جزئیات جدید پرچم‌دار G90 جنسیس در بازار آمریکا
جزئیات جدید پرچم‌دار G90 جنسیس در بازار آمریکا

جزئیات جدید پرچم‌دار G90 جنسیس در بازار آمریکا

برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس جزئیات فنی و تخصصی پرچم‌دار به روز شده‌ی خود یعنی G90 جدید را اعلام کرد.

2017 Genesis G90
2017 Genesis G90

این خودرو که در کره جنوبی با نام EQ900 شناخته می‌شود باید با رقبای تثبیت شده‌ای چون مرسدس بنز S کلاس، ب ام و سری 7، آئودی A8، لکسوس LS و کادیلاک CT6 روبرو شود.

2017 Genesis G90
2017 Genesis G90

به منظور این جدال این برند ادعا می‌کند که پرچم‌دار جدیدشان هم‌اکنون ابتکارات فنی کلاس جهانی و سطوح بالایی از رفاه، آسایش و کارایی دینامیکی را ارائه می‌کند.

2017 Genesis G90
2017 Genesis G90

جنسیس G90 جدید با پیشرانه‌ی کاملاً جدید 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربویی در دسترس خواهد بود که توانایی تولید 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتون متر گشتاور را دارد. دیگر پیشرانه‌ی این خودرو نمونه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری با قدرت 420 اسبی و گشتاور 519 نیوتون متری خواهد بود. هر دو پیشرانه به‌صورت استاندارد به گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک متصل خواهند بود اما مشتریان می‌توانند در صورت نیاز به چسبندگی بیشتر سیستم H-Trac AWD را نیز سفارش دهند.

2017 Genesis G90
از نظر طراحی این خودرو نیازی به بازتعریف قوانین این حوزه ندارد و در بخش جلو شاهد جلوپنجره‌ی تاج مانند جنسیس به عنوان یک امضا هستیم که در هماهنگی با چراغ‌های روز روشن بوده و در مدل‌های 8 سیلندر دسته‌ای از چراغ‌های جلوی LED سفارشی نیز پیشنهاد می شوند.


به منظور افزایش جذابیت بصری و ظرافت G90 در بدنه‌ی خودرو جزئیات هوشمندانه‌ی کرومی بکار رفته است. جزئیاتی همانند خروجی‌های یکپارچه‌ی اگزوز در سپر عقب و چراغ‌های عقب LED به عنوان یک ضرورت در این سگمنت مطرح هستند. جنسیس ادعا می‌کند که این خودرو با ضریب درگ 0.27 بهترین عملکرد آئرودینامیکی را دارد.


کابین خودرو دیگر نقطه‌ی کلیدی G90 است. مطابق انتظار جنسیس از مواد با کیفیت بالا در کابین استفاده کرده و در آن شاهد جزئیات چوبی، چرم گران‌بها با دوخت‌های ظریف و روشنایی زیبا هستیم. حتی در بلندگوهای سیستم صوتی سطح بالای Lexicon از فولاد ضدزنگ استفاده شده است.

2017 Genesis G90
سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو دارای صفحه‌نمایش با کیفیت 12.3 اینچی است که با اهرمی در کنسول مرکزی می‌توان آن را کنترل نمود. همچنین صفحه‌نمایش 7 اینچی TFT نیز در نشان‌دهنده‌ها تعبیه شده است.


افزایش 11.4 سانتی‌متری فاصله‌ی بین محورها فضا و راحتی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر نیز حداکثر هندلینگ خودرو را بدون تحت تأثیر قرار دادن راحتی تأمین می‌کند.


مهندسان جنسیس به منظور کاهش نویزها و افزایش راحتی سرنشینان صدها ساعت زمان را برای تنظیم عالی شاسی صرف کرده‌اند. مواد کاهش دهنده‌ی صداهای مخصوصی در کابین بکار رفته و حتی پنجره‌ها نیز از مواد آکوستیک بهره برده‌اند. به لطف طراحی خاص چرخ‌ها نیز صدای جاده بیش‌ازپیش سرکوب شده است. لاستیک‌های G90 را رینگ‌های 19 اینچی احاطه کرده‌اند. این طراحی نه‌تنها باعث کاهش سروصدا شده بلکه وزن کلی خودرو را نیز کم کرده است.


پرچم‌دار جدید جنسیس به‌صورت استاندارد از سیستم‌های ایمنی متعددی بهره می‌برد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، تشخیص نقاط کور هوشمند با هشدار ترافیک پشتی، دستیار حفظ بین خطوط، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا و مانیتور چندنقطه‌ای 360 درجه‌ای.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

36 دیدگاه

    1. Pagerrari
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      جنسیس توی عکسا خوشگل نیست.
      هفته پیش از نزدیک یه سیاهی دیدم خیره شدم بش.
      من موندم فراری یا پاگانی که توی عکسا آیقد خوبن از نزدیک دیگه چطورن !!!!

      پاسخ
    2. کیان
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      زیبا هست بحثی توش نیس ، ولی به غیر از جلو پنجرش که به نظرم خیلی بزرگ طراحی کرده
      عقیبش و مخصوصا چراغاش شبیه بنز اس هست
      داخل کابین و کنسول وسطم به نظرم با اولین نگاه خیلی راحت شما رو یاد بی ام و میندازه

      به نظرم خیلی شبیه هستن این موارد البته موارد دیگه هم هستن
      هر چند هیوندایی خیلی خوب عمل کرده اما تنها جیزی که خیلی موثر بوده قیمت پایین محصولاتش هست که تونسته به اینجا برسونتش

      پاسخ
      1. ماسل
        سوابق: (171 دیدگاه) ,

        ارزونی که بد نیست.قیمتش منصفانه س.البته تا لینکلن و کادیلاک هستن هیوندای کیلو چنده؟

        پاسخ
  1. احمد باقری
    سوابق: (4262 دیدگاه) ,

    خیلی بهتر از قبل کار کرده. پیشرفت خیلی خوبی داشته.

    پاسخ
  2. hossein. gh
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    این هیوندا هم دیگه زیادی داره اسکی میره جلو پنجره که خود آئودیه. عقبشم که خودتون میبینید نیاز به گفتن نیست!!

    پاسخ
    1. Developer
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      چرا منفی میدین به دوستمون ؟ خو بنده خدا راست میگه دیگه ، درسته ماشین خیلی خوشگل و خوبیه اما خداییش چراغ عقباشو نگاه کنین ، انگار چراغ عقبای بنز S کلاس و کادیلاک رو با نوار تفلون به هم چسبوندن که شده این!

      پاسخ
    2. lio
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      آره جلو پنجره ها شبیه آئودیه و بیشتر شبیه فورد ، در مورد اکثر ماشین های هیوندا اینطوره !

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        کلا هیوندا و کیا فقط کپی میکنند و البته هر سال یه شکل جدید میدن بیرون چون هنوز به اصالت تو طراحینرسیدن و البته این کپی کاری ها اینده خوبی نداره یه قیافه کره ای ملی غیر کپی میدادن بهتر بود

        پاسخ
  3. یوسف
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    هیوندای اگر همین طور به تلاش خودش ادامه بده میتونه جنسیس رو در بازارهای آسیایی و آمریکای شمالی به موفقیت برسونه چون محصولات هیوندای باب میل و سلیقه آسیایی ها و به ویژه اهالی خاورمیانه هستند و در آمریکا هم مردم متعصب نیستن و همه جور برندی به فروش میرسه اما جنسیس در اروپا نمیتونه به موفقیت برسه یا دستکم تا سال ها نمیتونه فروش قابل توجهی داشته باشه چون تو اروپا مردم روی برندهای اروپایی تعصب دارند و برندهای لوکس اروپایی رو به رقبای آسیایی و آمریکایی ترجیح میدن، حتی لکسوس بعد این همه سال فروش چندان بالایی در اروپا نداره

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      چه تعصب داشته باشن چه نداشته باشن فعلا که شاهد پیشرفت هیوندای هستیم

      پاسخ
  4. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    پیشرفت چشمگیری داشته اما رقبایی سرسخت داره.

    گرچه اختلاف قیمتی با رقیاش زیاده

    پاسخ
  5. Juniro
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    از پشتی شبیه اس کلاس شده، البته با کمی چاشنیه کادیلاک

    پاسخ
  6. سیدعلیرضا
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    .
    من فقط می خوام بدونم اونایی که میگن کپی کرده کپی کرده. اگه جای طراح بودن می خواستن خودرویی طراحی کنن که زیبا باشه،مدرن باشه،جادار باشه ،همه کس پسند باشه و…
    خودشون چه جوری طراحی میکردن؟
    اکثر خودرو های جهان از طراحی همدیگه الهام می گیرن.
    حالا هی شما بگید کپی کپی.

    پاسخ
    1. Sardar
      سوابق: (43 دیدگاه) ,

      دقیقا .‌دلیل اینکه وقتی یه ماشین کره ای می بینیم میگیم کپیه پیش فرض ذهنی ماست. شاید از عقب به بنز و کادیلاک شبیه باشه ولی من در سایر جاها یک زبان طراحی زیبا و انحصاری می بینم . در کل میشه گفت شبیه هست که کاملا طبیعیه . اما کپی نیست به هیچ‌وجه

      پاسخ
    2. hossein. gh
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      خوب عزیز من اگه به همین راحتی بود که الان تمام چینیا درحد شرکتای مطرح بودن. الان مارو داری با طراح یه شرکت خودروسازی مقایسه میکنی؟!!اینجاست که به بزرگیه شرکتای بااصالت پی برد.

      پاسخ
  7. احسان
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    واسه هیوندای ادعای رقابت با سری ۷ و اس کلاس خیلی زوده هنوز لکسوس پیش اونا کم میاره،عقبش که کاملا از اس کلاس الهام گرفته داشبردش هم از اس کلاس نسل قبل ،جلو پنجره اش هم اصلا هماهنگ نیست و واقعا ضایع است،وجدانن بی هیچ تعصبی میگم من مدل های پایه سری ۵ و ای کلاس بنز روهم خیلی به این ترجیح میدم چه بریه به اس کلاس و..

    پاسخ
  8. احمد
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    چراغ های عقب جنسیس g90 کیش و مات کرده چراغ عقب g80 خیلی زیبا و با اصالت است نه مثل این شبیه بنز

    پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (1167 دیدگاه) ,

    درود.
    اگه یه روزی یه کمپانی ایرانی یه ماشینی در این کلاس تولید کنه، هرچقدرم که این ماشین از بنز و ب ام و ضعیف تر باشه، من دوستش خواهم داشت و دوست دارم بخرمش. به جای ایراد گرفتن این موضوع رو در نظر بگیرید که هیوندای هم سن ایرانخودرو هستش و الان کره ای ها دوستش دارن…
    _______________________________________________________
    طراحیش ترکیبی از چندتا ماشینه ولی نمیشه گفت کپی شده.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      فعلا که ایران خودرو نمیتونه.

      پاسخ
      1. سیدعلیرضا
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        می تونه عزیز…بهتر از این هم می تونه بسازه.
        ولی دلش نمی خواد….چون رقابتی در کار نیست.دلیلی هم نداره خودشو توی زحمت بندازه و خرج کنه چون هر لگنی بسازه؛ مردم مجبورن بخرن.

        پاسخ
  10. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    در مورد کپی موافق نیستم عزیزان یه موضوعی درنظر بگیرید طراحان کیا هیوندا همان طراحان بی ام دبلیو و آئودی و فولکس هستند پس ذهنیت کاملا آلمانی دارند خرده نگیرید اگر شاهد شباهت وصف ناپذیر با این خودروها هستند حتی طراحی انجین کیا هیوندا توسط آلمانی صورت میگیره و بهمین دلیل عرصه را بر سایر آسیایی ها تنگ کردند بخصوص در مورد طراحی که بسیار خوب عمل کردند جنسیس و یا همان G90 رقبای سطح بالایی مثل بنز و مرسدس داره حتی اگه از بی ام دبلیو بگذریم کار سختی در پیش داره بهر حال تلاش این دو شرکت آسیایی و گرفتن مجوز ساخت کارخانه در آمریکا توسط کیا هیوندای قابل ستایش هست

