پیش نمایشی از نسل بعدی فورد S-MAX

فرانکفورت 2013: فورد پیش‌نمایشی از نسل دوم S-MAX را تحت یک مدل مفهومی جذاب در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی کرد.

Ford S-MAX Concept live at 2013 Frankfurt Motor Show
Ford S-MAX Concept live at 2013 Frankfurt Motor Show

این خودرو چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ پیشرانه چیزی کم ندارد و یک ام پی وی اسپرت کامل به حساب می‌آید. عناصر زیبایی این خودرو شامل چراغ‌های جلوی sweptback، جلو پنجره آستون مارتینی و فرم جالب و یکدست شیشه جلو می‌باشد. البته نباید نقش قطعات فلزی، خط قوس دار سقف و گلگیر های عضلانی را هم نادیده گرفت.


داخل کابین نیز برای 4 تا 7 نفر قابل تنظیم است. در این خودرو صندلی‌های نرم و چرم دیده می‌شود الیاف فیبر کربن نیز دیگر ویژگی این کابین است.اگر با دقت بیشتری به کابین نگاه کنیم، متوجه قطعات تیتانیومی گران قیمت می‌شویم که صرفاً برای لوکس‌تر نشان دادن این خودرو، اضافه شده‌اند. فناوری‌های ایمنی این خودرو عبارت انداز: سیستم حفاظت هوشمند که می‌تواند عبور و مرور را شناسایی و در صورت نیاز ترمز بگیرد و همچنین نمایشگر دو منظوره که به راننده اجازه می‌دهد اطلاعات خودرو را دریافت کند و سرنشین جلو کار دیگری با آن انجام دهد.


برای این خودرو موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر اکوبوست را در نظر دارند اما ممکن است موتور سه سیلندر 1 لیتری هم به این خودرو اضافه شود.
احتمال دارد که نسل دوم S-MAX سال 2014 به بیرون بیاید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

26 دیدگاه

  1. ناصر
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    بجز تمجید و ستایش مگه میشه چیز دیگه ای هم گفت؟

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      هر لحظه به فکر یه چیز جدید هستن تا مصرف کنندشون راحت تر باشه . . .

      اون وقت . . .

      پاسخ
      1. حسین(جاسم)
        سوابق: (100 دیدگاه) ,

        آقا مسعود دستگیره های درش الان داخل بدنس.وقتی بخوایم در میاد.

        پاسخ
    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      ای کاش این بازار گرمی کانسپت نبود…

      یه دفعه مدل جدید معرفی میکردن…

      پاسخ
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود. اخ گفتی !!!!!
        البته این را هم باید در نظر گرفت که این کارو میکنند تا هم باز خورد مردم را بسنجند و قدرت تکنولوژی .طراحی . و…. را به رخ یکدیگر بکشند.
        و این فاصله ای که بین نسخه ی کانسپت و مدل تولیدی هست به خودرو ساز اجازه مانور بیشتری تو تمام زمینه ها رو میده.

        ایران و المان

        پاسخ
      2. slr722
        سوابق: (1351 دیدگاه) ,

        میلاد بعضی وقتها یه طرح های میزنن فضایی که اصلا به دل هیشکی نمیشنه…

        ولی باز خوبه بعضی از شرکت ها حداقل یه ماکت هم درست میکنن…

        هستن شرکت های که سالی فقط 20 تا عکس کانسپت میفرستن بیرون…اخرم هیچی به هیچی…

        درضمن من سر کلاس دانشگاه از اینا بهتر طرح میزنم…چون اون موقع حس طراحیم گل میکنه…

        پاسخ
    3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.
      صندلی هاش خیلی جالبه.مخصوصا مال عقب.
      به نظر شما چراغ هاش شبیه این مدل کیا نیست؟
      http://www.netcarshow.com/kia/2014-ceed_gt/

      ولی اگه کسی فرم کلیه اتاق رو نبینه و فقط از جلو نگاه کنه مطمئنا حدس میزنه یک مدل جدید از استون مارتینه.
      جلوی ماشین خیلی شبیه محصولات استون مارتینه.

      البته حالا تا مدل تولیدی هزار جور تغییر میکنه.

      ایران و المان

      پاسخ
    4. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      پدال جان خواستم بگم در مورد آونتادور لیموزین مطلبی گذاشتی ؟ من کلیپش رو تو آپارات دیدم . حتما بزار چون همه شگفت زده می شن . اگه زحمتی نیست جوابم رو بده . ممنون

      پاسخ
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.

      من تو مدل های فورد این 3 مدل رو خیلی دوست دارم.

      1: تاروس.
      2: فیوژن.
      3: اج

      ایران و المان.

      پاسخ
      1. احمد.ف
        سوابق: (463 دیدگاه) ,

        من هم تو مدلای فورد این ها رو دوست دارم:
        ۱. موستانگ
        ۲. موستانگ
        ۳. موستانگ
        ۴. فوکوس RS

        😉

        پاسخ
  2. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    مفهومی رو در سطر اول تصحیح بفرمایید!
    .
    .
    طراحی داشبورد ساده و جالبی داره!!!
    اسم اینو میشه گذاشت مفهومی؟؟؟

    پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    خداییش داری اس میشی پدال جون با این هنه مقاله

    پاسخ
  4. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    دستگیره هاشو هنوز نزدن قراره مهندسای سایپا دستگیره هاشو طراحی کنن.D-:
    اتاقی به این مجللی = با وزن زیاد ماشین پس باید یه موتوری روش بزارن که حداقل 270 اسب قدرت تولید کنه. البته فورد اینقدر مهندسی موتورش بالا و پیشرفتس که ازون موتور 1 لیتری 3 سیلندرش به راحتی میتونه بالای 170 اسب قدرت بگیره.

    پاسخ
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.
      برای این ماشین بیشتر از اسب بخار .گشتاور نیاز است.
      هرچه حجم موتور بیشتر باشد گشتاور بالاتر است.
      حالا نمیدونم که فورد چه طوری میخواد از اون موتور اکو بوست گشتاور این ماشین رو تامین کنه.
      البته علم و تکنولوژی اینقدر پیشرفته و گسترده است که مخ ما بخواد همه را یاد بگیره میسوزه.

      ایران و المان.

      پاسخ
  5. سام*
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    کلا تا الان نمایشگاه فرانکفورت که بزرگترین شوی اتومبیل در جهان هست چیز خاصی ارائه نداده.یه چندتا کانسپت و یکی دو تا تیونینگ لامبو والبته یه مرسدس s کلاس کوپه.شاید روزهای اینده خبرای بهتری بیرون بیاد.

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      سام عزیز فکر نکنم بتونه مثل ژنو بشه…

      واقعا ژنو خاص بود…

      پاسخ
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.
        نه قبول ندارم.
        اول نمایشگاه فرانکفورت.
        دوم ژنو.
        سوم دیترویت.
        چهارم لس انجلس.

        باز هم المان اوله. 🙂 🙂

        ایران و المان

        پاسخ
  6. Reza
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام
    یه سوال دارم که نتونستم تو نت جوابشو پیدا کنم..
    من یه جنسیس مشکی 2011 دارم که از دیروز چراغ ECS پشت آمپرش روشن شده و خاموش نمیشه.!!
    نمی دونم مشکلش چیه.!!؟

    پاسخ
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.
      دوست عزیز یک سری به سایت تیونینگ تاک برو.
      اونجا شاید بتونی از موضوعات و کاربرانی که جنسیس دارند کمک بگیری.

      موفق باشی.

      ایران و المان

      پاسخ
  7. فرزاد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    این دیگه صنعت خالی نیست هنر توش موج میزنه هنر افرینش که خدا قسمتی کوچیک از اونو به بشر داده منتها ماها کارای دیگه ایی داریم باید به اموراتی مثل زیر اب زنی کلاه برداری و غیره بپردازیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.