بررسی مازراتی کواتروپورته GTS مدل ۲۰۱۵

کواتروپورته GTS مدل ۲۰۱۵ با ظاهر منحصر به فرد و چرخ‌های ۲۰ اینچی و ۱۴ پره‌ای خود می‌تواند توجه هر کسی را به خود جلب کند. برچسب قیمت این مدل ۱۴۳۸۹۰ دلار است که در آن تنها از یک آپشن ۲۹۰ دلاری برای ورودی «مجاورت» استفاده شده است. خودروهای حدود ۱۴۰ هزار دلار، چابکی و عملکرد بالایی دارند و زبان رسمی در بین آنها «آلمانی» است. جایی که مملو از مدل‌هایی مانند آئودی S8، ب‌ام‌و 760Li و مرسدس S63 AMG است. در همین حال، شاید از یک سدان ایتالیایی انتظار می‌رود که عملکرد و ویژگی‌های لوکس بهتری نسبت به ژرمن‌ها داشته باشد. امّا اینکه تا چه حد این انتظار درست است، موضوعی است که در ادامه بررسی شده است.

2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS

با طراحی خارجی شروع می‌کنیم که بدون شک اِلمان‌های بسیار زیبایی در آن به کار برده شده‌اند. با این حال، برخی نقاط ضعف نیز در آن دیده می‌شوند؛ از جمله نشانی که به پنل بدنه پانچ شده و نشانی از زیبایی‌شناسی به کار رفته در نسل قبل کواتروپورته ندارد. در داخل کابین نیز وقتی دسته دنده ساده قرض گرفته شده از کرایسلر را می‌بینیم، امیدمان برای داشتن یک کابین سفارشی از دست می‌رود. البته اگر کسی تاکنون سوار کرایسلر نشده باشد (که خریداران این مازراتی هم بیشتر از این دسته هستند) دکمه استارت و کنترل‌های روی پنل درها چندان وی را اذیت نخواهند کرد. در همین حال، تفاوت این خودروی لوکس با محصولاتی مانند تولیدات گروه فولکس‌واگن از لحاظ «صرفه‌جویی» در ارائه امکانات مشخص است.

2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS

امّا در مورد عملکرد؛ در این خودرو یک موتور ۳/۸ لیتری V8 با توربوهای دوقلو به اندازه ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت و همچنین گشتاوری برابر ۷۱۰/۴ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و می‌تواند GTS را با وزن ۲۱۱۰ کیلوگرم، در مدت ۴/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو همچنین مسیر یک‌چهارم مایل ار در مدت ۱۲/۷ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۸۰/۲۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. سرعت نهایی نیز با محدودیت دراگ برابر ۲۹۲/۹ کیلومتر بر ساعت است. نکته قابل‌توجه در مورد کواتروپورته، سادگی در رسیدن به چنین نتایجی است؛ چرا که توربوها کاملاً‌ به ضرباهنگ موتور کمک می‌کنند و در عین حال، عکس‌العمل پدال گاز مناسب است و گیربکس به آرامی کار خود را دنبال می‌کند. استفاده از تایرهای پیرلی پی زیروز (245/40 در جلو و 285/35 در عقب) موجب عملکرد تحسین‌برانگیز سیستم ترمز شده‌اند و کواتروپورته می‌تواند در ۴۵/۷۲ متری از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت متوقف شود. با این حال، شرایط پدال ترمز، حساسیت لازم را ندارد و قدرت تسلط راننده را کاهش می‌دهد. در همین حال، کواتروپورته در تست لغزش در پیچ، چسبندگی 0.91g را از خود نشان داده است.

2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS

قیمت پایه و همچنین عملکرد مدل‌های ۲۰۱۵ از خودروهایی مانند ب‌ام‌و 760Li و مرسدس‌بنز S63 AMG فورماتیک شبیه این خودروی مازراتی هستند. این در حالی است که آئودی S8 مزیّت‌های زیادی نسبت به آن دارد. یک S8 که از موتور مشابه توربوی ۴ لیتری V8 استفاده می‌کند، می‌تواند قدرتی برابر ۵۲۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۶۵۲/۱۵ نیوتن‌متر ایجاد کند. همچنین S8 دارای وزنی برابر ۲۰۹۵ کیلوگرم است که علی‌رغم داشتن دیفرانسیل کواتروی تمام‌چرخ متحرک، ۱۵ کیلوگرم نسبت به کواتروپورته سبک‌تر است.

