مینی

معرفی نسل جدید مینی کانتریمن با اندازه بزرگ‌تر و نسخه‌های برقی

نسل جدید مینی کانتریمن با رشد ابعاد بیرونی، به بزرگ‌ترین و جادارترین مینی تاریخ تبدیل شده و در دو نسخهٔ الکتریکی در کنار پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی تولید می‌شود.

مینی نسل جدید بزرگ‌ترین و جادارترین محصول خود یعنی کراس‌اوور کانتریمن را پیش از نمایش در نمایشگاه مونیخ معرفی کرده است. این خودرو با ۴,۴۲۹ میلی‌متر طول، ۱۳ سانتی‌متر از نسل قبلی کشیده‌تر شده و ۶ سانتی‌متر هم به ارتفاع آن افزوده شده است؛ اما با وجود این رشد ابعاد، بدنهٔ خودرو با ضریب درگ ۰.۲۶، آیرودینامیک‌تر از نسل قبلی با ضریب ۰.۳۱ شده است.

کانتریمن یکی از اولین محصولات تولیدی مینی محسوب می‌شود که از زبان طراحی جدید این شرکت با نام «سادگی کاریزماتیک» استفاده می‌کند. البته عناصر ظاهری محصولات قبلی مینی هنوز هم وجود دارند اما حالا خطوط منحنی بسیار کمتر شده‌اند. جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی بزرگ‌تر، چراغ‌های جلویی که از فرم گرد قبلی فاصله گرفته‌اند، طرح متمایز ستون C و چراغ‌های عقب عمودی باریک‌تر ازجمله ویژگی‌های ظاهری این کراس‌اوور جدید هستند. همچنین کانتریمن در چهار تیپ مختلف از اسنشال پایه تا جان کوپر وورکز ارائه می‌شود که هرکدام ویژگی‌های ظاهری خاصی دارند.

در داخل خودرو شاهد فضای ساده‌تری نسبت به مینی‌های قبلی هستیم. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا نمایشگر دایره‌ای ۹.۴ اینچی در وسط داشبورد است که هم به‌عنوان نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و هم صفحه آمپر عمل می‌کند. البته برای کسانی که نمی‌خواهند چشم از جاده بردارند، مینی هدآپ دیسپلی را هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌کند. در همین حال، کانتریمن جدید جادارتر از قبل شده و ظرفیت صندوق بار آن با ۵۵ لیتر افزایش به ۴۶۰ لیتر رسیده است. همچنین صندلی‌های عقب هم تا ۱۳ سانتی‌متر به جلو یا عقب کشیده می‌شوند که می‌تواند فضای پای عقب یا ظرفیت صندوق را افزایش دهد.

کانتریمن بر اساس نسخهٔ تکامل‌یافتهٔ پلت‌فرم UKL ب‌ام‌و ساخته شده که هم‌اکنون در نسل سوم X1 و نسل دوم سری ۲ اکتیو تورر استفاده می‌شود. مینی برای نسل جدید کراس‌اوور خود دو نسخهٔ الکتریکی را در نظر گرفته است که E و SE ALL4 نام دارند. مدل اول از یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند درحالیکه کانتریمن SE ALL4 چهارچرخ محرک بوده و به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. باطری‌های هردو نسخه ۶۴.۷ کیلووات ساعتی بوده و برد حدودی آن‌ها ۴۶۲ کیلومتر خواهد بود.

مینی اما همچنان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را هم برای کانتریمن جدید ارائه می‌کند که البته فعلاً مشخصات آن‌ها اعلام نشده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود این پیشرانه‌ها همان نمونه‌هایی باشند که هم‌اکنون در ب‌ام‌و X1 ارائه می‌شوند. تولید نسل جدید مینی کانتریمن از نوامبر امسال در کارخانهٔ ب‌ام‌و در لایپزیگ آلمان در کنار X1 آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. فرید

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (507 ديدگاه)

    چرا توش انقد مسخرس؟

    موافقم 12
    مخالفم 32
  2. rita

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    هیچ وقت هدف از خرید این ماشین ها رو درک نکردم

    موافقم 9
    مخالفم 21
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چرا هدف اینا درون شهری بودنه یه ماشین کوچیک جادار

    موافقم 23
    مخالفم 0
  4. OM.01

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    محصولات 2023مینی در نسخه پایه در رنج 25 الی 42 هزار دلاری متغییر هست و در صورت شخصی سازی میبره بین 35 الی 50 هزار دلار(شخصی سازی مینی بسیار متنوع هست و خیلی جنگولک بازی داره و جالبه)

    به شخصه مدل های مینی رو به تمام کره ای ها و ژاپنی های هم قیمتش ترجیح میدم. فقط باید بشینید تا متوجه بشید کیفیت متریال دقت مونتاژ هماهنگی موتور گیربکس فرمان پذیری دقت سیستم AWD چقدر خوبه. ماشین این قیمتی نمیشناسم که در این حد خوب باشه. البته الان همه دارن برقی میشن برقی هارو تست نکردم و نمیدونم ولی مینی هایی که تو ایران بودن یعنی کوپر اس و کانتری من واقعا خوب بودن.

    حیف که پرشیا خودرو قیمت های فوق تخیلی سال 96 برای مدل های مینی گذاشت. اگه قیمت های درست حسابی(هم قیمت ژاپنی و کره ای ولی کمی گرونتر شبیه بازار جهانی) میذاشت بدون شک الان مینی های زیادی تو ایران میدیدم اما به لطف قیمت گذاری بسیار ماورایی و خنده دار اصلا تو شهر نمی‌بینید مگر سالی یه بار شانسی وسطه الهیه…

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Arshia m3csl

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      مینی هم قیمت bmw هست تو ایران که کمتر کسی از کیفیت و اسپرت بودن bmw میگذره و مینی رو انتخاب میکنه

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. محسن

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خیلی گرونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. یوسف

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    جالبه که نسل تازه کوپر قراره تو چین تولید بشه ولی نسل تازه کانتری من تو آلمان، به احتمال زیاد همون طور که تو متن گفته شد به خاطر زیرساخت مشابه با X1 هستش،
    خوبی نسل تازه کانتری من اینکه تو طراحی بیرونی نسبت به کوپر مستقل تر شده و مثل همیشه خاص و باکیفیته.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. griffon

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2338 ديدگاه)

    من نمیتانم این دیگه چه سمیه

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا