فورد

رونمایی رسمی از فورد فیستا ST جدید

تنها چند روز مانده به آغاز به کار نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷، فورد به‌صورت رسمی از نسل جدید فیستا ST رونمایی کرد.

2018-ford-fiesta-st-2
این هاچبک داغ که بر پایه‌ی نسخه‌های معمولی ساخته شده از پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱.۵ لیتری توسعه یافته با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر سود می‌برد که به آن اجازه می‌دهد تا در ۶.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این زمان ۰.۲ ثانیه سریع تر از قبل است.

2018-ford-fiesta-st-4
سه حالت نرمال، اسپورت و پیست در خودرو وجود دارند که با توجه به شرایط مختلف تنظیمات پیشرانه، فرمان و سیستم‌های کنترل پایداری را تغییر می‌دهد.

2018-ford-fiesta-st-3
علاوه بر این، فیستا ST جدید بنا به ادعای فورد دارای اولین سیستم غیرفعال سازی سیلندر در صنعت خودرو برای پیشرانه‌های سه سیلندر است. این سیستم در شرایطی که حداکثر عملکرد خودرو نیاز نیست باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود و میزان آلایندگی را به میزان ۱۱۴ گرم در هر کیلومتر کاهش می‌دهد. این تکنولوژی می‌تواند یک سیلندر را در ۱۲ میلی‌ثانیه (۲۰ بار سریع‌تر از پلک زدن) فعال یا غیرفعال کند.

2018-ford-fiesta-st-1
با استفاده از شاسی تیون شده‌ی فورد، فیستا ST پاسخی محکم به رنو کلیو RS، اوپل کورسا OPC و فولکس‌واگن پولو GTI خواهد بود. پاسخ فورد به این حریفان سیستم ESC سه حالته است که به راننده اجازه می‌دهد تا بین دخالت کامل سیستم، غیرفعال سازی کامل و دخالت محدود wide-slip یکی را انتخاب کند.

فورد فیستا ST 2018 که دو فرم بدنه‌ی ۳ و ۵ درب در دسترس است با استایل خارجی متمایزی عرضه می‌شود که باعث می‌شود این خودرو نسبت به مدل‌های عادی برجسته‌تر شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به جلوپنجره‌ی منحصربه‌فرد، سپرهای ویژه، اسپویلر نصب شده روی سقف و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با طراحی متفاوت اشاره کرد.

2018-ford-fiesta-st-19
داخل کابین این هاچبک کلاس B می‌توان صندلی‌های ریکارو و غربیلک فرمان D شکل را دید اما خریدارانی که شخصی‌سازی بیشتری را می‌خواهند می‌توانند تریم عناصر سفارشی برای غربیلک فرمان، اهرم تعویض دنده و قطعات روی داشبورد را تحویل بگیرند.

2018-ford-fiesta-st-16
اما در بخش میانی داشبورد شاهد استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 3 هستیم که از صفحه‌نمایش ۸ اینچی استفاده کرده و دارای ویژگی‌های صوتی، سیستم ناوبری و اتصال تلفن‌های هوشمند از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو است. این خودرو را می‌توان با سیستم صوتی مرغوب B&O نیز سفارش داد.

فورد می‌گوید نسل جدید فیستا ST را از اوایل سال ۲۰۱۸ به فروش خواهد رساند. بهای این خودرو اندکی قبل از عرضه‌ی آن اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    رینگش منو کشته . واقعا بدون نقص و عالی . افسوس ماشین امریکایی پر مصرفه خودته امریکایی ها سوار نمیشن ؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali.usa

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    آخه این ماشین هارو کی سوار میشه
    پرمصرف
    سنگین
    آشغالن کلا
    پراید خوب آقا البته سمند بهتر ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    تا حالا ندیده بودم سیستم غیر فعال سازی برای سیلندرهای فرد معمولا رو سیلندرهای زوج مثل 6 یا 8 سیلندر اجرا میکنن ماشالله فوووورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. افشین

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (493 ديدگاه)

    واقعا خوب کار کرده فورد بهترین بازدهی از پیشرانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجید

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا عالیه!!!!!!!
    خوش به حالشون!تازه جدا از این همه امکانات کلی حق انتخاب افترمارکتی هم هست از تیونرهای قهار و مشهور!
    حالا تو ایران 206 تیپ 5 آرزوی خیلی از جوون هاست!!!!چه برسه که بتونن ارتقاءش هم بدن!!!!
    واقعا آدم بغضش میگیره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا