مرسدس روی دور پیروزی: همیلتون و رزبرگ روی سکوهای اول و دوم

این فصل از مسابقات فرمول یک را باید از آن مرسدس دانست. تیمی که به خوبی توانسته خود را با قوانین جدید فنی و موتورهای شش سیلندر توربو، وفق دهد و در کشاکش مشکلات و ضعف رقبا، ترک‌تازی کند. لوئیس همیلتون نیز سرانجام توانست با چهارمین پیروزی متوالی خود، از هم تیمی خود نیکو رزبرگ در صدر جدول مسابقات فصل، پیشی بگیرد و در رتبه اول جای گیرد.

Mercedes-AMG's British driver Lewis Hamilton celebrates on the podium
Mercedes-AMG’s British driver Lewis Hamilton celebrates on the podium

رقابت درون تیمی مرسدس نیز هیجان زیادی به همراه داشت. در حالی که این دو راننده، مسابقه از خط اول و دوم آغاز کرده بودند، سرانجام با اختلاف میلی‌متری در همین وضعیت به پایان بردند.

دنیل ریکاردو از تیم ردبول هم توانست مکان سوم را به دست آورد. اما هم‌تیمی نامدار وی یعنی سباستین فتل که مسابقه را از جایگاه پانزدهم آغاز کرده بود با استراتژی سه بار تعویض لاستیک سرانجام در مکان چهارم مسابقه را به پایان برد.

اوضاع تیم فراری نیز بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. فرناندو آلونسو با 87 ثانیه اختلاف و کیمی رایکونن با یک دور عقب‌ماندگی نسبت به نفر اول از خط پایان گذشتند.
11می  –  پیست بارسلونا-کاتالونیا  –  66 دور  –  307 کیلومتر
رده‌بندی نهایی امتیاز زمان/تاخیر میانگین سرعت.مایل بر ساعت
1
Lewis Hamilton – Mercedes
25 1:41:05.155 182.282
2
Nico Rosberg – Mercedes
18 +0.636 Sec 182.263
3
Daniel Ricciardo – Red Bull
15 +49.014 Sec 180.821
4
Sebastian Vettel – Red Bull
12 +1:16.702 Sec 180.006
5
Valtteri Bottas – Williams
10 +1:19.293 Sec 179.93

23 دیدگاه

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    به نظر من در این دوره از مسابقات مرسدس بنز بیشتر از همه تلاش کرده .

    پس حقش هم هست . همونطور که در مسابقات قبلی فراری یا برندهای دیگه بیشتر

    زحمت کشیده بودند و قهرمان شدن .

    ولی اینجور مسابقات همانند چرخ و فلک های بزرگ میمونه ، هر از چند گاهی

    یک برند اون بالا میمونه . دوباره میاد پایین و دیگری به بالا میره .

    ((( مرد خوب ، همون مرد بده که هنوز لو نرفته . )))

    پاسخ
    1. e.scamp
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      میلاد فکر نکنم دلیلش زحمت باشه فراری عادت به ساخت موتور کم حجم نداره پس نتونست تو این وقت کم موتور کم حجم قابلی بسازه ولی مرسدس به خاطر تجربه اش تو ساخت اینجور موتور ها از همه سرتر شد. دلیلش هم دوم شدن ردبول هستش چون موتورهاش رو رنو یا اینفینیتی میسازه

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        من اصلا اطلاعاتی ازین جور مسابقات ندارم . اونچیزی که به ذهنم

        رسید رو گفتم .

        پاسخ
  2. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    فکر کنم از همین الان باید قهرمانی رو به مرسدس تبریک گفت

    پاسخ
  3. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    تبریک به بنز، واقعا هم زحمت کشیده تا اینجا ایستاده

    نمیدونم چرا حال و روز فراری اینقد وخیم شده؟!؟!

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      یه جمله معروف میگه وقتی فراری ماشین خوب تولید میکنه تو فرمول یک گند میزنه و وقتی تو فرمول یک فرمانروایی میکنه ماشینای اشغال تولید میکنه!

      پاسخ
  4. jawad
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    مسابقات امسال بی روحه فاصله مرسدس با بقیه تیمها زیاده ردبول با انکه شاسی خوبی داره ولی متاسفانه موتور تولیدی رنو 50اسب بخار با موتور مرسدس اختلاف داره

    پاسخ
  5. Mohammad XX
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    از الان به هواداران مرسدس قهرمانی ۲۰۱۴ رو تبریک میگم.
    فراری هنوز می تونه واسه دومی بجنگه.
    تغییر شاسی فتل هم، خوب جواب داد و عملکردش فوق العاده بود.
    من فعلا برم تو افق محو بشم!

    پاسخ
  6. قاقالی
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    پارسال که ردبول در صدر بود رانندش یه آلمانی بود (فتل ) امسال که راننده یه انگلیسیه تیمش یه تیم آلمانیه
    (هرجاسخن از بهترینهاست پای یک آلمانی در میان است )

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      امسال هم قهرمانی ماله یه آلمانیه حالا چه روزنبرگ چه فتل

      پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    من دوست داشتم بیشتر نبرد بین راننده ها باشه تا ماشین ها.فکر میکنم الان برای همه ثابت شده که نبرد اصلی و تعیین کننده بین ماشین هاست و عامل اصلی تعیین پل پوزیشن و بالطبع قهرمانی وضعیت اتومبیل هست درجه دوم اهمیت استراتژی پیت استاپ و مدیریت فرسایش لاستیک هست و بعد از اون شاید بشه گفت راننده ها

    پاسخ
    1. مصطفی فقط P1
      سوابق: (296 دیدگاه) ,

      رضا بزار بگم:یه بار جرمی کلارسون با یهR8با یه911توربو مسابقه میده و عقب میوفته اونوقت سوار911می شه واز R8 عقب میوفته.پس در واقع حق با توئه،ربطی به ماشین نداره پس به راننده ربط داره.

      پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      فتل از رده 15 شروع کرد و چهارم شد شما مسابقه رو اگه دیده باشی متوجه میشدی که فتل قهرمان اصلی نبرد دیروز بود چون با اون ماشین ردبول و ضعیف تونست 11 پله بیاد بالا این یعنی یه چیزی تویه این راننده هست که تویه بقیه نیست(در ضمن باید از رتبه 10 شروع میکرد که با توجه به عوض کردن گیربکس 5 پله باید عقب تر شروع میکرد) در ضمن دیروز حقه روزنبرگ بود اول بشه چون 1.2 ثانیه تویه ترافیک موند و تایرهاشم نسبت به همیلتون 0.6 ثانیه دیرتر عوض شد با توجه به فاصله 0.4 ثانیه ای پس حقه روزنبرگ بود قهرمان بشه البته با اون ماشن داغونه ردبول فتل قهرمانه اصلیه نبرد دیروز بود

      پاسخ
    2. HUAYRA
      سوابق: (242 دیدگاه) ,

      همکلاسی هنوز حدود 50 درصد بیشتر از فصل مونده جوجه رو آخر پاییز میشمارن

      پاسخ
  8. Sajjad
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام در مورد مرسدس باید بگم فقط تکنولوژی داره به لویس و روزبرگ کمک میکنه.اگه یه مهندس سیالات در شرکت رنو نتونسته کارشو به خوبی انجام بده این دلیل نمیشه وتل رانندگیش بد باشه.از همیلتون حالم بهم میخوره چون خیلی فرصت طلبه.وتل در رانندگی حرفی برای گفتن نگذاشته از طرفی فراری شاید بهتر از مرسدس تو این فصل حاضر نشده اما خودتون بهتر میدونید…در واقع وتل و لویس هنوز 55 امتیاز با هم اختلاف دارن تا خدا چی بخواد…

    پاسخ
  9. شایان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بااین که احترام زیادی برای BMWقائلم ولی هیچ ماشینی به گردبنز نمی رسه وبرای همین پیروزی درمسابقات فرمول1رابه بنز وهمه ی هواداران آن تبریک عرض می کنم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.