    پاسخ
    1. teddy
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      اولش بگم که از این ماشین بسیار خوشم اومده و عاشق همه ی ماشین هام حتی منفورترینشون

      https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Motor_Company
      بخشی از متن
      He in turn hired five other top British car engineers. They were Kenneth Barnett body design, engineers John Simpson and Edward Chapman, John Crosthwaite
      ex-BRM as chassis engineer and Peter Slater as chief development engineer
      https://www.reference.com/vehicles/kia-engines-d543c092c8e8136d
      شرکت جما
      https://en.wikipedia.org/wiki/Global_Engine_Alliance
      عقبش هم به نظرم شبیه اینه(نظر شخصی)
      https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ#/media/File:Jaguar_XJ_3.0_Kompressor_AWD_Premium_Luxury_(X351)_%E2%80%93_Heckansicht,_17._Mai_2013,_M%C3%BCnster.jpg

      پاسخ
  11. 창세기
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    برادر من که خیلی بهش اعتماد داشتم یه روز از پشت بهم خنجر زد، حالا ادم چطور میتونه تو این دورو زمونه که به چشم خودشم نمیتونه اعتماد کنه حرفای یه سری افراد که معلوم نیست کین و از کجا کامنت میذارن که این ماشین کپیه اینجای این ماشین فلانه جدی گرفت، ببخشید سایپا میتونه یکی از چراغای اینو کپی کنه؟؟؟!

    پاسخ
    1. شوخی
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      ای بابا این چه حرفیه؟ شبیه بودن جنسیس به چندتا ماشین دیگه چیزیه که تابلوه. ربطی به خنجر زدن و اعتماد داشتن هم نداره. عکسو ببینی متوجه میشی چراغاش شبیه چراغای فورد موستانگه. جلو پنجرش شبیه آئودیه. چراغای عقبش شبیه میباخ قدیمیه. یه جورایی هم شبیه بی ام و و مازراتی میزنه. لازم نیست به کسی اعتماد داشته باشی داداش، چشماتو باز کنی شباهتو میبینی

      پاسخ
      1. 창세기
        سوابق: (36 دیدگاه) ,

        لابد شمام فک میکنی من دلالم ؟!!! رفیق اون کامنتا شوخی بیش نبود

        پاسخ
      2. احمد
        سوابق: (80 دیدگاه) ,

        از نظر شما باد لاستیکشم شبیه بهمان ماشینه فقط چراغ عقب کار رو خراب کرده طراحی بی نظیری داره

        پاسخ
  12. تصویر پروفایل علی"m.f"
    علی"m.f"
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    خیلی خوب و لوکسه ولی دیگه در حد اس کلاس نیس بنز ابهت از دره باکشم میباره

    پاسخ
  13. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    قیاس کره ای ها که هیچ قیاس ژاپنی ها هم با بنز و بی ام دبلیو و پورشه و آئودی فیاسی مع الفارق هست تکنولوژی و کیفیت ساخت آلمانی ها شهره آفاق هست

    پاسخ
  14. سیدعلیرضا
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    اصل اینه که خودرو خوشگل باشه.
    حالا اگه طراحی خودرو الهام گرفته یا کپی شده زیاد مهم نیست.

    پاسخ
  15. 창세기
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    تازه اکثر افرادی که میان از اینو اون ایراد میگیرن برا سرگرمی اینکارو میکنن بالاخره یه جورایی باید انرژی شونو خالی کنن اکثرا هم نوجوونن، اصلا این ماشین گاری هم باشه چه اهمیتی داره.. مگه اینجا ایران نیست؟!!!

    پاسخ
  16. rtn
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هر سال شاید 1000 مدل ماشین جدید ساخته بشه یا مدل های قبلی به روز بشن نمیشه انتظار داشت همشون کاملا جدید باشن و شبیه همدیگه نباشن
    اینکه کلی قسمتاش رو شبیه ماشین های مختلف بسازن طبیعیه نمیشه گفت کپی شده

    پاسخ
  17. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    این کره ای ها عالین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.