2015 Maserati Quattroporte GTS Interior
2015 Maserati Quattroporte GTS Interior

سیستم دیفرانسیل AWD احتمالاً به چسبندگی بیشتر در پیست کمک کرده و S8 توانسته ۰/۶ ثانیه زودتر از کواتروپورته به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و برای تست یک‌چهارم مایل نیز مسیر را در ۱۱/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت طی کند. در عین‌حال، از لحاظ سیستم ترمز، آئودی S8 برای توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به مسیری ۱/۸۳ متر بیشتر از مازراتی نیاز دارد و در ۴۷/۵۵ متری متوقف می‌شود. چسبندگی جانبی S8 نیز 0.90g است. شاید پرمعناترین اختلاف بین این دو مدل قیمت‌های آنها باشد. S8 مدل ۲۰۱۵ قیمتی برابر ۱۱۵۸۲۵ دلار دارد که حدود ۲۸ هزار دلار کمتر از GTS است.

2015 Maserati Quattroporte GTS Interior
2015 Maserati Quattroporte GTS Interior

2015 Maserati Quattroporte GTS Interior
2015 Maserati Quattroporte GTS Interior

در هر حال، با داشتن کواتروپورته تجربه‌ای از شرایط لوکس و عملکرد خودرو به سبک ایتالیایی در اختیار ما قرار داده می‌شود.

2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS

2015 Maserati Quattroporte GTS
2015 Maserati Quattroporte GTS

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۱۴۳۸۹۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۴۳۶۰۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۳۲ سوپاپV8 با دو توربوشارژر ، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۳۷۹۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۲۳ اسب بخار در ۶۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۷۱۰/۴۵ نیوتن‌متر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۱۷ متر.
  • طول ماشین: ۵/۲۶۳ متر.
  • عرض: ۱/۹۴۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸۱متر.
  • وزن کلی: ۲۱۱۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۰/۲۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۹۲/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۵/۷۲ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۸/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۶/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

85 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    واقعا که مازراتی سوسکه . این ماشین پنجاه هزار تا بیشتر نمیارزه . کادیلاک cts-v با قیمت هشتاد هزار تا شتاب 0 تا 100 3.7 ثانیه داره موتورش هم مازراتی 523 اسبی رو با 640 اسب له میکنه . نمیدونم چرا ایرانی ها عاشق یه همچین ماشینی هستن . در مقابل رقیب های هم قیمتش آشغاله. شورلت کوروت سگش شرف داره به مازراتی.

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (996 دیدگاه) ,

      علی اقا شولت کوروت چه ربطی داره به این؟ این یه سدان 4درب لوکس هستش کروت یه ماشین دو در اسپرت! دیگه نمه نمه باید اینارو یاد گرفت مرغ رو که با گوزن مقایسه نمیکنن
      یعنی زمانی که شما میگی رقباش من نمیتونم حدس بزنم کدوم رقبا !
      ضمن اینکه ادمهای پولداری که اینو میخرن که نمیخوان برن تو خیابون یک به دو بکشن یا با کسی کل یندازن اینا این ماشین رو میخرن مثل ادم میشینن توش از زیبایی و وقارش و راحتی و اصالتش لذت میبرن

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        عزیزم من منظورم این بود که مازراتی اصلا به درد نمی خوره . خدایی خودت نظر بده اقا ارمان تو بنز کلاس اس رو بیشتر می پسندی یا این مازراتی کواتروپورته؟تقریبا هم قیمت هم هستن

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (996 دیدگاه) ,

          نظر شما وحترم من بی هیچ تعصبی میگم نه مزراتی دارم و نه هیچوقت میتونم داشته باشم اما قبلن هم گفتم بنز sکلاس عالیه اما به این معنی نیست که این کاشین بی کیفیته به هر حال شک نکنید این ماشین ماشین با بسیار خوبی هستش از هر نظر , و اینو بگم مه شتاب 0-100 مگه چقدر مهمه؟ وقتی یکی با کت شلوار اون پشت نشسته زیاد فرستی واسه تخت کردن پدال گاز نست

  2. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    یکی از مهمترین مزایای مازارتی قیمت گرونشه!
    با نصف این قیمت میشه بنز یا ب ام و خرید که عملکرد بهتری هم دارن!

