.
      مخلصم

      پاسخ
      1. ارمان
        سوابق: (997 دیدگاه) ,

        شاهین هیکلتو باس بدیم طلا بگیریم
        خدا از دهنت بشنوه

        پاسخ
    2. Javad
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      چرا مدرسه
      پس صنعت ایران این وسط چکارست؟!

      پاسخ
  6. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    من به شخصه خیلی با اعداد و ارقام کاری ندارم (نمیگم مهم نیستا؛هست اما خیلی نباید روش مانور داد)
    بنظر من احساسی که روندن یه خودرو داره مهم تر و زیباتره.
    شاید به طور مثال،لذتی که با روندن یه آلفا با شتاب 9 ثانیه ای به دست میاد بیشتر از لذت روندن یه خودروی اسپرت با شتاب پایین تر باشه.
    این البته نظر شخصی من بود؛ تا نظر دوستان چی باشه.

    پاسخ
    1. M.R.K
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      اقا شاهین حرفتون کاملا متین هست ، اما اینو در نظر بگیرید درصد بسیار بسیار پایینی از جامعه به سوی خرید سوپر اسپرت ها روی میارن ، و کسی که قدرت خرید یک ۹۱۸ یا ویرون و … رو داشته باشه ، مطمئنا قدرت خرید یک سری ۷ یا اس کلاس هم داره ، اون شخص سواری و هندلینگ نرم و بالا رو نمیخواد ، اپشن براش مهم نیست و حتی به متریال خود خودرو هم توجهی نمیکنه ، مهم ترین رکن خریدش قدرت موتور ، شتاب و حداکثر سرعت اون خودرو مدنظرش هست .
      هر چیز برای کس و جای خاصی ساخته شده و دلیل نمیشه که اون چیز بدرد نخور هست و استفاده ای نداره .
      توی این کلاس هم تعداد عدد و ارقام ، قدرت و گشتاور چه روی کاغذ چه در عمل مدنظره .
      موفق باشید

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        بله منم با شما موافق هستم.
        اابته من از جنبه ی دیگری به قضیه نگاه کردم.
        مرسی از نظرتون

        پاسخ
  7. بهروز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اصن همه موارد فنی و غیرفنی کنار. شما فقط ب صدای فراری گوش کن حالشو ببر. صدایی که ن پورشه میتونه از موتور دربیاره ن مکلارن ن هیچ اسپرت ساز دیگه ای

    پاسخ
  8. آرش آمریکایی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    در کل خیلی نمیشه به مسابقه درگ اعتماد کرد چون ممکنه شرایط پیست برای یه ماشین خوب نباشه و باید چنتا مسابقه درگ برگذار بشه تا درصد خطای احتمالی پایین بیاد

    پاسخ
  9. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    ایول دم سلطان 918 گرم صبح رو با پیروزی 918 شروع کردیم ……..
    پدال جان متشکرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم

    پاسخ
  10. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    …وای که چقد لذت میبرم از دیدن لافراری؟؟!!

    از دیدن یه چیز دیگه هم لذت میبرم؛
    از دیدن اینکه چقد رقبای قدری داره، همین باعث جذابیت رقابت این ۳ ماشین میشه

    پاسخ
  11. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    دوستان راستی یه سوال اگر برنامه ریچارد هموند رو با 918 دیده باشین وقتی 918 به دور 9000 رسید یه سیستم اگر اشتباه نکنم به اسم boost باعث شد که اتش از اگزوز های 918 بیرون بزنه و سرعتش بیشتر شد ….میخواستم ببینم من فقط تو اون برنامه دیدم همچین سیستمی رو 918 ایا رو هموش هم هست ……؟

    پاسخ
  12. سلــطان مکلارن
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    درود بر شرف 3 تاشون

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4352 دیدگاه) ,

    انصافا این مکلارن و فراری، بسیار زیبا و پر ابهت هستند. آفرین و احسنت بسیار به طراحان این دو کمپانی.

    پاسخ
  14. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    کلا صنعت خودروسازی یعنی فِراری و پورشه …

    پاسخ
  15. آرمان بی ام دبلیو
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    عشق است مکلارن بی ادعا
    کل کل فراری رو تو دو تا تست تا الان خوابونده
    فقط جاش با 918 تو تست ها عوض میشه
    یه بار مکلارن اول میشه یه بار 918 فراری هم همیشه آخر

    پاسخ
  16. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    تایمایی که ثبت شده خنده داره
    مسیرم چسبندگی خوبی نداره
    وقتی یه فراری و مک لارن با بالای 900 اسب قدرت از 12cو 458 نسل قبلی تایمشون ضعیف تره یعنی کلا ارزش تست زیر سواله
    هر3تا مشین حتی زیر پای راننده های نه چندان حرفه ای هم تایمای خیلی بهتری ثبت کردن
    پارت بعدی این مقایسه رو تو مسیری که مسابقات درگ vmax Stealth برگزار میشه انجام دادن احتمالا اونجا رکوردای بهتری از این 3تا غول ثبت میشه

    پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واقعا 4 چرخ متحرک یه چیز بسیاز مهمیه مثلا در مکلارن p1 و لا فراری چرخ هاشون تا 20 متری که شروع به حرکت میکنند هرز گری دارد و پشتشون به چپ و راست میرود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.