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    ببخشید این لوگوی ماراتی نشانگر چیه؟؟؟

    پاسخ
  4. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    یعنی اگه اینقدر ثروت داشته باشم که شومینه خونم رو با آتیش زدن یویرو هزار تایی روشن کنم 😀 حاضر نیستم مازراتی بخرم و یا حتی بهش فکر کنم!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل بابک
      بابک
      سوابق: (141 دیدگاه) ,

      ولی من اگه کل داراییم به اندازه ی یه مازراتی باشه حاضرم کل داراییم رو بفروشم و مازراتی رو بخرم چون واقعا عاشقشم

      پاسخ
  5. ماسل کار ali
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    همه چیز شتاب قدرت نیست

    پاسخ
  6. بهنام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیچ ماشینی به نظر من بنز نمیشه بعدشم بی ام و.با350میلیون میشه یه بنز e200خرید که خیلی ماشین خوبی هم هست تا 235کیلومترم سرعت میره مصرفشم هر 100کیلومتر 8لیتره واسه توجاده توشهرم 10لیتر بقیه پولتونم ک نزدیک یک میلیارد میشه تو جیبتونه!

    پاسخ
    1. هادي
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      عزیزم اونکه شمامیگین واسه آدمای پول داره
      پولدار چه فرقی به حالش میکنه؟!

      پاسخ
    2. شاهد
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      “هیچ ماشینی به نظر من بنز نمیشه” باهات کاملا موافقم
      اما مازراتی خییییلیی شاخه حسودی نکن دیگه.

      پاسخ
  7. Hossein
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    مازراتی کلاس مدیران ارشد رو داره که اهمیتی برای مصرفش نمیدن.از نظر من خریدنش فقط توی منطقه ازاد می صرفه که عوارض ناچیزی پرداخت میکنن.

    پاسخ
  8. مسعود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من عاشق طراحی و قیافه ی مازراتی بودم،ولی انصافاً از نزدیک ی چیز دیگس، تهران انتهای میرداماد یک نمایشگاه ۲ مدل گذاشته،خیلی باحاله…

    پاسخ
  9. Black hat
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه دوستان دیونه سررررعت …
    به نظرمن این ماشین میتونسته از این بهترم باشه اما نمیدونم چرا یکم ضعیف کار میکنه
    همه چیزا خوبه ها اما یه سری چیزهاش کمه
    مثلا همین ماشین در مقابل نیسان GTR کم میاره در حالی که نیسان مسابقه نمیده بلکه مسابقه رو به خاک و خون میکشه …
    هرچند این سوپر ماشین ها گرونه هستن اما یه ماشین رویایی هستش
    ادمها هم تو رویاهاشون جاهای ارزون نمیرن …
    ????????????

    پاسخ
  10. کاووس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عشق فقط مازراتی کوارتروپورته جی تی اس2015ساخت ایتالیا

    پاسخ
  11. shahram
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مازراتی سوارها به خاص بودن فقط فکر می کنند

    پاسخ
  12. فقط انگلیش
    سوابق: (428 دیدگاه) ,

    کی گفته این ماشین قدرت وشتاب کافی نداره باموتور3.8لیتری 523اسب بخار بیرون کشیده و710نیوتون گشتاور شتابشم با جگوارxjlوبنزs63برابره واقعا قیافشم در حد پورشه پانامراست جذابیتی که مازراتی داره کمتر برندی دارتش

    پاسخ
  13. حمید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    آخه چرا اینجوری میکنین.با کوروت و نیسان gtr مقایسش میکنین!!!!!
    تولید این ماشین ربع آئودی اس۸ هم نیست.این ماشین کمیابه..خاصه..
    اگه اینجوریه خرید بنتلی و رولزرویس هم احمقانست..چون شتاب آئودی اس۸ و بنز s63 بیشتره!!

    پاسخ
  14. حمید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    نشان مازراتی سرنیزه ۳سر پوساییدون الهه نگهدارنده و کنترل کننده آبهاست.

    پاسخ
  15. fereshte
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    او مای گاد……………………….چ چیزیه(: خداااااااااااااااااااااااااااااااااا فوق العادس 523 اسب بخار میفهمید ینی چیییییییییییییییییی خدایا تو ب من ی 206 بده حالا مازراتی بعدن

    پاسخ
  16. نازی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اخی چقدر مردا ماشین دوست دارن.ادم باید برای رسیدن به ارزو فکر و تلاش کنه.و اگرم راصیه با موتورم میشه خیلی شیرین زندگی کرد.حس خوشبختی و ارامش ربطی به ماشین نداره.خیلی حسرت نخورین

    پاسخ
  17. فقط انگلستان
    سوابق: (428 دیدگاه) ,

    اگه یه دور سوار مازراتی بشی از این حرفت توبه می کنی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.